Simon_Says schreef:Je wordt zelden gecontroleerd, maar als de douane je baggage bijkomend controleert, moet je alle medicatie kunnen toelichten.
Ik haal de medicatie (in het verleden tassen vol!) altijd uit de handbagage en leg het los op de band en er is werkelijk nog nooit iemand geweest die er langer dan 1 seconde naar heeft gekeken, inclusief vloeibaar medicijn in te grote fles. Als je zorgt dat het spul in de originele verpakking zit, met naam- en doseringssticker dan gaat er echt niemand moeilijke vragen stellen. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat iemand problemen heeft gehad met medicijnen.
Ik denk altijd maar zo: wij, in het supergeoganiseerde Nederland, zijn altijd prima op de hoogte van alle regeltjes, maar 80% van de wereldbevolking denkt niet eens na over zoiets als een medicijnenpaspoort (als je het al kunt krijgen in het desbetreffende land). Ga het gewoon halen als je je er zekerder door voelt, maar ik doe het niet meer. Veel te veel gedoe om dat voor iedere reis weer opnieuw te moeten regelen. Een tijdje terug nog eens nagevraagd bij de CVS hier in de VS, of ik voor Ritalin een document nodig had om naar het buitenland te kunnen reizen. "Nee hoor", was het antwoord, "u kunt hier zonder problemen mee reizen." OK dan....