Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten in het vliegtuig
Re: Eten in het vliegtuig
@Rafc01, ik spreek ook uit ervaring. Koeken die over zijn niet aan het personeel mogen geven kan een andere reden hebben dan geen voedsel mogen invoeren. Heb jij ervaring met passagiers die geen voedsel mee mochten nemen op hun vervolgvlucht?
Ja, zowel op Londen City Airport als op Heatrow mag het niet. Weggooien voor je de grenscontrole passeert of je komt het VK niet in. Voor een gesloten verpakking koekjes of snoepjes of zo kan je geluk hebben dat ze een oogje willen dichtknijpen maar een zelfbereide salade komt er volgens mij niet in. Ik heb geweten dat passagiers een aangebroken zakje chips moesten weggooien. Enfin, van mij mag ze het proberen hoor. Ik heb hier geen procedureboeken meer liggen. Ik wilde het alleen maar even meegeven en ga er hier geen discussie over voeren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je komt bij een overstap in London niet het land in en je gaat niet door de douane. Lijkt me dus geen probleem.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Je handbagage wordt echt wel grondig gecheckt en ik wil het wel eens zien als daar iemand met een picnic in Tupperwarepotten voor onderweg naar Amerika komt aanzetten...
Bij ons mochten de restanten van de koshermaaltijden zeker niet mee van boord (zelfs als ze nog verpakt waren)
Bij ons mochten de restanten van de koshermaaltijden zeker niet mee van boord (zelfs als ze nog verpakt waren)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Paar weken terug Londen binnengekomen met voedsel (verpakt), werd ook niet naar gevraagd of voor gewaarschuwd zoals op een vlucht naar US. Dus zo grondig is die controle niet, als ze daar al überhaupt op controleren. Bereid voedsel kan ik me iets bij voorstellen.
Rafc01: Hoe lang is dat dan geleden? Ik had eerder alleen op Amerika gezocht, maar zit nu op Britse websites te kijken en daar zie ik dit staan: https://www.gov.uk/bringing-food-animal ... to-uk/food
"Within the EU
You can bring any fruit, vegetables, meat, dairy or other animal products (eg fish, eggs and honey) into the UK if you’re travelling from a country within the EU. "
Anyway, ik zal BA zeker nog mailen voor de zekerheid en opnieuw bedankt voor alle antwoorden en reacties.
"Within the EU
You can bring any fruit, vegetables, meat, dairy or other animal products (eg fish, eggs and honey) into the UK if you’re travelling from a country within the EU. "
Anyway, ik zal BA zeker nog mailen voor de zekerheid en opnieuw bedankt voor alle antwoorden en reacties.
Je haalt dingen door elkaar. Het is geen probleem om eten mee aan boord te nemen van een vliegtuig. Je mag het alleen niet invoeren in een land. Als je bij een overstap niet door de douane gaat, dan breng je dus op dat moment niets het land binnen, en hoef je niets in het vliegtuig achter te laten. Vloeistoffen zijn uiteraard een ander verhaal.Rafc01 schreef:Je handbagage wordt echt wel grondig gecheckt en ik wil het wel eens zien als daar iemand met een picnic in Tupperwarepotten voor onderweg naar Amerika komt aanzetten...
Waarom denk je dat tupperwarepotten voor onderweg een probleem zijn? Ik zie mensen echt de gekste dingen eten in vliegtuigen. Een vriend werd wel ooit aangehouden met een warme kroket in zijn bagage, maar dat kwam omdat ze een verdachte warmtebron zagen op de scanner, haha. Toen ze eenmaal wisten wat het was, kon hij gewoon door.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@Rafc01: Zoals jij het stelt zou er dus geen enkel voedingsmiddel ingevoerd mogen worden? Ik heb over een paar weken de nodige voeding in mijn koffer (bestelling van familie in Amerika) dus ik ben benieuwd of ik alles zal moeten afgeven. (wij hebben een overnachting in Londen, dus moeten wel echt het land in)
Ik ben wel eens via Londen gevlogen met kaas, haring, chocola en stroopwafels in mijn bagage. Geen problemen gehad; de haring in de handbagage en de rest in de koffer.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dank je voor je antwoord Hockey. Ik had zelf ook niet het idee dat het niet zou mogen, maar ja.
Haring in je handbagage? Zure haring zeker?
In de bagage is geen probleem.
Voeding exporteren uit Amerika mag ook, invoer ligt al moeilijker.
Het gaat hier om het aan en van boord meenemen van zelfbereid voedsel voor tijdens de vluchten.
Een aantal jaar geleden moesten alle containers aan boord die voedsel bevatten tijdens tussenstops zelfs verzegeld worden om te vermijden dat er ook maar iets van etenswaren van boord zou gaan.
Volgens mij geeft het echt wel problemen als je in Londen overstapt met verse voedingswaren in je handbagage in casu een salade met verschillende ingrediënten. Maar bon, ik hoor het wel of het nu gelukt is of niet.
Voeding exporteren uit Amerika mag ook, invoer ligt al moeilijker.
Het gaat hier om het aan en van boord meenemen van zelfbereid voedsel voor tijdens de vluchten.
Een aantal jaar geleden moesten alle containers aan boord die voedsel bevatten tijdens tussenstops zelfs verzegeld worden om te vermijden dat er ook maar iets van etenswaren van boord zou gaan.
Volgens mij geeft het echt wel problemen als je in Londen overstapt met verse voedingswaren in je handbagage in casu een salade met verschillende ingrediënten. Maar bon, ik hoor het wel of het nu gelukt is of niet.
Laatst gewijzigd door Rafc01 op 11 jun 2014, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
butterfly schreef:@Rafc01: Zoals jij het stelt zou er dus geen enkel voedingsmiddel ingevoerd mogen worden? Ik heb over een paar weken de nodige voeding in mijn koffer (bestelling van familie in Amerika) dus ik ben benieuwd of ik alles zal moeten afgeven. (wij hebben een overnachting in Londen, dus moeten wel echt het land in)
Natuurlijk mag je wel voedingsmiddelen meenemen! Zowel in de hand- als ruimbagage, en zolang je je maar houdt aan de lijst van US Customs & Border Protection. Meestal heb ik wel boodschappen bij me op de terugreis uit Europa en daar heeft nog niemand ooit moeilijk over gedaan.Rafc01 schreef:In de bagage is geen probleem. Het gaat om aan en van boord meenemen voor tijdens de vlucht.
Voeding exporteren uit Amerika mag ook, invoer ligt veel moeilijker.
Met aan en van boord nemen heb ik ook nog nooit een probleem gehad, en ik heb altijd wel wat te eten bij me. Zolang je de regels volgt mag dat gewoon. En in het geval van vloeibare stoffen, die mag je ook gewoon gebruiken aan boord, zolang je je maar aan de regels houdt wat betreft verpakking en hoeveelheid e.d.
Rafc01 schreef:Het gaat hier om het aan en van boord meenemen van zelfbereid voedsel voor tijdens de vluchten.
Ik weet niet of jij al eens in een vliegtuig vol met orthodoxe joden hebt gezeten, maar als je het wilt hebben over het meenemen en consumeren van zelfgebreid voedsel, dan kun je op zo'n vlucht een hoop leerzame observaties doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En een hoop irritaties met die gasten, maar dat is een ander verhaal....
Dat ook inderdaad 

Ik ben vroeger hostess geweest op dergelijke vluchten van en naar Londen en toen was het iedere keer gegarandeerd heisa over de kosher maaltijden daarom dat ik net dacht dat het een probleem was maar als de regels intussen veranderd zijn zoveel te beter...dimona schreef:Rafc01 schreef:Het gaat hier om het aan en van boord meenemen van zelfbereid voedsel voor tijdens de vluchten.
Ik weet niet of jij al eens in een vliegtuig vol met orthodoxe joden hebt gezeten, maar als je het wilt hebben over het meenemen en consumeren van zelfgebreid voedsel, dan kun je op zo'n vlucht een hoop leerzame observaties doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht