Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JHNieuwenhuis: Vancouver - Seattle - Yellowstone - Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JHNieuwenhuis
Amerika-newbie

Reis JHNieuwenhuis: Vancouver - Seattle - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door JHNieuwenhuis »

In September willen mijn vrouw en ik weer naar de VS. Wij zijn al naar Noord oost, Florida en Zuid west VS geweest. De bedoeling was om een keer naar een ander werelddeel te gaan, maar wilden toch weer graag naar de VS.

De volgende reis hadden wij in gedachten, ik ben benieuwd naar jullie mening of dit een beetje te doen is... :)

We vliegen 12 september van Amsterdam naar Vancouver en 5 oktober terug vanaf Las Vegas:
12. Amsterdam - Vancouver
13. Vancouver (Huurauto??)
14. Vancouver
15. Vancouver - Seattle (Met de trein, Amtrak)
16. Seattle
17. Seattle - Portland (Huurauto ophalen)
18. Portland
19. Portland
20. Portland - Spokane
21. Spokane - Kalispell (Glacier National Park)
22. Kalispell (Glacier National Park)
23. Kalispell - Gardiner (Montana, Yellowstone)
24. Gardiner - West Yellowstone
25. West Yellowstone
26. West Yellowstone - Jackson (Wyoming, Yellowstone)
27. Jackson (Wyoming, Yellowstone)
28. Jackson - Salt Lake City
29. Salt lake city - Moab
30. Moab
1. Moab - Kayenta AZ (Monument Valley)
2. Kayenta - Mount Carmel (Zion)
3. Mount Carmel (Zion)
4. Mount Carmel - Las Vegas
5. Las Vegas - Amsterdam
6. Amsterdam
2008: Zuid-West VS en Hawaii
2012: Florida
2013: Noord-Oost VS Oa. Washington DC, New York, Boston
2014: Noord-West VS Oa. Vancouver, Yellowstone NP, Las Vegas

Planning 2015: Oost-Canada en Noord-Oost VS Oa. Montreal, Toronto, Chicago
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis JHNieuwenhuis: Vancouver - Seattle - Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Mij valt op dat jullie in het begin van de reis veel tijd besteden aan de steden en dingen als Mount Rainier N.P., Olympic N.P., Vancouver Island en Mt St Helens N.M. overslaan. Is dat een bewuste keuze?

Als de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou je kunnen overwegen in Portland te starten en de hele route met huurauto te doen.

Voor Monument Valley kun je het beste overnachten in The View (duur maar perfect gelegen) of Gouldings. Kayenta wordt door veel forumleden als minst aantrekkelijke alternatief gezien. Nog minder dan Mexican Hat en daar vond ik al weinig aan, al vinden velen Swinging Steak een attractie op zich. Mexican Hat ligt echter in de "verkeerde" richting, als je de volgende dag naar Zion wilt.

Een dag extra in Moab zou niet verkeerd zijn maar ik zie eerlijk gezegd niet waar je die vandaan zou moeten halen, hooguit bij Grand Teton. Dat zou echter jammer zijn, de tijd voor Yellowstone en Grand Teton is niet overdreven ruim.

Mount Carmel Junction is niet ideaal als uitvalsbasis voor Zion. Wij verbleven daar in 1996, omdat we in het pre internettijdperk min of meer vast zaten aan Best Western. Springdale ligt veel gunstiger.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het hangt er van af wat je in Seattle wil gaan doen maar wij hebben de auto al enkele keren in Seattle opgehaald. Onderweg naar Portland kan je Mt. St Helens bezoeken.
Ik zou Whitefish verkiezen boven Kalispell. We vonden Whitefish een stuk leuker.
Ook wij hebben Glacier bezocht vanaf Whitefish maar hadden 4 dagen Is eigenlijk niet ideaal maar ik denk dat jullie geen tijd hebben om ook aan de oostzijde van Glacier te gaan logeren.
Ipv Spokane (spreek uit Spokehn) kan je logeren in Coeur d Álene.
Ik zou ook proberen wat langer uit te trekken voor Yellowstone bv ipv 3 nachten Portland en Moab kan idd ook een extra nacht gebruiken.
En ja, ook wij logeerden in die BW Thunderbird 25 jaar geleden! Is niets mis mee maar minder geschikt voor een bezoek aan Zion. Tijd voor Page en Bryce zal je niet hebben maar de plaatsen noem je ook niet.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 17 jun 2014, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Misschien hebben jullie nog iets aan ons verslag van 2005. Toen we een deel dezelfde route deden, maar wij besteedden weinig tijd aan de steden. In deze route zou ik me zelfs afvragen of je wel helemaal naar Glacier wilt rijden voor de beperkte tijd die jullie daar hebben. Ik zou daar minimaal 1 exta dag willen hebben om ook de prachtige oostkant van het park te kunnen bezoeken.

Ook moab verdient minimaal 1 extra dag, zodat je zowel Arches als Canyonlands kunt bezoeken (en evt. horseshoe bend), maar wellicht ben je daar al eens geweest?

Voor Zion zou ik inderdaad kiezen voor Springdale als uitvalsbasis. Dat ligt tegen het park aan en je hoeft je auto niet eens te gebruiken, want er rijdt een shuttlebus naar het park.
JHNieuwenhuis
Amerika-newbie

Bedankt voor de reacties!! :clap:

De tickets zijn al geboekt, de rest is nog helemaal vrij. De komende tijd zal ik eens kijken wat ik nog ga aanpassen...

We wilden graag naar Vancouver, Seattle, Portland, Yellowstone, Moab, Monument Valley en Zion. De natuur vinden we mooi, maar vinden het ook erg leuk om steden te bezoeken. Omwille van de tijd slaan we Vancouver Island over. Mogelijk dat we ooit nog een rondrit in Canada maken waarbij we dit meenemen.

Gedurende de dagen bij Portland willen we daar ook de omgeving bekijken, we zouden dus van Seatle naar Mount Rainier N.P en dan door naar Mount Saint Helens en daarna naar Portland kunnen gaan en dan een dag minder in Portland. Glacier zouden we links kunnen laten liggen en dan één dag extra kunnen uittrekken voor Yellowstone en één dag extra voor Moab. Helaas hebben we niet de tijd om alles uitgebreid te kunnen bezoeken...

Nogmaals bedankt!! En als er meer tips zijn hoor ik het graag :)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het niet gek is om inderdaad wat minder tijd voor Portland uit te trekken. Je kunt het ook van het weer af laten hangen; bergen in de mist zijn niet zo interessant. Ik neem aan dat je makkelijk een dag van te voren accommodatie kunt vinden. Of ter plekke als je dat niet vervelend vindt. Een extra dag voor Moab zou ook mooi zijn. Wij hadden daar vorig jaar, ondanks 2 eerdere bezoeken, met 2 dagen toch weer te weinig tijd. Misschien al iets verder rijden dan Salt LAke City op de 28e?
Kies je in Yellowstone bewust voor overnachten buiten het park?

Misschien heb je voor het stuk vanaf Seattle (met Mt Rainier en Mt St Helens) iets aan ons 2006-verslag. Voor Yellowstone zie ons 2004- en 2008-verslag.
Vanuit Mt Carmel is het nog een eind rijden naar Zion, Springdale ligt ideaal. Je kunt dan ook met de gratis shuttle naar het park.

Marianne
JHNieuwenhuis
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:Ik denk dat het niet gek is om inderdaad wat minder tijd voor Portland uit te trekken. Je kunt het ook van het weer af laten hangen; bergen in de mist zijn niet zo interessant. Ik neem aan dat je makkelijk een dag van te voren accommodatie kunt vinden. Of ter plekke als je dat niet vervelend vindt. Een extra dag voor Moab zou ook mooi zijn. Wij hadden daar vorig jaar, ondanks 2 eerdere bezoeken, met 2 dagen toch weer te weinig tijd. Misschien al iets verder rijden dan Salt LAke City op de 28e?
Kies je in Yellowstone bewust voor overnachten buiten het park?

Misschien heb je voor het stuk vanaf Seattle (met Mt Rainier en Mt St Helens) iets aan ons 2006-verslag. Voor Yellowstone zie ons 2004- en 2008-verslag.
Vanuit Mt Carmel is het nog een eind rijden naar Zion, Springdale ligt ideaal. Je kunt dan ook met de gratis shuttle naar het park.

Marianne
Bedankt voor je opmerkingen. De vorige keren had ik alles van te voren geboekt, misschien deze keer maar niet doen. Mijn vrouw is daar alleen wat minder van.
Voor Yellowstone hebben we niet bewust voor overnachten buiten het park gekozen, zal eens naar jullie reisverslagen kijken voor goede locaties :)

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is altijd de vraag hoe het weer zal zijn. Olympic en Mt. Rainier en Mt St Helens in de wolken zijn niet aantrekkelijk. De weg over Logan pass eind september gaat al dicht en we hebben ook wel eens sneeuw op Logan pass gehad in september. Wij maken nooit reserveringen en sterker nog we weten soms niet eens waar we heen zullen van van dag tot dag. Als voorspeld wordt dat Glacier slecht weer zal hebben zou ik daar ook helemaal niet heen gaan. We konden in september/october altijd gemakkelijk een plek vinden. Soms zijn er veel activiteiten in Moab waardoor de plaats uitverkocht is en The View in Monument Valley is ook vaak volledig geboekt maar bv Goulding's Lodge in october had nog plek genoeg. En wat te denken van Black Hills? Je gaat daar niet heen maar verleden jaar lag er de eerste week van october een meter sneeuw. Dan is het wel gemakkelijk als je een andere route kan nemen.Je kan natuurlijk van Portland naar Spokane maar je kan ook de Lewis and Clark route nemen via us12. Oost WA is mooi, Walla Walla met zijn wineries en dan via Lewiston ID. Er zijn zo veel mogelijkheden.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer