Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moon29: eerste reis naar Amerika
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis moon29: eerste reis naar Amerika
Kijk ook eens naar de bootdiensten dan, wij hebben ook een hotel aan deze kant (Alameda) en met de boot zou de snelste en makkelijkste optie zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hallo,
Natuurlijk ben ik nog steeds druk aan mijn roadbook en volgen van zo veel mogelijk berichten hier op het forum die voor mij van toepassing zijn. Geweldig!
Nu zit ik met het volgende, waarbij jullie me vast kunnen helpen:
Het lijkt me toch wel heel leuk om een whale watching tour te doen bij Monterey.
Ik zie dat er tours zijn van 2,5 a 3 uur.
Is dit iets wat we zouden kunnen doen op de dag dat we van SF (zuid) naar San Simeon/Pismo Beach (ik heb nu San Simeon geboekt staan maar wil dit gaan omzetten naar Pismo Beach) reizen?
We willen wel graag de kustroute doen en onderweg ook de nodige keren stoppen voor bezienswaardigheden en de 17 miles drive doen.
Ik vrees dat die whale watching tour dan niet gaat lukken wel? Of kan het wel als ik de overnachting bij San Simeon laat staan?
Alvast bedankt voor jullie adviezen / delen van jullie ervaringen!
Groet,
Monique
Natuurlijk ben ik nog steeds druk aan mijn roadbook en volgen van zo veel mogelijk berichten hier op het forum die voor mij van toepassing zijn. Geweldig!

Nu zit ik met het volgende, waarbij jullie me vast kunnen helpen:
Het lijkt me toch wel heel leuk om een whale watching tour te doen bij Monterey.
Ik zie dat er tours zijn van 2,5 a 3 uur.
Is dit iets wat we zouden kunnen doen op de dag dat we van SF (zuid) naar San Simeon/Pismo Beach (ik heb nu San Simeon geboekt staan maar wil dit gaan omzetten naar Pismo Beach) reizen?
We willen wel graag de kustroute doen en onderweg ook de nodige keren stoppen voor bezienswaardigheden en de 17 miles drive doen.
Ik vrees dat die whale watching tour dan niet gaat lukken wel? Of kan het wel als ik de overnachting bij San Simeon laat staan?
Alvast bedankt voor jullie adviezen / delen van jullie ervaringen!
Groet,
Monique
Hoewel ik het Whale Whatchen zeer de moeite vond (zie ons verslag) denk ik dat het in jouw geval tijdtechnisch wat lastiger wordt. Het kost je meer dan de aangegeven tijd vaak. Wij deden het opweg naar SF, dus het maakte ons niet zoveel uit hoe laat we daar aankwamen (waren er uiteindelijk de hele ochtend aan kwijt).
Maar als je naar het zuiden gaat dan is er zoveel te zien en te bezoeken tot aan Pismo. Dat is zonde om langs te racen naar mijn mening.
Maar als je naar het zuiden gaat dan is er zoveel te zien en te bezoeken tot aan Pismo. Dat is zonde om langs te racen naar mijn mening.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, een overweging is om een dag langer over de kustroute te doen, en dan maar 2 nachten LA ipv 3 nachten.
Dan zouden we Universal moeten laten afvallen.
Zijn er hier op het forum mensen die beiden hebben gedaan en kunnen adviseren wat het leukste is met 2 kinderen (jongen dan 17 jaar en meisje 15 jaar).
Het zijn natuurlijk 2 heel verschillende dingen dat snap ik
Dan zouden we Universal moeten laten afvallen.
Zijn er hier op het forum mensen die beiden hebben gedaan en kunnen adviseren wat het leukste is met 2 kinderen (jongen dan 17 jaar en meisje 15 jaar).
Het zijn natuurlijk 2 heel verschillende dingen dat snap ik

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind Universal geweldig, wat willen jullie die tweede dag in LA doen? Je zou ook een studiotour bij Warner Bros kunnen doen, dat kost je maar een paar uur.
Ik heb geen ervaring met whalewatchen bij Monterey maar die keer dat wij het gedaan hebben in het noordwesten kostte het ons heel erg veel tijd en we hebben weinig gezien. Dat is dan wat jammer van de tijd en het geld.
Marianne
Ik heb geen ervaring met whalewatchen bij Monterey maar die keer dat wij het gedaan hebben in het noordwesten kostte het ons heel erg veel tijd en we hebben weinig gezien. Dat is dan wat jammer van de tijd en het geld.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Marianne,
Jouw bericht bevestigt wat ik zojuist ook in een reisverslag zit te lezen.
Whale watchen kostte daar veel tijd t.o.v. het half uur dat ze echt iets moois zagen.
En ook lovend over Universal. Keuze is dan niet moeilijk meer
De tweede dag in LA willen we een beetje de standaard dingen doen: hollywood letters, walk of fame, venice beach, griffith observatory, Beverly Hills enz enz.
Gr. Monique
Jouw bericht bevestigt wat ik zojuist ook in een reisverslag zit te lezen.
Whale watchen kostte daar veel tijd t.o.v. het half uur dat ze echt iets moois zagen.
En ook lovend over Universal. Keuze is dan niet moeilijk meer

De tweede dag in LA willen we een beetje de standaard dingen doen: hollywood letters, walk of fame, venice beach, griffith observatory, Beverly Hills enz enz.
Gr. Monique
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Over 2 dagen is het zo ver en gaan we eindelijk na uitgebreid voorbereiden voor de eerste keer naar Amerika!
Zijn we er klaar voor? Ja en nee....
Ja, in de zin dat alles is voorbereid, we alles op tijd gepakt zullen hebben en we er heel veel zin in hebben.
Nee, omdat mijn zoon en ik al resp. 11 en 7 weken kampen met een heftige verkoudheid. Welke werd afgewisseld van (voorhoofd/bij) holte ontstekingen, keelpijn, oorpijn, oorontsteking, slijm op de longen enz.
We hebben vanaf het begin alles gedaan wat maar mogelijk is om zo snel mogelijk op te knappen maar steeds wanneer het bijna leek over te zijn stak het weer de kop op.
Status nu: Bij Bas is zijn oorontsteking nu genezen, maar hij hoest (komt wel uit bovenste luchtwegen) nog vreselijke groene klodders op en zijn oren zitten 'dicht'. Soms klappen ze even open. Maar toch heeft hij geen vocht meer achter zijn trommelvlies. Maar zal evengoed niet fijn zijn met vliegen. Hij heeft 2 weken geleden een antibioticakuur op, maar heeft niet voldoende gewerkt. Hij heeft nu voor de zekerheid een kuur meegekregen voor het geval het niet vanzelf verder verbetert.
Bij mijzelf is mijn holte achter mijn ogen (synus?) nu weer helemaal dicht, ik krijg dan ook niet veel lucht door mijn neus ondanks dat mijn neus zelf wel open is. Er komt ook helemaal niks, omdat die holte helemaal dicht zit. En gisteren bleek bij de dokter dat er flink vocht achter mijn oor zit. Ik kreeg gisteren er ineens steken in en als ik buk is het net of ik een kei heb in mijn hoofd net achter mijn ogen en bij mijn oor. Ik heb gisteren meteen moeten beginnen aan antibiotica (had ook al een kuur achter de rug), maar vandaag is de oorpijn veel erger, ik vrees dat het nu echt oorontsteking is
En met een oorontsteking mag je niet vliegen, dus ik zit vreselijk in de stress nu!
Zowieso zal het (als ik kan gaan) een rotvlucht (2 zelfs...) worden vrees ik. 6 weken geleden gingen we naar Istanbul, ik was toen dus ook al verkouden maar geen oorklachten, en ik heb toen een vreselijke 3 uur in de lucht gehad!! Zo'n pijn in mijn oren en in mijn hoofd, om gek van te worden en de pijn ging pas na 2,5 dagen weg.
Mocht er hier nog iemand zijn die tips heeft (ik weet al: neusspray bij stijgen en dalen, oordoppen in, veel kleine slokjes drinken, kauwgom)......
Ik hoop zo dat we gewoon kunnen gaan!!!
Zijn we er klaar voor? Ja en nee....

Ja, in de zin dat alles is voorbereid, we alles op tijd gepakt zullen hebben en we er heel veel zin in hebben.
Nee, omdat mijn zoon en ik al resp. 11 en 7 weken kampen met een heftige verkoudheid. Welke werd afgewisseld van (voorhoofd/bij) holte ontstekingen, keelpijn, oorpijn, oorontsteking, slijm op de longen enz.
We hebben vanaf het begin alles gedaan wat maar mogelijk is om zo snel mogelijk op te knappen maar steeds wanneer het bijna leek over te zijn stak het weer de kop op.
Status nu: Bij Bas is zijn oorontsteking nu genezen, maar hij hoest (komt wel uit bovenste luchtwegen) nog vreselijke groene klodders op en zijn oren zitten 'dicht'. Soms klappen ze even open. Maar toch heeft hij geen vocht meer achter zijn trommelvlies. Maar zal evengoed niet fijn zijn met vliegen. Hij heeft 2 weken geleden een antibioticakuur op, maar heeft niet voldoende gewerkt. Hij heeft nu voor de zekerheid een kuur meegekregen voor het geval het niet vanzelf verder verbetert.
Bij mijzelf is mijn holte achter mijn ogen (synus?) nu weer helemaal dicht, ik krijg dan ook niet veel lucht door mijn neus ondanks dat mijn neus zelf wel open is. Er komt ook helemaal niks, omdat die holte helemaal dicht zit. En gisteren bleek bij de dokter dat er flink vocht achter mijn oor zit. Ik kreeg gisteren er ineens steken in en als ik buk is het net of ik een kei heb in mijn hoofd net achter mijn ogen en bij mijn oor. Ik heb gisteren meteen moeten beginnen aan antibiotica (had ook al een kuur achter de rug), maar vandaag is de oorpijn veel erger, ik vrees dat het nu echt oorontsteking is

En met een oorontsteking mag je niet vliegen, dus ik zit vreselijk in de stress nu!
Zowieso zal het (als ik kan gaan) een rotvlucht (2 zelfs...) worden vrees ik. 6 weken geleden gingen we naar Istanbul, ik was toen dus ook al verkouden maar geen oorklachten, en ik heb toen een vreselijke 3 uur in de lucht gehad!! Zo'n pijn in mijn oren en in mijn hoofd, om gek van te worden en de pijn ging pas na 2,5 dagen weg.
Mocht er hier nog iemand zijn die tips heeft (ik weet al: neusspray bij stijgen en dalen, oordoppen in, veel kleine slokjes drinken, kauwgom)......
Ik hoop zo dat we gewoon kunnen gaan!!!
Jeetje, dat klinkt niet prettig. Ik kamp ook veel met dit soort klachten. Dus aantal tips. Haal vandaag nog bij de apotheek 2 flessen zoutoplossing met een spuitje, spuit dat een paar keer per dag door je neus tot aan je vertrek. Heel onprettig, loopt via je keel etc er weer uit, dus je gaat kokhalzen en hoesten, maar helpt als een tierelier, ik moest dit na een operatie (ivm die sinussen) doen en doe het nu nog steeds bij deze klachten. Oh ja die operatie heeft dus niet geholpen
. Verder heb ik altijd in mijn handbagage een flesje otalgan, dat zijn oordruppen, ook moet je dan wat watjes mee nemen om in je oor te stoppen, want het is vette troep. Dit drup ik voor het stijgen en dalen in mijn oor, het verdooft volledig je trommelvlies, je voelt dan echt helemaal niks. Verder schroom ik ook nooit om in het buitenland gelijk (dag 1) naar de dokter te gaan, meestal krijg je daar een paardemiddel en ben je er binnen 2 dagen vanaf, waar je in Nederland wekenlang aan het kwakkelen bent. Overigens terecht hoor, dat is ivm het resistent worden van bacterien tegen antibiotica, maar tijdens je vakantie heb je daar geen behoefte aan. Sterkte en hopenlijk een fijne vakantie, wij gaan begin augustus met kinderen in bijna dezelfde leeftijd (14 en 16).

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Friezin,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb zelf de eerste weken van mijn verkoudheid steeds zelf zoutoplossing gemaakt en dat opgesnoven (1 neusgat dicht, andere in soepkom met zoutoplossing en opsnuiven tot het in mijn mond komt), heel vies inderdaad en normaal werkt dat bij mij ook heel goed, maar nu zit die holte helemaal dicht en helpt het helemaal niets. neusspray loopt ook gewoon weer uit mijn neus. Er komt ook geen druppel snot uit, ook niet met stomen, of wat dan ook.
Maar zou die zoutoplossing van de apotheek beter/ anders werken denk je?
Die oordruppels is inderdaad wel een idee! mag dat ook mocht mijn oor ontstoken zijn?
Alleen weet ik niet of dat vette spul een probleem is in combinatie met mijn oordoppen. Ik heb op maat gemaakte oordoppen (speel in orkest) en kreeg het advies die in te doen (voor herrie maar ook voor de druk), en ik weet niet of het filter wat in die oordoppen zit tegen dat vette spul kan....)
Ik hoop dat mijn antibiotica nu snel aanslaat, met de vorige ben ik niks opgeschoten en de oorpijn straalt ondertussen uit naar mijn achterhoofd en nek.
Jullie ook alvast een hele fijne reis gewenst!!
Bedankt voor je reactie!
Ik heb zelf de eerste weken van mijn verkoudheid steeds zelf zoutoplossing gemaakt en dat opgesnoven (1 neusgat dicht, andere in soepkom met zoutoplossing en opsnuiven tot het in mijn mond komt), heel vies inderdaad en normaal werkt dat bij mij ook heel goed, maar nu zit die holte helemaal dicht en helpt het helemaal niets. neusspray loopt ook gewoon weer uit mijn neus. Er komt ook geen druppel snot uit, ook niet met stomen, of wat dan ook.
Maar zou die zoutoplossing van de apotheek beter/ anders werken denk je?
Die oordruppels is inderdaad wel een idee! mag dat ook mocht mijn oor ontstoken zijn?
Alleen weet ik niet of dat vette spul een probleem is in combinatie met mijn oordoppen. Ik heb op maat gemaakte oordoppen (speel in orkest) en kreeg het advies die in te doen (voor herrie maar ook voor de druk), en ik weet niet of het filter wat in die oordoppen zit tegen dat vette spul kan....)
Ik hoop dat mijn antibiotica nu snel aanslaat, met de vorige ben ik niks opgeschoten en de oorpijn straalt ondertussen uit naar mijn achterhoofd en nek.

Jullie ook alvast een hele fijne reis gewenst!!
Ik weet niet of we nog op het goede forum zitten
. Maar je eigen gemaakte zoutoplossing is ook prima, alleen zo'n spuitje halen bij de apotheek is een aanrader, dan gaat er een veel grotere hoeveelheid met meer kracht doorheen. Ik zou die otalgan niet met oordoppen gebruiken, kun je ze weg gooien vrees ik.

Hallo allemaal. Ik wil hier ook wel even op reageren. Als eerste, zorg dat je voor je zoon en jouw Airplanes koopt. Dit zijn oordoppen die je voor de vlucht in moet doen tot een uur nadat je in de lucht ben en een uurtje voordat je weer gaat landen tot het moment dat de deuren open zijn gegaan. Deze dingen werken best goed! Ik gebruik ze altijd als ik ga vliegen. Je hebt ze in kindermaten en in maten voor volwassenen en zijn te krijgen bij de apotheek of op het vliegveld
Wat betreft het druppelen. Nadeel is natuurlijk wel dat het achter de trommelvlies zit. Met oordruppels heb je dus geen bereik. Sprayen, stomen en pijnstillers, ik denk dat je daarmee heel erg ver kan komen. (niet stomen met van die mentholtroep erin) Ga ook niet met van die wattenstaafjes proppen, want dan kan je nog wel eens een stuk verder van huis zijn!
Ik ben iemand die heeft 11 van de 12 maanden oorontsteking, gelukkig meestal het buitenoor. Ik heb daarom ook standaard zure druppels en neusspray in mijn assortiment.
In principe zou je in twee dagen wel zo ver ervan af moeten kunnen zijn dat vliegen wel te houden is.
Wat betreft het druppelen. Nadeel is natuurlijk wel dat het achter de trommelvlies zit. Met oordruppels heb je dus geen bereik. Sprayen, stomen en pijnstillers, ik denk dat je daarmee heel erg ver kan komen. (niet stomen met van die mentholtroep erin) Ga ook niet met van die wattenstaafjes proppen, want dan kan je nog wel eens een stuk verder van huis zijn!
Ik ben iemand die heeft 11 van de 12 maanden oorontsteking, gelukkig meestal het buitenoor. Ik heb daarom ook standaard zure druppels en neusspray in mijn assortiment.
In principe zou je in twee dagen wel zo ver ervan af moeten kunnen zijn dat vliegen wel te houden is.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
hahaha
Ik ga zo meteen uit mijn werk (12.30 uur) meteen de zoutoplossing van de apotheek kopen.
Ik heb vaker gebruik gemaakt van earplanes inderdaad. Wilde nu echter onze op maat gemaakte oordoppen in doen. Die schijnen nog beter te zijn.
Hebben we eigenlijk als geluidsdempers maar schijnen dus ook voor de druk te werken.
Neusspray en stomen doe ik al weken..... (neusspray via de dokter die je zo lang mag gebruiken en ontstekingsremmend is, 1 x per 24 uur 2 pufjes, voor in het vliegtuig heb ik otrivin spray klaarliggen).

Ik heb vaker gebruik gemaakt van earplanes inderdaad. Wilde nu echter onze op maat gemaakte oordoppen in doen. Die schijnen nog beter te zijn.
Hebben we eigenlijk als geluidsdempers maar schijnen dus ook voor de druk te werken.
Neusspray en stomen doe ik al weken..... (neusspray via de dokter die je zo lang mag gebruiken en ontstekingsremmend is, 1 x per 24 uur 2 pufjes, voor in het vliegtuig heb ik otrivin spray klaarliggen).
Ben ik nog even off topic. De oordruppen die ik aanraadde zijn inderdaad niet bedoeld om de oorontsteking op te lossen, maar ze verdoven je trommelvlies en dat is zo heerlijk. Je kunt ze dus niet gebruiken bij een doorgebroken oorontsteking, maar wel zolang de boel nog dicht zit. Ik begrijp nu dat het om aangemeten oordoppen gaat tegen de druk/pijn ik dacht meer aan een gehoorapparaat ofzo. Kun je die dingen gewoon wassen met zeep? Dan lijkt het me niet zo'n probleem om het te combineren. Succes in ieder geval!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Oren druppelen met olijfolie en dan nog uit laten spuiten voordat je gaat vliegen? Tenzij het al een doorgebroken oorontsteking is, dan is dat geen pretje. Ik heb ook veel ervaring met oorontstekingen en ook vliegen met oorpijn, geen pretje nee. Nog een tip voor in het vliegtuig: vraag of de stewardess warme doekjes in plastic bekertjes kan stoppen en houdt deze over je oren als je gaat stijgen of landen, helpt echt fantastisch!
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Majtie
dat had Ik inderdaad al gehoord!
schijnt dat door het warme vocht je trommelvlies wat soepeler wordt.
Maar dat werkt dan niet in combinatie met oordoppen zeker? Want dan kan dat warme vocht natuurlijk niet zo goed bij het trommelvlies komen.
Of doe jij het wel allebei?
Maar dat werkt dan niet in combinatie met oordoppen zeker? Want dan kan dat warme vocht natuurlijk niet zo goed bij het trommelvlies komen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb het nog nooit in combinatie met oordoppen gedaan, dus gewoon zonder. Misschien bij stijgen en landen die bekertjes en voor de rest oordoppen? Al is de druk als je eenmaal in de lucht zit wat minder hoog denk ik. Maar die bekertjes werken echt fantastisch!moon29 schreef:Hoi Majtie

http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust