Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ManonP89: rondreis West-Amerika LA naar SF
Reis ManonP89: rondreis West-Amerika LA naar SF
Hallo,
Van 8 tot en met 25 september willen mijn vriend en ik een rondreis maken door West-Amerika. Ik heb al heel veel informatie gelezen op dit forum en op basis daarvan een reisschema opgesteld. Toch heb ik nog een aantal vragen en vraag ik me af of dit reisschema reëel is. Zouden jullie me hiermee kunnen helpen en mijn vragen kunnen beantwoorden?
Het reisschema ziet er als volgt uit:
Dag 1:Vlucht Amsterdam- Los Angeles. Aankomst is 's middags. Overnachting in Travelodge Hollywood- Vermond/Sunset
Dag 2: Los Angeles. Bezoek aan Santa Monica pier en Hollywood
Dag 3: Los Angeles- Kingman= 518 km= ongeveer 5,5 uur rijden. Is het nog te doen om onderweg een stop te maken bij het Joshua Tree Park?
Dag 4: Kingman- Grand Canyon= 278 km= ongeveer 3 uur rijden. 's Middags en 's avonds doorbrengen in GC. Overnachting in Tusuyan in Red Feather Hotel.
Dag 5: Grand Canyon- Page= 133 mijl= 2,5 uur rijden. Overnachting in Page.
Dag 6: Page- Bryce Canyon= 248 km=3,5 uur rijden. 's ochtends bezoek aan Antelope Canyon, onderweg nog stoppen bij Horseshoe Bend. Is een stop bij Lake Powell reëel of ligt dit ver uit de route?
Dag 7: Bryce Canyon. Hebben jullie nog een advies qua hotel?
Dag 8: Bryce Canyon- Zion NP= 142 km= ongeveer 2,5 uur rijden. Tip voor een hotel?
Dag 9: Zion NP- Las Vegas= 273 km= ongeveer 3 uur rijden. Tip voor een hotel?
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas- Death Valley. Onderweg een tussenstop bij de Hooverdam, is dit reëel? In totaal ongeveer 360 km= 4,5 uur rijden. Tip voor een hotel?
Dag 13: Death Valley- Yosemite National Park via Tiogga Pass= ongeveer 5 uur rijden. Is Tiog Pass op 20 september nog open? Is dit in 1 dag te rijden of moeten we een tussenstop maken, bijvoorbeeld in Mammoth Lake?
Dag 14: Yosemite National Park. Tip voor een hotel?
Dag 15: Yosemite NP- San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco- Amsterdam
Is dit reisschema reëel of moet ik nog dingen aanpassen? Ik wil snel de hotels gaan reserveren dus tips en andere ideeën zijn welkom!
Groetjes Manon
Van 8 tot en met 25 september willen mijn vriend en ik een rondreis maken door West-Amerika. Ik heb al heel veel informatie gelezen op dit forum en op basis daarvan een reisschema opgesteld. Toch heb ik nog een aantal vragen en vraag ik me af of dit reisschema reëel is. Zouden jullie me hiermee kunnen helpen en mijn vragen kunnen beantwoorden?
Het reisschema ziet er als volgt uit:
Dag 1:Vlucht Amsterdam- Los Angeles. Aankomst is 's middags. Overnachting in Travelodge Hollywood- Vermond/Sunset
Dag 2: Los Angeles. Bezoek aan Santa Monica pier en Hollywood
Dag 3: Los Angeles- Kingman= 518 km= ongeveer 5,5 uur rijden. Is het nog te doen om onderweg een stop te maken bij het Joshua Tree Park?
Dag 4: Kingman- Grand Canyon= 278 km= ongeveer 3 uur rijden. 's Middags en 's avonds doorbrengen in GC. Overnachting in Tusuyan in Red Feather Hotel.
Dag 5: Grand Canyon- Page= 133 mijl= 2,5 uur rijden. Overnachting in Page.
Dag 6: Page- Bryce Canyon= 248 km=3,5 uur rijden. 's ochtends bezoek aan Antelope Canyon, onderweg nog stoppen bij Horseshoe Bend. Is een stop bij Lake Powell reëel of ligt dit ver uit de route?
Dag 7: Bryce Canyon. Hebben jullie nog een advies qua hotel?
Dag 8: Bryce Canyon- Zion NP= 142 km= ongeveer 2,5 uur rijden. Tip voor een hotel?
Dag 9: Zion NP- Las Vegas= 273 km= ongeveer 3 uur rijden. Tip voor een hotel?
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas- Death Valley. Onderweg een tussenstop bij de Hooverdam, is dit reëel? In totaal ongeveer 360 km= 4,5 uur rijden. Tip voor een hotel?
Dag 13: Death Valley- Yosemite National Park via Tiogga Pass= ongeveer 5 uur rijden. Is Tiog Pass op 20 september nog open? Is dit in 1 dag te rijden of moeten we een tussenstop maken, bijvoorbeeld in Mammoth Lake?
Dag 14: Yosemite National Park. Tip voor een hotel?
Dag 15: Yosemite NP- San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco- Amsterdam
Is dit reisschema reëel of moet ik nog dingen aanpassen? Ik wil snel de hotels gaan reserveren dus tips en andere ideeën zijn welkom!
Groetjes Manon
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Rondreis West-Amerika LA naar SF
Dag2: vergeet Venice Beach en Beverly Hills niet, ook even tot Griffith Park is de moeite, vooral bij helder weer.
Dag3: Joshua Tree is een mogelijkheid, maar veel tijd is er niet voor. Je kan net voor Kingman een stuk route 66 nemen via Oatman, dit is best een mooi stuk.
Dag6: Je rijdt bijna door Lake Powell, maar alleen is er weinig tijd vrees ik. Probeer minstens de Horseshoe Bend en mss ook Lake Powelll nog op dag 5 te doen.
Dag 7/8, in principe volstaat één nacht Bryce, in Zion daarentegen is een extra nacht meer aangewezen.
Dag 12: Ik zou niet omrijden langs de Hooverdam. Dit zal je ongeveer een 2 uur kosten en op dag 6 rijdt je langs de Glen Canyon Dam.
In Death Valley is er niet zo veel keus om te overnachten, Furnace Creek is het meest aangewezen.
Dag 13: als je Mono Lake en Bodie niet wil doen kan dit, anders beter een overnachting in Mammoth Lakes. Normaal is er voor de Tioga Pass geen probleem, doch dit moet je van nabij volgen op het weerbericht en de sites.
Dag3: Joshua Tree is een mogelijkheid, maar veel tijd is er niet voor. Je kan net voor Kingman een stuk route 66 nemen via Oatman, dit is best een mooi stuk.
Dag6: Je rijdt bijna door Lake Powell, maar alleen is er weinig tijd vrees ik. Probeer minstens de Horseshoe Bend en mss ook Lake Powelll nog op dag 5 te doen.
Dag 7/8, in principe volstaat één nacht Bryce, in Zion daarentegen is een extra nacht meer aangewezen.
Dag 12: Ik zou niet omrijden langs de Hooverdam. Dit zal je ongeveer een 2 uur kosten en op dag 6 rijdt je langs de Glen Canyon Dam.
In Death Valley is er niet zo veel keus om te overnachten, Furnace Creek is het meest aangewezen.
Dag 13: als je Mono Lake en Bodie niet wil doen kan dit, anders beter een overnachting in Mammoth Lakes. Normaal is er voor de Tioga Pass geen probleem, doch dit moet je van nabij volgen op het weerbericht en de sites.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt voor de tips!
Dus dan zou het als volgt worden:
Dag 13- death valley- Mammoth Lake
Dag 14- Mammoth Lake- Yosemite
Dag 15- Yosemite- San Francisco
Heb ik dan niet te weinig tijd in Yosemite? Wat is dan de handigste plek om te overnachten?
Dus dan zou het als volgt worden:
Dag 13- death valley- Mammoth Lake
Dag 14- Mammoth Lake- Yosemite
Dag 15- Yosemite- San Francisco
Heb ik dan niet te weinig tijd in Yosemite? Wat is dan de handigste plek om te overnachten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is te weinig. Ik ben ook wel voor een overnachting in DV en 1 in Mammoth Lakes, maar dan moet je ergens anders een dag korter doen, bijvoorbeeld Las Vegas. Je kunt daar dan nog tot halverwege de middag blijven want het is niet ver naar DV, en de uren tegen zonsondergang zijn daar het mooiste. Zie voor dat stuk eens ons 2004- en 2006-verslag. Voor Yosemite ben ik een voorstander van een overnachting in het pakr of in el Portal, Als je ergens anders zit, zit je al snel een tot anderhalf uur rijden van de vallei. Zie voor de mogelijkheden in het park http://www.yosemitepark.com.
Lake Powell ligt bij Page, daar kun je wel een kijkje nemen maar als je wilt varen zal het te krap worden.
Misschien heb je ook iets aan mijn 2011-verslag, ik was er toen ook in september.
Marianne
Lake Powell ligt bij Page, daar kun je wel een kijkje nemen maar als je wilt varen zal het te krap worden.
Misschien heb je ook iets aan mijn 2011-verslag, ik was er toen ook in september.
Marianne
Re: Reis ManonP89: rondreis West-Amerika LA naar SF
Bedankt! Ik heb nu een dag geschrapt bij Las Vegas. Nu vroeg ik me alleen het volgende af: Kan ik niet beter toch een nacht extra in Las Vegas blijven, dan 's ochtends vroeg vertrekken en dan door Deathvalley naar Mammoth Lakes rijden. Dus dan schrap ik de overnachting in Death Valley. Of is dit geen goed idee en is de rit te lang??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan ook, hoewel je dan de mooiste uren in DV mist. En het is een lange rit, en het wordt vroeg donker. Waarom zou je dat willen doen? Wat wil je doen onderweg?
Marianne
Marianne
Het is meer dat ik net zat te kijken voor een hotel in Deathvalley en dat eigenlijk alles al vol zit....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, dan houdt het op natuurlijk.
Waar heb je gekeken, zowel bij Furnace creek als bij Stovepipe Wells?
Mocht je niet in DV gaan overnachten dan zou ik iets eerder dan ML overnachten. Maar je kunt het ook ter plekke bekijken, gewoon kijken hoe ver je komt.
Marianne
Mocht je niet in DV gaan overnachten dan zou ik iets eerder dan ML overnachten. Maar je kunt het ook ter plekke bekijken, gewoon kijken hoe ver je komt.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Overnachten bij Death Valley kan eventueel ook bij Panamint Springs.
Voordelen: je kan toch van de avonduren genieten en je zit al een stukje op weg voor de volgende dag
Nadeel: de volgende dag is nog behoorlijk druk.
Misschien op tijd vertrekken in LV en na Death Valley (maar zeker voor het donker is) naar Lone Pine rijden om te overnachten.
Dan de volgende dag Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Voordelen: je kan toch van de avonduren genieten en je zit al een stukje op weg voor de volgende dag
Nadeel: de volgende dag is nog behoorlijk druk.
Misschien op tijd vertrekken in LV en na Death Valley (maar zeker voor het donker is) naar Lone Pine rijden om te overnachten.
Dan de volgende dag Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Hawkery
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Moest je nog een dagje ergens nodig hebben, zou ik eventueel overwegen om 1 dagje minder in SF door te brengen...
je hebt er nu 2 volle dagen + 2 halve dagen
ik denk dat je gerust in 1 volle dag en 2 halve dagen daar voldoende gezien hebt hoor
Zoals eerder gezegd: als je in LA bent moet je echt overwegen om naar griffith park te gaan, ik vond de observatory echt de moeite!
je hebt er nu 2 volle dagen + 2 halve dagen
ik denk dat je gerust in 1 volle dag en 2 halve dagen daar voldoende gezien hebt hoor
Zoals eerder gezegd: als je in LA bent moet je echt overwegen om naar griffith park te gaan, ik vond de observatory echt de moeite!
Bedankt Ingrid. Dat is hoe we het gaan doen. Toch een nacht langer in Las Vegas en dan vroeg vertrekken, naar Death Valley en overnachten in Lone Pine en de volgende dag door naar Yosemite. De overnachting in Mammoth Lakes gaan we annuleren! Hebben jullie nog adviezen voor een overnachting in San Francisco? Ik zag dat het erg duur is om in de stad zelf te overnachten dus ik overweeg om in een buitenwijk te overnachten en dan met de auto/ metro naar het centrum te gaan.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Lone Pine naar Yosemite is doenbaar, doch als je ook Bodie en Mono Lake wil doen wordt dit veel in één dag, zeker als je niet in Yosemite zelf zou overnachten.
Ik zou Mammoth Lakes er niet uitgooien, daar overnachten, de volgende dag direct de Tioga Pass over en dan een hele dag Yosemite. De dag erna kan je dan eventueel vroeg naar SF vertrekken.
Ik zou Mammoth Lakes er niet uitgooien, daar overnachten, de volgende dag direct de Tioga Pass over en dan een hele dag Yosemite. De dag erna kan je dan eventueel vroeg naar SF vertrekken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik heb nu het volgende schema:
Dag 12: Las Vegas- Lone Pine via Death Valley. Op tijd vertrekken uit Las Vegas en dan 's avonds overnachten in Lone Pine
Dag 13: Lone Pine- Yosemite. Bodie gaan we dan niet doen, misschien nog Mono Lake. Via de Tioga Pass en dan overnachten in Curry Village.
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP, halverwege de middag vertrekken naar San Francisco.
Ik denk dat dit redelijk te doen is? Ik vind het zonde om nog een extra stop in Mammoth Lakes te maken. Daarom heb ik ervoor gekozen om een nacht langer in Las Vegas te blijven....
Dag 12: Las Vegas- Lone Pine via Death Valley. Op tijd vertrekken uit Las Vegas en dan 's avonds overnachten in Lone Pine
Dag 13: Lone Pine- Yosemite. Bodie gaan we dan niet doen, misschien nog Mono Lake. Via de Tioga Pass en dan overnachten in Curry Village.
Dag 14: Yosemite NP
Dag 15: Yosemite NP, halverwege de middag vertrekken naar San Francisco.
Ik denk dat dit redelijk te doen is? Ik vind het zonde om nog een extra stop in Mammoth Lakes te maken. Daarom heb ik ervoor gekozen om een nacht langer in Las Vegas te blijven....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wat je bedoelt met extra stop in Mammoth Lakes. De stop in Mammoth Lakes is vooral handig als je in DV overnacht. Met een overnachting in Lone Pine (of eventueel Bishop, daar is meer keuze) heb je meer tijd om naar Yosemite te rijden. Overnachten in Mammoth Lakes of Lee Vining heeft als grote voordeel dat je al 's morgens vroeg de Tioga Pass kunt nemen en nog voldoende tijd hebt voor de bezienswaardigheden en wandelingen daar.
Je zou ook kunnen kijken of er nog iets in DV vrij komt en dan alsnog daar en in ML overnachten. Dat vind ik wel de mooiste verdeling als je de tijd hebt. En je kunt nog tot zeker een uur of 3 of 4 in Las Vegas blijven op de dag dat je naar DV rijdt.
Heb je al accommodatie in Yosemite?
Marianne
Je zou ook kunnen kijken of er nog iets in DV vrij komt en dan alsnog daar en in ML overnachten. Dat vind ik wel de mooiste verdeling als je de tijd hebt. En je kunt nog tot zeker een uur of 3 of 4 in Las Vegas blijven op de dag dat je naar DV rijdt.
Heb je al accommodatie in Yosemite?
Marianne
Ja dat zou inderdaad de mooiste verdeling zijn, maar we hebben nu al best wat hotels vastgelegd... We hebben al een accommodatie in Yosemite; Curry Village.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1914 Weergaves
-
Laatste bericht door MandyC
-
- 21 Reacties