Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Flensjes reis Amerika 26 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Flensjes reis Amerika 26 dagen

Bericht door flensje »

En weet je toevallig ook of reserveren vooraf noodzakelijk is?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 04 jul 2014, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet in het geheel gequote te worden - Quote verwijderd.
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben onze fietsen vorig jaar bij Bike & View gehuurd, aan Lombard Street. Dit tot volle tevredenheid. Heel aardig en behulpzaam personeel. Ik weet niet of jullie ook naar Sausalito fietsen en dan met de ferry terug gaan, maar als dat het geval is zou ik de kaartjes voor de ferry al bij de fietsverhuuder kopen, scheelt je in de rij staan!

Reserveren is volgens mij niet noodzakelijk, maar als je zeker weet dat je gaat dan zou ik niet weten waarom je niet zou reserveren!

http://www.bikeandview.com/
Groetjes,
Daniel
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

En daar ben ik weer! Met opnieuw een informatieve vraag. Wij zijn ons aan het oriënteren over wat voor navigatie te nemen. We hebben beide een iphone 5 en een ipad. We kunnen natuurlijk overwegen daar een navigatie op zetten, maar dan wel eentje die ook zonder internet werkt, want behalve dat internetgebruik best wat centjes kan kosten betekend het voor ons ook dat we nog steeds niet verlost zijn van ons werk.
Iemand tips? Huren van een navigatie bij je camper vind ik namelijk best duur!
Afbeelding
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Er zijn een aantal apps die geen internet gebruiken, en wel het GPS signaal. Ik gebruik zelf Sygic (https://www.sygic.com/en ik zie dat er weer 40% korting is). Je downloadt dan de kaart als je op Wifi zit, en gebruikt 'm als je gaat rijden. Vorig jaar getest in Florida: geen data verbruik. Overigens wel altijd met een papieren kaart erbij. Voor het geval dat, en omdat we het leuk vinden om op zo'n kaart de route alvast uit te zetten.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Een andere prima werkende app is Navfree. Wel even de kaarten van te voren downloaden. Maar het is gratis en werkt prima. Kost dus ook geen data. Het duurde alleen wel even voordat hij de GPS vond (al kan dat ook aan mijn telefoon hebben gelegen). Huren zou ik sowieso niet doen. Dan kun je nog beter bij Best Buy of Wal Mart een navigatie kopen (is goedkoper dan huren en je kunt em houden). Uiteindelijk hebben wij een TomTom gekocht voor net €100 die dit jaar weer fijn meegaat.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met een papieren kaart lukt het ook. :wink: Schaf er sowieso een aan (bijvoorbeeld de Hallwag nr 5 en 6). Let ook op de borden voor omleidingen (zoals bij de 89T). En in de parken werkt de navigatie niet altijd goed, de NPS waarschuwt vaak om daar de navigatie niet te gebruiken.

Marianne
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

Vliegticket ontvangen, koffers geregeld, verzekeringen, een deel van de bankpasjes, foto en filmapparatuur...

Het lijkt wel steeds meer echt te worden. Nog minder dan vier weken. En dat ik het spannend vind!!
Afbeelding
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

Nog drie weken en dan vertrekken wij richting Amerika. Ik had nog wel een paar vraagjes:

Bij voorkeur nemen wij zelf DE koffie mee in onze koffer maar werkelijk geen idee hoe ze op het vliegveld daarover denken. Daarom mijn vraag, wel of niet doen?

En we willen toch wel graag een navigatie in onze camper mee hebben. We hebben als achtervang wel kaarten, maar toch. Heeft er toevallig iemand nog eentje te koop die we zouden kunnen overnemen?
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Koffie mag je wel meenemen, maar je moet het wel aangeven op het customs form wat je in het vliegtuig krijgt. Hier nog wat info van de amerikaanse ambassade. Wat mag ik invoeren?
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

Hmmm. Maar niet te moeilijk doen dan en DE thuis laten.

Even nog een andere vraagje. Wij verblijven 2 nachten in Moab. Nu zoeken we eigenlijk een RV plek die in het centrale gedeelte van Moab ligt. Devils Ground dus niet, want die zit al echt in Arches.
Hebben jullie tips?
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Moab RIM en Moab Valley of de KOA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Canyonlands RV Park, echt midden in Moab.

Marianne
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

En weer een uitbereiding in onze lijst van reserveringen. We hebben twee nachten gereserveerd op de Mather Campground. We zijn er wel echt in het weekend en vonden het daarom verstandig om toch te reserveren. We hadden nog keuze uit drie plekken.
We hebben een volledige dag verblijf daar. We willen die dag graag het Ooh Aah punt bekijken, mogelijk iets verder door lopen, maar ik verwacht terug om vervolgens andere bekende views te bekijken.

Het begint nu wel echt te komen. Vandaag mijn belangrijkste afspraak qua werk voor mijn vakantie positief afgesloten waardoor ik me er nu ook in durf over te geven om dit gevoel te krijgen.
Afbeelding
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

We zijn er!! Alhtans, we zijn gisteren om half twee Washington DC tijd geland! Met ongeveer een kwartier liepen we al richting onze shuttlebus. Ja, ze keken streng bij de douane en vroegen even wat we kwamen doen, maar verder helemaal niet iets engs. Ik had er zulke wilde voorstellingen van gemaakt.

Volgens mij kan ik waar ik nu in zit ook al een jetlag noemen. Het is hier nu 03.45 in de nacht en we zijn er maar uitgegaan omdat we echt niet meer konden slapen.
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat is de "positieve" kant van jetlag. 3:45 is nu wel heel vroeg (er toch niet te vroeg ingekropen ?) Dit past evenwel stukken makkelijker aan dan als je terugkomt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Op de heenweg ben ik altijd de eerste ochtend heel vroeg wakker, de tweede ochtend vroeg en de derde ochtend zet ik weer de wekker. :lol:

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

Wel iets te vroeg gaan slapen gisteren. Het is nu hier half tien en ik begin me weer moe te voelen, dus over een half uurtje ben ik wel vertrokken.

Het was vandaag smoorheet in Washington, gisteren ben ik lek gestoken door muggen, ben een lopende Himalayagebergte.
Helaas op mijn hak een vagen harde bult die open is gegaan, dus die ga ik wel voelen aankomende dagen. Ben trouwens wel verbaasd hoe groot die muggenbulten hier worden!
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zorg dat je Deet aanschaft, anders kan het je nog rauw op je dak vallen, die muggen haha

Ik heb altijd de regel om de eerste dagen pas rond 11u te gaan slapen. Dan ben je dag 1 en 2 tegen het einde vd dag wel wat gaar, maar dan ben je er meestal wel doorheen. Of afhankelijk waar je bent op dag 2 even een hazenslaapje van een uur of 2 rond de middag. Terug is bij mij altijd een drama, dan moet ik zeker een week wennen.

Verder een hele fijne vakantie nog.
flensje
Amerikafan

Bericht door flensje »

Wat is dit land geweldig!!! En wat gaat de tijd snel. En wat heb ik super genoten van Monument Valley. Wat een schitterende plaats. De zonsopkomst was super en de fietstocht daarna door de valley echt mega! Ik had het niet willen missen.

We zitten nu in Zion. We hadden geluk met ons plek. Alle plaatsen op de camping in het park waren vol, dus ik ging informeren of er een plekje voor twee nachten vanaf morgen beschikbaar was op Watchman, toen gaf hij aan dat hij net een afmelding had gekregen voor een rv plaats voor drie nachten en of wij die wilden hebben! Morgen gaan we de Narrows lopen en overmorgen waarschijnlijk een wandelroute. (iemand tips?)
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou gaan voor Angels Landing, waar vooral het middelste deel (de wenteltrap) en het laatste deel (evt met behulp van de kettingen) een lichte uitdaging zijn. Of de observation point trail. Qua trail iets minder uitdagend, maar wel wat langer en op het einde kijk je vanaf een hoger punt op de canyon en zelfs op angels landing neer.
Als het erg druk is in Zion en je wil Angels Landing doen er vroeg gaan, anders ga je opstoppingen krijgen.

Ik hoop dat je niet te veel van het slechte weer hebt meegekregen en nog een fijne reis verder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer