Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
lower antelope canyon
lower antelope canyon
Ik heb hier reeds gelezen dat je voor de lower antelope canyon niet hoeft te reserveren (in tegenstelling tot de upper antelope canyon). Ik kan echter nergens terug vinden vanaf hoe laat ' s ochtends je de lower antelope canyon kan bezoeken. Iemand een idee ? Bedankt !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: lower antelope canyon
Ik heb even gegoogeld op Lower Antelope Canyon hours: http://www.lowerantelope.com/
In de zomer vanaf 8 uur open, met de eerste tour om 8.30 uur.
Marianne
In de zomer vanaf 8 uur open, met de eerste tour om 8.30 uur.
Marianne
Bedankt Marianne (wat zou ik zonder jou beginnen !!)
Ik had enkel Antelope Canyon gegoogeld en kwam steeds op de Upper antelope canyon uit. We kunnen alweer verder.

Ik had enkel Antelope Canyon gegoogeld en kwam steeds op de Upper antelope canyon uit. We kunnen alweer verder.
Dat zegt Martin vast ook elke dagbillie schreef:Bedankt Marianne (wat zou ik zonder jou beginnen !!)![]()

- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je bij de p-plaats bent, kun je daarna in de rij gaan staan bij een entree huisje. Daar moet je papieren invullen (naam, adres en leeftijd), om daarna cash te betalen.
Vervolgens ga je met de gids de canyon in.
Wij waren er van de zomer om ik meen iets voor 8 en het was al best druk met wachtenden. Het hele proces van registreren en betalen verliep tamelijk chaotisch, en duurde lang. De 'boss lady' was daarbij ook nog niet aanwezig waardoor de gids niet mocht starten met zijn tour.
Maar om op je vraag terug te komen, zoals Marianne al aangaf, op papier start vanaf 8.00 de tour
.
Veel plezier want het is waanzinnig mooi die Lower Antelope canyon !
Vervolgens ga je met de gids de canyon in.
Wij waren er van de zomer om ik meen iets voor 8 en het was al best druk met wachtenden. Het hele proces van registreren en betalen verliep tamelijk chaotisch, en duurde lang. De 'boss lady' was daarbij ook nog niet aanwezig waardoor de gids niet mocht starten met zijn tour.
Maar om op je vraag terug te komen, zoals Marianne al aangaf, op papier start vanaf 8.00 de tour

Veel plezier want het is waanzinnig mooi die Lower Antelope canyon !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Dit herken ik niet hoor. Wij deden ook de ochtend tour en het was er heel erg rustig. We gingen uiteindelijk met 15 anderen de canyon in. Dus het kan alle kanten op. Toen we weer uit de canyon kwamen was het wel enorm druk. Dus soms is het een voordeel als je een vroege vogel bent
.

Groetjes,
Daniel
Daniel
Wij gaan begin oktober ook de lower antilope canyon bezoeken.
Als ik het goed begrijp kan hier dus alleen contact betaald worden?
Weet iemand of oktober een drukke periode is en hoe lang je ongeveer uit moet trekken voor een bezoek?
Als ik het goed begrijp kan hier dus alleen contact betaald worden?
Weet iemand of oktober een drukke periode is en hoe lang je ongeveer uit moet trekken voor een bezoek?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet inderdaad contant betalen. Wij waren er in 2011 in september. Toen viel het mee met de drukte, maar wij waren misschien al net iets te laat voor het mooiste tijdstip. Het bezoek kostte ons toen 1,5 uur. Zie hier mijn verslag.
Marianne
Marianne
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Eigenlijk wilde wij de Lower Antelope Canyon bezoeken de dag dat we van Monument Valley komen (tegen 11 - 12 uur)
Maar nu lees ik dat voor de Lower ac het licht 's morgens beter is of maakt het niet veel uit.
Henriette
Maar nu lees ik dat voor de Lower ac het licht 's morgens beter is of maakt het niet veel uit.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van MV komt kan het ook nog makkelijk hoor. Wij deden dat in 2008 (zie hier), toen waren we er aardig vroeg. Je hebt een uur tijdwinst tussen MV en Page.
Marianne
Marianne
- henriette
- Amerikafan
Bedankt Marianne, dat uurtje was ik weer vergeten dus komen we ook één uurtje vroeger aan.
Henriette
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Volstaan gympen (all stars of iets dergelijks) of heb je echt bergschoenen nodig?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij waren er nog april laatst. Zie Kalaman's Travelblog April 2014: 18-04-14 - Page - Lower Antelope Canyon - Buckskin Gulch - Kanab voor het verslag/foto's van die dag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn ook van plan om de lower antelope canyon te bezoeken. Ik heb last van claustrofobie, zou hiervoor reden zijn in de canyon? Is het een 'opgesloten' gevoel (het gevoel dat je er niet uit kan?) Is natuurlijk moeilijk te zeggen voor iemand die het niet heeft, maar misschien kunnen jullie je er iets bij voorstellen. Ik word nerveus van veel mensen in een kleine ruimte of is dat niet het geval.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
als je al bij voorbaat twijfelt..... Er zijn ruimten waar het niet groot is en met een groep mensen. Het is wel mooi om een keer mee te maken maar niet als je er last van krijgt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Je voelt je niet echt opgesloten, wij waren er afgelopen september.
Je loopt gewoon met een groepje en soms heb je een smalle doorgang.
Dit moet je gewoon 1 keer in leven gezien hebben !
Je loopt gewoon met een groepje en soms heb je een smalle doorgang.
Dit moet je gewoon 1 keer in leven gezien hebben !

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
zie :marry139 schreef:Wij zijn ook van plan om de lower antelope canyon te bezoeken. Ik heb last van claustrofobie, zou hiervoor reden zijn in de canyon? Is het een 'opgesloten' gevoel (het gevoel dat je er niet uit kan?) Is natuurlijk moeilijk te zeggen voor iemand die het niet heeft, maar misschien kunnen jullie je er iets bij voorstellen. Ik word nerveus van veel mensen in een kleine ruimte of is dat niet het geval.
Wij hebben wel geen last van claustrofobie en kunnen het ons dan ook moeilijk voorstellen, maar het is echt helemaal niet zo dat je met een grote groep in een enge ruimte zit. Als je naar de foto's kijkt in ons verslag zal je, behalve eens mijn zoon, niemand op de foto's zien. Zorg er anders gewoon voor dat je ofwel helemaal in het begin van de groep loopt, ofwel helemaal achteraan. Het is uiteraard wél zo dat je er effectief niet uit kan, enkel in het begin en op het einde van de canyon is er een uitweg. Anderzijds is het er ook helemaal niet donker of zo, je ziet altijd de buitenlucht.kalaman schreef:Wij waren er nog april laatst. Zie Kalaman's Travelblog April 2014: 18-04-14 - Page - Lower Antelope Canyon - Buckskin Gulch - Kanab voor het verslag/foto's van die dag.
Ik ken toevallig iemand met een hevige vorm van claustrofobie. Los van kleine ruimtes is hij ook erg bang voor ruimtes waar hij niet uit kan. Niet om je bang te maken, maar je komt voordat je de canyon ingaat langs een gedenksteen waar heel lang geleden een hoop mensen zijn omgekomen omdat er plots een hevige flood opkwam in de canyon (zie Trivia wikipedia). Er zijn nu de nodige maatregelen genomen (ladders e.d.), maar het zou van invloed kunnen zijn in je beslissing. Los daarvan; het is er prachtig en over het algemeen niet al te smal.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe 'makkelijk' ga je de canyon in?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties