Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen met autostoelen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
dimona
Amerika-expert

Wat te doen met autostoelen?

Bericht door dimona »

Toen wij naar de VS verhuisden, hebben wij onze indrukwekkende collectie Nederlandse kinderstoelen voor in de auto meegenomen. Inmiddels hebben we een groot deel niet meer nodig, maar de vraag is: wat doe ik er nu mee? Er zit hier wel een organisatie waar je stoelen kan inleveren voor hergebruik, maar om daar nou zo'n stoel zonder Amerikaans keurmerk af te geven, daar zullen ze denk ik niet blij mee zijn. Maar ja, wat dan wel? Ik had al gedacht om ze gewoon los bij het vuilnis aan de straat te zetten; de vuilnismannen kunnen ze dan eventueel confiskeren. Iemand nog een ander idee?
hemmie
Amerika-expert

Re: Wat te doen met autostoelen?

Bericht door hemmie »

Lastig, want officieel mogen ze niet eens gebruikt worden volgens mij, al heb ik het nooit zo specifiek kunnen terugvinden. Misschien te koop/gratis af te halen aanbieden binnen de Nederlandse of Europese gemeenschap? Misschien wil iemand hem hebben om mee te nemen naar NL en daar achter te laten?
Wij zaten met een Europese maxi-cosi, niet voor jongste gebruikt, want voor hem hebben we voor de zekerheid toch maar een Amerikaanse gekocht (ik begreep dat ze de stoel wel eens inspecteren voordat je de baby mee mag nemen uit het ziekenhuis), maar ondanks dat hij dus niet veel gebruikt is is hij nu wel vrij oud. Hij is meeverhuisd naar Brazilie, en zo gauw ik wat meer spul hebben gaat hij naar goed doel, want hier is elke stoel goed, dus iemand is er vast nog blij mee.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

We hebben hier geen expatgemeenschappen; ik ken letterlijk 0 Nederlanders (of zelfs Europeanen) hier :)

Ik heb me voor eigen gebruik nooit druk gemaakt om die stoelen, want we zijn in Europa verzekerd en het ergste wat je kan overkomen is een boete, so be it. Maar goed, ik heb weinig zin om andere mensen in de ellende te storten met mijn stoelen, omdat hun verzekering misschien wel moeilijk doet als er geen Amerikaans keurmerk op zit. Dat gezegd hebbende denk ik dan ook weer "beter een Europese stoel dan helemaal geen stoel". Lastig. Ik denk dat ik ze toch maar gewoon bij de vuilnis zet. Dan zoeken ze het daar maar uit verder.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Neem contact op met een plaatselijke certified carseat technician. Heb ik gedaan toen we de garage in Utah opruimden, en ze vond het super om een Duits stoeltje in handen te hebben.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

dimona schreef: Dat gezegd hebbende denk ik dan ook weer "beter een Europese stoel dan helemaal geen stoel".
Ja, precies, daarom ga ik mijn oude stoel ook gewoon doneren hier, want autostoelen zijn hier inmiddels wel verplicht, maar peperduur! Hopelijk gebruikt zo iemand alsnog een stoel terwijl dat anders niet zou gebeuren.
Zo stom ook eigenlijk, al die verschillende keurmerken, want uiteindelijk zijn ze allemaal goed, en vaak zit er nauwelijks verschil in.
Terug in Texas!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:We hebben hier geen expatgemeenschappen; ik ken letterlijk 0 Nederlanders (of zelfs Europeanen) hier :) .
Probeer het eens bij DC Dutch: https://www.facebook.com/groups/dcdutch/ Zo heb ik ook een hele stapel oude Bobo's aan iemand gegeven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer