Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Deep South sept/okt 2014

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Rondreis Deep South sept/okt 2014

Bericht door Auntieshortie »

Onze Amerikareis, deze keer Deep South. Zowat 100 blogs en reisverslagen gelezen en dit is eruit gekomen. Alleen het laatste stukje lukt me niet zo goed. We zien het niet zitten om vanuit New Orleans in 1 ruk naar Atlanta te rijden en vinden niet veel info terug over die regio. Terug naar Atlanta moet, omdat we vandaar uit vliegen naar Philadelphia waar onze dochter een semester studeert. Daar blijven we vijf dagen maar dit is nog niet voorbereid.
We proberen een mix te maken tussen goedkopere hotels/motels en b&b's. Die bevallen ons in the USA enorm maar het is wat te duur om dat constant te doen.
Sommige dagen zien er mss wat druk uit en andere vrij rustig, maar soms is de tijdsinschatting moeilijk en verschuiven we gewoon wat dingen in functie van de vorige dag
We houden van cruisin along the highways , in demate van het mogelijke geen interstate en leuke lokale adressen om te eten/drinken.

27sep Brussel - Atlanta (Social Goat B&B) Stone Park Mountain
28sep Atlanta (Social Goat B&B) CNN/Coca Cola/Martin Luther King Historic Site
29sep Atlanta - Chattanooga (Chattanooga Choo Choo Hotel) Lookout Mountain / Ruby Falls / Rock City Gardens
30sep Chattanooga - Nashville (Best Western Music Row) Lynchburg Jack Daniels en verkenning Nashville (tips behalve PRinters Alley, Ryman Aud)
1okt Nashville - Memphis (Days Inn graceland) Tupelo/ Muscle Shoals Fame Studio
2okt Memphis (Econolodge downtown Memphis) Graceland/sun Studio/ Lorraine Motel/ Gibson Factory (de moeite ?)
3okt Memphis - Clarksdale (Shack Inn) verkenning Memphis (tips behalve Beale Street, Peabody Hotel) / Crossroads/Delta Blues Museum
4okt Clarksdale - Vicksburg (Corners Mansion) National Military Park + National Cemetery / Mooie huizen onder de route
5okt Vicksburg - Lafayette (hier zoeken we nog overnachting) Natchez / Lake Martin Breaux Bridge / Avery Island
6okt Lafayette - New Orleans (Prytania Park Hotel) Oak Alley Plantation / Baton Rouge (? de moeite) / verkenning NO
7okt New Orleans (Prytania) Ferry naar Algiers/ Jackson Square / Streetcar nemen
8okt New Orleans - Mobile of andere bestemming op weg naar Atlanta ?? Mobile gekozen voor USS Alabama Battleship maar geen must.
9okt Mobile - Atlanta : nogal ver, naar Montgomery, La Grange, Auburn ??
10okt Atlanta auto inleveren tg 10u op de luchthaven
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondreis Deep South sept/okt 2014

Bericht door Marcopstal »

Vanuit New Orléans ben je makkelijk op 2 a 2,5 uur in Mobile. Mobile is wel leuk om even rond te lopen en de USS Alabama is natuurlijk een bezoek waard. Maar dit geeft je wel nog ruim de tijd om die dag een stukje verder te rijden naar Montgomery wat vanuit Mobile een 2 uur is. Je zit dan ook nog steeds in dezelfde tijdszone.

Vanuit Montgomery ben je op een 2,5 uur in Atlanta, maar hier verlies je uiteraard wel een uur tijd.

Verder dan Montgomery zou ik niet proberen te gaan, zeker niet naar de staat Georgia gelet op het uurverschil, dan wordt je dag uiteindelijk alleen maar weer gehaast.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Auntieshortie
Amerika-ontdekker

Dan zouden we inderdaad de laatste dag al naar Atlanta kunnen rijden, en hebben we een halve dag extra Atlanta. Spaart ons ook stress uit om op tijd in de luchthaven te zijn :D
Bedankt voor de tip !
marijkebruinink
Amerika-ontdekker

Bericht door marijkebruinink »

Tip: wanneer je in Nashville bent ga dan een avond naar Leipers Fork (Franklin) om bij Puckets Grocery wat te eten en te genieten van de live muziek.
Wij zijn net terug van onze reis deep south en de open mic-avond bij Puckets Grocery was een van de hoogtepunten!
Ook in de Shack-ip-inn overnacht en eveneens een hoogtepunt van onze reis; uiteraard dan een bezoek brengen aan de Ground Zero Blues Club.
Voor wat betreft Memphis: het Lorraine motel dachten wij "even te doen", maar het Civil Rights Museum is echt gigantisch groot. Je kan hier met gemak een hele dag rondlopen.
Fijne vakantie!
Auntieshortie
Amerika-ontdekker

Marijke

Prachtig, het zijn net zulke tips die ik zoek !
Toevallig geen blog bijgehouden ? Of weet je nog andere dingen die we niet mogen missen
Qua hotels kan ik de meeste nog annuleren, dus mocht je daar nog goede plaatsen weten, I'm all ears
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Liggen je hotels al vast? In Clarksdale heb je ook Clark house, een mooie b&b, goed gelegen en zeer mooi ingericht, het was het huis van de stichter van Clarksdale. Ga ook s' avonds ook eens binnen bij Red's als hij open is, dat vond ik ook een belevenis. In Memphis heb je ook nog het Stax museum, ligt een beetje in een rare buurt, maar ik vond het wel leuk. Ook vlak bij de Gibson fabriek heb je nog het Rock and Soul museum.Baton Rouge vond ik niet veel aan, ligt ook midden in een industriezone. Als je plantages wil bezoeken, kijk eens naar Houmas house, is heel mooi, ook Laura plantation is interessant. Oak Alley kun je beter vanaf de straat aan de levee een foto maken van de eikenlaan, dat is het voornaamste aan dit adres. In New Orleans de streetcar naar het garden district en daar rondwandelen, is mooi. S'avonds naar Frenchmen street voor muziek en eten, is veel beter dan Bourbon Street, al moet je daar ook wel eens door wandelen en mensen kijken :wink: tussen Clarksdale en Vicksburg heb je in Indianola het BB King museum, is even omrijden maar ik vond het zeer de moeite, is ook een van die kleine plaatsjes die uit een boek van John Grisham lijken te komen( er is trouwens gefilmd).
Veel plezier op je reis door mijn favoriete deel van Amerika
marijkebruinink
Amerika-ontdekker

Ik heb geen blog bijgehouden, maar onze route was Boston, New York, Gettysburg, Shenandoah, Great Smoky Mountains, Lynchburg, Nashville, Memphis, Clarksdale, New Orleans, Panama City Beach, Cedar Key, Kennedy Space Center, Flagler Beach, Savannah, Georgetown, New Bern, Washington DC, New Haven, Bosten.
Dus jouw route loopt vanaf Lynchburg (Jack Daniels) t/m ongeveer Panama City Beach parallel.
Bij Nashville hebben wij overnacht in Residence Inn by Marriot Brentwood. In New Orleans in Country Inn & Suites by Carlson.
In New Orleans hebben wij een tocht door het moeras gedaan met Ultimate Swamp Adventures, de moeite waard, veel krokodillen gezien. Het is ook makkelijk te bereiken vanuit NO, nog geen half uur rijden.
In Panama City Beach hebben wij overnacht in Holiday Inn Club Vacations Panama City.
marijkebruinink
Amerika-ontdekker

Oh ja, nog even dit: leuk om te kijken voordat je vertrekt: BNN op reis, de aflevering waarin Chris Zegers Nashville bezoekt.
Hij gaat dan o.a.ook naar Puckets Grocery in Leipers Fork.
Chelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chelle »

Auntieshortie: ga je een blog bijhouden? Wij gaan bijna dezelfde route doen dus ben heel benieuwd! Wens je in ieder geval een mooie reis :thumbup:

Marijke: die tour bij Ultimate Swamp Adventures, hadden jullie daar zo'n speciale pas voor of kan je ook "gewone" kaartjes kopen?
Auntieshortie
Amerika-ontdekker

Harry, slaapplaats in Clarksdale ligt vast. De rest kan ik nog annuleren
Marijke, ik woon in Belgie, dus kan jammer genoeg niet kijken
Bedankt voor de fijne tips hoor

Chelle, ja ik blog. Je kan het volgen op http://auntieshortie.wordpress.com/. Je kan het volgen door onderaan op (nogal logisch) volg te klikken
Ik blog nu al wekelijks ( nog niet echt over de reis, dat komt) over mijn dagelijkse doen en laten en ook over mijn dochter die een semester in Philadelphia gaat studeren
Je kan er ook de reis van vorig jaar lezen , toen deden we San Francisco- Yosemite - Benton - Lake Tahoe - Lassen Volcanic - Crater Lake - Portland - MountStHelen - Mount Rainier - Seattle

En op http://vegasreis.skynetblogs.be/archives/ kan je verslag lezen van onze trip uit 2012 naar Vegas - Zion - Bryce Canyon - Grand Canyon - Kingman - Vegas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer