Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sequoia en Kings Canyon NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Samantaatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Sequoia en Kings Canyon NP

Bericht door Samantaatje »

Hallo allemaal,

Na onze 1e Amerika reis vorig jaar, ben ik ondertussen bezig met de planning voor een nieuwe Amerika reis!
We zullen wederom met een camper reizen. Graag willen we dit keer Sequoia en Kings Canyon NP aan doen.

Wat ik tot nu toe bekeken en gelezen heb over de NP's, lijkt het me het handigste om in Sequoia op Lodgepole Campground te staan. Van daaruit kun je zoals ik begrijp ook de shuttle bus weer nemen naar een aantal punten.
Graag zouden we ook in Kings Canyon naar bv Cedar Grove gaan en daar op een camping verblijven. Op de kaart wordt het me alleen niet duidelijk of je met een camper van 27 ft de Generals Highway helemaal af kunt rijden.
Er staan restricties vermeld boven de 22 ft, maar kan er niet goed uitfilteren om welke wegen dit nu gaat.

Weten jullie hier iets meer over? Is de Generals Highway te doen met een camper van Sequoia naar Kings Canyon, en uiteraard weer terug :wink: ?

Thanx!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Sequoia en Kings Canyon NP

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk je op de kaart op de NPS-site? Als je de gedetailleerde kaart (het linker kaartje) bekijkt dan is het wel duidelijk te zien om welke wegen het gaat. Lees anders ook de opmerkingen hier: http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm
Er zijn op de weg naar Cedar Grove geen restricties voor campers. Of je het stuk van Three rivers naar Lodgepole via de Generals highway wilt en kunt doen zou ik volgend jaar bekijken. Het is een tijd verboden geweest maar dat had met wegwerkzaamheden te maken denk ik.
Lodgepole lijkt me mooi gelegen, de shuttlebus is ideaal. Zie voor onze ervaringen met de shuttlebus en voor een overnachting in Cedar grove ons 2013-verslag.

Wat bedoel je precies met de weg van Sequoia naar Kings Canyon en weer terug? Wil je vanuit Cedar Grove weer terug naar Sequoia? Kom je van de 19 of neem je ook de 180 het park in?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Denk ook eens na over Dorst Creek Campground. Hier stonden wij half juni en het is echt de mooiste camping die ik ooit gezien heb. En als bonus kregen we er ook nog een beer te zien! Er zijn geen douches. Er is wel een dumpstation overigens.
Dodo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dodo »

Hallo allen,

Wij zouden op 9 en 10 oktober (en eventueel al 8 oktober) in SeKi willen overnachten.
Welke campgrounds zouden jullie aanraden? vanaf eind september zijn er al heel wat dicht, en blijft de keuze beperkt tot Lodgepole, Azalea en Potwisha.

Wij zouden waarschijnlijk voor Lodgepole gaan, wegens de centrale ligging, maar Potwisha is ook nog een optie.
Lodgepole is vanaf oktober first-come, first-served, maar in deze tijd van het jaar moeten we geen schrik hebben zeker van een volzette camping? In dat geval voorzie ik geen plan B :wink: .

Wat is de kans trouwens dat we rond 9/10 oktober al geconfronteerd worden met sneeuw in de omgeving van Lodgepole? Ik weet dat de kans altijd bestaat, maar zou dit eerder uitzonderlijk zijn, of net niet...?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Met een camper zou ik voor een camping ten noorden van Giant Forest kiezen, dus niet voor Potwisha, omdat je dan het stuk van de Generals Highway dat voor voertuigen langer dan 6,7m wordt afgeraden kunt vermijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dodo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dodo »

Bedankt voor je reactie!

We rijden echter met een camper van die slechts 5,1 meter lang is, dus dat is op zich geen enkel probleem...
Zou dat je voorkeur/tip veranderen voor Potwisha/Lodgepole :) ?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nee, ik heb helaas geen ervaring met de campings.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar de verslagen van Elly (www.michelly.nl), zij hebben wel ervaring met campings daar. Je kunt ook voor 2 campings kiezen. Is Grant Grove niet open? Dat vind ik ook altijd wel handig liggen, maar ik weet niet hoe jullie route is.
Je kunt ook kijken hoe hoog ze liggen en kiezen voor een lager gelegen camping in verband met de temperatuur. Of een camping waar je niet tussen de bomen staat.

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij hebben een paar dagen geleden met een tent op Lodgepole gestaan. Ik vond het een erg fraai gesitueerde camping met goede voorzieningen. De shuttlebussen stoppen midden op de camping, al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt omdat we met de auto waren en er geen grote drukte was en parkeerplek overal makkelijk te vinden was.

Ik ken de andere opties in de buurt niet, maar ik kan Lodgepole als camping in ieder geval aanbevelen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer