Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor budget New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Nu komen de zomer maanden eraan in NY! Als je naar de film wil dan kan dat bijna iedere doordeweekse avond wel ergens in een park! Een aanrader zijn de films in Brooklyn Bridge Park.

Oja, voor degene die elke avond uit eten gaan... en graag lekker uiteten willen, maar de adresjes niet kennen. Tegen over Bryants Park zit een boek winkel die het "diners deck" verkoopt. Kost 25 dollar. Het is een stok kaarten en op elke kaart staat een restaurant beschreven en elke kaart is 10 dollar korting waard. Wij hebben pas 1 restaurant gedaan, dat restaurant was erg lekker!

Oja, voordegene die een stukje Brooklyn willen zien.. Pak de 2 of 3 naar Clark station en loop naar de boulevard van Brooklyn Heights. Een korte maar leuke wandeling!
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

"Oja en chinatown, dat is ook gewoon gratis. Het is echt geweldig om te zien wat ze allemaal (levend) verkopen. Koop hier je groente en fruit, erg goedkoop en erg lekker! Dichtbij chinatown zit ook een grote (goedkope) supermarkt. "

oh mijn god, wat bedoel je met levend? Overleef ik, als extreem dierenliefhebber, dat stukje new york?
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Duck schreef:Nu komen de zomer maanden eraan in NY! Als je naar de film wil dan kan dat bijna iedere doordeweekse avond wel ergens in een park! Een aanrader zijn de films in Brooklyn Bridge Park.

Oja, voor degene die elke avond uit eten gaan... en graag lekker uiteten willen, maar de adresjes niet kennen. Tegen over Bryants Park zit een boek winkel die het "diners deck" verkoopt. Kost 25 dollar. Het is een stok kaarten en op elke kaart staat een restaurant beschreven en elke kaart is 10 dollar korting waard. Wij hebben pas 1 restaurant gedaan, dat restaurant was erg lekker!

Oja, voordegene die een stukje Brooklyn willen zien.. Pak de 2 of 3 naar Clark station en loop naar de boulevard van Brooklyn Heights. Een korte maar leuke wandeling!
Bryant Park in het midden van Manhattan had vroeger gratis films in de zomer toen ik in NYC woonde. In de zomer had je ook Shakespeare in the Park en gratis concerten in Central Park. Maar ook Prospect Park in Brooklyn (in de buurt Park Slope) geeft hele leuke concertjes (Jazz).

Voorderest, goed en goedkoop eten kan overal in NYC, in mijn tijd was het DoJo (MacroBiotic/Vegetarian) on St. Marks (waar veel NYU studenten aten er is ook een vestiging op NYU campus zelf), Bennie's Burrito's on I believe 2nd Ave (ook eentje in de West Village (veel leuker met heerlijke pitchers of Margharita's), mijn favoriete Southern Louisiana food place was Jones on 2nd Ave (ik weet niet of hij er nog is (best Catfish Sandwich!!!), Cafe Orlin, Can't miss this one!!!!, for Cheap Great Indian Food, 6th Street in the East Village tussen Ave B and Ave 2.

Nha Tran is een fantastisch vietnamese restaurant on 87 Baxter Street in Chinatown, hier kwam ik zo ongeveer 3 x per week (ik hou van de summer rolls!!)

Duck waar woon je in NYC, ben je in de US voor een tijdje of ben je immigrant?

Ik heb in Manhattan in de buurten Greenwich Village, TriBeCa, Washington Heights en Hell's Kitchen en Chelsea gewoond, in Brooklyn: Park Slope and Williamsburgh.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Even over de levende dieren...
Het zijn geen grote dieren, maar meer vissen, kwallen en kreeften. Ze staan niet in de brandende zon... Dus van echte dieren misandeling kun je niet spreken. Het voordeel is dat je zeker weet dat je vis of kwal vers is.

Dat sheakspear in het park is volgens mij dit weekend. Mij collega vertelde dat het in Bryant park altijd enorm druk is met de film, dus zij gaat liever naar Brooklyn Bridge park.

Ik zit hier in New York voor 2 jaar. Mijn vriend heeft hier een baan aangeboden gekregen..

maar mocht iemand willen weten wat er wanneer in welk park te doen is.. Elk park heeft z'n eigen website. (even googlen op de naam van het park)
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

voor dat m'n onderwerp van de eerste pagina verdwijnt...

Ik heb een heel word document (57 pagina's) met gratis dingen voor deze zomer (muziek / film en nog meer) allemaal in NY. Als je het wil hebben stuur dan even een pb!
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

De lijst met gratis concerten e.d. is alleen voor deze zomer helaas... Dus de lijst is geldig tot half september 2006.

Voor degene die van architectuur houden... Rem Koolhaas heeft de Prada winkel op Broadway ontworpen. Erg gaaf om even naar binnen te lopen. De winkel heeft een groene gevel en ligt ter hoogte van SOHO.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

NIEUWE TIP!

In New York is er 1 kanaal (van de 1000) dat over New York zelf gaat. Ze hebben hier verschillende leuke programma's zoals, secrets of New York, What is cool in your code (postcode).
Maar om op het onderwerp budget te blijven: ze hebben ook "New York for less than $10,-"

http://www.nyc.gov/html/nycmg/nyctv/htm ... /999.shtml

klik vervolgens op "Learn more about the locations featured on $9.99"
http://www.nyc.gov/html/nycmg/nyctv/htm ... .shtml[url]

Ik heb het gisteren toevallig zitten kijken. Wat erg leuk was http://www.jazzmobile.org, dit is helaas alleen in de zomer, maar het zag er erg gezellig uit!

Groetjes
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Mocht je van hele rare, vage kunst houden:

The Dreamhouse

Het is een installatie met voornamelijk geluid. Het is heel raar, bijzonder, vaag. Ik ga niet uitleggen wat het is. Het is iets wat je zelf moet ontdekken, meemaken.

info:
Dream House Opens for the 2006-2007 Season – Our Fourteenth Year

La Monte Young Marian Zazeela
Sound and Light Environment
Extended Exhibition at MELA Foundation
275 Church Street, 3rd Floor
between Franklin and White Streets in Tribeca
Thursday, September 21, 2006 continuing through June 16, 2007
Thursdays and Saturdays from 2:00 PM to Midnight
Contribution $4.00. Information 212-925-8270
Subways: #1 train to Franklin Street / A, E / N, R / #6 trains to Canal Street
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

nog eentje (een tip)

secret garden... Een oude, kleine campus met een tuin en een kerkje. Vanaf de straat niet te zien. Je moet de school binnenlopen, even je paspoort laten zien en dan door lopen naar de binnen tuin.

adres:
General Theological Seminary
175 ninth Ave. (between 18 &19)
Oldest seminary of the Episcopal Chuch
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

De laatste voor vandaag...

Chumley's
86 Bedford street

Een zeer leuk cafetje. http://nymag.com/listings/bar/chumleys/

oja, als je er toch bent, op de hoek van bedford en grove is het appartement van de tv serie Friends.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

tipje...
Naast de hotels rond tima square zijn er ook leuke bed and breakfasts in west en east village. Hoe vind je ze...
Ga naar http://www.tripadvisor.com zoek op b&b en nu zie je dat je niet via tripadvisor kunt boeken. De volgende stap is om de pagina van het B&B zelf te vinden d.m.v. google.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Als je van moderne kunst houdt...

Ga op vrijdag na 4 uur naar het MOMA, De rij is erg lang, maar het loopt heel snel door. Dus laat je alsjeblieft niet afsrikken door de rij!! De entree is gratis...
Je krijgt een entree bewijs wat je weer gratis toegang geeft tot het P.S.1

Naast het MOMA op manhattan is er nog een "klein"ander museum dat ook bij het moma hoort. Dat is het "P.S.1" in queens. Vanaf "grand Central" pak je de 7 richting queens en stap het 3de station uit (45 th street). Het is een zeer goed gerenoveerd oud school gebouw met zeer goede moderne kunst van deze tijd.

Mocht je geen tijd/zin hebben om naar het moma te gaan voor het gratis kaartje. De entree is "a suggested donation" van $5,-
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer