Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is deze route doenbaar of te druk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
OlivierD
Amerikafan

Is deze route doenbaar of te druk?

Bericht door OlivierD »

Vollop in de planning hebben wij (3 volwassenen) al een aantal routes uitgeschreven, maar we geraken er maar niet uit. Hieronder een route die we graag zouden doen, maar we weten niet of het qua tijd doenbaar is, want we willen graag ook nog wat van de rust genieten.
We rijden met een 25ft camper. Vertrekken op 7 juni, terug op 1 juli

Dag1: Brussel - Los Angeles
Dag2: Los Angeles ('s morgens ophalen camper, in de namiddag Warner Bros studio tour en verder wat hollywood, beverly hills, santa monica verkennen)
Dag3: Los Angeles - Joshua Tree - Twentynine palms
(eventueel 's morgens nog wat L.A. verkennen)
Dag4: Twentynine Palms - Route 66 - Flagstaff
Dag5: Flagstaff
(Meteor Crator, Sedona,...)
Dag6: Flagstaff - Grand canyon
Dag7: Grand Canyon - Page
('s morgens een wandeling in de Grand canyon, in de namiddag vertrekken naar page)
Dag8: Page (indien permits the wave, anders anteloppe canyon)
Dag9: Page - Monument Valley
(indien permits The wave, anders anteloppe canyon en in de late namiddag vertrek monument valley)
Dag10: Monument Valley - Cortez
(Een dagtrip te paard in monument valley, in de late middag naar cortez)
Dag11: Cortez - Moab
('s morgens Mesa verde, in de namiddag vertrek naar Moab)
Dag12: Moab
(eventueel raften of een jeeptour)
Dag13: Moab - Bryce canyon
Dag14: Bryce Canyon
Dag15: Bryce Canyon - zion
(eventueel emeralds pools of narrows in de namiddag)
Dag16: zion - Las vegas
('s morgens mischien Angel Landings Trail, in de namiddag vertrek LV)
Dag17: Las Vegas
(o.a. bezoek Hoover Dam)
Dag18: Las vegas - Death Valley
Dag19: Death Valley - Lee Vining (Mono Lake)
Dag20: Lee vining - Yosemite (Tioga pass)
('s morgens eerst nog bezoek aan Body)
Dag21: Yosemite
Dag22: Yosemite - San Fransisco
(vertrek naar San Fransisco pas in de namiddag)
Dag23: San Fransisco
(Cable cars, golden gate bridge, china town, fishermans wharf,...)
Dag24: Inleveren camper, Alcatraz
Dag25: San Fransisco - brussel
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik denk dat het een te druk schema is.
Je hebt nu bijna overal heel erg weinig tijd,en ik zou zelf overwegen om Monument Valley en Moab eruit te halen,en de vrijkomende dagen te verdelen over Sedona/Flagstaff en San Francisco.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Is deze route doenbaar of te druk?

Bericht door SpaceAce »

OlivierD schreef:Dag2: Los Angeles ('s morgens ophalen camper, in de namiddag Warner Bros studio tour en verder wat hollywood, beverly hills, santa monica verkennen)
Ik zou redelijk in de ochtend naar Warner Bros gaan, anders grijp je geheid mis... Er worden maar 120 kaarten per dag uitgegeven voor een tour en als je in het hoogseizoen zit, zijn deze kaarten natuurlijk al snel vergeven. Dus na het ophalen van de camper gelijk door naar Burbank (naar Warner Bros dus).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Pete.Z schreef:Ik denk dat het een te druk schema is.
Je hebt nu bijna overal heel erg weinig tijd,en ik zou zelf overwegen om Monument Valley en Moab eruit te halen,en de vrijkomende dagen te verdelen over Sedona/Flagstaff en San Francisco.
Eens met het schrappen van Moab (en eventueel Mounument Valley). Ook voor Yosemite kun je wel een extra dag gebruiken!

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

SpaceAce schreef:
OlivierD schreef:Dag2: Los Angeles ('s morgens ophalen camper, in de namiddag Warner Bros studio tour en verder wat hollywood, beverly hills, santa monica verkennen)
Ik zou redelijk in de ochtend naar Warner Bros gaan, anders grijp je geheid mis... Er worden maar 120 kaarten per dag uitgegeven voor een tour en als je in het hoogseizoen zit, zijn deze kaarten natuurlijk al snel vergeven. Dus na het ophalen van de camper gelijk door naar Burbank (naar Warner Bros dus).
Of van te voren boeken, hebben wij ook gedaan afgelopen zomer.
Verder wel een vol programma die dag!

Marianne
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Martin & Marianne schreef:
SpaceAce schreef: Ik zou redelijk in de ochtend naar Warner Bros gaan, anders grijp je geheid mis... Er worden maar 120 kaarten per dag uitgegeven voor een tour en als je in het hoogseizoen zit, zijn deze kaarten natuurlijk al snel vergeven. Dus na het ophalen van de camper gelijk door naar Burbank (naar Warner Bros dus).
Of van te voren boeken, hebben wij ook gedaan afgelopen zomer.
Verder wel een vol programma die dag!

Marianne
We zijn van plan van te voren te boeken, heb gezien op de site dat je nu al tickets kan bestellen voor juni 2007.

Verder zijn we van plan om eventueel cortez en moab te schrappen, zo hebben we 2 dagen ergens anders in te vullen. We zouden een dagje grand canyon bijvoegen en eventueel een dag extra zion.
We zullen ook proberen aan permits te geraken voor de wave, maar heb hier net gelezen op het forum dat dit met de camper niet altijd doenbaar is. Indien dit niet lukt, plannen we deze dag extra in bij yosemite
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dag4: Twentynine Palms - Route 66 - Flagstaff
Dag5: Flagstaff
(Meteor Crator, Sedona,...)
Dag6: Flagstaff - Grand canyon
Vanaf Twentynine Palms via route 66 naar Flagstaff is een hele lange en voor een groot gedeelte saaie route.
Je kunt ook op weg van Twentynine Palms naar Flagstaff al Sedona bezoeken.
Een stukje route 66 kun je dan meepakken in Williams op weg naar de Grand canyon.
Dus;
dag 4 Twentynine Palms- Blythe- Prescott
Dag 5 Prescott- Jerome-Sedona- Flagstaff
Dag 6 Flagstaff- Williams- Grand canyon.

Als je Moab en Cortez weglaat ( wat ik ook aan zou raden) kun je nog een extra dag in Flagstaff verblijven.
Wij hebben in 2004 een soortgelijke route gereden, misschien kun je wat tips uit ons weblog halen: http://wunnik.web-log.nl/

Marjon
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik vind het eigenlijk wel een hele mooie planning!! Okay, het is een redelijk druk programma, maar volgens mij goed te doen!
En om nou Monument Valley en Moab over te slaan.......... ZONDE!!!
En je zou best een dagje Bryce minder kunnen doen. Is supermooi en zeker ook een wandeling naar beneden te maken, maar daar is volgens mij genoeg tijd voor zonder die extra dag daar. Die zou ik liever voor San Francisco gebruiken.
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Monument Valley willen we zeker niet missen. Moab en Cortez zullen we overwegen weg te laten.

Vana, ik heb jullie webblog eens doorlezen (had hem eigenlijk al eens gelezen een tijdje geleden :wink: ) en het ziet er inderdaad een mooie route uit naar Sedona. We zullen ook hier eens kijken wat we zullen doen, maar we hebben een goeie vriend mee die gek is op alles wat met route 66 te maken heeft, en die zal maar al te graag een groot stuk route 66 willen rijden.

Nog een vraagje over death valley. Aangezien wij op eigen risico met de camper death valley inrijden, zouden we eens willen weten wat de beste route is om death valley terug uit te rijden, om zo de motor niet te willen laten overhitten. We komen vanuit Las Vegas, en via Beatty rijden we Death Valley binnen. We blijven er overnachten en vertrekken dan de volgende dag richting yosemite. Zouden we dan best terug via Beatty terug keren, of zou het beter zijn via Lone Pine ter rijden?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Via Lone Pine is de mooiste route.
Ik weet niet waar jullie overnachten maar in twee (Stovepipe Wells) á drie uur(Furnace Creek) ben je Death Valley uit.
Vroeg starten en rustig rijden zeker bergop en je zal weinig problemen hebben.
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Ok, dank u wel rob

we zouden overnachten in Furnace Creek. Is het nodig om te reserveren voor een plaatsje daar? We zouden volgens voorlopige planning 25 juni death valley bereiken.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

OlivierD schreef:Ok, dank u wel rob

we zouden overnachten in Furnace Creek. Is het nodig om te reserveren voor een plaatsje daar? We zouden volgens voorlopige planning 25 juni death valley bereiken.
Denk het niet, voor Death Valley ligt het hoogseizoen in de winter/lente.
De meeste Amerikanen vinden het te warm in juni, dan vindt je alleen toeristen uit Europa in het park :lol:
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Hallo, hier ben ik nog eens.
Het is echt moeilijk een reis te willen plannen in 25 dagen. Telkens denk ik van, hadden we maar een dag of 3 meer geboekt, maar dan nog kom je nieuwe dingen tegen die je wilt zien en kom je terug tijd te kort :D

Hoe meer ik hier lees op het forum, hoe meer ik toch Moab zou willen meenemen in onze reis. Daarom hebben we beslist The Wave te laten vallen (omdat we met een camper niet zeker zijn daar te geraken). Ook de volledige vrije dag bryce zouden we laten vallen en vertrekken dan diezelfde dag nog naar Zion. Hierbij winnen we 2 overnachtingen. Maar dan nog twijfel ik of alles doenbaar is. Dus hieronder nogmaals een voorlopige planning.

Dag1: Brussel - LA
Dag2: LA (ophalen camper, in de namiddag Warner Bros en verder bezoek hollywood en Venice Beach)
Dag3: LA - via Joshua Tree - naar 29Palms (3u15min)
Dag4: 29Palms - via stukje route 66 - Flagstaff (6u)
Dag5: Flagstaff (Meteor Crator en bezoekje Sedona)
Dag6: Flagstaff - Grand Canyon (1u30)
Dag7: Grand Canyon - Page (2u24min)
Dag8: Page (Anteloppe) - Monument Valley (3u)
Dag9: Monument Valley (dagtrip met paard) - Cortez (2u30)
Dag10: Cortez ('s morgens Mesa Verde) - Moab (2u15min)
Dag11: Moab
Dag12: Moab
Dag13: Moab - via SR-12 - Bryce (5u30m)
Dag14: Bryce - Zion (2u15)
Dag15: Zion
Dag16: Zion - Las Vegas (3u)
Dag17: Las Vegas (Hoover Dam)
Dag18: Las Vegas - Death Valley (2u45)
Dag19: Death Valley - Lee Vining (5u)
Dag20: Lee Vining ('s morgens Body) - Yosemite (gans de middag in yosemite) (3u)
Dag22: Yosemite - Mariposa Grove - San Fransisco (4u30)
Dag23: SF
Dag24: SF
Dag25: SF - Brussel

Het zou kunnen dat we ook Death Valley laten vallen (met camper op eigen risico) maar dit echt tegen mijn zin in, waardoor we ook een overnachting kunnen winnen.

Verder nog enkele vraagjes:

- Moet je reserveren voor Mesa Verde, zo ja hoe en waar?
- Is de SR-12 goed te berijden met een camper?
- Is dag 22 doenbaar? Mariposa Grove bezoeken in een uur of 2?

Nogmaals bedankt,
Olivier
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

OlivierD schreef: - Moet je reserveren voor Mesa Verde, zo ja hoe en waar?
Ik denk dat je bedoelt om een tour te boeken. Wij zijn 's ochtends vanuit Cortez het park ingereden en hebben toen bij het Visitor Center de tour naar Cliff Palace van 12.30 geboekt. Dit was de eerste waar nog plaats was.In de tussentijd hebben we nog Spruce Tree House bezocht. Wij zijn toen ook dezelfde dag nog naar Moab vertrokken.
Zie http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... g%2012.htm

Groetjes Elly
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je maar een 1/2 dag hebt zou ik Mesa Verde NP helemaal laten zitten.
Vanaf de ingang tot het eind (waar de huizen staan) heb je met een camper al 1,5 uur nodig (eigenervaring zie verslag 1999).

De SR (US) 12 is een (voor Amerikaanse begrippen) normale hyway dus is die zeer goed te rijden met een camper hou er alleen rekening mee dat je in de bergen zit en het is een Open Ranche gebied dus hou er rekening mee dat je na de volgende bocht ineens een stel koeien tegen kan komen (midden op de weg)

Voor Maripose Grove is 2 uur aan de krappe kant maar het kan hou er rekening mee dat hier je reistijd nog bijkomt vanuit Yosemite Valley toch al vlug 1 uur.

Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

OlivierD schreef:Dag20: Lee Vining ('s morgens Body) - Yosemite (gans de middag in yosemite) (3u)
Ik denk dat je vanuit Lee Vining naar Yosemite via Bodie wel wat meer tijd kwijt bent, reken ook voldoende tijd om Bodie te bekijken. De weg is deels onverhard, dus echt snel gaat het niet. Gebruik de tijd in Yosemite om het stuk langs de Tioga Road te beijken. Je kunt hier prachtige wandelingen maken. Ook Tenaya Lake en vooral Olmsted Point zijn de moeite van een (korte) stop waard. Gaan jullie in het park overnachten?
Dag 22: Het is zoals Rob al zegt een dik uur rijden vanuit de valley, en van Mariposa Grove naar SF zal een uur of 5 zijn. Het kan dus wel, maar toch redelijk krap.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Martin & Marianne schreef:Ook Tenaya Lake en vooral Olmsted Point zijn de moeite van een (korte) stop waard.
Bij Olmstedt Point is het heel leuk om een eindje naar boven te lopen vanaf de parkeerplaats. Je hebt daar een geweldig 360 gr uitzicht.

Afbeelding

Elly
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Martin & Marianne schreef:
OlivierD schreef:Dag20: Lee Vining ('s morgens Body) - Yosemite (gans de middag in yosemite) (3u)
Ik denk dat je vanuit Lee Vining naar Yosemite via Bodie wel wat meer tijd kwijt bent, reken ook voldoende tijd om Bodie te bekijken. De weg is deels onverhard, dus echt snel gaat het niet. Ik had gerekent om van Lee Vining naar Bodie in 1 uur te rijden, om daar een 2 tal uur door te brengen en dan over de tioga pas naar Yosemite te gaan. Hier had ik nog een uur of 4 voor gerekend. Gebruik de tijd in Yosemite om het stuk langs de Tioga Road te beijken. Je kunt hier prachtige wandelingen maken. Ook Tenaya Lake en vooral Olmsted Point zijn de moeite van een (korte) stop waard. Gaan jullie in het park overnachten? Wij zouden er na Bodie 2 nachten overnachten. Daardoor hebben we op dag 21 een ganse dag tijd Yosemite zelf te ontdekken.
Dag 22: Het is zoals Rob al zegt een dik uur rijden vanuit de valley, en van Mariposa Grove naar SF zal een uur of 5 zijn. Het kan dus wel, maar toch redelijk krap.

Marianne
Nog een vraagje aan Rob. Ik heb een tweetal weken het boek "2007 Trailer Life RV Parks" besteld. Enig idee hoe lang het duurt voor je deze bij je thuis krijgt. Volgens de website garanderen ze tegen eind december?
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

michelly schreef:
Martin & Marianne schreef:Ook Tenaya Lake en vooral Olmsted Point zijn de moeite van een (korte) stop waard.
Bij Olmstedt Point is het heel leuk om een eindje naar boven te lopen vanaf de parkeerplaats. Je hebt daar een geweldig 360 gr uitzicht.

Afbeelding

Elly
Dit ziet er inderdaad prachtig uit. Heb dit bijgevoegd op onze planning :wink:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

OlivierD schreef: Nog een vraagje aan Rob. Ik heb een tweetal weken het boek "2007 Trailer Life RV Parks" besteld. Enig idee hoe lang het duurt voor je deze bij je thuis krijgt. Volgens de website garanderen ze tegen eind december?
Heb de mijne ook nog niet binnen, meestal moet je tussen de 4 en 6 weken rekenen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer