Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
geld meenemen
geld meenemen
Hallo,
Geen idee in welk topic ik dit moest plaatsen, sorry!
Ik ga in juli naar Amerika voor ruim twee weken. Ik ben student en na het aanvragen van een studentencreditcard, ben ik helaas afgewezen.
Nu heb ik verschillende topics doorgenomen wat betreft een prepaid creditcard en dat dit een goede oplossing is.
Maar mijn vraag is. Ik kan ook gewoon pinnen in het buitenland, ik weet dat hier ook kosten aan verbonden zijn maakt dit veel uit in vergelijking met een Skrill prepaid creditcard?
En hoeveel contant geld (in dollars) mag je eigenlijk meenemen? Is hier ook een limiet voor?
Alvast bedankt voor de reacties
Geen idee in welk topic ik dit moest plaatsen, sorry!
Ik ga in juli naar Amerika voor ruim twee weken. Ik ben student en na het aanvragen van een studentencreditcard, ben ik helaas afgewezen.
Nu heb ik verschillende topics doorgenomen wat betreft een prepaid creditcard en dat dit een goede oplossing is.
Maar mijn vraag is. Ik kan ook gewoon pinnen in het buitenland, ik weet dat hier ook kosten aan verbonden zijn maakt dit veel uit in vergelijking met een Skrill prepaid creditcard?
En hoeveel contant geld (in dollars) mag je eigenlijk meenemen? Is hier ook een limiet voor?
Alvast bedankt voor de reacties
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: geld meenemen
Je mag $10.000 in contanten meenemen. Iets zegt mij dat jij daar als student niet overheen zult komen...
De kosten van het pinnen in het buitenland kan je vinden op de site van jouw bank.
De kosten van het pinnen in het buitenland kan je vinden op de site van jouw bank.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik geloof dat ik een paar weken geleden EUR 4,00 per pintransactie heb moeten betalen aan extra kosten. In twee weken tijd hebben we maar 100 Dollar contant uitgegeven, de rest hebben we betaald met creditcards.
Eventueel zou je je ouders kunnen vragen of zij bij hun bank een extra creditcard op jouw naam kunnen aanvragen?
Fijne reis alvast.
Eventueel zou je je ouders kunnen vragen of zij bij hun bank een extra creditcard op jouw naam kunnen aanvragen?
Fijne reis alvast.
Je mag zoveel meenemen als je wilt.sharon-vb schreef:Je mag $10.000 in contanten meenemen.
Boven de $10,000,00 is een formulier nodig
Overigens is ook voor uitvoer van zo'n bedrag aangifte in Nederland verplicht.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je kan jezelf met cash geld en je pinpas op zich prima redden hoor. Het meest lastige is nog de borgstelling bij de huur van een auto of een hotel. Die kennen vaak geen andere manieren dan een borg in de vorm van een creditcard voor zover ik kan overzien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Mogelijk een tip als je een NL student bent. Ik heb bij de ABN Amro een studentenpakket en daar zit ook een creditcard bij, kost 14 euro per jaar.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je kunt die kosten vermijden door in een supermarkt een "cash back" te vragen. Je pint dan een extra bedrag boven het bedrag van je boodschappen en je krijgt het verschil in cash.Phoebe schreef: Maar mijn vraag is. Ik kan ook gewoon pinnen in het buitenland, ik weet dat hier ook kosten aan verbonden zijn
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- newbie82
- Amerika-ontdekker
Misschien een heel rare vraag, maar ik heb dollarsgekocht van een collega die nog een hele stapel had liggen,scheelt ons weer een trip je wisselkantoor en de collega is er ook vanaf...maar nu zie ik op enkele biljetten wat kleine stempeltjes en is op geschreven....het is dan toch nog steeds wel geldig..toch?? Niet dat het biljet niet meer te zien of ofzo,gewoon klein stempeltje van reclame en andere dingentjes...help..
PS. Zit Lo waarschijnlijk totaal verkeerd om deze vraag te stellen...
PS. Zit Lo waarschijnlijk totaal verkeerd om deze vraag te stellen...
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Toevallig zag ik vanavond een aflevering van Disappeared en daar zag je mensen die een stempeltje plaatsten op bankbiljetten. Ik denk niet dat ze dan ongeldig zijn.
@Newbie82 maak je daar echt geen zorgen om dit is nog steeds acceptabel als betaal middel
- newbie82
- Amerika-ontdekker
had na lang zoeken kunnen vinden dat het om keuringsstempels gaat... (of het geen vervalsingen zijn)
nog niet eerder gezien
nog niet eerder gezien

2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
Ze zetten ook met een soort potlood weleens een streepje op een biljet. Het schijnt dan te verkleuren als het echt is.
In mijn geval ging het om een website.newbie82 schreef:had na lang zoeken kunnen vinden dat het om keuringsstempels gaat... (of het geen vervalsingen zijn)
nog niet eerder gezien
Ik weet niet waar je creditcard aanvraag afgewezen is, maar was het bij je bank? Je hebt ook onafhankelijke instanties die een creditcard aanbieden waar je het kunt proberen, ik heb er een van EuroClix.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5008 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties