Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fooi

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
fiona27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

fooi

Bericht door fiona27 »

Hoeveel fooi moet je er steeds bijrekenen als je in Miami ergens iets gaan drinken , eten ,
of gewoon maar de taxi neemt ?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: fooi

Bericht door vana »

Er is laatst een heel topic over fooien geweest, zie hier
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Even geplakt van http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html
In Amerika verdienen obers in restaurants zeer weinig, vaak niet meer dan het minimumloon. Daarom leven ze van de fooien die ze krijgen van de gasten - in dit geval u. Alleen al daarom zijn de meeste obers in Amerika vriendelijker en behulpzamer in Nederland.

De gemiddelde fooi ligt rond de 15% van de rekening ('check') zonder tax, 10% als u een slechte service heeft gehad en 20% of meer als u bijzonder tevreden bent. Maak er in ieder geval geen halszaak van en wees ruim met uw fooi: zoals gezegd moeten de obers daarvan leven.
Als u met een credit card betaalt, staat het bedrag van uw maaltijd(en) al op de rekening en kunt u uw "tip" (fooi) zelf op de rekening plaatsen. Tel vervolgens deze twee bedragen bij elkaar op voor het totaalbedrag dat u betaalt.
Als u uw fooi met cash betaalt maar de rest van de rekening met uw credit card, plaats dan geen fooibedrag op de rekening maar zet simpelweg een streep door die regel. Laat het fooibedrag (tenzij anders aangegeven) achter op uw tafel als u weggaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Even printen en klaar:

Afbeelding
flexer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door flexer »

Alle info over fooien in de USA: http://lifehacker.com/5970143/who-shoul ... d-how-much

Dit is ook al in het andere topic over fooien vermeld. Deze twee topics dan ook maar samenvoegen?
Groet, Flexer
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Arno schreef:Even printen en klaar:

Afbeelding
Ik geef altijd een ruime fooi, maar ik ben het hier wel heel erg mee eens eigenlijk.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het daar ook wel mee eens, maar daar heeft de bediening niets aan als ik geen fooi zou geven. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
fiona27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door fiona27 »

Ik heb zelf 2 jaar een weekendjob gedaan als keukenhulp, heel zwaar werk en ik kreeg inderdaad nooit fooi.
Vond ik altijd wel heel jammer want ik kon achteraf ook nog eens heel de keuken + vloer kuisen ...
Om dan naar huis te gaan zonder iets extra ...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer