Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 1 ste x USA: reisschema Mei 2015
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis 1 ste x USA: reisschema Mei 2015
Het is inderdaad dezelfde route (heel mooi!) als ik het zo zie, alleen met een ander vertrekpunt. Ik zou de keuze dan af laten hangen van bijvoorbeeld de vluchtprijzen of hoe de weekenden vallen of beschikbaarheid van accommodatie. Reserveer eventueel voor Yosemite op meerdere dagen iets en annuleer dan een deel als je de exacte data weet.
Het enige waar je nog even naar moet kijken is Mesa Verde; het is wel erg krap om dat op weg van MV naar Moab te doen. Kijk daarvoor eens in ons 2008-verslag.
En van 29Palms naar de GC is in 1 keer te doen, en anders is Williams een goede stop. Kingman lijkt me te vroeg om te stoppen. Je houdt dan ook minder tijd over voor de GC.
Marianne
Het enige waar je nog even naar moet kijken is Mesa Verde; het is wel erg krap om dat op weg van MV naar Moab te doen. Kijk daarvoor eens in ons 2008-verslag.
En van 29Palms naar de GC is in 1 keer te doen, en anders is Williams een goede stop. Kingman lijkt me te vroeg om te stoppen. Je houdt dan ook minder tijd over voor de GC.
Marianne
-
1 ste x USA
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt he Marianne,
Het enige dat ik nog kon vinden voor Yosemite was dagen in mei in Curry Village,in juni is alles volgeboekt zowel El Portal als Curry Village .
Dus heb ik net 3 nachten gereserveerd in een tent in Curry Village op 27 mei tot 30 mei ,dan zal ik waarschijnlijk de hele route moeten omgooien ,en starten in LA dan de kustroute doen naar SFO ,en dan tegen 27 mei naar Yosemite. Wel prijzig was 277 € voor die 3 nachten.
Lode
Het enige dat ik nog kon vinden voor Yosemite was dagen in mei in Curry Village,in juni is alles volgeboekt zowel El Portal als Curry Village .
Dus heb ik net 3 nachten gereserveerd in een tent in Curry Village op 27 mei tot 30 mei ,dan zal ik waarschijnlijk de hele route moeten omgooien ,en starten in LA dan de kustroute doen naar SFO ,en dan tegen 27 mei naar Yosemite. Wel prijzig was 277 € voor die 3 nachten.
Lode
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Inderdaad Marianne ,uit jullie verslag van 2008 ,blijkt dat je voor Mesa Verde toch wel behhorlijk wat tijd moet uittrekken,zal dus te krap zijn en ga ik al zeker schrappen . Kwestie van al plannen te hebben voor een volgende reis zeker.
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Als ik dan de route helemaal omgooi ,dan zou die als volgt kunnen zijn .
We zijn dan weliswaar veel vroeger in Yosemite ,en lopen we het risico dat de Tioga Pass nog gesloten is natuurlijk.
Di 19 mei AMS – LA
Wo 20 LA
Do 21 LA - Pismo Beach
Vr 22 Pismo Beach - Monterey
Za 23 Monterey
Zo 24 Monterey - San Francisco
Ma 25 SFO
Di 26 SFO
Wo 27 SFO Yosemite via Mariposa
Do 28 Yosemite
Vr 29 Yosemite
Za 30 Yosemite – Bodie – Lake Mono -Lee Vining
Zo 31 Lee Vining -Death Valley
Ma 1 Juni DV Las Vegas
Di 2 Las Vegas
Wo 3 LV – Valley of Fire -Zion
Do 4 Zion
Vr 5 Zion - Bryce
Za 6 Bryce -Capitol Reef
Zo 7 Capitol Reef - Moab
Ma 8 Moab
Di 9 Moab
Wo 10 Moab - Monument Valley
Do 11 Monument Valley -Page
Vr 12 Page
Za 13 Page - GC
Zo 14 GC
Ma 15 GC -Williams
Di 16 Williams -29 Palms
Wo 17 29 Palms -LA
Do 18 LA - AMS
Vr 19 AMS -Thuis
Misschien is dit dit ook wel een haalbare kaart ,en heb er al zeker Mesa Verda uitgelaten.
We zijn dan weliswaar veel vroeger in Yosemite ,en lopen we het risico dat de Tioga Pass nog gesloten is natuurlijk.
Di 19 mei AMS – LA
Wo 20 LA
Do 21 LA - Pismo Beach
Vr 22 Pismo Beach - Monterey
Za 23 Monterey
Zo 24 Monterey - San Francisco
Ma 25 SFO
Di 26 SFO
Wo 27 SFO Yosemite via Mariposa
Do 28 Yosemite
Vr 29 Yosemite
Za 30 Yosemite – Bodie – Lake Mono -Lee Vining
Zo 31 Lee Vining -Death Valley
Ma 1 Juni DV Las Vegas
Di 2 Las Vegas
Wo 3 LV – Valley of Fire -Zion
Do 4 Zion
Vr 5 Zion - Bryce
Za 6 Bryce -Capitol Reef
Zo 7 Capitol Reef - Moab
Ma 8 Moab
Di 9 Moab
Wo 10 Moab - Monument Valley
Do 11 Monument Valley -Page
Vr 12 Page
Za 13 Page - GC
Zo 14 GC
Ma 15 GC -Williams
Di 16 Williams -29 Palms
Wo 17 29 Palms -LA
Do 18 LA - AMS
Vr 19 AMS -Thuis
Misschien is dit dit ook wel een haalbare kaart ,en heb er al zeker Mesa Verda uitgelaten.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
By the way, SFO is de afkorting van de luchthaven van San Francisco, voor de stad zelf is het gewoon SF.
Hier is inderdaad het risico op een gesloten Tioga Pass groter. Alhoewel op de laatste 15 jaar hij slechts 4 maal nog gesloten was eind mei. In 1998 ging hij pas op 1 juli open, in 2011 op 18 juni.
Hier is inderdaad het risico op een gesloten Tioga Pass groter. Alhoewel op de laatste 15 jaar hij slechts 4 maal nog gesloten was eind mei. In 1998 ging hij pas op 1 juli open, in 2011 op 18 juni.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het blijft een gok, de Tioga Pass, maar eind mei is wel een grote gok. Als je uitgaat van tickets naar LA kun je ook de route andersom doen zodat je wat later in Yosemite bent. Je kunt voor beide mogelijkheden iets vastleggen in het park. In maart/april is het vaak al wel duidelijk wanneer de pas ongeveer open gaat.
Met 2 nachten GC is een overnachting in Williams niet nodig, eigenlijk heb je nu een extra dag daar. Ik had Wiliams aangeraden omdat je in een andere versie maar 1 nacht voor de GC had.
Op de 27e rij je niet via Mariposa maar via de Mariposa Grove neem ik aan?
Marianne
Met 2 nachten GC is een overnachting in Williams niet nodig, eigenlijk heb je nu een extra dag daar. Ik had Wiliams aangeraden omdat je in een andere versie maar 1 nacht voor de GC had.
Op de 27e rij je niet via Mariposa maar via de Mariposa Grove neem ik aan?
Marianne
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Sorry he Marcopstal ,maar bedankt voor de correctie.
Marianne ,ik kan geen reservering te pakken krijgen in de maand juni voor zowel het park als El Portal ,daarom heb ik dit maar genomen eind mei ,en maar hopen dat de pass open is.
Het is anders wel prijzig ,zelfs slapen in een tent in het park ,277 € voor 3 nachten.
En het is inderdaad Mariposa Grove.
En wat betreft GC ,zou je dan rechtstreeks van 29 palms naar GC rijden om dan daar 2 nachten te hebben,als dat haalbaar is wil ik dat wel doen ja.
Lode
Marianne ,ik kan geen reservering te pakken krijgen in de maand juni voor zowel het park als El Portal ,daarom heb ik dit maar genomen eind mei ,en maar hopen dat de pass open is.
Het is anders wel prijzig ,zelfs slapen in een tent in het park ,277 € voor 3 nachten.
En het is inderdaad Mariposa Grove.
En wat betreft GC ,zou je dan rechtstreeks van 29 palms naar GC rijden om dan daar 2 nachten te hebben,als dat haalbaar is wil ik dat wel doen ja.
Lode
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Ik ben begonnen met het maken van de eerste reserveringen. In DV wil ik boeken voor Furnace creek ranch,kan ik dit rechtstreeks boeken bij het hotel ,en wat dan bij annulering . heb voor verschillende dingen ook al gekeken bij booking.com maar kan men nog niet reserveren voor juni 2015 .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt toch naar de voorwaarden kijken? Kijk je op http://www.furnacecreekresort.com? Als je een kamer selecteert zie je de voorwaarden. Je ziet dan ook dat je de 1e nacht meteen aanbetaalt. Bij annuleren krijg je dit terug.
In Yosemite zal er ongetwijfeld nog wel iets vrij komen. Je kunt daar tot een week van te voren gratis annuleren; je ziet dan ook vaak dat er op het laatste moment nog iets vrij komt.
Marianne
In Yosemite zal er ongetwijfeld nog wel iets vrij komen. Je kunt daar tot een week van te voren gratis annuleren; je ziet dan ook vaak dat er op het laatste moment nog iets vrij komt.
Marianne
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Hallo, iedereen ,nog eens een vervolgvraag,zo een planning en de nodige boekingen maken is toch geen peulschil hoor.
Ons oorspronkelijk reisschema was vertrekken is SF via de kustroute naar LA en zo verder ,dan zouden we aankomen in yosemite 14 juni voor 3 nachten.
Maar op dit moment kan ik daar niks boeken,alles volzet ,om toch iets te bemachtigen in het park moeten we opschuiven naar 27 mei maar dat vind ik te vroeg ,ivm Tioga Pass, en dan moet ik een gans volledig nieuwe route maken en dat zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd.
Dus de vraag is nu,zou ik het houden bij de oorspronkelijke route en alles al boeken en dan uitzien in de loop van het jaar of we iets kunnen te pakken krijgen in yosemite op 14 juni of is het risico te groot dat we daar niks gaan vinden en alles int honderd gaat lopen op de laatste moment?
Lode
Ons oorspronkelijk reisschema was vertrekken is SF via de kustroute naar LA en zo verder ,dan zouden we aankomen in yosemite 14 juni voor 3 nachten.
Maar op dit moment kan ik daar niks boeken,alles volzet ,om toch iets te bemachtigen in het park moeten we opschuiven naar 27 mei maar dat vind ik te vroeg ,ivm Tioga Pass, en dan moet ik een gans volledig nieuwe route maken en dat zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd.
Dus de vraag is nu,zou ik het houden bij de oorspronkelijke route en alles al boeken en dan uitzien in de loop van het jaar of we iets kunnen te pakken krijgen in yosemite op 14 juni of is het risico te groot dat we daar niks gaan vinden en alles int honderd gaat lopen op de laatste moment?
Lode
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Is er überhaupt al iets te boeken voor mei/juni 2015?
Wat is je route nu precies, want op de route die ik hierboven zie staan ben je er toch de 27e??
Ik zou als je (later) niets kunt vinden gewoon lekker in Oakhurst of Mariposa gaan zitten, maar het kan er niet bij me in dat je een jaar vooraf niets meer zou kunnen boeken.
Wat is je route nu precies, want op de route die ik hierboven zie staan ben je er toch de 27e??
Ik zou als je (later) niets kunt vinden gewoon lekker in Oakhurst of Mariposa gaan zitten, maar het kan er niet bij me in dat je een jaar vooraf niets meer zou kunnen boeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt een jaar van te voren boeken en dat is blijkbaar ook al massaal gebeurd.
Ik zie wel op de 16e nog iets vrij in Housekeeping Camp. Dat zou je alvast vast kunnen leggen. Je betaalt wel een fee als je annuleert, maar dat is te overzien.
Verder regelmatig eens checken of er iets vrij komt, dat is altijd wel het geval.
In EL Portal zul je nog wel iets kunnen vinden, daar zou je op een gegeven moment iets kunnen boeken dat te annuleren is.
Mariposa ligt niet gunstig. Oakhurst zou ik voor 1 nacht prima vinden, maar niet voor je hele verblijf.
Marianne
Ik zie wel op de 16e nog iets vrij in Housekeeping Camp. Dat zou je alvast vast kunnen leggen. Je betaalt wel een fee als je annuleert, maar dat is te overzien.
Verder regelmatig eens checken of er iets vrij komt, dat is altijd wel het geval.
In EL Portal zul je nog wel iets kunnen vinden, daar zou je op een gegeven moment iets kunnen boeken dat te annuleren is.
Mariposa ligt niet gunstig. Oakhurst zou ik voor 1 nacht prima vinden, maar niet voor je hele verblijf.
Marianne
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Ik heb een tent kunnen boeken in curry village op 27 mei voor 3 nachten ,maar eigenlijk vind ik dat wat vroeg ivm Tioga Pass.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is vroeg. Laat staan, die reservering, als de Tioga pas open is, zit je prima. Ook als de pas niet open is, dan is er nog genoeg te doen natuurlijk. Maar je had het nu toch over de 14e juni? Ik zou die tent in Housekepeing Camp vastleggen, en wie weet komt daar nog meer vrij. Is leuker dan Curry Village.
Marianne
Marianne
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Wat zijn de mogelijkheden als de Tioga Pass niet open is op 27 mei,is dan Lee Vining en Bodie nog mogelijk of is DV dan via een andere weg te doen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mocht de pas niet open zijn dan kun je kijken of evt. de sonora pass open is (ca104), anders zul je over de 4 moeten om nog via bodie ed. te rijden. Die proberen ze heel het jaar open te houden, maar dat is wel heel stuk meer rijden.Ik heb niet het idee dat de openingstijden van de Sonora en Tioga pass altijd er veel scheelt.
Op het moment dat je onderlangs moet zou ik bodie bv sowieso overslaan.
Op het moment dat je onderlangs moet zou ik bodie bv sowieso overslaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 88 is altijd open. Als je naar Bodie wilt vanuit Yosemite is de 88 een mogelijkheid bij gesloten Tioga Pass en Sonora Pass (de 108). Ik denk dat de Ebbetts Pass (de 4) ook lang dicht is. Via de 88 is het ongeveer 6 uur rijden van Yosemite Village naar Lee Vining. Via de Tioga Road ongeveer 2 uur en via de Sonora Pass ongeveer 4 uur.
Als je niet naar Bodie gaat is de route onderlangs, via Bakersfield, naar Death Valley het snelste. Maar minder mooi.
Je kunt het goed met http://www.mapquest.com bekijken als je de optie "avoid seasonally closed roads" gebruikt.
Marianne
Als je niet naar Bodie gaat is de route onderlangs, via Bakersfield, naar Death Valley het snelste. Maar minder mooi.
Je kunt het goed met http://www.mapquest.com bekijken als je de optie "avoid seasonally closed roads" gebruikt.
Marianne
-
1 ste x USA
- Amerikafan
Aan allen ,bedankt voor jullie hulp ,en het mogen lezen van al die mooie reisverslagen,en daar uit hebben we een reis kunnen halen die voor ons een goede mix lijkt ,waarvan hieronder het schema met de hotels die we daarbij reeds geboekt hebben ,weliswaar allemaal gratis annuleerbaar ,dus we kunnen nog altijd veranderen als we iets moois tegenkomen.Ivm met de Tioga pass gaan we het erop wagen ,de laatste jaren was hij telkens al open op dit tijdstip enzo niet zijn er nog altijd wel andere mogelijkheden en leuke dingen om te doen.
Of zijn er misschien nog mankementen of struikelblokken in het geheel? Zoniet lijkt het me wel een fantastische eerste ervaring te worden.
Di 19 mei AMS – LA--Travelodge Santa Monica
Wo 20 LA
Do 21 LA - Pismo Beach--Beachwalker Inn & Suites
Vr 22 Pismo Beach - Monterey--Downtown Travelodge
Za 23 Monterey
Zo 24 Monterey - San Francisco--Chelsay Motor Inn of Travelodge at the Presidio
Ma 25 SF
Di 26 SF
Wo 27 SF - Yosemite via Mariposa Grove--Housekeeping Camp
Do 28 Yosemite
Vr 29 Yosemite
Za 30 Yosemite – Bodie – Lake Mono -Mammoth Lakes--Shilo Inn Mammoth Lakes
Zo 31 Mammoth Lakes -Death Valley--Furnace Creek ranch
Ma 1 Juni DV Las Vegas--?
Di 2 Las Vegas
Wo 3 LV – Valley of Fire -Zion--Pioneer Lodge Springdale
Do 4 Zion
Vr 5 Zion - Bryce--Americas Best Value Inn,Tropic
Za 6 Bryce -Capitol Reef--Affordable Inn of capitol Reef,Torrey
Zo 7 Capitol Reef - Moab--Gonzo Inn ,Moab
Ma 8 Moab
Di 9 Moab
Wo 10 Moab - Mesa Verde--White eagle Inn & Family Lodge,Cortez
Do 11 Mesa Verde -Monument Valley--Goulding's Lodge,Casita cabin
Vr 12 Monument Valley - Page--Holiday Inn Express Page-lake powell
Za 13 Page
Zo 14 Page - Grand Canyon--Bright Angel Lodge
Ma 15 GC
Di 16 GC-29 Palms--Hotel 29 Palms
Wo 17 29 Palms -LA--?
Do 18 LA - AMS
Vr 19 AMS -Thuis
Groetjes Lode
Of zijn er misschien nog mankementen of struikelblokken in het geheel? Zoniet lijkt het me wel een fantastische eerste ervaring te worden.
Di 19 mei AMS – LA--Travelodge Santa Monica
Wo 20 LA
Do 21 LA - Pismo Beach--Beachwalker Inn & Suites
Vr 22 Pismo Beach - Monterey--Downtown Travelodge
Za 23 Monterey
Zo 24 Monterey - San Francisco--Chelsay Motor Inn of Travelodge at the Presidio
Ma 25 SF
Di 26 SF
Wo 27 SF - Yosemite via Mariposa Grove--Housekeeping Camp
Do 28 Yosemite
Vr 29 Yosemite
Za 30 Yosemite – Bodie – Lake Mono -Mammoth Lakes--Shilo Inn Mammoth Lakes
Zo 31 Mammoth Lakes -Death Valley--Furnace Creek ranch
Ma 1 Juni DV Las Vegas--?
Di 2 Las Vegas
Wo 3 LV – Valley of Fire -Zion--Pioneer Lodge Springdale
Do 4 Zion
Vr 5 Zion - Bryce--Americas Best Value Inn,Tropic
Za 6 Bryce -Capitol Reef--Affordable Inn of capitol Reef,Torrey
Zo 7 Capitol Reef - Moab--Gonzo Inn ,Moab
Ma 8 Moab
Di 9 Moab
Wo 10 Moab - Mesa Verde--White eagle Inn & Family Lodge,Cortez
Do 11 Mesa Verde -Monument Valley--Goulding's Lodge,Casita cabin
Vr 12 Monument Valley - Page--Holiday Inn Express Page-lake powell
Za 13 Page
Zo 14 Page - Grand Canyon--Bright Angel Lodge
Ma 15 GC
Di 16 GC-29 Palms--Hotel 29 Palms
Wo 17 29 Palms -LA--?
Do 18 LA - AMS
Vr 19 AMS -Thuis
Groetjes Lode
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ziet er goed uit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
1 ste x USA
- Amerikafan
als vervolg ben ik op zoek naar vliegtickets ,en kwam uit bij volgende prijzen.
Rechtstreekse vlucht van Dusseldorf- LA 13h20 -16h10 en retour LA -Dusseldorf- 17h55-13h40 voor 665 € p/p met AIR BERLIN of
1 tussenstop Dusseldorf-Londen 7h20-7h50 en Londen-LA 11h15-14h35 en retour LA-Londen 20h35-15h25 en Londen -Dusseldorf 17h30-19h50 voor 733€ p/p met VIRGIN ATLANTIC
Welke van de twee zou de beste zijn qua uren en zeker qua maatschappij?
Rechtstreekse vlucht van Dusseldorf- LA 13h20 -16h10 en retour LA -Dusseldorf- 17h55-13h40 voor 665 € p/p met AIR BERLIN of
1 tussenstop Dusseldorf-Londen 7h20-7h50 en Londen-LA 11h15-14h35 en retour LA-Londen 20h35-15h25 en Londen -Dusseldorf 17h30-19h50 voor 733€ p/p met VIRGIN ATLANTIC
Welke van de twee zou de beste zijn qua uren en zeker qua maatschappij?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht