Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
tom034
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Visum Amerika

Bericht door tom034 »

Ik zou in augustus twee weken naar Amerika gaan. Nu vroeg ik me gewoon af als ik in augustus al twee weken ga, kan ik dan nog bijvoorbeeld ook van november tot december in amerika op vakantie gaan voor 60 dagen of zou deze visum dan niet geaccepteerd worden. Ik weet dat je 90 dagen mag verblijven maar zijn dit 90 dagen na elkaar en wanneer je terug het land verlaat, starten de 90 dagen dan opnieuw?
Hopelijk kan er mij iemand wat meer info geven want nu ben ik wat in de war :)
Dank je !
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Visum Amerika

Bericht door Simon_Says »

Dag Tom,

Indien je de Belgische of Nederlandse nationaliteit hebt, heb je als toerist GEEN visum nodig. Beide landen vallen onder het VWP (Visa Waiver Program).

Je kan inderdaad 14d nu en 60d later dit jaar gaan. Voor bezoeken langer dan pakweg een week of 6 kan je wel al eens wat meer vragen krijgen bij immigrations in de US, maar als je duidelijk kan aantonen wat je gedurende 60d daar wil komen doen, dat je wel degelijk terugvliegt (reservatie / ticket tonen) en niet van plan bent om in de US te werken, komt dat wel goed.

Voor de volledigheid nog wel even toevoegen dat VWP wel vereist dat je een ESTA (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/) invult, en aan de vereisten voldoet. Dus je mag onder andere geen eerdere weigering voor visum gehad hebben (bv studentenvisum) alsook geen veroordelingen op je strafblad hebben (van bepaalde aard)
tom034
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tom034 »

bedankt voor de reactie! Maakt het al veel duidelijker :)
Dus eigenlijk als ik het goed begrijp kan je ook meer dan 90 dagen op een jaar naar de VS gaan zolang je maar voor de 90 dagen om zijn, terug keert naar je thuisland
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Even uit het hoofd is het 90d per 180d
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Alleen zijn dat geen opgeschreven regels. Als de Immigration Officer van mening is dat je te vaak gebruik gemaakt hebt van het VWP dan mag hij je gewoon terug sturen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er bestaan geen regels over hoe lang er tussen twee bezoeken moeten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer