Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke kleren?
Welke kleren?
Hallo,
ik vraag me eigenlijk af aan wat ik me moet verwachten van het weer in het eerste deel van onze reis. We vertrekken 13 september en onze route zier er ongeveer zo uit:
Denver - RMNP - Cheyenne - Custer - Badlands - Yellowstone
Kan een korte broek en T-shirt of moet ik mij toch verwachten aan een lange broek en fleece?
ik vraag me eigenlijk af aan wat ik me moet verwachten van het weer in het eerste deel van onze reis. We vertrekken 13 september en onze route zier er ongeveer zo uit:
Denver - RMNP - Cheyenne - Custer - Badlands - Yellowstone
Kan een korte broek en T-shirt of moet ik mij toch verwachten aan een lange broek en fleece?
Re: Welke kleren?
In RMNP in september liggen de gemiddelde minima net boven het vriespunt, en bij Yellowstone eind september ook rond het vriespunt, dus ik zou ook maar die lange broek meenemen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eh, kijk je niet naar andere topics (zoals deze)?
Of heb je daar niet gevonden wat je zocht?
Ik neem aan dat je toch sowieso wel een of twee lange broeken meeneemt?
Marianne

Ik neem aan dat je toch sowieso wel een of twee lange broeken meeneemt?
Marianne
Dank je wel Dutches. Dan zulen we idd die lange broeken ook maar meenemen 
Jawel Marianne ik heb dat topic idd gelezen, maar daar ging het vooral over mei en over de rest van het zuidwesten. Mijn vraag ging over september en andere plaatsen. Jongens je zou de laatste tijd schrik hebben om hier nog een vraag te plaatsen.
In ieder geval bedankt voor de info.

Jawel Marianne ik heb dat topic idd gelezen, maar daar ging het vooral over mei en over de rest van het zuidwesten. Mijn vraag ging over september en andere plaatsen. Jongens je zou de laatste tijd schrik hebben om hier nog een vraag te plaatsen.
In ieder geval bedankt voor de info.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet je natuurlijk niet af laten schrikken, gewoon je vragen blijven stellen!
Maar het is wat vreemd om twee vrijwel dezelfde topic-titels onder elkaar te zien staan. Je had ook verder kunnen gaan in het andere topic. Dan weten we ook dat je dat gelezen hebt, want dat konden we nu niet zien. En dan krijg je weer precies dezelfde antwoorden. Mei is niet veel anders dan september is mijn ervaring, en overal heb je warmere en koudere gebieden.
Succes!
Marianne

Maar het is wat vreemd om twee vrijwel dezelfde topic-titels onder elkaar te zien staan. Je had ook verder kunnen gaan in het andere topic. Dan weten we ook dat je dat gelezen hebt, want dat konden we nu niet zien. En dan krijg je weer precies dezelfde antwoorden. Mei is niet veel anders dan september is mijn ervaring, en overal heb je warmere en koudere gebieden.
Succes!
Marianne
Oke is goed
da weet ik dat ik in het vervolg in een soortgelijk topic moet verder gaan ipv zelf eentje op te starten
Ja ik ging sowieso wel 2 lange broeken meenemen. RMNP had ik wel gedacht dat het daar kouder zou zijn, maar Yellowstone wist ik niet. Bij de gemiddelde temperaturen staat een 21°C, maar daar kan je zo moeilijk op af gaan. We zullen het wss die dagen zelf moeten zien.

Ja ik ging sowieso wel 2 lange broeken meenemen. RMNP had ik wel gedacht dat het daar kouder zou zijn, maar Yellowstone wist ik niet. Bij de gemiddelde temperaturen staat een 21°C, maar daar kan je zo moeilijk op af gaan. We zullen het wss die dagen zelf moeten zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, je hebt eigenlijk niets aan gemiddelden. Ga er van uit dat je alles kunt verwachten! Wij hadden in mei 's nachts op sommige plaatsen nog vorst, maar overdag is het binnen een uur weer zo warm dat je in een t-shirtje loopt.
Het is ook afhankelijk van je dagindeling; ga je 's morgens vroeg wandelen of meteen in de auto zitten, doe je nog iets in de avonduren (rangeractiviteit), etc etc.
Marianne
Het is ook afhankelijk van je dagindeling; ga je 's morgens vroeg wandelen of meteen in de auto zitten, doe je nog iets in de avonduren (rangeractiviteit), etc etc.
Marianne
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zaten er vier jaar geleden half september. Het was 's morgens krabben, maar een uurtje later kon de korte broek aan. Het weer was er warm en droog, met uitzondering van één korte maar stevige hagelbui.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
In 2012 én 2013 zaten we op ongeveer dezelfde data in september in Yellowstone NP (paar dagen verschil) en de tegenstellingen konden niet groter zijn! Hadden we in 2012 lekker weer, graad of 20-25 in de middag en konden we in korte broek en t-shirt (in de avond wel een lange broek en vest), in 2013 hadden we sneeuw!!! Wat een groot verschil rond dezelfde data! Wat wel een voordeel van het koudere weer was, was dat de beren meer actief waren 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht