Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtickets (via WTC): verzekeringen nemen?
Vliegtickets (via WTC): verzekeringen nemen?
Hoi allemaal!
Ik heb vliegtickets gekocht bij WTC. Daarbij heb ik niet de verzekeringen genomen die daar waren aangeboden,omdat ik al een reisverzekering heb via Reaal (Werelddekking). Ik denk namelijk dat je anders oververzekerd bent. Maar ik begin nu te twijfelen of ik het toch had moeten nemen. Betrof volgens mij vliegticketverzekering en annuleringsverzekering. Die zitten toch in een reisverzekering?
Wat is jullie mening? Kan ik in de problemen komen, wanneer maatschappij failliet gaat, vlucht niet door gaat door bijvoorbeeld een storm of wij toch bijvoorbeeld verhinderd zijn.
Ik heb vliegtickets gekocht bij WTC. Daarbij heb ik niet de verzekeringen genomen die daar waren aangeboden,omdat ik al een reisverzekering heb via Reaal (Werelddekking). Ik denk namelijk dat je anders oververzekerd bent. Maar ik begin nu te twijfelen of ik het toch had moeten nemen. Betrof volgens mij vliegticketverzekering en annuleringsverzekering. Die zitten toch in een reisverzekering?
Wat is jullie mening? Kan ik in de problemen komen, wanneer maatschappij failliet gaat, vlucht niet door gaat door bijvoorbeeld een storm of wij toch bijvoorbeeld verhinderd zijn.
Re: Vliegtickets (via WTC): verzekeringen nemen?
Ik zou het alleen doen als ik met een of ander vage maatschappij vlieg. Of een maatschappij waarvan bekend is dat ze financiele problemen hebben. Maar ik verdenk ticketverkopers er wel eens van dat het een leuke bijverdienste is voor hun.
Is in de meeste gevallen ook zo. Denk maar aan de verzekeringen in de winkels: extra garantie. Onzin! Je koopt her recht wat je al hebt.
Annuleringsverzekering is volgens mij wel gewoon onzin, want dat zit wel in je reisverzekering. Maar ticketverzekering kan ik niet terug vinden. Stel vliegtuigmaatschappij gaat failliet (in dit geval United Airlines) en ik heb die verzekering niet. Krijg ik het dan toch vergoed?
Annuleringsverzekering is volgens mij wel gewoon onzin, want dat zit wel in je reisverzekering. Maar ticketverzekering kan ik niet terug vinden. Stel vliegtuigmaatschappij gaat failliet (in dit geval United Airlines) en ik heb die verzekering niet. Krijg ik het dan toch vergoed?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Een annuleringsverzekering zit niet standaard in je reisverzekering. Als je niet op vakantie kan om wat voor reden dan ook, dan zul je niet zonder meer je tickets (en andere kosten) door je reisverzekering vergoed krijgen (of je moet een gecombineerde reis- en annulerings-verzekering hebben).
Aan de andere kant: een verzekering is vooral bedoeld om onvoorziene hoge kosten gedekt te hebben. Aangezien je de tickets al betaald hebt en je dus geen onvoorziene kosten meer zult hebben, kun je je afvragen of je wel een annuleringsverzekering nodig hebt.
Aan de andere kant: een verzekering is vooral bedoeld om onvoorziene hoge kosten gedekt te hebben. Aangezien je de tickets al betaald hebt en je dus geen onvoorziene kosten meer zult hebben, kun je je afvragen of je wel een annuleringsverzekering nodig hebt.
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 21 jun 2014, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Annueleringsverzekering zit zeker niet standaard in je reisverzekering, is vaak een aparte module waar je ook extra voor betaald.
Ik heb volgens mij een annuleringsverzekering bij mijn reisverzekering genomen. Maar ga nog ff checken...
Maar dat een annulerinsgverzekering niet meer nodig is omdat je al betaald hebt volg ik niet helemaal. Want stel je kan niet gaan door omstandigheden krijg je je reis of een deel vergoed...Dus dan is het wel verstandig om te nemen.
Maar dat een annulerinsgverzekering niet meer nodig is omdat je al betaald hebt volg ik niet helemaal. Want stel je kan niet gaan door omstandigheden krijg je je reis of een deel vergoed...Dus dan is het wel verstandig om te nemen.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Een annuleringsverzekering zit niet standaard in je reisverzekering. Deze moet je binnen zeven dagen afsluiten na boeken. Of je moet een doorlopende reis- en annuleringsverzekering hebben. De een doet het wel de ander niet, maar ik vind dat wel belangrijk. Annuleringsverzekering is de vergoeding van annuleren voor je op reis bent en de reisverzekering is voor als je al op reis bent. Er kan altijd wat gebeuren zoals ziekte of sterfgeval en dan wil je toch wel graag je tickets vergoed krijgen.
Een vliegticketverzekering zoals bij boekingsites verkocht wordt is voor als de vliegmaatschappij falliet zou gaan toch?
Een vliegticketverzekering zoals bij boekingsites verkocht wordt is voor als de vliegmaatschappij falliet zou gaan toch?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik heb een doorlopende reisverzekering en volgens mij heb ik toen ook de annuleringsverzekering er bij genomen. Voor de zekerheid ga ik dat dus nog ff checken. Is het bij de reisverzekering zit, lijkt het mij overbodig om het bij je boeking ook te nemen. Ticketverzekering is inderdaad ivm faillissement.
- US-fanboy
- Amerikakenner
Hoe vaak heb je een vakantie moeten annuleren in je leven ?Bjorard schreef: Maar dat een annulerinsgverzekering niet meer nodig is omdat je al betaald hebt volg ik niet helemaal. Want stel je kan niet gaan door omstandigheden krijg je je reis of een deel vergoed...Dus dan is het wel verstandig om te nemen.
ik nog nooit en ik ga elk jaar op vakantie.
Als ik voor elke vakantie een annuleringsverzekering had afgesloten, dan had ik 2 of 3 keer minder naar Amerika kunnen gaan.
als ik in de toekomst een keer edn vakantie moet annuleren dan krijg ik die niet vergoed en dat is jammer, maar ook niet meer dan dat. Het geld was toch al uitgegeven.
Dat bedoel ik met "er zijn geen onvoorziene uitgaven" (zoals wanneer je huis afbrand en er een nieuw huis gebouwd moet worden).
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
mwah ik betaal 120 euro per jaar voor mijn doorlopende reisverzekering met werelddekking en superdeluxe alles er op en eraan dekking, ook medische kosten. ook annuleringsverzekering zit er voor dat bedrag in, mocht ik niet kunnen gaan of de reis moeten afbreken krijg ik zelfs de gehele reissom (tot 3000 e terug). wij hebben 1 keer gebruik moeten maken van de reisverzekering om eerder terug te komen ivm op sterven liggen van een familielid, extra kosten oa telefoonkosten werden vergoed net zoals de nieuwe vliegtickets en belangrijker, 1 telefoontje en ze gaan het regelen. mede daardoor kies ik er voor om altijd een reisverzekering te hebben lopen. voor dat tientje per maand ga ik het niet laten
. maar ik kies ook iet voor allerlei verzekeringen bij reisbureaus, das niet meer nodig
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij betalen €60 per jaar voor twee personen aan een doorlopende annuleringsverzekering. Die moet ik héél lang hebben wil ik daar een keer van naar Amerika kunnen.US-fanboy schreef: Als ik voor elke vakantie een annuleringsverzekering had afgesloten, dan had ik 2 of 3 keer minder naar Amerika kunnen gaan.
als ik in de toekomst een keer edn vakantie moet annuleren dan krijg ik die niet vergoed en dat is jammer, maar ook niet meer dan dat. Het geld was toch al uitgegeven.
En ja, ik heb hem al een keer gebruikt toen ik een longontsteking kreeg voor een reisje.
Ik vind zelf een annuleringsverzekering wel prettig maar net zoals iedere andere verzekering, uiteindelijk verdient de maatschappij eraan dus je moet goede afwegingen maken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
je hebt twee soorten* vliegtickets verzekeringen:
1. Verzekert je tegen het failliet van de maatschappij, deze kun je vaak afsluiten waar je de tickets boekt.
2. Ticketannuleringsverzekering, een soort annuleringsverzekering maar dan alleen voor je vliegticket. (reden van annuleren vaak dezelfde als bij een annuleringsverzekering)
Ik heb geen annuleringsverzekering, de meeste hotels kun je vaak tot xx uur gratis annuleren. Net zoals autohuur.
Vliegtickets heb ik wel verzekerd.
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... erzekering
Als je een pakketreis oid hebt is deze optie wellicht niet een verstandige keus.
* daarnaast heb je natuurlijk de "gewone" annuleringsverzekering, die als extra kunt afsluiten bij je reisverzekering.
1. Verzekert je tegen het failliet van de maatschappij, deze kun je vaak afsluiten waar je de tickets boekt.
2. Ticketannuleringsverzekering, een soort annuleringsverzekering maar dan alleen voor je vliegticket. (reden van annuleren vaak dezelfde als bij een annuleringsverzekering)
Ik heb geen annuleringsverzekering, de meeste hotels kun je vaak tot xx uur gratis annuleren. Net zoals autohuur.
Vliegtickets heb ik wel verzekerd.
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... erzekering
Als je een pakketreis oid hebt is deze optie wellicht niet een verstandige keus.
* daarnaast heb je natuurlijk de "gewone" annuleringsverzekering, die als extra kunt afsluiten bij je reisverzekering.
- US-fanboy
- Amerikakenner
Tegenwoordig zijn de annuleringsverzekeringen wat goedkoper. Maar in het (nog niet zo lange) verleden was de annuleringsverzekering gewoon een percentage van de reissom/ticketprijs.Katja schreef:Wij betalen €60 per jaar voor twee personen aan een doorlopende annuleringsverzekering. Die moet ik héél lang hebben wil ik daar een keer van naar Amerika kunnen.
Aangezien we al heeeeeel lang elk jaar op vakantie gaan gaat het bij mij om wat meer dan 60 euro per jaar
Ik heb via zelf.nl een doorlopende annuleringsverzekering bovenop mijn reisverzekering afgesloten. Ik betaal hier 4,30 per maand voor mij en mijn partner. Dit vind ik het zeker waard mocht mijn vakantie niet door kunnen gaan. (dekking is maar 1500 per persoon per reis maar het gaat toch voornamelijk om de vlucht want meeste hotels kun je gratis annuleren)
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Ik heb via zelf.nl een doorlopende annuleringsverzekering bovenop mijn reisverzekering afgesloten. Ik betaal hier 4,30 per maand voor mij en mijn partner. Dit vind ik het zeker waard mocht mijn vakantie niet door kunnen gaan. (dekking is maar 1500 per persoon per reis maar het gaat toch voornamelijk om de vlucht want meeste hotels kun je gratis annuleren)
09: NYC
-
sharon-vb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb veel hotels via priceline geboekt, die kan ik dus niet annuleren. Dat komt bij ons toch op ongeveer 2500 euro neer, ik zou het toch fijn vinden om dat geld, samen met het geld van de tickets, terug te krijgen.
Als je trouwens via een reisbureau boekt, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk aangesloten bij de SGR. Dan heb je dus sowieso geen ticketverzekering nodig.
Als je trouwens via een reisbureau boekt, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk aangesloten bij de SGR. Dan heb je dus sowieso geen ticketverzekering nodig.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klopt niet !sharon-vb schreef: Als je trouwens via een reisbureau boekt, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk aangesloten bij de SGR. Dan heb je dus sowieso geen ticketverzekering nodig.
Onder de garantie van SGR vallen met SGR-deelnemers afgesloten reisovereenkomsten, overeenkomsten van verblijf en overeenkomsten van vervoer (behalve luchtvervoer per lijndienst). Onder de SGR-garantie vallen onder andere:
- Een pakketreis van een touroperator
- De huur van een vakantiehuis
- Hotelovernachtingen
- Bus-, trein-, en ferrytickets
- Chartertickets (vervoersovereenkomst met touroperator)
Bron: http://www.sgr.nl/veel-gestelde-vragen
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com