Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mvangeenen: nationale parken + routebespreking
Re: Reis mvangeenen: nationale parken + routebespreking
Wij gaan komende zomer ruim 4 weken met drie pubers van 11,14 en 16 jaar voor het eerst naar Amerika.
Wij reizen met de camper. Wij doen niet de death Valley aan, maar ik weet dat Walnic@ (bovenin kun je leden zoeken) een dag een auto gehuurd heeft om dit park wel aan te doen.
Wij doen:
Ma 21 juli : Adam –LV
Di 22 juli LV camper ophalen- Walmart-Outlet- Freemont Street
Wo 23 juli LV-Valley of Fire? Zion Korte hikes
Do 24 juli Zion Narrows Lopen rustige middag
Vr 25 juli Zion – Bryce Korte hikes in beide parken, zwembad op camping
Za 26 juli Bryce- Capitol Reef korte hikes onderweg,fruit plukken, colibri’s zien
Zo 27 juli: CP- Moab evt. via White Horse Canyon en Goblin Valley naar Devils Garden uitzichtpunten bekijken aldaar
Ma 28 juli: Moab Fiery Furnace wandeling in de middag naar andere camping voor stadje en zwembad
Di 29 juli: Moab raften op de coloradorivier, rustmiddag
Wo 30 juli: Moab-MV-Page rijden, namiddag zwemmen,
Do 31 juli Page –kloof, boot?, strand
Vr 1 aug Page- Grand Canyon naar Grand Canyon met uitzichtpunten, zonsondergang, zonsopkomst
Za 2 aug Grand Canyon – Needles helicoptertocht en daarna via Seligman,Kingman, route 66naar Needles
Zo 3 aug Needles – via Yoshua Tree-San Diego Rijdag
Ma 4 aug Rustige dag misschien Bilbaopark of Whalewatchen Di 5 aug Sea World
Wo 6 aug San Diego misschien downtown en USMidway bezoeken met OV Do 7 aug San Diego via hollywoodsign and stars naar camping
vr 8 aug LA Universal studio’s idem
Za 9 aug LA- Pismo Sands- outlet –mooie route- strandmiddag
Zo 10 aug Pismo Sands - Big Sur mooie route met BigSur grote bomen
Ma 11 aug Big Sur – SF misschien Whalewatchen, boodschappen misschien Google-gebouwen
Di 12 aug SF hop-on-hop-off
Wo 13 aug SF- Yosemite Maripose bezoeken
Do 14 aug Yosemite twee uur fietsen Mirrorlake, 2 paardrijders? en kort hikes, strandje aan een meer
Vr 15 aug Yosemite – Panoramatrail lopen
Za 16 Yosemite – via korte hikes en Mono Lake naar Beatty
Zo 17 aug Beatty – Las Vegas
Ma 18 aug Las Vegas camper inl
Di 19 aug hotel op strip - naar huis
wo 20 aug thuis
Succes met de voorpret!
Wij reizen met de camper. Wij doen niet de death Valley aan, maar ik weet dat Walnic@ (bovenin kun je leden zoeken) een dag een auto gehuurd heeft om dit park wel aan te doen.
Wij doen:
Ma 21 juli : Adam –LV
Di 22 juli LV camper ophalen- Walmart-Outlet- Freemont Street
Wo 23 juli LV-Valley of Fire? Zion Korte hikes
Do 24 juli Zion Narrows Lopen rustige middag
Vr 25 juli Zion – Bryce Korte hikes in beide parken, zwembad op camping
Za 26 juli Bryce- Capitol Reef korte hikes onderweg,fruit plukken, colibri’s zien
Zo 27 juli: CP- Moab evt. via White Horse Canyon en Goblin Valley naar Devils Garden uitzichtpunten bekijken aldaar
Ma 28 juli: Moab Fiery Furnace wandeling in de middag naar andere camping voor stadje en zwembad
Di 29 juli: Moab raften op de coloradorivier, rustmiddag
Wo 30 juli: Moab-MV-Page rijden, namiddag zwemmen,
Do 31 juli Page –kloof, boot?, strand
Vr 1 aug Page- Grand Canyon naar Grand Canyon met uitzichtpunten, zonsondergang, zonsopkomst
Za 2 aug Grand Canyon – Needles helicoptertocht en daarna via Seligman,Kingman, route 66naar Needles
Zo 3 aug Needles – via Yoshua Tree-San Diego Rijdag
Ma 4 aug Rustige dag misschien Bilbaopark of Whalewatchen Di 5 aug Sea World
Wo 6 aug San Diego misschien downtown en USMidway bezoeken met OV Do 7 aug San Diego via hollywoodsign and stars naar camping
vr 8 aug LA Universal studio’s idem
Za 9 aug LA- Pismo Sands- outlet –mooie route- strandmiddag
Zo 10 aug Pismo Sands - Big Sur mooie route met BigSur grote bomen
Ma 11 aug Big Sur – SF misschien Whalewatchen, boodschappen misschien Google-gebouwen
Di 12 aug SF hop-on-hop-off
Wo 13 aug SF- Yosemite Maripose bezoeken
Do 14 aug Yosemite twee uur fietsen Mirrorlake, 2 paardrijders? en kort hikes, strandje aan een meer
Vr 15 aug Yosemite – Panoramatrail lopen
Za 16 Yosemite – via korte hikes en Mono Lake naar Beatty
Zo 17 aug Beatty – Las Vegas
Ma 18 aug Las Vegas camper inl
Di 19 aug hotel op strip - naar huis
wo 20 aug thuis
Succes met de voorpret!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar de Wave wilt heb je een permit nodig. Zie daarvoor http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html, en kijk bij Cotote Buttes North. Ik was er in 2011, zie daarvoor mijn reisverslag. De wandeling er naartoe is niet heel lang, maar wel zwaar, en zeker in de zomer niet gemakkelijk.
Marianne
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik vraag we wel af of de TS het over The Wave heeft of over White Pocket. Vandaar dat ik ook vroeg over welke datum in onze blogs hij/zij het had...
-
mvangeenen
- Amerika-ontdekker
kalaman schreef: Over welke datum spreek je precies?
Sorrykalaman schreef: Ik bedoelde eigenlijk: over welke datum in onze blogs spreek je?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 22 jun 2014, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote aangepast
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Op 1 april 2013 waren we inderdaad bij The Wave en we we waren er opnieuw op 18 december. We hebben 2x meegedaan met The Lottery en ook 2x gewonnen, wat echt wel uitzonderlijk veel geluk is. Het was ook buiten het hoogseizoen waarbij er heel wat minder kandidaten zijn. In het hoogseizoen zijn er makkelijk meer dan 1000 online aanvragen per dag voor...10 permits...
Op onze EveryTrail pagina (link op onze blogs) staat onze volledig getracked route van 18 december en op onze FB-pagina (link hieronder) heb ik heel wat meer info over de procedure gepost.
In de hoogzomer zou ik toch voorzichtig zijn met 3 kinderen (mocht je al permits winnen). Vorig jaar vielen er opnieuw 3 doden te betreuren door uitputting/uitdroging/verloren lopen. Al hoeft het uiteraard, mits een goede voorbereiding, helemaal niet zo af te lopen.
Als alternatief zou je White Pocket kunnen overwegen. Zie daarvoor onze blog van 3 april 2012 en onze FB pagina voor heel wat foto's. Daarvoor is (voorlopig?) geen permit nodig. Je rijdt er best wel niet zelf naartoe (wirwar van (diep) zandweggetjes). Je kan eventueel beroep doen op Dreamland Tours, Paria Outpost of Terry Alderman, allen uit Kanab. Wij gingen met Terry, maar de laatste tijd hoor ik daar niet echt positieve geluiden meer over (mails niet beantwoorden)..
Op onze EveryTrail pagina (link op onze blogs) staat onze volledig getracked route van 18 december en op onze FB-pagina (link hieronder) heb ik heel wat meer info over de procedure gepost.
In de hoogzomer zou ik toch voorzichtig zijn met 3 kinderen (mocht je al permits winnen). Vorig jaar vielen er opnieuw 3 doden te betreuren door uitputting/uitdroging/verloren lopen. Al hoeft het uiteraard, mits een goede voorbereiding, helemaal niet zo af te lopen.
Als alternatief zou je White Pocket kunnen overwegen. Zie daarvoor onze blog van 3 april 2012 en onze FB pagina voor heel wat foto's. Daarvoor is (voorlopig?) geen permit nodig. Je rijdt er best wel niet zelf naartoe (wirwar van (diep) zandweggetjes). Je kan eventueel beroep doen op Dreamland Tours, Paria Outpost of Terry Alderman, allen uit Kanab. Wij gingen met Terry, maar de laatste tijd hoor ik daar niet echt positieve geluiden meer over (mails niet beantwoorden)..
-
mvangeenen
- Amerika-ontdekker
Ok, verkeerd begrepenkalaman schreef: Ik bedoelde eigenlijk: over welke datum in onze blogs spreek je?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 22 jun 2014, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mvangeenen
- Amerika-ontdekker
Ons schema is inmiddels best veranderd, wellicht hierop nog tips, zitten er nog gekke dingen in??
Ik hoop dat het een beetje leesbaar is, ik heb het gekopieerd uit een tabel in word, scheelt een hoop typewerk hier... We gaan dus het eerste deel van de reis met de auto (+ hotels) en het tweede deel met de camper.
Dag Datum Omschrijving Km’s Overnachting
1 Za 18-7 Vliegreis Amsterdam (of Dusseldorf) naar Phoenix, auto ophalen - Hotel Phoenix
2 Zo 19-7 Rijden naar Sedona, rest dag Sedona 186 Hotel Sedona
3 Ma 20-7 Eventueel nog ochtend in Sedona en doorrijden naar Grand Canyon, mooie route onderweg 178 Hotel Grand Canyon
4 Di 21-7 Ochtend en middag Grand Canyon en doorrijden tot Monument Valley,of net daarvoor Kayenta 206 Hotel MV of Kayenta
5 Woe 22-7 Doorrijden naar Monument Valley en bekijken, (evt hotel al verder richting Antelope Canyon?) 37 Hotel Kayenta (of verder)
6 Do 23-7 Rijden naar Antelope Canyon en wandelen/bekijken 230 Hotel Page
7 Vr 24-7 Rijden naar The Wave (alternatief: white pocket?) en bekijken en doorrijden naar Bryce 80 202 Hotel Bryce
8 Za 25-7 Dagje Bryce en rijden naar Zion 116 Hotel Zion
9 Zo 26-7 Dagje Zion , doorrijden naar LV 280 Hotel Las Vegas
10 Ma 27-7 Dagje Las Vegas - Hotel Las Vegas
11 Di 28-7 Dagje Las Vegas - Hotel Las Vegas
12 Woe 29-7 Rijden naar Death Valley, the ranch 217 Hotel The Ranch Death Valley
13 Do 30-7 Rijden door Death Valley naar LA 473 Hotel LA
14 Vr 31-7 Dagje LA Hotel LA
15 Za 1-8 Dagje LA pretpark - Hotel LA
16 Zo 2-8 Dagje LA stad - Hotel LA
17 Ma 3-8 M en M: camper ophalen, naar camping in LA
M, N en K: met de auto naar Six Flags, einde van de dag auto inleveren, met taxi naar Campground - Camping LA
18 Di 4-8 Rijden naar seqouia 327 Camping sequoia
19 Woe 5-8 Dagje Sequoia + Rijden naar Kings Canyon 80 Camping Kings Canyon
20 Do 6-8 Bekijken Kings Canyon + rijden naar Yosemite 230 Camping Yosemite
21 Vr 7-8 Yosemite - Camping Yosemite
22 Za 8-8 Yosemite - Camping Yosemite
23 Zo 9-8 Rijden naar SF, rest dag SF 338 Camping SF
24 Ma 10-8 Dagje SF, alcatraz? - Camping SF
25 Di 11-8 Ochtend en eventueel middag SF en Rijden Highway 1 tot Monetery 190 Camping Montery
26 Woe 12-8 Rijden Highway 1, tot San Simeon? 150 Camping San Simeon
27 Do 13-8 Rijden Highway 1, tot Santa Barbara? 218 Camping Santa Barbara
28 Vr 14-8 Rijden Highway 1, naar LA, eventuele al inleveren camper, afhankelijk van vlucht tijden 153 Camping of hotel LA
29 za 15-8 Camper inleveren en vlliegen
Alvast bedankt weer voor jullie reacties, we hebben er echt wat aan!!
Monique
Ik hoop dat het een beetje leesbaar is, ik heb het gekopieerd uit een tabel in word, scheelt een hoop typewerk hier... We gaan dus het eerste deel van de reis met de auto (+ hotels) en het tweede deel met de camper.
Dag Datum Omschrijving Km’s Overnachting
1 Za 18-7 Vliegreis Amsterdam (of Dusseldorf) naar Phoenix, auto ophalen - Hotel Phoenix
2 Zo 19-7 Rijden naar Sedona, rest dag Sedona 186 Hotel Sedona
3 Ma 20-7 Eventueel nog ochtend in Sedona en doorrijden naar Grand Canyon, mooie route onderweg 178 Hotel Grand Canyon
4 Di 21-7 Ochtend en middag Grand Canyon en doorrijden tot Monument Valley,of net daarvoor Kayenta 206 Hotel MV of Kayenta
5 Woe 22-7 Doorrijden naar Monument Valley en bekijken, (evt hotel al verder richting Antelope Canyon?) 37 Hotel Kayenta (of verder)
6 Do 23-7 Rijden naar Antelope Canyon en wandelen/bekijken 230 Hotel Page
7 Vr 24-7 Rijden naar The Wave (alternatief: white pocket?) en bekijken en doorrijden naar Bryce 80 202 Hotel Bryce
8 Za 25-7 Dagje Bryce en rijden naar Zion 116 Hotel Zion
9 Zo 26-7 Dagje Zion , doorrijden naar LV 280 Hotel Las Vegas
10 Ma 27-7 Dagje Las Vegas - Hotel Las Vegas
11 Di 28-7 Dagje Las Vegas - Hotel Las Vegas
12 Woe 29-7 Rijden naar Death Valley, the ranch 217 Hotel The Ranch Death Valley
13 Do 30-7 Rijden door Death Valley naar LA 473 Hotel LA
14 Vr 31-7 Dagje LA Hotel LA
15 Za 1-8 Dagje LA pretpark - Hotel LA
16 Zo 2-8 Dagje LA stad - Hotel LA
17 Ma 3-8 M en M: camper ophalen, naar camping in LA
M, N en K: met de auto naar Six Flags, einde van de dag auto inleveren, met taxi naar Campground - Camping LA
18 Di 4-8 Rijden naar seqouia 327 Camping sequoia
19 Woe 5-8 Dagje Sequoia + Rijden naar Kings Canyon 80 Camping Kings Canyon
20 Do 6-8 Bekijken Kings Canyon + rijden naar Yosemite 230 Camping Yosemite
21 Vr 7-8 Yosemite - Camping Yosemite
22 Za 8-8 Yosemite - Camping Yosemite
23 Zo 9-8 Rijden naar SF, rest dag SF 338 Camping SF
24 Ma 10-8 Dagje SF, alcatraz? - Camping SF
25 Di 11-8 Ochtend en eventueel middag SF en Rijden Highway 1 tot Monetery 190 Camping Montery
26 Woe 12-8 Rijden Highway 1, tot San Simeon? 150 Camping San Simeon
27 Do 13-8 Rijden Highway 1, tot Santa Barbara? 218 Camping Santa Barbara
28 Vr 14-8 Rijden Highway 1, naar LA, eventuele al inleveren camper, afhankelijk van vlucht tijden 153 Camping of hotel LA
29 za 15-8 Camper inleveren en vlliegen
Alvast bedankt weer voor jullie reacties, we hebben er echt wat aan!!
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het toch even in een van/naar schema gezet (zet het in excel, dat is voor jezelf ook handiger. Je kunt dan makkelijker wijzigingen verwerken, en je kopieert het dan ook eenvoudig naar het forum).
1 Za 18-7 naar - Phoenix
2 Zo 19-7 Phoenix - Sedona
3 Ma 20-7 Sedona - Grand Canyon
4 Di 21-7 Grand Canyon - MV
5 Woe 22-7 MV - Kayenta
6 Do 23-7 Kayenta - Page
7 Vr 24-7 Page - Bryce
8 Za 25-7 Bryce - Zion
9 Zo 26-7 Zion - Las Vegas
10 Ma 27-7 Las Vegas
11 Di 28-7 Las Vegas
12 Woe 29-7 Las Vegas - Death Valley
13 Do 30-7 Death Valley - LA
14 Vr 31-7 LA
15 Za 1-8 LA
16 Zo 2-8 LA (camper ophalen)
17 Ma 3-8 LA (Six Flags)
18 Di 4-8 LA - sequoia
19 Woe 5-8 sequoia - Kings Canyon
20 Do 6-8 Kings Canyon - Yosemite
21 Vr 7-8 Yosemite
22 Za 8-8 Yosemite
23 Zo 9-8 Yosemite - SF
24 Ma 10-8 SF
25 Di 11-8 SF - Monterey
26 Woe 12-8 Monterey - San Simeon
27 Do 13-8 San Simeon - santa Barbara
28 Vr 14-8 santa Barbara - LA
29 za 15-8 LA -
Klopt het zo?
Ik zou geen twee nachten MV doen, dat is echt niet nodig. Verder vind ik het aantal dagen LA erg veel, zeker als je daar geen concrete plannen hebt.
Het is jammer dat je de Tioga Pass mist met deze route. Het is erg ingewikkeld met jullie wensen om een deel van de route met een camper te doen.
Voor Zion zou ik zeker een extra dag uittrekken. En probeer Yosemite in het weekend te vermijden.
Je hebt het overal over een dagje Zion, een dagje Sequoia, etc, maar met de reistijd erbij blijft er vaak maar een halve dag over, hou daar rekening mee.
Als je inloot voor de Wave heb je meer tijd nodig in Page, je doet dat niet even op weg naar Bryce. Of misschien ook wel maar dan heb je die dag geen tijd meer voor Bryce. De wave is niet ene kwestie van er naar toe rijden en even bekijken. Zie mijn 2011-verslag voor ons bezoek. In de zomer zal het nog zwaarder zijn.
Als jullie met een tent gaan kamperen heb je veel problemen opgelost, je kunt overal komen en je kampeert in de parken of je pakt een motel, net wat het beste uitkomt.
Of kijk eens of het handig is om een rondje Las Vegas te doen, met een deel met de auto (incl DV) en dan een rondje met de camper.
Marianne
1 Za 18-7 naar - Phoenix
2 Zo 19-7 Phoenix - Sedona
3 Ma 20-7 Sedona - Grand Canyon
4 Di 21-7 Grand Canyon - MV
5 Woe 22-7 MV - Kayenta
6 Do 23-7 Kayenta - Page
7 Vr 24-7 Page - Bryce
8 Za 25-7 Bryce - Zion
9 Zo 26-7 Zion - Las Vegas
10 Ma 27-7 Las Vegas
11 Di 28-7 Las Vegas
12 Woe 29-7 Las Vegas - Death Valley
13 Do 30-7 Death Valley - LA
14 Vr 31-7 LA
15 Za 1-8 LA
16 Zo 2-8 LA (camper ophalen)
17 Ma 3-8 LA (Six Flags)
18 Di 4-8 LA - sequoia
19 Woe 5-8 sequoia - Kings Canyon
20 Do 6-8 Kings Canyon - Yosemite
21 Vr 7-8 Yosemite
22 Za 8-8 Yosemite
23 Zo 9-8 Yosemite - SF
24 Ma 10-8 SF
25 Di 11-8 SF - Monterey
26 Woe 12-8 Monterey - San Simeon
27 Do 13-8 San Simeon - santa Barbara
28 Vr 14-8 santa Barbara - LA
29 za 15-8 LA -
Klopt het zo?
Ik zou geen twee nachten MV doen, dat is echt niet nodig. Verder vind ik het aantal dagen LA erg veel, zeker als je daar geen concrete plannen hebt.
Het is jammer dat je de Tioga Pass mist met deze route. Het is erg ingewikkeld met jullie wensen om een deel van de route met een camper te doen.
Voor Zion zou ik zeker een extra dag uittrekken. En probeer Yosemite in het weekend te vermijden.
Je hebt het overal over een dagje Zion, een dagje Sequoia, etc, maar met de reistijd erbij blijft er vaak maar een halve dag over, hou daar rekening mee.
Als je inloot voor de Wave heb je meer tijd nodig in Page, je doet dat niet even op weg naar Bryce. Of misschien ook wel maar dan heb je die dag geen tijd meer voor Bryce. De wave is niet ene kwestie van er naar toe rijden en even bekijken. Zie mijn 2011-verslag voor ons bezoek. In de zomer zal het nog zwaarder zijn.
Als jullie met een tent gaan kamperen heb je veel problemen opgelost, je kunt overal komen en je kampeert in de parken of je pakt een motel, net wat het beste uitkomt.
Of kijk eens of het handig is om een rondje Las Vegas te doen, met een deel met de auto (incl DV) en dan een rondje met de camper.
Marianne
-
mvangeenen
- Amerika-ontdekker
Dag Marianne, dank voor je suggesties. Je overzicht klopt muv het ophalen van de camper, dat doet mijn man met 1 van de jongens op dag 17 terwijl ik met de andere 2 jongens naar Six Flaggs ga.
Er staat wel 2 nachten MV, maar we komen daar de eerste dag pas 's avonds aan, we willen de ochtend nog in GC blijven. Dan hebben we dus 1 hele dag in MV. Is dat ook te veel?
We hebben inderdaad 4 hele dagen LA in de planning staan, mede op verzoek van de kinderen. We willen graag naar Universal Studios, Sixflags, LA zelf bekijken natuurlijk en wellicht nog een dag waterpretpark of iets dergelijks. Het is even een welkome onderbreking voor ze op al het natuurgeweld
Ook in Las Vegas en op highway 1 (strand) nemen we om die reden de tijd.
Als we geen permit kunnen krijgen voor The Wave (en die kans is heel erg groot) dan willen we waarschijnlijk 1 dag extra doorbrengen in Bryce of Zion, Jij beveelt Zion aan als ik het goed begrijp?
Als we een dagje Sequoia etc gepland hebben is het onze bedoeling om tot bijvoorbeeld halverwege of einde van de middag te wandelen/bekijken en dan door te rijden naar de volgende plaats bestemming. Soms is dat bijv, maar 80 km, soms wat verder, maar dat is het fijne aan een camper vinden wij, steeds alles bij de hand, eten waar en wanneer het je uitkomt etc. Als je de campgrounds al hebt gereserveerd is het niet zo erg als je een keer wat later aankomt?
Kamperen met een tent zie ik met een rondreis niet zo zitten, dat lijkt me zo'n gedoe met opzetten/afbreken.
Als we een rondje Las Vegas doen, dan komt er zo'n 600 km bij op de route, dan heb je namelijk ook het stuk tussen LA en Phoenix. Dat was de reden voor ons om te starten in Phoenix. We missen helaas inderdaad de Tioga Pass, maar soms moet je keuzes maken....
Verder hebben we het idee, dat het deel van de reis dat we met de auto doen het heetste deel is. Dan kan het wel lekker zijn om in een hotel met airco te slapen. Het deel dat we met de camper doen heeft dat voor ons idee wat minder. Maar misschien vergissen we ons daar wel helemaal in? Als we de Tioga pass doen met een rondje Las Vegas komen we precies omgekeerd uit met auto en camper.
Monique
Er staat wel 2 nachten MV, maar we komen daar de eerste dag pas 's avonds aan, we willen de ochtend nog in GC blijven. Dan hebben we dus 1 hele dag in MV. Is dat ook te veel?
We hebben inderdaad 4 hele dagen LA in de planning staan, mede op verzoek van de kinderen. We willen graag naar Universal Studios, Sixflags, LA zelf bekijken natuurlijk en wellicht nog een dag waterpretpark of iets dergelijks. Het is even een welkome onderbreking voor ze op al het natuurgeweld
Als we geen permit kunnen krijgen voor The Wave (en die kans is heel erg groot) dan willen we waarschijnlijk 1 dag extra doorbrengen in Bryce of Zion, Jij beveelt Zion aan als ik het goed begrijp?
Als we een dagje Sequoia etc gepland hebben is het onze bedoeling om tot bijvoorbeeld halverwege of einde van de middag te wandelen/bekijken en dan door te rijden naar de volgende plaats bestemming. Soms is dat bijv, maar 80 km, soms wat verder, maar dat is het fijne aan een camper vinden wij, steeds alles bij de hand, eten waar en wanneer het je uitkomt etc. Als je de campgrounds al hebt gereserveerd is het niet zo erg als je een keer wat later aankomt?
Kamperen met een tent zie ik met een rondreis niet zo zitten, dat lijkt me zo'n gedoe met opzetten/afbreken.
Als we een rondje Las Vegas doen, dan komt er zo'n 600 km bij op de route, dan heb je namelijk ook het stuk tussen LA en Phoenix. Dat was de reden voor ons om te starten in Phoenix. We missen helaas inderdaad de Tioga Pass, maar soms moet je keuzes maken....
Verder hebben we het idee, dat het deel van de reis dat we met de auto doen het heetste deel is. Dan kan het wel lekker zijn om in een hotel met airco te slapen. Het deel dat we met de camper doen heeft dat voor ons idee wat minder. Maar misschien vergissen we ons daar wel helemaal in? Als we de Tioga pass doen met een rondje Las Vegas komen we precies omgekeerd uit met auto en camper.
Monique
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Lijkt me inderdaad wat veel voor MV. Tenzij je er heel veel wil doen heb je het eigenlijk op een uur of drie toch wel gezien. Ik zou op de 22 ste al direct doorrijden naar Page.
Op en af naar Six Flags als je de volgende dag naar Sequoia gaat vind ik eigenlijk geen goed idee. Vanuit LA kan het al snel een uur enkele rit zijn, en dan moet je de volgende dag weer dezelfde richting uit. Je zit daarenboven met de camper dan ook weer in de drukte van LA. In jullie opzet zou ik er zelfs voor kiezen jullie te alten afzetten aan Six Flags, de auto gaan inleveren en de camper ophalen en jullie komen oppikken in Six Flags. Als je dan een overnachting in de buurt zoekt van Six Flags win je de volgende dag meer dan een uur richting Sequoia. Inzake kilometers blijft het voor de auto hetzelfde, maar jullie kunnen hem makkelijker inleveren en je bespaart daarenboven parking aan Six Flags.
Op en af naar Six Flags als je de volgende dag naar Sequoia gaat vind ik eigenlijk geen goed idee. Vanuit LA kan het al snel een uur enkele rit zijn, en dan moet je de volgende dag weer dezelfde richting uit. Je zit daarenboven met de camper dan ook weer in de drukte van LA. In jullie opzet zou ik er zelfs voor kiezen jullie te alten afzetten aan Six Flags, de auto gaan inleveren en de camper ophalen en jullie komen oppikken in Six Flags. Als je dan een overnachting in de buurt zoekt van Six Flags win je de volgende dag meer dan een uur richting Sequoia. Inzake kilometers blijft het voor de auto hetzelfde, maar jullie kunnen hem makkelijker inleveren en je bespaart daarenboven parking aan Six Flags.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een route gemaakt met twee lussen vanuit Las Vegas. Het enige dat je nu mist is Death Valley hoewel je nog wel de tijd hebt om een dag een auto te huren en vanuit Las Vegas of Pahrump naar DV te gaan.
1 Za 18-7 naar Las Vegas
2 Zo 19-7 Las Vegas - Pahrump/Beatty
3 Ma 20-7 Pahrump/Beatty - Lee Vining
4 Di 21-7 Lee Vining - Yosemite
5 Woe 22-7 Yosemite
6 Do 23-7 Yosemite
7 Vr 24-7 Yosemite - Sequoia
8 Za 25-7 Sequoia
9 Zo 26-7 Sequoia - San Francisco
10 Ma 27-7 San Francisco - San Francisco
11 Di 28-7 San Francisco - Monterey
12 Woe 29-7 Monterey - San Simeon
13 Do 30-7 San Simeon - Santa Barbara
14 Vr 31-7 Santa Barbara - LA
15 Za 1-8 LA
16 Zo 2-8 LA
17 Ma 3-8 LA
18 Di 4-8 LA - Las Vegas
19 Woe 5-8 Las Vegas
20 Do 6-8 Las Vegas
21 Vr 7-8 Las Vegas - Zion
22 Za 8-8 Zion
23 Zo 9-8 Zion - Bryce
24 Ma 10-8 Bryce - Page
25 Di 11-8 Page - Monument Valley
26 Woe 12-8 Monument Valley - Grand Canyon
27 Do 13-8 Grand Canyon - Sedona
28 Vr 14-8 Sedona - Las Vegas
29 za 15-8 Las Vegas
Je hebt voldoende tijd overal zo. Je zit nu niet in het weekend in Yosemite en dat is ook een groot voordeel. En twee nachten Zion.
Voor het rondreizen met een tent zou je eens naar de verslagen van Elly kunnen kijken op http://www.michelly.nl. Het valt best mee met het opzetten en afbreken; je gebruikt de tent natuurlijk alleen in de parken en daar sta je toch meerdere nachten achterelkaar. In gebieden waar het heet is en in de steden neem je een motel. Flexibel, goedkoop en leuk!
Marianne
1 Za 18-7 naar Las Vegas
2 Zo 19-7 Las Vegas - Pahrump/Beatty
3 Ma 20-7 Pahrump/Beatty - Lee Vining
4 Di 21-7 Lee Vining - Yosemite
5 Woe 22-7 Yosemite
6 Do 23-7 Yosemite
7 Vr 24-7 Yosemite - Sequoia
8 Za 25-7 Sequoia
9 Zo 26-7 Sequoia - San Francisco
10 Ma 27-7 San Francisco - San Francisco
11 Di 28-7 San Francisco - Monterey
12 Woe 29-7 Monterey - San Simeon
13 Do 30-7 San Simeon - Santa Barbara
14 Vr 31-7 Santa Barbara - LA
15 Za 1-8 LA
16 Zo 2-8 LA
17 Ma 3-8 LA
18 Di 4-8 LA - Las Vegas
19 Woe 5-8 Las Vegas
20 Do 6-8 Las Vegas
21 Vr 7-8 Las Vegas - Zion
22 Za 8-8 Zion
23 Zo 9-8 Zion - Bryce
24 Ma 10-8 Bryce - Page
25 Di 11-8 Page - Monument Valley
26 Woe 12-8 Monument Valley - Grand Canyon
27 Do 13-8 Grand Canyon - Sedona
28 Vr 14-8 Sedona - Las Vegas
29 za 15-8 Las Vegas
Je hebt voldoende tijd overal zo. Je zit nu niet in het weekend in Yosemite en dat is ook een groot voordeel. En twee nachten Zion.
Voor het rondreizen met een tent zou je eens naar de verslagen van Elly kunnen kijken op http://www.michelly.nl. Het valt best mee met het opzetten en afbreken; je gebruikt de tent natuurlijk alleen in de parken en daar sta je toch meerdere nachten achterelkaar. In gebieden waar het heet is en in de steden neem je een motel. Flexibel, goedkoop en leuk!
Marianne
-
mvangeenen
- Amerika-ontdekker
Deze route is misschien ook wel wat, we zullen er van t weekend eens naar kijken, dank voor de suggestie.
Scheelt het in de zomermaanden in Yosemite ook veel of je er in het weekend of door de week bent? Ik had begrepen dat het in de zomermaanden heel de week vol staat op de campings.
Monique
Scheelt het in de zomermaanden in Yosemite ook veel of je er in het weekend of door de week bent? Ik had begrepen dat het in de zomermaanden heel de week vol staat op de campings.
Monique
-
mvangeenen
- Amerika-ontdekker
Marianne, met welk programma maak jij trouwens je routes die op de pagina van je reisverslag staan? Ik loop er met google maps steeds tegenaan dat ik na 10 plaatsen niets meer toe kan voegen....
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vroeger was dit met google maps geen probleem, maar nu is inderdaad het aantal stops beperkt geworden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gebruik Streets & Trips voor mijn kaartjes.
Je kunt nog de oude versie van googlemaps gebruiken, dan lukt het mij wel om meer dan 10 plaatsen in te overne. Of je slaat een plaats over die toch al op de route ligt.
Marianne
Je kunt nog de oude versie van googlemaps gebruiken, dan lukt het mij wel om meer dan 10 plaatsen in te overne. Of je slaat een plaats over die toch al op de route ligt.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 6041 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-