Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Invalidenparkeerkaart

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ferlammertsma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Invalidenparkeerkaart

Bericht door ferlammertsma »

Weet iemand of in de VS ook invalidenparkeerplaatsen zijn bij ingangen van supermarkten?
En of ik wat aan mijn invalidenkaart heb? Is een Europese kaart, ik weet niet hoe het daar geregeld is.
bvd fer
Laatst gewijzigd door markro op 29 jul 2014, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst iets aangepast i.v.m. zoekmachinegebruik.
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: invalide parkeerkaart

Bericht door PeterPaul »

Ja er zijn een boel invalide parkeerplaatsen bij supermarkten, malls en dergelijke. Hoe dat met je Europese kaart werkt weet ik niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De parkeerplaats of parkeerkaart is toch niet invalide? :wink:
Dus: invalidenparkeerkaart of invalidenparkeerplaats. Kun je ook gebruiken in de zoekfunctie om andere topics te vinden over dit onderwerp.

Misschien heb je bijvoorbeeld iets aan dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=22338

Marianne
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Er zijn hier inderdaad op elke parkeerplaats plaatsen voor invaliden (en soms zelfs aparte parkeermeters). Ze zijn daar nogal streng op, je hebt zonder de juiste kaart (of een speciaal nummerbord) zo een bekeuring te pakken en ze slepen ook redelijk snel weg.

Een buitenlandse invalidenparkeerkaart zal niet helpen, tenzij hij blauw is en op de Amerikaanse versie lijkt. Zo'n kaart krijg je overigens niet te makkelijk, er gaan een paar weken overheen omdat de autoriteiten alles even na willen gaan en bewijs willen zien dat je zo'n kaart echt nodig hebt.

Voor een vakantie zal dat dus waarschijnlijk niet lukken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Invalidenparkeerkaart

Bericht door Knabbeltje »

De Europese blauwe invalideparkeerkaart word door de VS erkend en mag je daar dus ook gebruiken .

Gr, Nancy
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Heb je een bron hiervoor?

Dit legt de nuance toch wat anders:
http://london.usembassy.gov/rcdisable.html
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Edit: Ben even snel gaan googlen. Misschien heb je hier wat aan: http://www.fiadisabledtravellers.com/en ... merica.htm geen idee hoe up to date de website is. Succes in ieder geval!
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Arno schreef:Heb je een bron hiervoor?
Buiten het feit dat ik al 21 jaar elk jaar naar de VS reis en die kaart steeds gebruik en zodus als gebruiker ervaring heb met het gebruik ervan,heb ik uiteraard ook een bron die aangeeft dat de VS een van de landen is die de Europese Invalideparkeerkaart erkend.
http://www.sath.org/index.php?sec=859&id=4552

Zelf heb ik ook WV gouverneur aangeschreven met de vraag of zij die erkennen en in de mail wordt ook aangegeven dat de invalidekaart met het betreffende symbool erkend zal worden en zonder problemen gebruikt mag worden.

Gr, Nancy
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bennogr schreef: Zo'n kaart krijg je overigens niet te makkelijk, er gaan een paar weken overheen omdat de autoriteiten alles even na willen gaan en bewijs willen zien dat je zo'n kaart echt nodig hebt.

Voor een vakantie zal dat dus waarschijnlijk niet lukken.
Blijkbaar gaat het hier in Colorado wat makkelijker dan bij jou daar Benno. Toen ik een tijdje geleden mijn enkel had gebroken, ging ik met mijn doktor's verklaring en krukken naar de DMV en kreeg meteen een invalidenparkeerkaart mee. Het was wel beperkt geldig, slechts 3 maanden. Het stomme is dat ik met mijn gebroken poot niet eens kon rijden, maar daar vragen ze niet naar. Nu kon mijn vrouw overal wat dichterbij parkeren en hoefde ik niet zover op mijn krukken te hobbelen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer