Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Medicijnen (oxazepam)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sharellke
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Medicijnen (oxazepam)

Bericht door Sharellke »

Hallo allemaal,

ik ga deze zomer voor het eerst naar Amerika en ik vraag me af of er iemand ervaringen heeft met het meenemen van medicijnen.
Ik slik oxazepam voor vliegangst. Ik heb al een Engelstalige Medische Verklaring van mijn huisarts, maar ik maak me nog steeds druk.
Wordt hier bij de douane moeilijk over gedaan (hoe gaat het daar allemaal in zijn werking)?
Alvast bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Medicijnen (oxazepam)

Bericht door BastiaanB »

Als je verklaring van je huisarts hebt dan is het geen probleem.

Je kan ook nog even naar de apotheek voor een medicijnen paspoort.

Sterk spul btw.......
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Twee keer gevlogen naar de US en nooit problemen mee gehad. Heb meer medicijnen bij me, nooit naar gevraagd of gekeken. Je kunt als extra een medisch paspoort opvragen bij je apotheek, maar vraag me af of dat nodig is naast die verklaring (die ik overigens niet had). Maar is zo opgevraagd, dus dat kun je nog doen. Maak je er echt niet druk om, dat vliegen geeft al genoeg spanning bij vliegangst weet ik uit ervaring :wink: .
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Je niet ongerust maken. Ik ben al 10 x naar Amerika gevlogen met medicatie. Zowel in handbagage als in de koffer. Ik neem zelfs geen attest mee. De eerste keer had ik een Engelstalige verklaring van de dokter. Daarna niet meer.
Groetjes,
Carine
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik heb ook vliegangst en gebruik daarvoor ook Oxazepam. Geen probleem hoor, ik neem zelfs geen verklaring mee.
Daar zou ik me niet druk om maken, bewaar dat maar voor de vliegreis :wink:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Zelf heb ik er ook nooit problemen mee gehad maar resultaten uit het verleden geven geen garantie voor....
Ik zorg altijd voor een recent medicijnenpaspooort en een verklaring van de arts.
Beter mee verlegen dan om verlegen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Volgens mij valt het onder de opiaten in Amerika. Dus waarom een risico nemen terwijl een verklaring zo gehaald is?
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Wij hebben een heleboel medicijnen mee, als hartpatient en diabeticus, waaronder ook slaap en kalmeermiddelen, ook het genoemde. We hebben een briefje van onze dokter maar in de vijf keer dat we nu al naar Amerika vlogen heeft nog geen enkele keer iemand iets gevraagd. Dus geen zorgen maken en genieten van jullie reis. Dat zijn wij nu ook al een maandje aan het doen en dat gaan we nog een maand doen. Terugkeren naar Belgie gaat pijn doen.
Groetjes
Rita
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Je wordt zelden gecontroleerd, maar als de douane je baggage bijkomend controleert, moet je alle medicatie kunnen toelichten. Alles wat in de US als OTC (over the counter) aanzien wordt, zoals aspirine en ibuprofen, is geen probleem, maar buiten dat heb je best wel een voorschrift bij. Gewoon even aanvragen dus en bij je medicatie bewaren.
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Met een doosje Oxycontin de US in; toch maar even langs de apotheek voor een verklaring. Zonder verdere problemen de US in. Kreeg alleen de vraag waarom ik het bij me had. De verklaring en de redelijke hoeveelheid waren genoeg om door te mogen gaan.
Sharellke
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Sharellke »

Super bedankt voor jullie reacties! Dat lucht op!:D Die verklaring heb ik al dus die gaat gewoon mee voor de zekerheid. :)
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben ook een engelstalige verklaring mee van de huisdokter voor onze bloeddruk-medicatie, niet alleen voor de douane, maar ook in geval je medicijnen plots verliest of gestolen worden of zo, de verklaring is zo opgesteld dat we ermee naar een apotheek kunnen om nieuwe te halen
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Simon_Says schreef:Je wordt zelden gecontroleerd, maar als de douane je baggage bijkomend controleert, moet je alle medicatie kunnen toelichten.
Ik haal de medicatie (in het verleden tassen vol!) altijd uit de handbagage en leg het los op de band en er is werkelijk nog nooit iemand geweest die er langer dan 1 seconde naar heeft gekeken, inclusief vloeibaar medicijn in te grote fles. Als je zorgt dat het spul in de originele verpakking zit, met naam- en doseringssticker dan gaat er echt niemand moeilijke vragen stellen. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat iemand problemen heeft gehad met medicijnen.

Ik denk altijd maar zo: wij, in het supergeoganiseerde Nederland, zijn altijd prima op de hoogte van alle regeltjes, maar 80% van de wereldbevolking denkt niet eens na over zoiets als een medicijnenpaspoort (als je het al kunt krijgen in het desbetreffende land). Ga het gewoon halen als je je er zekerder door voelt, maar ik doe het niet meer. Veel te veel gedoe om dat voor iedere reis weer opnieuw te moeten regelen. Een tijdje terug nog eens nagevraagd bij de CVS hier in de VS, of ik voor Ritalin een document nodig had om naar het buitenland te kunnen reizen. "Nee hoor", was het antwoord, "u kunt hier zonder problemen mee reizen." OK dan....
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Ook ik neem mijn medicijnen altijd mee in de handbagage, de eerste keren had ik een verklaring van de arts bij mij. Er is nog nooit ook maar één vraag aan mij gesteld over de medicijnen. Dus maak je niet al te druk, zonde van je energie.................komt allemaal goed!
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Ik kan mij vergissen maar volgens mij vallen deze medicijnen onder de opium wet in Amerika en dan moet jij gaan uitleggen waarom je dat bij je hebt. Ook vergeten een hoop mensen hier dat ze je ook zo naar huis mogen sturen als het lastig wordt. Dus conclusie, even een past minuten vrij maken om naar de huisarts te gaan voor een verklaring en mochten ze er om vragen, hoe klein de kans ook is, overhandig je de verklaring van je huisarts en kan je zo doorlopen.
Heb je die niet dan begint je vakantie al vervelend en dan heb je ook nog vliegangst. Dat moet je gewoon niet willen. Die vlucht is al inspannend zat voor je lijkt mij.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

dafkapin schreef: de verklaring is zo opgesteld dat we ermee naar een apotheek kunnen om nieuwe te halen
Dat lukte mij helaas niet ik moest eerst worden onderzocht($79,00) door een dokter voor ik een aanvulling(te weinig meegenomen) op mijn medicijnen kon krijgen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben op onze Amerikareizen altijd veel medicatie meegehad, waaronder voor mijn man ook Oxycontin en Oxazepam. Geen probleem, er is ook nooit gevraagd naar een verklaring, maar waarom zou je die niet meenemen? Wij hebben dat altijd wel gedaan. Better safe than sorry, toch?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Eerlijk gezorgd heb ik er niet eens aan gedacht. Oxazepam is zo onschuldig, ik ga van de blauwe pilletjes in de VS die gewoon in de vrije verkoop zijn meer knock out dan van 2 pammetjes. En dan gooi ik ze wel gewoon weg als ze het land niet in mogen. Je wordt toch ook niet om een banaan teruggestuurd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De US overheidsregels met betrekking tot alle medicijnen invoer kun je hier lezen. Hieronder vallen bijvoorbeeld ook zaken als injectienaalden en zuurstof tanks.

Prescription medications should be in their original containers with the doctor's prescription printed on the container. It is advised that you travel with no more than personal use quantities, a rule of thumb is no more than a 90 day supply. If your medications or devices are not in their original containers, you must have a copy of your prescription with you or a letter from your doctor. A valid prescription or doctors note is required on all medication entering the U.S.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

BastiaanB schreef:Ook vergeten een hoop mensen hier dat ze je ook zo naar huis mogen sturen als het lastig wordt.
Ik doe echt mijn best om de rollende ogen smiley nu niet te gebruiken....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer