Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hop On Hop Off bus San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hop On Hop Off bus San Francisco

Bericht door toetjero »

Je krijgt de tickets in je mailbox, dus kunt ze op een later tijdstip uitprinten.

Wij hebben voor 1 tour en niet 4 tours gekozen, omdat we maar 1 volle dag in SF zijn en met de ferry of bus al vanaf Marin RV park over de brug of langs Alcatraz varen.
In het verleden heb ik wel Barcelona en London bezocht met meerdere tours, maar dan waren we er 5 dagen en hadden dan 2 dagen de Hop-on-hop-off bus.
Ik denk met 1 tour, en uitstappen bij de enkele stops en daar dan wat te blijven komen we de dag wel door.
Kaleman@ heeft het in het verleden uitgebreid beschreven wat hij allemaal zag bij de verschillende stops en had gedaan in 1 dag.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Misschien een domme vraag maar ik heb kaartjes gekocht via http://www.viewpon.tv/offer/315/ . Nu dacht ik op te stappen bij de ferry en dan als eerste de Alcatraz tour te doen.
Maar als ik goed kijk rijdt de bus precies de andere kant op. Dit is de plattegrond: http://www.city-sightseeing.us/images/2013%20Map.pdf
Wie kan mij uit de droom helpen, rijdt de bus van A1, A2...?

Ik vind het nu lastig om in te schatten hoe laat we de Alcatraz tour moeten bespreken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

gondelier schreef: Wie kan mij uit de droom helpen, rijdt de bus van A1, A2...?
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik helemaal niets van je vraag begrijp.
De link tussen de hopon / hoppff en de ferry naar alcatraz.
Alcatraz ferry is pier 33.
Vandaar is het 10 minuten lopen naar Leavenworth street waar jij je Viewpon vouchers kunt omwisselen voor buskaartjes.
Dan is er nog the Ferry Building.
Op 100 meter voor dit gebouw aan Market Street is de A3 stopplaats voor de bus.
De volgorde is zoals op het kaartje A1-A2-A3 en verder.
Voor je planning van andere activiteiten heb je het voordeel dat je buskaartjes 24 uur geldig zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Mijn vraag is inderdaad wat warrig, maar ik snap nu wel hoe de bus rijdt :mrgreen:

Moet je trouwens de Viewpon vouchers omwisselen? Ik dacht gelezen te hebben dat je met het printje met streepjescode zo met de bus mee kan?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

gondelier schreef: Moet je trouwens de Viewpon vouchers omwisselen?

Ja; die tegoed bon van viewpon wissel je in het kantoortje om voor een kaartje.
Je kunt onderweg wel ergens de bus oppikken om mee te rijden naar het begin / eindpunt.
Stuur mij een PB !
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Op 3 juni hebben we de tour gedaan. Leuke tour, voor weinig geld, maar wel wat kort. De viewpon actie is alleen voor de downtown tour. Dus niet over GG- of Bay Bridgen etc. Onderweg leuke verhalen door een guide.

Na boeken krijg je de vouchers toegemaild. Die moet je uitprinten en ter plaatse omwisselen voor de 'echte' kaartjes bij het kantoor aan de Leavenworth street. Kaartjes zijn dan 24 uur geldig.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

avsboz schreef:Op 3 juni hebben we de tour gedaan.
Grappig.
ik ook 3juni.
S'middags en de juffrouw die alles moest uitleggen vertelde ook over de aansluitende Sauselitto tour.
Dus zijn wij maar gelijk bij terugkomst op de daarvoor klaarstaande bus gestapt.
Niemand die om kaartje vroeg.
Stuur mij een PB !
Nickychristoph
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Nickychristoph »

KAn je eigenlijk gratis parkeren bij fishermans wharf?
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Begrijp ik het goed dat je bij die tickets van 14 dollar een tour kan doen die in totaal 90 minuten duurt, maar de kaartjes 24 uur kan gebruiken om in en uit te stappen op deze rit? Hoe was de ervaring van de mensen die ondertussen misschien al zijn geweest? Het klinkt als een goede prijs. Ik had gekeken voor de Big bus maar die is 40 dollar voor 24 uur.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben vorig jaar kaartjes gehad van deze organisatie (city sightseeing) maar dat zou ik niet nog een keer doen. De prijs is goed, maar de bussen rijden niet zo vaak. In LA en New York reden de bussen zo vaak dat je makkelijk uit kon stappen en ook niet lang hoefde te wachten op de volgende bus. dat is bij deze maatschappij anders. Op de groene lijn reed maar 5 x per dag een bus en om half 4 de laatste. Dat beperkt dus het op en af stappen enorm. Op een gegeven moment wilde we bij Fishermans warm weer opstappen, maar moesten toen een uur op de eerst volgende bus wachten. Daar hadden we geen zin in en zijn toen maar gaan lopen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Lianne1989 schreef:Begrijp ik het goed dat je bij die tickets van 14 dollar een tour kan doen die in totaal 90 minuten duurt, maar de kaartjes 24 uur kan gebruiken om in en uit te stappen op deze rit? Hoe was de ervaring van de mensen die ondertussen misschien al zijn geweest? Het klinkt als een goede prijs. Ik had gekeken voor de Big bus maar die is 40 dollar voor 24 uur.
Wij hebben dat vorig jaar gedaan. En wij vonden het super leuk. Mooie eerste indruk van de stad (wij deden dat dus op onze eerste dag daar), en wij zijn op 2 plaatsen uitgestapt (o.a. china town). Bij ons kwamen er enkele bussen per uur, dus mijn ervaring is heel anders dan die van Marenko gek genoeg.
Kijk gerust in ons reisverslag hoe wij het toen ervaren hebben.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Moon, ik kan uit jouw reisverslag niet opmaken bij welke tour je hebt gezeten?

@Lianne. Ik kan alleen praten over de bigbus tour, maar die bussen reden iig af en aan. De volledige tour, voor als je niet uit zou stappen (wat je wel moet doen) duurt tussen de 2.15 en 2.5u. Je hoeft in principe niet over te stappen voor diverse delen vd stad.

Als ik op de site van city sightseeing kijk betaal je overigens $24 voor de downtown tour, maar is de hele hop on route opgedeeld in 4 stukken en betaal je ook gewoon $44 voor het hele rondje. Bij beide aanbieders zit overigens ook 1u gratis fietsen mits je dan je fiest voor iig 2u huurt. http://www.city-sightseeing.com/documents/tours/990.pdf

Dus ik zou gewoon lekker toch die bigbus tours nemen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij deden deze: http://www.viewpon.tv/offer/315/
deze ronde duurt 90 minuten.
je kunt 24 uur onbeperkt gebruik maken van deze bussen vanaf het moment dat je de eerste keer instapt.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@moon29, was dat met dezelfde maatschappij? Want er reden nog andere hop on, hop off bussen, die wel vaker kwamen? Ik zou dus wel weer voor een hop on, hop off kiezen maar niet voor die maatschappij. Voordeel was ook dat bij deze bussen de bussen steeds nagenoeg leeg waren, terwijl die andere vol zaten. En wij waren in oktober, misschien dat dat ook scheelt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

moon, ja maar met die hoponoff kom je dus alleen echt rond downtown. Niet bij de golden gate brug, niet bij de painted ladies, niet bij golden gate park en 's avonds bv niet bij treasure Island?
Volgens mij heeft bigbustours ook wel eens aanbiedingen via groupon of viator
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat klopt Paul, maar de Golden Gate Bridge deden wij met de fiets en sommige van de andere met de auto.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij hebben vorige jaar ook de hop-on-hop-off met de genoemde actie gedaan, gaan door Down town, en kwamen best vaak in augustus. Misschien rijden ze minder in oktober.
Je komt inderdaad niet bij de Golden Gate Bridge, maar daar kwamen we wel met de gewone bus (reisden per camper en stonden op Marin RV park).
Lianne1989
Amerikafan

Er staat op hun website dat ze bij de Downtown route om de 15-30 minuten met een bus komen. Dat leek ons wel redelijk. Mijn man wil ook een gedeelte met de auto doen (golden gate bridge en sausalito bijvoorbeeld), dus voor ons is alleen de Downtown route wel voldoende. Dus ik denk dat ik de tickets maar ga aanschaffen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let bij de Golden Gate de stad in op dat je online tol moet betalen he
Lianne1989
Amerikafan

Ik had begrepen dat je inderdaad tol moet betalen van mijn man. Maar online..? En is het een groot bedrag dat je moet betalen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer