Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in het vliegtuig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Emmelien
Amerika-newbie

Eten in het vliegtuig

Bericht door Emmelien »

Ik hoop dat dit topic hier goed staat? Heb al wat gezocht hier op het forum maar kon niet veel vinden.

Over ruim een maand vlieg ik via Londen naar LA. Nu heb ik een vraag aan de ervaringsdeskundigen over het meenemen van eten in je handbagage in het vliegtuig. Ik lees daar verschillende dingen over, dus weet het niet zo goed meer. Ik volg namelijk zelf een wholefoods vegan diet, dus ik zie die vliegtuigmaaltijd niet zo zitten. Bovendien zal ik waarschijnlijk hartstikke zenuwachtig zijn, omdat ik voor een jaar weg ga en nog nooit gevlogen heb, en dat voel ik ook altijd flink aan mijn maag. Het lijkt me daarom erg fijn om op mijn eigen tijden te kunnen eten.
Alleen: mag dit? Ik lees bijvoorbeeld dat je geen groente en fruit mee mag nemen. Betekend dit dat het het vliegtuig helemaal niet in mag? Of mag dat wel, maar moet het restant weggegooid worden voor ik uit het vliegtuig kom? Ik zou bijv. graag een flinke salade mee willen nemen. En hoe zit het met dressing? Vloeistof mag je toch niet meenemen?

Sorry voor de evt. domme vragen, maar ik ben hier dus helemaal niet in thuis :P
Hockey
Amerika-expert

Re: Eten in het vliegtuig

Bericht door Hockey »

Je zegt: je hebt gelezen dat. Waar heb je dat gelezen?

Over het algemeen mag je het wel meenemen, maar niet invoeren in de VS. Vloeistoffen mogen mee, per zakje maximaal 100 ml (in de handbagage), in een afgesloten zak, maar officieel mag je die zak niet openen in het vliegtuig.

Hier is een lijst van wat je mag invoeren in de VS.
Emmelien
Amerika-newbie

Bericht door Emmelien »

Thanks voor je snelle reactie Hockey! Ik ben al de hele dag aan het googlen dus heb niet gelijk de links klaarstaan. Ik heb veel gelezen op traveltips.usatoday.com!
Maar invoeren is dus echt meenemen Amerika in, en dat hoeft voor mij niet. (Toch? Of maken ze daar geen verschil in?) Het gaat er me puur om dat ik in het vliegtuig niet omval van de honger, aangezien mijn vliegtuig op Schiphol 's ochtends om 11.40 vertrekt en ik om haf 12 's nachts (lokale tijd) op LAX aankom. Da's hier dus half 9 's ochtends...
Wel fijn dat je noemt dat vloeistoffen niet geopend mogen worden! Dat wordt dus geen dressing!

Maar in het vliegtuig zelf mag ik dus in principe wél groente/fruit/wat dan ook meenemen, zolang ik het ook maar opeet (of weg gooi) voor ik uitstap?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, bij mijn weten mag je gewoon eten meenemen. Wat je kan doen is met de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt contact opnemen en het bij hen navragen. Invoeren is inderdaad meenemen de VS in. Over het algemeen kan je best veel meenemen, maar geen groente, fruit en vlees.

De reden dat ik altijd vraag waar iemand iets gehoord of gelezen heeft is dat er veel onzin en onwaarheden op internet staan. En uiteindelijk is alleen de officiële informatie 100% correct. Dus informatie op de websites van vliegtuigmaatschappijen en overheidssites zelf. Voor de VS zijn dit dus alle sites die eindigen op .gov.

Maag ik vragen wat je gaat doen in LA en waar je precies heengaat in LA?
Emmelien
Amerika-newbie

Bericht door Emmelien »

Super, dankjewel! Ik zal het inderdaad nog navragen bij de luchtvaartmaatschappij voor de zekerheid.

Over de dressing: is het probleem het openen tijdens het vliegen? Of bedoel je dat ze bij uitstappen moeilijk doen over geopende verpakkingen van vloeistof? In dat geval zou ik het misschien wel vliegtuig-proof kunnen verpakken, dan tijdens de vlucht helemaal opeten en dan de verpakking weggooien?
Oh, en nog een andere vraag. Ik wilde een leeg flesje meenemen om na de security met water te vullen. Kan ik die dan in het vliegtuig ook weer (laten?) vullen? Is het water op de wc bv. drinkbaar?

Natuurlijk mag dat :) Ik ga als Au Pair naar Santa Barbara! Ik zal daar dus overdag voor de kindjes zorgen en in mijn vrije tijd hoop ik nog Spaanse lessen te volgen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je mag het in het vliegtuig officieel niet openen omdat je met (een paar) vloeistoffen een bom zou kunnen maken. In mijn optiek gaan ze wel erg ver in het alles verbieden, maar dat is wel de gedachte. Het risico wat je loopt is dat als iemand in het vliegtuig ziet dat jij het zakje met dressing opent denkt dat jij wellicht een bom wil fabriceren en de bemanning waarschuwt, die ook in paniek raakt en het vliegtuig doet landen, waarna jij opgepakt wordt voor verhoor. Let wel, dit is de meest extreme situatie. Over het algemeen gaat zoiets gewoon goed. Doch mocht die meest extreme situatie zich voordoen, dan ben jij wel de pineut en draai je voor de kosten op.

Je mag water vullen, nadat je door de controle bent gegaan. Of het op Schiphol ook kan weet ik niet. Of je het water op het vliegtuigtoilet kan drinken? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat het afgeraden werd. Wel kan je op LAX je flesje weer vullen.

Klinkt leuk. Santa Barbara is wel een mooie plaats.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Hockey schreef:Je mag het in het vliegtuig officieel niet openen omdat je met (een paar) vloeistoffen een bom zou kunnen maken.
Wat is jouw bron als ik vragen mag ?
Hockey schreef: De reden dat ik altijd vraag waar iemand iets gehoord of gelezen heeft is dat er veel onzin en onwaarheden op internet staan.
Dit lijkt me zoiets :wink:
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 07 jun 2014, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in het vliegtuig ook water krijgen, dus dat hoef je niet mee te nemen. Het water in het toilet is niet drinkbaar.
Ik weet niet hoe het met een dressing is, ik zou iets zonder dressing doen om gedoe te vermijden. Je kunt overigens allerlei speciale maaltijden vragen, kijk dat eens na of vraag het bij de luchtvaartmaatschappij wat ze hebben. Meestal zit er altijd wel iets bij (een salade) wat je zou kunenn eten. Je mag he ook eten wanneer je wilt, dat hoeft niet op het moment van uitdelen.
Wij nemen vaak appels of bananen mee het vliegtuig in; alles wat je in het vliegtuig eet is geen probleem.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij kun je bij de betere maatschappijen zelfs alleen fruit krijgen, moet je dan wel vooraf aanvragen.
Terug in Texas!
Chelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chelle »

Emmelien ik zat eigenlijk met een zelfde soort vraag. Ik zou als we gaan vliegen ook heel graag bv tomaten en komkommer meenemen omdat ik dat graag eet en mijn kinderen ook. Ik dacht eigenlijk ook dat je dan het restant misschien gewoon in het vliegtuig weg mocht gooien zodat je het niet invoert....
Lastig he dit soort dingen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@US-fanboy, ik heb helaas geen link met onderbouwing. Wel vond ik dit, wellicht nuttig voor Emmelien om eens door te lezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Weggooien kan altijd. Je hoeft het echt niet tegen je zin op te eten om het invoeren te vermijden. :wink:

Marianne
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Ik heb vaak ivm voedselallergieën het eea aan eten bij me en dat is nooit een probleem geweest, zag dit ook op site van klm staan:

Allergie pinda’s of noten

In onze maaltijden zitten geen hele of fijngemalen pinda’s of pindapasta, maar we kunnen niet garanderen dat KLM vluchten 100% vrij zijn van sporen van pinda’s. Op intercontinentale vluchten serveren we een notenmix in Business Class en amandelen in Economy Class. Helaas kunnen we u geen alternatief serveren. Andere passagiers kunnen ook pinda’s of noten mee aan boord brengen.

Als u een ernstige allergie heeft voor pinda’s of voor ander voedsel, vergeet dan niet uw medicijnen hiertegen mee te nemen. U kunt ook uw eigen maaltijd meenemen. We raden aan bij uw eigen arts of via KLM Cares te informeren of u kunt reizen.

En Wat Marianne ook al zei, verschillende vliegmaatschappijen, oa klm, bieden veganistische maaltijden.

Oh en je hebt kans dat je in London ook weer door controles moet dus evt dat lege flesje drinken wil je daar (weer) leeg hebben :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Hockey schreef:@US-fanboy, ik heb helaas geen link met onderbouwing. Wel vond ik dit, wellicht nuttig voor Emmelien om eens door te lezen.
Er is ook geen onderbouwing omdat het niet klopt.
Er staat ook nergens in de link die je aangeeft dat het niet mag.
Als vloeistof door de beveiliging mag, mag je het ook gewoon in het vliegtuig gebruiken.

Groente & fruit (en andere verse eetwaren) mogen allemaal mee het vliegtuig in naar de VS. Wat overblijft zul je echter weg moeten gooien in het vliegtuig, want het mag niet mee naar buiten.
Regelmatig meegemaakt dat mensen hun eigen lunch in elkaar zette (of een Tupperwarebak hadden met een of ander) en het smakelijk opaten.
Zolang het maar droog is en evt. vloeistoffen niet boven de 100 ml. per verpakking komen (en je kunt dus ook 2 verpakkingen van 100 ml. meenemen).
Het veiligst is om scheurzakjes met dressing mee te nemen. Daarvan kan gecontroleerd worden dat het originele , ongeopende fabrieksverpakkingen zijn.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

US-fanboy schreef:Er staat ook nergens in de link die je aangeeft dat het niet mag.
Dat heb ik dan ook nergens beweerd!
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Hockey schreef:Je mag het in het vliegtuig officieel niet openen ......
Ehhh...wat bedoelde je hier precies mee dan.
Je mag vloeistoffen wel gebruiken, maar alleen zolang je de verpakking niet opent :wink:

Laten we de discussie maar sluiten. Het is duidelijk dat mensen eten en drinken mogen meenemen in het vliegtuig en ook mogen gebruiken (en verpakkingen mogen openen om bij dat eten en drinken te komen :D ). Vloeistoffen zolang ze de 100ml per verpakking niet overschrijden (en als gekocht na de bagagecheck geldt dat ook niet meer).
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Martin & Marianne schreef: Het water in het toilet is niet drinkbaar.
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb nog nooit gelezen dat het "niet voor consumptie geschikt" is en vaak hangen er ook van die papieren minibekertjes
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Persoonlijk zou ik het water uit het toilet ook niet drinken. Maar da's niet alleen in het vliegtuig :wink:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

6foot6 schreef: Ik heb nog nooit gelezen dat het "niet voor consumptie geschikt" is en vaak hangen er ook van die papieren minibekertjes
Volgens mij heb ik het wel eens gezien. Het systeem (watervoorziening voor toilet) lijkt me ook niet geschikt voor drinkwater.
Daarnaast hoeft het ook niet: het cabinepersoneel komt regelmatig met drinken en water langs (althans bij Delta). Als je dorst hebt kan je ook altijd vragen om water.

Wat een ontzettend beroerde vlucht trouwens: om 11:40 vertrekken en pas om 23:30 aankomen. Heb je zeker een erg lange lay-over in Londen.
Maar heb je daar in ieder geval de mogelijkheid nog wat te eten en drinken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik neem persoonlijk nooit water/thee/koffie in een vliegtuig. Water is in meer dan > 10 % vliegtuigen verontreinigd omdat de opslagtanks niet voldoende en/of vaak genoeg schoon gemaakt worden.
Een willekeurige bron voor Hockey.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer