Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kayakken ipv raften met grote kids in Moab?
-
- Amerika-newbie
kayakken ipv raften met grote kids in Moab?
Hallo Allemaal,
Over krap vier weken vertrekken we met onze tiener/bijna volwassen kinderen (22, 19, 15) voor een rondreis door het zuidwesten van Amerika (Denver - Arches/Moab - Bryce - Las Vegas - Los Angeles - Grand Canyon - Mesa Verde - Gunnison - Denver). De reisroute en overnachtingen zijn gepland en wat uitjes van te voren geboekt, met dank voor alle behulpzame info in het Forum'.
Op 1 vraag kan ik geen goed antwoord vinden: Is het uitdagend genoeg om te gaan wildwaterraften in de Colorado River bij Moab? Wij zijn in de buurt op 29 en 30 juli, hebben voor 29 juli al Fiery Furnace geboekt en de kids willen graag raften, of liever nog kayakken. Op verschillende sites lees ik dat de rivier eind juli niet erg 'wild' meer is. Raften gaat altijd in een grote boot onder begeleiding en is dan minder spectaculair. Met kayakken hebben ze ervaring (o.a. Durance in Frankrijk) maar ik zie nergens begeleide kayaktochten, wel mogelijkheden voor 'self-guided' tours. Iemand daar ervaring mee in deze periode? Ik zie dat bij de kosten voor de huur ook 'shuttlekosten' voor vervoer naar de rivier worden gerekend, wat houdt dit in? En er is een nieuwe aanbieder met 'tubes' (kleine bootjes waar je half op ligt en met je benen peddelt, zag er in Frankrijk wel leuk uit) : Bajas tubes. Iemand ervaring daarmee? We gaan in het hoogseizoen: nu al vanuit Nederland reserveren of gewoon de dag ervoor informeren en reserveren? Bedankt!
Over krap vier weken vertrekken we met onze tiener/bijna volwassen kinderen (22, 19, 15) voor een rondreis door het zuidwesten van Amerika (Denver - Arches/Moab - Bryce - Las Vegas - Los Angeles - Grand Canyon - Mesa Verde - Gunnison - Denver). De reisroute en overnachtingen zijn gepland en wat uitjes van te voren geboekt, met dank voor alle behulpzame info in het Forum'.
Op 1 vraag kan ik geen goed antwoord vinden: Is het uitdagend genoeg om te gaan wildwaterraften in de Colorado River bij Moab? Wij zijn in de buurt op 29 en 30 juli, hebben voor 29 juli al Fiery Furnace geboekt en de kids willen graag raften, of liever nog kayakken. Op verschillende sites lees ik dat de rivier eind juli niet erg 'wild' meer is. Raften gaat altijd in een grote boot onder begeleiding en is dan minder spectaculair. Met kayakken hebben ze ervaring (o.a. Durance in Frankrijk) maar ik zie nergens begeleide kayaktochten, wel mogelijkheden voor 'self-guided' tours. Iemand daar ervaring mee in deze periode? Ik zie dat bij de kosten voor de huur ook 'shuttlekosten' voor vervoer naar de rivier worden gerekend, wat houdt dit in? En er is een nieuwe aanbieder met 'tubes' (kleine bootjes waar je half op ligt en met je benen peddelt, zag er in Frankrijk wel leuk uit) : Bajas tubes. Iemand ervaring daarmee? We gaan in het hoogseizoen: nu al vanuit Nederland reserveren of gewoon de dag ervoor informeren en reserveren? Bedankt!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: kayakken ipv raften met grote kids in Moab?
Wij hebben in 2008 op 20 juli (dus in het jaar een week eerder) in Moab de raft tocht gedaan. De organisatie waar wij mee gingen bood toen in een tocht zowel raft boten aan (voor ons ideaal), als 2 persoons kayaks. Die voeren dus, begeleid, met ons mee. Of iets uitdagend genoeg is, is lastig voor een ander om te bepalen. Ik vond met name het tweede gedeelte behoorlijk pittig, aangezien er daar meerdere boten omgeslagen zijn, en dochterlief toch wel een beetje wit rond de neus werd.
Wij gingen overigens met http://www.moabadventurecenter.com/trips/rafting/, en ons reisverslag van de 2 dagen vind je http://familiemaas.waarbenjij.nu/reisve ... restaurant
Wij gingen overigens met http://www.moabadventurecenter.com/trips/rafting/, en ons reisverslag van de 2 dagen vind je http://familiemaas.waarbenjij.nu/reisve ... restaurant
-
- Amerika-newbie
Dank voor de snelle reactie,
Bedankt voor de snelle reactie! Met name het feit dat kayaks 'onder supervisie' meekunnen met de raftboten is misschien aantrekkelijk. Op Youtube kwam ik een filmpje tegen van deze organisatie en de eendaagse tocht (jullie deden een tweedaagse) en dat is in de ogen van mijn kids 'een eitje' ... (tja).... Maar ik ga er wel even achteraan!
Wie nog meer tips heeft, van harte welkom!
Bedankt voor de snelle reactie! Met name het feit dat kayaks 'onder supervisie' meekunnen met de raftboten is misschien aantrekkelijk. Op Youtube kwam ik een filmpje tegen van deze organisatie en de eendaagse tocht (jullie deden een tweedaagse) en dat is in de ogen van mijn kids 'een eitje' ... (tja).... Maar ik ga er wel even achteraan!
Wie nog meer tips heeft, van harte welkom!
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Kayakken hebben wij ook gedaan en is ook erg leuk. Ik weet niet hoe de rivier in die tijd is, maar als het water niet wild is heb je inderdaad niet zo veel aan raften (tenminste niet als je met een beetje grotere knullen gaat die ook wel een beetje spanning willen).
Tuben is gewoon op een "autoband" gaan liggen en je de rivier af laten drijven. Ook erg leuk, zeker met een groepje, maar als de rivier niet zo hard gaat ook wel een beetje suf
De shuttle-costs zijn de kosten die ze rekenen om je naar een dropplaats aan de rivier te brengen en je na zoveel uur weer stroomafwaarts op te halen. Vaak spreken ze een plek af tot waar je heen mag en als je daar dan bent dan kun je ze bellen en dan halen ze je op.
Wel vreemd dat die shuttle-costs apart worden gerekend, in de meeste gevallen zit het gewoon in de huur van de kayakken.
Tuben is gewoon op een "autoband" gaan liggen en je de rivier af laten drijven. Ook erg leuk, zeker met een groepje, maar als de rivier niet zo hard gaat ook wel een beetje suf

De shuttle-costs zijn de kosten die ze rekenen om je naar een dropplaats aan de rivier te brengen en je na zoveel uur weer stroomafwaarts op te halen. Vaak spreken ze een plek af tot waar je heen mag en als je daar dan bent dan kun je ze bellen en dan halen ze je op.
Wel vreemd dat die shuttle-costs apart worden gerekend, in de meeste gevallen zit het gewoon in de huur van de kayakken.
-
- Amerika-newbie
Hallo Marcel,
Weet je nog bij welke organisatie dat was en een dagtocht of halve dagtocht? Lastig als je maar een of twee dagen in een gebied bent, dan is het handig dat je ter plekke geen tijd kwijt bent aan het zoeken en informeren
Weet je nog bij welke organisatie dat was en een dagtocht of halve dagtocht? Lastig als je maar een of twee dagen in een gebied bent, dan is het handig dat je ter plekke geen tijd kwijt bent aan het zoeken en informeren
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wij zijn met deze gegaan en hebben een ochtend gedaan (ivm dat ons dat wel genoeg leek).
Uiteindelijk bleek dat ook wel lang genoeg te zijn. Men is een beetje de Amerikaanse snelheid gewend maar als je met een beetje sportieve competitieve knullen bent en lekker vaart maakt dan duurt een tocht van 4 uur nog maar 2 en half uur
.
Maar 't was wel heel leuk.
Maar d'r zijn zat bedrijven waar je kayaks kan huren in die buurt.
Uiteindelijk bleek dat ook wel lang genoeg te zijn. Men is een beetje de Amerikaanse snelheid gewend maar als je met een beetje sportieve competitieve knullen bent en lekker vaart maakt dan duurt een tocht van 4 uur nog maar 2 en half uur

Maar 't was wel heel leuk.
Maar d'r zijn zat bedrijven waar je kayaks kan huren in die buurt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
hallo , wij gaan ook raften binnen 2weken in Moab , een gelijkaardige situatie onze kinderen van de groep zijn allemaal rond de 18jaar . Wij hebben gekozen voor Moabadventurecenter deze hebben een tour van 1dag in WESTWATERCANYON , deze trip heeft rapids klasse 4 / Het 2de deel van de trip na middag is behoorlijk pittig + er wordt voorspeld dat er meer water is dan normaal gezien de grote sneeuwval in de Rocky Mountains van dit jaar . U kunt ook tal van raftfilmpjes zien op youtube van deze canyon (zelfs filmpjes van de maanden juli en augustus) De boot is een 8persoonsboot waarbij ieder een kanopeddel heeft plus de gids navigeert met grotere peddel achteraan de boot
Véél succes

-
- Amerika-newbie
Beste Marcel,
Bedankt, deze had ik nog niet 'gespot' in mijn zoektocht. .... Ik neig er toch naar zelf maar kayaks te huren, is een stuk goedkoper, je kunt tenminste de hele dag varen in plaats van inderdaad die uitgebreide instructies en lunches (... wel leuk, maar gaat af van het echte werk ....). Iemand ervaring met de volgende organisaties:
Canyon Voyages Adventure Co., 211 N. Main Street, Moab UT 84532 of
NAVTEC Expeditions
321 North Main Street
Moab, Utah 84532
Bedankt, deze had ik nog niet 'gespot' in mijn zoektocht. .... Ik neig er toch naar zelf maar kayaks te huren, is een stuk goedkoper, je kunt tenminste de hele dag varen in plaats van inderdaad die uitgebreide instructies en lunches (... wel leuk, maar gaat af van het echte werk ....). Iemand ervaring met de volgende organisaties:
Canyon Voyages Adventure Co., 211 N. Main Street, Moab UT 84532 of
NAVTEC Expeditions
321 North Main Street
Moab, Utah 84532
-
- Amerika-newbie
Beste Siegfried, bedankt voor de info, met name dat er genoeg (veel) water in de rivier staat ....

Wij komen aan op 27 juli, doen 28 de Fiery Furnace en 29 een ochtend Raften. We hebben gekozen voor Adrift omdat die goedkoper voor tieners is tot en met 17 jaar en de anderen meestal tot of tot en met 15 jaar. Ook iets om je in te verdiepen. Wij reizen met tieners van 16, 14 en 11 jaar, dus wel jonger. Ben benieuwd naar jullie hele route.
Wij zijn vorig jaar 7 juli in Moab wezen raften. Nou ja raften, het was meer dobberen op de Colorado river met af en toe een stroom versnelling.
Wel superrelaxed, prachtige omgeving, lekker meegedobberd met reddingsvest in de rivier, goed verzorgde lunch maar echt spectaculair anders dan het uitzicht was het niet. Maar goed, wel beetje bewust voor gekozen aangezien onze kinderen (toen) 9 en 11 jaar waren en ze vonden het geweldig. Waterstand was al behoorlijk laag toen. Mocht je wat wilder water willen dan is het beter om verder stroomopwaarts te gaan, al ben je waarschijlijk wel een dag kwijt?
Wij zijn met http://www.tagalong.com gegaan, prima verzorgd, aardige gids, redelijke prijzen.

Wij zijn met http://www.tagalong.com gegaan, prima verzorgd, aardige gids, redelijke prijzen.
Wij hebben 3 weken geleden geraft in Moab.
In dit geval west water canyon met tag a long.
Het water stond hoog, maar hier door kunnen ook rapids minder wild zijn !! Hoog water is geen garantie voor meer rapids.
Het was zeker spectaculair maar het "wilde" gedeelte was ook weer snel voorbij.
Dus als je gaat raften doe de west water canyon (op tijd boeken er mogen maar een x aantal mensen per dag door de canyon).
Hou er wel rekening mee dat je 1,5 uur in de bus zit voor dat je op de plaats bent waar je het water in gaat.
Veel plezier.
In dit geval west water canyon met tag a long.
Het water stond hoog, maar hier door kunnen ook rapids minder wild zijn !! Hoog water is geen garantie voor meer rapids.
Het was zeker spectaculair maar het "wilde" gedeelte was ook weer snel voorbij.
Dus als je gaat raften doe de west water canyon (op tijd boeken er mogen maar een x aantal mensen per dag door de canyon).
Hou er wel rekening mee dat je 1,5 uur in de bus zit voor dat je op de plaats bent waar je het water in gaat.
Veel plezier.
Met de vriendelijke groeten, JAN
-
- Amerika-newbie
Beste Mensen,
Bedankt voor al jullie tips en ervaringen over raften maar heeft iemand ook tips of ervaringen met 'self-guided' kayak tours? Dus zonder begeleiding? Wat zijn de geschiktste trajecten en goede verhuurbedrijven, speciale voorwaarden? Hoor het nog graag en zal jullie tzt vertellen wat we gedaan hebben!
Bedankt voor al jullie tips en ervaringen over raften maar heeft iemand ook tips of ervaringen met 'self-guided' kayak tours? Dus zonder begeleiding? Wat zijn de geschiktste trajecten en goede verhuurbedrijven, speciale voorwaarden? Hoor het nog graag en zal jullie tzt vertellen wat we gedaan hebben!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2430 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties