Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ivoamerika: reis zuidwest Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Ivoamerika: reis zuidwest Amerika

Bericht door michelly »

Door het lezen van veel reisverslagen krijg je het beste een idee wat er allemaal mogelijk is.
Nogmaals, als je New York graag wilt zien gaat dat prima. Kies je ervoor om de dagen in het westen te besteden dan zou ik ook een stop in Joshua Tree maken. Genoeg te zien daar. Wil je wat leesvoer dan kun je bijvoorbeeld onze verslagen eens bekijken.

Elly
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Als je kinderen 22 en 18 zijn zullen ze zeker een dagje New York willen doen. Ik denk dat als je de voor en tegens met ze bespreekt de weegschaal nog doorslaat naar New York.

Zelf zou ik doorvliegen. Het scheelt een hoop gedoe. JFK is best op redelijke afstand van Manhattan. Er gaat veel tijd verloren met inchecken, op tijd op de luchthaven zijn. Reizen van en naar de luchthaven.

Maar..... als dit één van jullie laatste gezamenlijke vakanties als gezin is, dan is het natuurlijk fantastisch om mee te pakken.

Ben benieuwd wat het wordt !

groetjes,
Monique
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivoamerika »

Ik heb een (voorlopige) camperreis samengesteld:
Dag 1: ams - los angeles
Dag 2: LA - lake havasu city of kingman
Dag 3: lake hav/Kingman - grand canyon
Dag 4: GC
Dag 5: GC - page
Dag 6: page (-monument valley?)
Dag 7: page (MV?) - bryce canyon
Dag 8: BC - zion
Dag 9: zion
Dag 10: zion - las vegas
Dag 11: las vegas
Dag 12: LV - bishop/mammoth lakes
Dag 13: bishop/mam. Lakes - yosemite
Dag 14: yosemite
Dag 15: yosemite
Dag 16: yosemite - san fransisco
Dag 17: SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF - monterey
Dag 20: monterey - pismo beach
Dag 21: pismo beach - santa barbara
Dag 22: santa barbara - LA
Dag 23: LA
Dag 24: LA - ams

Graag zou ik over het volgende nog wat willen weten:
Lake havasu of Kingman, welke plaats is leuker want LH heeft dus een meer en kan ook leuk zijn.

1 dag in page en nog naar monument valley gaan of die extra dag in page verblijven. Zou antelope canyon en horseshou bend kunnen op dezelfde dag dat je uit grand canyon komt?

Bishop of mammoth lakes? Welke zou eventueel nog in combinatie kunnen met bodie, of is dat te veel gestress?

Is het beter om van pismo beach gelijk naar LA te gaan (balboa rv park) of is dat LA niet waard en is het leuker om eerst naar santa barbara te gaan?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Die overnachting in Santa Barbara zou ik persoonlijk niet doen. Je kan van Pismo Beach tot LA rijden. Onderweg zijn nog wel wat leuke bezienswaardigheden; Santa Barbara, Solvang, Outlet in Camarillo (als je van shoppen houd), Santa Monica. Als je dan tegen de avond in LA aankomt heb je ook voldoende tijd om de highlights hiervan te ontdekken.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ivoamerika schreef: Lake havasu of Kingman, welke plaats is leuker want LH heeft dus een meer en kan ook leuk zijn.
Je hebt een stop nodig, maar veel meer dan de camping zou ik niet bekijken. Zo ver mogelijk rijden en de volgende dag meteen weer verder trekken lijkt me. Het is ook maar de vraag of je al zo ver komt want de camper ophalen en boodschappen doen kost de nodige tijd. Joshua Tree lijkt me al mooi, je hebt met 2 nachten GC voldoende tijd om daar op de volgende dag op je gemak naar toe te rijden.
Ivoamerika schreef:1 dag in page en nog naar monument valley gaan of die extra dag in page verblijven. Zou antelope canyon en horseshou bend kunnen op dezelfde dag dat je uit grand canyon komt?
MV is de moeite waard. Als je daar naartoe gaat, dan eerst naar MV (met overnachting) en dan naar Page.
Ik deed in 2011 zowel Antelope Canyon als Horseshoe Bend op de dag dat wij van Page naar de GC reden, zie daarvoor mijn verslag. Vanuit MV ben je er nog iets sneller. Je zult wel nog wat uitzichtpunten langs de Desert View Drive willen doen. Zie ook ons 2013-verslag daarvoor.
Ivoamerika schreef: Bishop of mammoth lakes? Welke zou eventueel nog in combinatie kunnen met bodie, of is dat te veel gestress?
Als je overweegt om naar Bodie te gaan zou ik in Lee Vining/Mono Lake overnachten. Bodie zal misschien niet op dag 12 lukken maar dan kun je altijd nog beslissen om op dag 13 te gaan. Of niet. Het is niet fijn rijden met een camper. Stressen lijkt me sowieso niet nodig. Hier vind je een overzicht van National Forest Campgrounds aan de oostkant van Yosemite, als eventueel alternatief voor Lee Vining.

Marianne
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

We zijn toch van plan om van LA naar lake havasu city te gaan maar wat is volgens jullie een mooiere of leukere route? Boven langs via Barstow of onderlangs via Palm Springs en Parker (waar een walmart supercenter is wat handig is voor de eerste dag, ook omdat we niet boodschappen willen doen in LA om de drukte van de stad te vermijden)?
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Bedankt alvast voor de vele goede tips. Graag zou ik nog een antwoord willen hebben op bovenstaand bericht en de volgende vragen:
We zitten te denken om het bij 1 nacht GC te laten, maar wat is dan het beste moment voor de bright angel trail tot het eerste rustpunt? Is dat op de dag dat we naar GC toe rijden waardoor het in de middag wordt of de volgende ochtend op de dag dat we naar monument valley gaan?

Zouden we het see aquarium en whale watching kunnen doen in de tijd dat we in monterey zijn (1nacht), en zo ja wat op welke dag?

Kan een tour in MV op dezelfde dag dat we uit GC komen (met daar s morgens dan een eventuele wandeling in de canyon)?

Ik heb al veel gelezen over zonsopkomst en zonsondergang, maar wat vinden jullie in de desbetreffende parken de mooiste momenten?
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Camper ophalen + boodschappen doen duurt zeker een halve dag. Lake Havasu haal je nooit.
Ivoamerika schreef:We zitten te denken om het bij 1 nacht GC te laten, maar wat is dan het beste moment voor de bright angel trail tot het eerste rustpunt? Is dat op de dag dat we naar GC toe rijden waardoor het in de middag wordt of de volgende ochtend op de dag dat we naar monument valley gaan?
Ik zou gewoon 2 nachten laten staan. Op de eerste dag ga je er laat aankomen.
Doe onmiddellijk 's ochtends een deel van Bright Angel Trail en namiddag afwisselend wandelen/shuttle bus (soort hop-on hop-off) naar Hermits Rest.

Zouden we het see aquarium en whale watching kunnen doen in de tijd dat we in monterey zijn (1nacht), en zo ja wat op welke dag?
Beiden lijkt me moeilijk. Ik zou er 1 kiezen en dat dan doen op de dag dat je uit SF komt.
De dag dat je naar Pismo Beach rijdt, kan je al je tijd gebruiken. Het rijdt daar niet zo vlot en je zal zeker op veel plaatsen willen stoppen.

Kan een tour in MV op dezelfde dag dat we uit GC komen (met daar s morgens dan een eventuele wandeling in de canyon)?
Zoals ik de route gezet heb kan je nog perfect MV doen op de dag dat je uit GC komt. Je doet in de ochtend de viewpoints richting Desert View. Daarna richting MV waar je zo rond 14 u kan aankomen.

Ik heb al veel gelezen over zonsopkomst en zonsondergang, maar wat vinden jullie in de desbetreffende parken de mooiste momenten?
Zoals ik hieronder de route gezet heb, kan je zowel zonsopkomst en zonsondergang meenemen.
(persoonlijk vond ik zonsopkomst mooier bij GC en MV, alhoewel het moeilijk kiezen is)
Dag 2: LA - Palm Springs
Dag 3: Palm Springs - grand canyon (= rijdag)
Dag 4: GC
Dag 5: GC - Monument Valley
Dag 6: Monument valley - Page
Dag 7: Page - bryce canyon

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor mogelijke indelingen en zonsopkomst/-ondergang bij de GC eens naar mijn 2011- en 2013-verslag.
Belangrijker dan zonsopkomst of -ondergang is het weer (wolken!) en de plaats waar je je bevindt (dus of je tegen de zon inkijkt of de zon achter je hebt staan). Het gaat ook niet zozeer niet om de zon zelf, maar om de kleuren van de rotsen en de lucht in de Golden Hour. Zie ook dit topic.

Tja, het is een uur of 5 rijden naar Lake Havasu City. Neem de snelste route, ik denk niet dat de ene veel mooier is dan de nadere. Mooi zou zijn om via Joshua Tree te rijden maar dat kost je ruim 6 uur - zonder stops.

Marianne
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Ik wil sowieso niet stoppen bij Palm Springs omdat je dan de volgende dag meer dan 6 uur moet reizen wat natuurlijk met stops en een camper nog langer wordt. Dan maar even doorbijten en de eerste dag zo ver mogelijk geraken om het naar GC rustiger aan te kunnen doen. Liever laat in Lake Havasu waar we toch niet komen om dingen te doen, dan laat in de Grand Canyon waar we onze tijd nuttig willen besteden. Ik heb ook even gekeken naar de route om te kijken waar we op welke dag zijn. Wij willen graag een Apollo of Star camper huren en die verhuurders zijn op zondags gesloten, wat betekent dat we of op vrijdag of op zondag zouden moeten vertrekken met het vliegtuig als we ervan uitgaan dat we in het weekend vertrekken. Op sommige dagen zit je dan in de weekenden in de grote parken (yosemite) of steden (SF, LA, LV). Op vrijdags vertrekken zou betekenen dat we in die steden de weekenden doorbrengen. Wat vinden jullie met betrekking tot dit gegeven, is het ergens handiger of fijner om niet in het weekend op die populaire plekken te zijn of is het zomers in Amerika overal druk?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Probeer de parken in de weekenden te vermijden. Het is natuurlijk altijd wel druk in de zomer, maar omdat de Amerikanen weinig vakantie hebben trekken ze er in het weekend vaak op uit dus dan is het extra druk in de parken. In de steden is het niet erg om er in het weekend te zijn.

Kun je bij de genoemde verhuurders al vroeg de camper ophalen? Qua indeling lijkt het me toch prettiger om de eerste dag wat minder vr te rijden - je moet toch ook even wennen aan de camper, aan de wegen en aan het verkeer en boodschappen doen wat al snel 2 uur kan kosten - en de tweede dag wat verder. Mij lijkt Twentynine Palms niet gek, dan heb je de volgende dag een rit van ongeveer 6 uur naar de Grand Canyon. Met een vroeg vertrek ben je er halverwege de middag al. Is toch prima als je er 2 nachten hebt?
Verder kan ik je alleen maar aanraden om veel reisverslagen en reisgidsen te lezen en voor alles open te staan!

Marianne
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Ik begrijp dat Lake Havasu City erg ver is voor een eerste dag, maar we zouden ook de 2e dag veel boodschappen kunnen doen in de walmart supercenter daar die al vroeg open is. Eventueel kunnen we voor de eerste dag ook de benodigde etenswaren voor alleen die dag inkopen, maar ik blijf nog even uitzoeken naar de beste oplossing :wink: De eerder genoemde camperverhuurders zijn van maandag tot vrijdag van 12:00-16:00 open dus dan zou het waarschijnlijk krap worden met de afstand. Ik zit ook te denken aan een early bird ophaal waardoor we veel tijd kunnen winnen, alleen weet ik nog niet hoeveel dit kost. Hebben jullie een idee van de kosten van deze service?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In het weekend is LA ideaal. Alleen zondagavond komen er veel mensen terug natuurlijk, maar vrijdag zaterdag en zondag kun je redelijk doorrijden.

Ik snap alleen Lake Havasu City niet helemaal. Dat ligt ongeveer 30 min onder de snelweg naar de Grand Canyon. En dus de dag erna weer 30min naar het noorden extra. Ik zou dan eerder stoppen rond Needles of iets doorrijden naar Kingman. Puur als overnachtingsplekken, niet dat het daar enorm enerverende steden zijn.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik ben het er mee eens, Lake Havasu heeft hier geen enkele meerwaarde, enkel wat extra kilometers.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Sorry mede-forumleden :oops: Jullie hebben helemaal gelijk. Dit scheelt heel veel tijd, ik heb het licht gezien :wink: Dan wordt het dus
Los Angeles - Needles
Needles - Grand Canyon

Dan gooi ik er nog maar eens een 2 vraagjes in:

We gaan zeer waarschijnlijk naar Marin RV park in Sausalito boven San Francisco, en vandaar rijden we naar Monterey waar we dezelfde dag nog het Sea Aquarium willen bezoeken. Is het dan handiger om via snelwegen 280 en 17 en dan bij Santa Cruz de Highway 1 op richting Monterey om sneller te gaan? Of gewoon vanaf San Francisco gelijk op highway 1 te rijden? Is dat eerste stuk kustweg de moeite waard?

We willen trouwens als wijnliefhebbers ook graag eens een wijngaard bezoeken (niet voor een rondleiding) maar om gewoon bij een lokale maker wijn te kopen. Zijn er bekende makers die jullie aanbevelen of is er een eventuele website die meer informatie hierover heeft?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je de 1 pakt vanaf SF heb je een mooi stuk ruige kustweg. Met een aantal mooie baaien. Je bent wel, zonder stops, zeker een uur langer onderweg.
Losstaand van die route die mij persoonlijk qua route het mooist lijkt zou ik met een camper wrs liever de gewoon liever de 101 rijden dan de 17. Laatste is een flink drukke bergweg waar je door de bomen amper iets van de omgeving ziet en je echt goed moet opletten, omdat het erg druk is.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Ik heb nu ongeveer denk ik wel de uiteindelijke route in gedachten:
Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Needles
Dag 3: Needles - Grand Canyon (informatie inwinnen bij Visitor center en de rim bekijken via shuttle bussen)
Dag 4: Grand Canyon - Monument Valley (Bright Angel Trail tot mile and a halve resthouse) (Tour doen in MV, welke is leuk en is de namiddag een mooie tijd hiervoor?)
Dag 5: Monument Valley - Page (Horseshoe Bend bekijken en Lake Powell en Glen Canyon Dam)
Dag 6: Page - Bryce Canyon (s'morgens vroeg Antelope Canyon bezoeken, waarschijnlijk Upper canyon)
Dag 7: Bryce Canyon - Zion
Dag 8: Zion (Narrows trail lopen)
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 12: Mammoth Lakes - Yosemite (misschien Bodie, Tioga pass, Tenaya Lake, Olmsted Point)
Dag 13: Yosemite (Glacier point, is Tunnel view te berijken met shuttle bus?, Valley bekijken en eventuele trails lopen)
Dag 14: Yosemite (Glacier point, is Tunnel view te berijken met shuttle bus?, Valley bekijken en eventuele trails lopen)
Dag 15: Yosemite - San Francisco (Mariposa Grove)
Dag 16: San Francisco (Alcatraz, Fisherman's Warf, Union Squire, Alamo Squire, fietsen huren en over Golden Gate Bridge naar Sausalito)
Dag 17: San Francisco (Alcatraz, Fisherman's Warf, Union Squire, Alamo Squire, fietsen huren en over Golden Gate Bridge naar Sausalito)
Dag 18: San Francisco - Monterey (Santa Cruz bekijken, Montery Bay Aquarium)
Dag 19: Monterey - Pismo Beach (Carmel, 17 miles drive, Highway 1/Big sur)
Dag 20: Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara - Los Angeles (Hollywood, Universal Studios, the Grove, Farmers Market, Beverly Hills, Rodeo Drive)
Dag 22: Los Angeles (Hollywood, Universal Studios, the Grove, Farmers Market, Beverly Hills, Rodeo Drive)
Dag 23: Los Angeles (Hollywood, Universal Studios, the Grove, Farmers Market, Beverly Hills, Rodeo Drive)
Dag 24: Los Angeles - Amsterdam

- Hebben jullie ook tips wanneer wat te bekijken naar aanleiding van de bezienswaardigheden die ik erachter heb gezet?
- Weten jullie voor ons nog eventuele leuke en handige stop/rust punten op de route?
- Er zijn op de kustroute allemaal leuke stadjes en dorpjes, maar welke zouden jullie aanbevelen om even te bezoeken?
- We zijn van plan om de laatste dagen in Los Angeles een auto te huren omdat dat handiger is voor in de stad, maar op welke dag zouden jullie dan de camper inleveren?

Alvast bedankt :thumbup:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Voor wat tips voor de kustweg zie dit artikel:

http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je naar de Upper wilt zou je dat ook kunnen doen als je van MV komt. Voor de Upper is 11.30 uur het beste tijdstip. Op weg naar Bryce zou ik liever de Lower doen, vroeg in de ochtend, zodat je ook nog iets aan de rest van je dag hebt.

Het is met een camper wat lastig, maar op weg van Bryce naar Zion (dag 7) zou je de Canyon Overlook trail kunnen lopen, vlak voor de tunnel. Kijk of er een parkeerplaats is. Voor die tunnel heb je een permit nodig, wee je dat? En behalve de Narrows zijn er nog veel meer leuke wandelingen in Zion.

Tunnel view is niet te bereiken met de shuttlebus. Heb je de NPS-site (http://www.nps.gov/yose) al eens bekeken? Daar vind je onder andere een kaart van het park en informatie over de shuttlebussen. Zie hier voor een kaartje. De groene lijn is de meest gebruikte busroute.
Kijk ook eens naar het plan your visit deel. En bekijk de Yosemite Guide van dit jaar. Zie ook ons 2013-verslag voor Tunnel View.

Marianne
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Weet je dan ook hoelang aan de Lower antelope canyon ongeveer in beslag neemt?
Ondertussen heb ik even de site van yosemite bezocht waar inderdaag heel veel informatie op is te vinden. Tunnel view gaat dan niet lukken. Is die permit voor de tunnel bij Zion gewoon bij de ingang te verkrijgen, of zou dat eventueel ook via de reisorganisatie kunnen?
Is de gebruikelijke route van pismo beach naar santa barbara via santa maria langs snelwegen 101 en 154, of via Lompoc en de gewone highway 1?

Graag zou ik uiteraard nog tips ontvangen voor de andere resterende vragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer