De reis zal plaats moeten gaan vinden na de zomer van 2015, oktober/november gok ik zo. We zijn begonnen met het maken van een lijst van plaatsen die we willen zien en dingen die we willen gaan doen. Dit is een mooie lange lijst geworden, maar als ik deze punten uitzet op een kaart dan zie ik de al flink wat problemen, zowel qua tijd (hoewel het nog niet helemaal duidelijk is hoe lang wij heen kunnen, gok een week of 7) en logistiek (afstanden). Wat uiteraard weer met elkaar verband houdt.

Eigenlijk zijn dit drie reizen. Het noordoosten, het zuiden en het zuidwesten. Ik ben wel zo realistisch om te zien dat Yellowstone en Mount Rushmore nooit in de reis gaan passen, zij zullen waarschijnlijk niet bezocht kunnen worden. Maar drie reizen gaat niet gebeuren. Als we daar zijn dan moet het gebeuren, toch zal er nog het één ander af moeten vallen. Nu zou het mijns inziens een idee kunnen zijn om tussendoor ook nog te vliegen om zo tijd te besparen.
Hoe makkelijk is het om naar Toronto te vliegen (daar de reis te beginnen) en dan met de auto af te zakken naar Washington om vanaf daar naar Orlando te vliegen. Vanuit Orlando zouden we dan Florida kunnen bezoeken (plus de Bahama's) en dan met de auto naar New Orleans. Vanuit daar zouden we dan kunnen vliegen naar bijvoorbeeld Albuquerque.
Nu vraag ik mij een aantal zaken af. Is het mogelijk om in Canada een auto te huren en deze in Washington staan te laten? Heb hier wel het één en ander over gevonden en het zou mogelijk kunnen zijn. Maar hoe makkelijk gaat zoiets? Ik kan me voorstellen dat de prijs van zo'n autohuur dan flink stijgt. Verder zou ik voor de vakantie niet al teveel willen plannen vooraf, maar de eerste (pak 'm beet) week tot aan Washington zou ik dit nog wel willen doen. Hoe eenvoudig is het in Amerika om tickets voor een vliegtuig te kopen? Kan ik zo naar een vliegveld toe rijden, mijn auto inleveren en eenvoudig een ticket kopen?
Ook andere ideeën over hoe de reis in te plannen zijn natuurlijk van harte welkom! Heb onder meer gelezen dat het goedkoper zou zijn om van west naar oost te reizen. Maar de opbouw van de reis van oost naar west spreekt mij persoonlijk meer aan.