Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Bericht door Mandijtjuh »

Ik zag dat ik mijn route in het verkeerde forum had staan!! Ik zal hem hier nog even zetten..
Van - Naar Rijtijd:
1 AMS – Seattle (of Vancouver)
2 Seattle - San Juan Island 3:33
3 San Juan Island
4 San Juan Island - Olympic NP 4:28
5 Olympic NP
6 Olympic NP - Lake Quinault 2:29
7 Lake Quinault - Portland 3:14
8 Portland - Woodburn (outlet) 0:38
9 Woodburn- Crater Lake NP 3:48
10 Crater Lake NP - Lassen Volcanic NP 4:27
11 Lassen Volcanic NP - Lake Tahoe 3:39
12 Lake Tahoe
13 Lake Tahoe
14 Lake Tahoe - Yosemite 4:28
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - Lone Pine/Death Valley 3:53
18 Lone Pine/Death Valley - Las Vegas, NV 3:54
19 Las Vegas, NV
20 Las Vegas, NV
21 Las Vegas, NV – AMS
22 AMS

Bedankt Martin & Marianne en Yeehaw voor de reacties.. Ben wel gaan twijfelen over Lake Tahoe ik denk dat het een beetje saai zal zijn en we hebben liever nog wat extra tijd in Las Vegas.. En Ik was nog verder aan het kijken naar Redwood NP en Avenue of the Giants.. Onderstaande route loopt meer langs de kust.. Missen we zo te veel mooie parken? Alternatieven voor plaatsen/route en opties voor hotels zijn zeer welkom!! :D

1 Za AMS – Seattle
2 Zo Seattle
3 Ma Seattle - San Juan Island 3:33
4 Di San Juan Island - Victoria (Canada) 2:28
5 Wo Victoria (Canada)- Olympic NP 4:28
6 Do Olympic NP
7 Vr Olympic NP -Lake Quinault 2:29
8 Za Lake Quinault - Portland 3:14
9 Zo Portland - Portland/Woodburn 0:38
10 Ma Portland / Woodburn - Coos Bay, OR 4:34
11 Di Coos Bay, OR - Redwood NP/Eureka 4:20
12 Wo Redwood NP/Eureka - Sacramento 5:05
13 Do Sacramento
14 Vr Sacramento - Yosemite 3:22
15 Za Yosemite
16 Zo Yosemite- San Francisco airport (of Sacramento) - LV 3:48 (met vliegtuig naar Las Vegas (kosten +/-€60 p.p.))
17 Ma Las Vegas, NV
18 Di Las Vegas, NV
19 Wo Las Vegas, NV
20 Do Las Vegas, NV
21 Vr Las Vegas, NV – AMS
22 Za AMS

(Voordeel van vliegen naar Las Vegas is dat het 1 dag rijden scheelt (zijn al via tioga pas en death valley gereden de vorige keer en death valley vonden we niet zo veel aan..) Ook scheelt het $300 drop off kosten voor de auto.. )
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Seattle/Vancouver naar beneden naar Las Vegas?

Bericht door dutch_in_seattle »

Hoe kom je aan die rijtijden? Ik vind ze erg optimisch, tenminste voor het gedeelte dat ik kan inschatten (Washington). Ik garandeer je dat je bijvoorbeeld niet in 3½ uur van Seattle naar San Juan Island gaat of in 4½ uur van San Juan Island naar Olympic NP (waar in dat park?).

Ik zou persoonlijk ook geen vijf dagen in Las Vegas doorbrengen. Wat denk je daar in die vijf dagen te gaan doen? Je doet er mogelijk goed aan wat langer aan de rest van de reis uit te trekken en korter in Las Vegas te blijven.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

De rijtijden heb ik van google maps. Maar ik weet dat dit een tijd is als alles meezit en je nergens stopt en je moet natuurlijk geluk hebben dat je meteen met de ferry mee kunt.. Daar zal ik ook niet vanuit gaan..
Ik heb gister nog even zitten kijken om op zondag alvast naar Burlington te rijden zodat we de volgende dag (volgens google :wink: ) nog 2:16 uur hoeven te rijden. Aangezien we die dag of met een Whale watching boot mee willen gaan of een Kayak tour willen doen..

Dag 5 van Victoria (canada) naar Olympic NP overnachten in Forks of La Push (Huckleberry Lodge Cabins of Quileute Oceanside Resort) (3:29 uur volgens google)

Wij hebben bij onze vorige reis in Mei ook op het einde 5 dagen Las Vegas gedaan en dat beviel ons heel erg goed!
Wij vinden dat juist een mooi einde van onze reis om dat ons te doen wat we dan willen relaxen of juist niet :wink:
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als je van Victoria naar Forks/La Push rijdt, kom je langs de noordkant van Olympic N.P. Willen jullie die dag niet naar Hurricane Ridge en/of Solduc Hotsprings en/of de wandeling naar Marymere Falls bij Lake Crescent maken?
Zou het een idee kunnen zijn de oversteek naar Canada niet te maken? Volgens mij kun je ook walvissen spotten vanuit Port Angeles, ik heb daar echter geen ervaring mee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

De Whale Tour en Kayaken zijn echt een Must. Het is mijn droom om in het wild orca's te zien.. Vandaar ook dat ik graag naar dit gedeelte van Amerika wil..
Hoe ik nu een beetje de planning van de 1e week had in gedeeld.. :

Dag 1 AMS-Seattle (overnachting Seattle)
Dag 2 Seattle verkennen en 's avonds of einde middag doorrijden naar Burlington om daar te overnachten (1:07 uur rijden / 106KM)
Dag 3 Naar San Juan, met Whale watching boot of Kayaken. Op San Juan overnachten (2:07 rijden / 63,5KM)
Dag 4 Met Whale watching boot of Kayaken (light eraan wat met de tijden het beste uitkomt). Daarna rijden naar Victoria, daar overnachten (2:21 uur rijden / 63,6KM)
Dag 5 Naar Olympic NP, Hurricane Ridge, Lake Crescent en daarna door naar Forks (5:19 rijden / 208KM) of naar La Push (5:37 / 227KM) (Als het lukt ook naar Sol Duc Falls)
Dag 6 Naar Hoh Rain Forest en stranden, verder weet ik het nog niet. Overnachting Forks/La Push
Dag 7 Naar Lake Quinault, Daar overnachten als het voor niet te duur lukt anders daarna door naar Ocean Shores.

Misschien dat het toch dan beter is om dag 4 al in Port Angeles te zijn? Zodat we dag 5 wat meer tijd hebben om dingen te doen..
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Mandijtjuh schreef:Dag 3 Naar San Juan, met Whale watching boot of Kayaken. Op San Juan overnachten (2:07 rijden / 63,5KM)
Dag 4 Met Whale watching boot of Kayaken (light eraan wat met de tijden het beste uitkomt). Daarna rijden naar Victoria, daar overnachten (2:21 uur rijden / 63,6KM)
Dag 5 Naar Olympic NP, Hurricane Ridge, Lake Crescent en daarna door naar Forks (5:19 rijden / 208KM) of naar La Push (5:37 / 227KM) (Als het lukt ook naar Sol Duc Falls)
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar hoe denk je van San Juan Island naar Victoria te komen? Rijden kun je zeker niet (je zit per slot van rekening op een eiland), maar ik neem aan dat je de veerboot neemt. Er gaat weliswaar een veerboot van San Juan naar Sidney, BC (een goede 30 km ten noorden van Victoria), maar die gaat maar één keer per dag, om kwart voor tien 's ochtends om precies te zijn. Je bent dan net na elf uur 's ochtends in Sidney, BC. Walvissen kijken of kajakken op San Juan Island op die dag 4 kun je dus wel vergeten.

Je zegt dat je vervolgens overnacht in Victoria om op dag 5 naar het Olympic NP te gaan om daar van alles te doen. Ik neem aan dat je dan de veerboot van Victoria, BC, naar Port Angeles neemt. Die gaat ook maar een paar keer per dag, dus dat zou je heel goed moeten plannen. Ik garandeer je dat je diezelfde dag 5 niet alles kan doen wat je voor die dag hebt gepland. Ik heb het al eerder gezegd, maar je tijden zijn veel te optimistisch.

Waarom ga je überhaupt naar Victoria, BC? Je bent er letterlijk een paar uur. Ik zou dat gewoon overslaan en meer tijd doorbrengen op de Olympic Peninsula. Daar is genoeg te zien en te doen.

Als je nog op zoek bent naar overnachtingsmogelijkheden op de Olympic Peninsula, dan kan ik de Quillayute River Resort van harte aanbevelen.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Ik wist niet dat de veerboot van San juan Island naar Sidney maar 1 keer per dag ging! :shock:
En Victoria is eingelijk ook alleen maar als overnachting bedoelt tussen San juan Island en Forks..

Nu moeten we dan even goed gaan nadenken hoe we het dan gaan doen.. :(
@ dutch_in_seattle: Weet jij hoe wij dan het beste van San Juan Island naar Olympic Park kunnen rijden?
katleens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door katleens »

Je kan die dag van de ferry wel naar Lime Kiln rijden op San Juan. Wij zagen daar orka's vanop de oever. Je moet wel geluk hebben, maar de vuurtorenwachter of de mensen van het winkeltje kunnen je zeggen wanneer de orka's ongeveer zullen langszwemmen.

Toen wij er waren kwamen ze tot op een meter of 2 van de oever.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Mandijtjuh schreef:@ dutch_in_seattle: Weet jij hoe wij dan het beste van San Juan Island naar Olympic Park kunnen rijden?
Bij mijn weten gaan er geen veerbootdiensten van San Juan Island naar de Olympic Peninsula. Je zou met de veerboot terug moeten naar Anacortes en vervolgens vandaaruit een veerboot naar de Olympic Peninsula nemen. Als je alleen maar naar San Juan Island gaat om walvissen te kijken, dan zou je kunnen overwegen om dat niet vanaf daar te doen, maar vanuit Anacortes of Port Angeles. Daar zijn allerlei bedrijfjes die boottochten aanbieden. Dat bespaart je heel veel tijd. Begrijp me niet verkeerd, de San Juan Islands zijn prachtig en zondermeer de moeite waard, maar het past niet goed in jullie reisschema, zeker als het alleen maar om walvissen te doen is.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Ja maar het gaat juist om de walvissen dat we naar dat deel van Amerika gaan.. :wink:
Maar snap dat ik wat moet veranderen want zo kan het in ieder geval niet..
Zat te denken om gewoon in Anacortes te overnachten (2 nachten) en de eerste dag (volle dag) met de ferry naar Friday Harbor te gaan om een volle dag te gaan Kayaken. De volgende dag 's ochtends weer met de Ferry naar Friday Harbor om Whale Watiching te doen met Orca Whale Watch met de WESTERN EXPLORER (Speedboot achtig) dat duurt 2,5-3 uur. Dan zijn we tussen half 3 en 3 uur klaar en kunnen we de ferry van 3:45 terug nemen (als dat dan nog zo is :wink: ) en zijn we om 10 voor 5 terug in Anacortes. Daarna proberen alvast naar Port Angeles te rijden (2,5 uur). Of we doen die dag een Whale Watching tour vanuit Anacortes..

Dan wordt het:
Dag 1 Ams-Seattle
Dag 2 Seattle-Anacortes
Dag 3 Anacortes (Kayakken)
Dag 4 Anacortes - Port Angeles (eerst Whale Watch)
Dag 5 Port Angeles - Olympic NP - Forks of La Push
Dag 6 Forks of La Push
Dag 7 Forks of La Push - Lake Quinailt (of Ocean Shores)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Mandijtjuh schreef:Zat te denken om gewoon in Anacortes te overnachten (2 nachten) en de eerste dag (volle dag) met de ferry naar Friday Harbor te gaan om een volle dag te gaan Kayaken. De volgende dag 's ochtends weer met de Ferry naar Friday Harbor om Whale Watiching te doen
Als je toch twee dagen dingen op San Juan Island gaat doen, waarom dan niet daar overnachten? Waarom zou je op de eerste dag weer met de veerboot teruggaan naar Anacortes (een goede anderhalf uur) om dan de volgende dag weer terug naar San Juan Island te gaan?
Mandijtjuh schreef:...kunnen we de ferry van 3:45 terug nemen (als dat dan nog zo is :wink: ) en zijn we om 10 voor 5 terug in Anacortes.
Ik weet niet op welke dag je precies gaat, maar het zou wel 'ns druk kunnen zijn, zeker in de zomerweekend. Houd daar rekening mee. Als je de veerboot van kwart voor vier wil halen, dan kan het zijn dat je er ruim van tevoren moet zijn.
Mandijtjuh schreef: Daarna proberen alvast naar Port Angeles te rijden (2,5 uur).
Je bent weer veel te optimisich qua rijtijden. Als je van Anacortes naar Port Angeles wil rijden, moet je eerste terug richting Seattle en dan de veerboot van Edmonds naar Kingston nemen en dan vervolgens naar Port Angeles rijden. Als je pas om vijf uur 's middags vanauit Anacortes vertrekt, ben je wel erg laat in Port Angeles.
Mandijtjuh schreef:Of we doen die dag een Whale Watching tour vanuit Anacortes..
Misschien is dat nog niet eens zo'n slecht idee.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer