Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bellen (VS-NL vv, mobiel en vast)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bellen (VS-NL vv, mobiel en vast)

Bericht door saknopper »

Hoi allemaal,

Ik voel me echt heel dom, maar nu wil ik eindelijk eens mijn penvriendin bellen en dat lukt me niet....aaargghh

Het landnummer v.d. VS is 1, dus dat wordt 0001 lijkt me dan.

Verder gaf ze me het volgende nummer (ze woont in Ohio):

330 721xxxx

Gewoon 0001330721xxxx werkt dus niet, moet ik ergens nog een nummer weglaten o.i.d. ??
Misschien is dit ook algemene info voor op de site, zou voor sommige (domme) mensen zoals ik wel handig zijn...:D
Laatst gewijzigd door saknopper op 23 dec 2003, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Ik kon het niet loslaten, dus ik heb nog maar wat doorgezocht...

Echt heel dom foutje eigenlijk, het landnummer is niet 0001 maar 001 en dan gewoon de rest erachter plakken.

Misschien iets om in een of andere FAQ te zetten ofzo? :roll:
Alexander
Amerika-newbie

Bericht door Alexander »

Zop zie je maar dat het soms sneller is om zelf door te zoeken.............. :D
"Go confidently in the direction of your dreams. Live the life you have imagined". ~ Henry David Thoreau
saknopper
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Inderdaad, maar ik dacht dat ik er niet uit zou komen en dus heb ik het hier alvast geplaatst.

Maargoed, probleem opgelost in ieder geval... :wink:
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Nog een tip voor het bellen naar de vs: maak gebruik van een carrier select bedrijf als Tele2. Je kunt doorgaans (veel) goedkoper via zo'n carrier bellen en het is helemaal niet zoveel moeite om je aan te melden. Voor de huidige tarieven kun je het beste op http://www.bellen.com kijken.

Bellen vanuit de VS is erg goedkoop door een telefoonkaart via het internet aan te schaffen (http://www.phonecardsforsale.com). Voor 10 of 20 dollar krijg je een bundel belminuten. Je kunt inbellen naar een lokaal nummer of een gratis (1-800) nummer en na het invoeren van je pincode naar het buitenland bellen. Laat je niet misleiden door de vermelde tarieven (zo'n beetje 1 tot 2 ct per minuut), omdat het in werkelijkheid wel hoger is. Er is meestal een (twee)wekelijkse 'maintenance fee' van 50-90 cent. Het hangt dus een beetje af van je belgedrag wat de uiteindelijke kosten zijn. Maar dan nog... de reguliere telefoonbedrijven rekenen vaak 50 cent of meer per minuut.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

ik las laatst dat mensen die op hun mobiel gebeld worden ook moeten betalen, klopt dat?
Zou ik wel vreemd vinden.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Zover ik weet is het zo dat als jij met je mobiele telefoon naar amerika belt dat de mensen daar de kosten moeten betalen van het amerikaanse netwerk dat wordt gebruikt. Ik weet echter niet precies hoe het werkt. Als je vanuit hier met een vast telefoon belt betalen zij niks. Overigens betaal je hetzelfde bedrag voor het bellen naar een vaste telefoon of een mobiele telefoon in Amerika. Terwijl je in Nederland meer betaald als er wordt gebeld met of naar een mobiele telefoon.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Het is inderdaad waar dat je ook moet betalen als je gebeld wordt op je mobieltje in de V.S. Gelukkig helpt caller ID bij het bepalen of je de persoon wel te woord wilt staan. :wink:

Zover ik weet, heeft het te maken met het feit dat je gebruik maakt van diverse (concurrerende) netwerken voordat het telefoontje je bereikt.

Als je zelf mobiel belt, is het meestal zo dat zodra de telefoon aan de andere kant overgaat, mobiel of vast, de tijd gaat lopen. Dus ongeacht of iemand opneemt. Wel is er vaak een 10 seconden "grace period". Als je binnen die tijd de verbinding verbreekt, als er niet is opgenomen, dan kost het je niets.

Verder dient nog opgemerkt te worden dat zodra je het basisgebied verlaat je meer gaat betalen. Dat heet hier "roaming" omdat je dan "afdwaalt" in een ander netwerk. Afhankelijk van je provider heb je meer, of minder, "roaming" mogelijkheden. Tja, 't is een groot land, hè? :D

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

freekb2 schreef:ik las laatst dat mensen die op hun mobiel gebeld worden ook moeten betalen, klopt dat?
Zou ik wel vreemd vinden.
Dat klopt inderdaad Freek. Kijk eens op de site van je provider. Daar staan vast wel de tarieven voor het bellen EN gebeld worden in Amerika. Afgelopen zomer had ik nog een prepaid kaart. Het € 40 beltegoed was in no-time op. :cry:

Zoals al eerder gemeld is, is het aan te raden om telefoonkaarten te kopen. Via internet is niet echt nodig. Je kunt ze overal in Amerika kopen. Voor $ 10 kon ik bijna een uur naar Nederland bellen vanaf een vaste telefoon.

:idea: Ook stuurde ik nog wel eens een sms-je naar Nederland met het telefoonnummer en kamernummer van het motel waar ik verbleef. Mijn broer heeft mij zo meerdere keren kunnen bellen.

Roland
Dino
Amerika-ontdekker

Bericht door Dino »

Bellen met de GSM vanuit Amerika naar België is mogelijk maar je moet er wel op letten dat je over een tri-band gsm beschikt. De europese frequenties van gsm's zijn 900 en 1800 mhz. De amerikaanse enkel 1900 mhz.

Het is mij vooral opgevallen dat de kosten sterk varieeren. Zo kan ik gedurende 3 minuten naar huis bellen en het koste echt niets. Op een andere momenten was het verschrikkelijk duur. Telefoneren in het weekend is echt goedkoop (zo duur als een gesprek hier) naar Europa. Maar in de week gewoon onbetaalbaar... ik heb er mij lelijk aan mispakt!
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Dank jullie wel voor de antwoorden.
Ik wist wel dat als je naar Nederland belt of vanuit Nederland gebeld wordt dat je dan betaalt.

Maar ik bedoelde echt binnen Amerika. Dus als ik vanuit Amerika met een Amerikaanse telefoon naar een andere Amerikaanse telefoon in Amerika bel.

Opiniepeilers hebben daar namelijk last van. Peilen mag alleen als het de beller geen geld kost. En dat zou niet zo zijn als je naar een mobiel belt. Omdat veel mensen alleen nog mobiel hebben gaat een grote groep mensen verloren. Dit las ik op een nederlandse site. Maar het klopt dus.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Als je goedkoop met Amerika wilt praten en je hebt hier een PC met een redelijke internetverbinding (het liefst breedband) en een microfoontje en boxen of een headset,en je gesprekspartner daar heeft hetzelfde kun je via internet met elkaar praten. De kwaliteit is hetzelfde tot beter als via de vaste lijn. Je moet even het programmaatje downloaden waarin je je contacten beheert en contact kunt maken. De rest wijst zich redelijk vanzelf. Ik gebruik het zelf ook en het werkt perfect!

[url]http://ui.skype.com/download.html
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

freekb2 schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden.
Maar ik bedoelde echt binnen Amerika. Dus als ik vanuit Amerika met een Amerikaanse telefoon naar een andere Amerikaanse telefoon in Amerika bel.

Opiniepeilers hebben daar namelijk last van. Peilen mag alleen als het de beller geen geld kost. En dat zou niet zo zijn als je naar een mobiel belt. Omdat veel mensen alleen nog mobiel hebben gaat een grote groep mensen verloren. Dit las ik op een nederlandse site. Maar het klopt dus.
Als je op je vaste telefoonlijn gebeld wordt, kost je dat niets. Niet zoveel mensen hier hebben alleen een mobiele telefoon, want die is nog steeds een stuk duurder, dan een vaste lijn. Voor ieder inkomend telefoontje moet je landkosten betalen en, al heb je een beperkt aantal "vrije" minuten, afhankelijk van welk plan je hebt, dan nog is het meestal veel voordeliger om van "thuis" te bellen.

Lokale telefoontjes van een vaste lijn zijn gratis, en voor de interlokale, interstaten en internationale telefoontjes kun je allerlei discount bedrijven vinden. Ik hoop, dat dat je vraag wat beantwoordt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hy
Het telefoontarief werkt over heel de wereld ongeveer hetzelfde b.v.
Van vast naar vast toestel afhankelijk van de afstand en de tijd een vast tarief betaalt door de beller.
Van mobiel naar een vaste telefoon wordt een vast tarief afhankelijk van de tijd ( dal en Piek) gerekend. De beller betaalt.
Als er gebeld word van mobiel naar mobiel, word het nummer eerst op het nationale net gezocht. En word een vast tarief afhankelijk van de tijd ( dal en Piek) gerekend. De beller betaalt.
Echter als het nummer niet nationaal gevonden word er verder gezocht op alle andere netten.
Als het nummer wordt gevonden word de verbinding gemaakt. De rekening hiervan gaat naar de provider van degene die gebeld word, en word dus aan het gebelde nummer gepresenteerd.
Groeten
Harm
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

hdeweert schreef:Als er gebeld word van mobiel naar mobiel, word het nummer eerst op het nationale net gezocht. En word een vast tarief afhankelijk van de tijd ( dal en Piek) gerekend. De beller betaalt.
Echter als het nummer niet nationaal gevonden word er verder gezocht op alle andere netten.
Als het nummer wordt gevonden word de verbinding gemaakt. De rekening hiervan gaat naar de provider van degene die gebeld word, en word dus aan het gebelde nummer gepresenteerd.
Eerst even de andere geposte berichten lezen voor je wat schrijft. Dan had je kunnen zien dat je hier (VS) ook moet betalen als je gebeld wordt op je mobieltje. Onafhankelijk of dat nationaal of internationaal is.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hy
Sorry ik dacht dat ik erbij geschreven had dat het voor heel de wereld gold dus ook voor Amerika. Dat het Amerikaanse telefoon net afwijkt van het Europese is een andere zaak. Kijk maar eens waarom ITT zich uit europa heeft teruggetrokken.
Groeten
Harm
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

hdeweert schreef:Hy
Sorry ik dacht dat ik erbij geschreven had dat het voor heel de wereld gold dus ook voor Amerika. Dat het Amerikaanse telefoon net afwijkt van het Europese is een andere zaak. Kijk maar eens waarom ITT zich uit europa heeft teruggetrokken.
Groeten
Harm
Het is niet nodig iets te benadrukken dat je al eerder gezegd hebt en waar mijn reactie op gebaseerd was. Of die regels, waar jij het over hebt, bestaan of niet doet absoluut niet terzake. De vraag van freekb2 was of mensen die op hun mobiel gebeld worden in de V.S. ook moeten betalen en of dat klopt. Daar is onder andere door mij bevestigend op geantwoord. Jouw opmerking voegt daar niets aan toe en dit, klaarblijkelijke, misverstand komt voort uit het niet lezen van de eerdere postings.

Discussie gesloten.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
marrob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door marrob »

We willen deze zomer graag zoveel mogelijk bereikbaar zijn in Amerika. Uit deze post had ik begrepen dat je dan een tri band gsm moet hebben.
Werkt een Nederlandse tri band gsm in de States?
Zo ja, moet je dan pre paid of abonnement hebbben?
Hoe zijn de ervaringen met een in Amerika gekocht toestel?
Hoe is het bereik in het noordwesten?
Kortom kan ik in Amerika iets met een tri band gsm of kan ik beter dagelijks m'n e-mail checken?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marrob,

Een Nederlandse tri band werkt gewoon in Amerika. Enkel in Amerika overschakelen naar het 1900 netwerk.

Prepaid en abonnement zouden beiden moeten werken. Kijk anders eens op de internetsite van je provider. Daar staat vast wel iets over internationaal (Amerika) bellen.

Verwacht niet dat je overal bereik zult hebben. E.e.a. hangt ook af van de roaming. Verder moet je er rekening mee houden dat de telefoonkosten vrij hoog zijn. Al gauw 1 tot 2 Euro per minuut. Bij prepaid betaal je in de regel meer per minuut.

Afgelopen 2 jaar stuurde ik af en toe een sms-je naar het thuisfront met het telefoon- en kamernummer van het motel waar ik op dat moment zat. Zo konden ze mij eenvoudig bereiken om even bij te praten.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Ik heb afgelopen jaar ook gewoon met een Nederlands tri-band toestel in de USA gebeld. De dekking is in de steden en langs veel Interstates ook wel, maar in bijvoorbeeld New Mexico had ik bijna nergens ontvangst. Bellen is inderdaad duur, het maakt vaak ook niet uit of je binnen Amerika belt of naar Nederland. Op [url=http://www.vakantiebellen.com/] kun je van alle aanbieders de internationale tarieven opzoeken. Volgens mij is T-mobile een van de goedkoopste omdat T-mobile ook gewoon in de USA zit. In Atlanta GA had ik ook gewoon T-mobile in mn schermpje staan :)

Haye
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer