Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

routebeschrijving Wave

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

routebeschrijving Wave

Bericht door ess »

Henriëtte schreef:Als je in de buurt van The Wave komt, dan moet je zeker proberen een permit te bemachtigen, Ess. 't Is zo ontzettend mooi, echt een geweldige ervaring. En dat navigeren, dat lukt echt wel. Je krijgt er best veel informatie bij. Ik ben nog eens gaan zoeken in onze foto's, ik heb de volgende waar ik in The Wave zit gevonden (wel ff goed zoeken :wink: )

Afbeelding
Ik vind ze geweldig.....
Hoe werkt dat dan, krijg je er een route beschrijving bij of krijg je er gps bij?

Edit Mod: dit gedeelte is op verzoek afgesplitst van "Plaats hier een (leuke) vakantiefoto van jezelf"
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Je krijgt er een uitgebreide routebeschrijving bij, compleet met foto's.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ess schreef:Ik vind ze geweldig.....
Hoe werkt dat dan, krijg je er een route beschrijving bij of krijg je er gps bij?
Esther,

Je krijgt gewoon een hele duidelijke routebeschrijving mee. Er staan tekeningetjes op, foto's en zelfs de GPS coördinaten mocht je die willen gebruiken. Wij deden het zonder GPS en het was niet moeilijk. Twee jaar geleden was dat anders. Toen lieten ze je foto's zien en kreeg je niets mee, maar aangezien er teveel mensen verdwaalden, zijn ze nu heel uitgebreid met de informatie.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Oke, dus dat moet te doen zijn. Nog één ander vraagje, ik weet dat het niet helemaal thuis hoort in dit topic, maar das de laatste vraag, Is het een zware wandeling? Veel klimmen?
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Er zijn wel wat hoogteverschillen, de meesten vallen wel mee, alleen net voor je The Wave bereikt is er een kort maar heel venijnig klimmetje. Mijn grootste probleem tijdens de hike waren niet die hoogteverschillen en ook niet de afstand (zo'n 10 km in totaal), maar de hitte. Je hebt nergens schaduw onderweg, en in de zomer kan het bloedheet zijn. Zelf hebben we de trail gelopen op een hele warme lentedag (hieronder kan je de link naar ons reisverslag vinden), in de zomer zou ik het niet aandurven. Maar als het wat koeler is, dan is het voor een ongeoefende wandelaar inspannend, maar echt wel te doen. En ervaren wandelaars zullen er geen problemen mee hebben, denk ik.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Henriëtte schreef:Er zijn wel wat hoogteverschillen, de meesten vallen wel mee, alleen net voor je The Wave bereikt is er een kort maar heel venijnig klimmetje. Mijn grootste probleem tijdens de hike waren niet die hoogteverschillen en ook niet de afstand (zo'n 10 km in totaal)

10 km :? ..weet je wel hoe ver dat is :)

Kun je daar met een 4x4 ook komen :)
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Henriëtte schreef:Er zijn wel wat hoogteverschillen, de meesten vallen wel mee, alleen net voor je The Wave bereikt is er een kort maar heel venijnig klimmetje. Mijn grootste probleem tijdens de hike waren niet die hoogteverschillen en ook niet de afstand (zo'n 10 km in totaal), maar de hitte. Je hebt nergens schaduw onderweg, en in de zomer kan het bloedheet zijn. Zelf hebben we de trail gelopen op een hele warme lentedag (hieronder kan je de link naar ons reisverslag vinden), in de zomer zou ik het niet aandurven. Maar als het wat koeler is, dan is het voor een ongeoefende wandelaar inspannend, maar echt wel te doen. En ervaren wandelaars zullen er geen problemen mee hebben, denk ik.
Hoi,
Ik heb net toevalig al even op je site gekeken, en het is me helemaal duidelijk. We gaan het gewoon proberen, al is de kans op een vergunning erg klein... We hebben 1 volle dag in Page gepland volgend jaar, eigenlijk zouden we op de boot naar Rainbow Bridge, we proberen voor die dag een verguning te krijgen, en anders gaan we als nog met de boot.

Super zoveel info jij op je site hebt staan :doublethumb:

Is het net zo zwaar klimmen als Angels Landing?

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Hoi Ess,

Probeer die vergunning te krijgen, het is zó de moeite waard.
Wij hadden er ook maar één dag voor uitgetrokken, maar toen we de eerste keer niet geloot werden besloten we om het toch nog een tweede keer te proberen bij de loting van de volgende dag.
En wat zijn we blij dat we dat gedaan hebben !!

De tweede dag was het raak en kregen we de felbegeerde vergunning.
Die is dan wel voor de volgende dag, dus uiteindelijk heeft The Wave ons drie dagen gekost.
Maar ik had het voor geen goud willen missen.

Succes !
16x USA / 30 staten
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Liz,
Dat s bij ons een beetje een probleem, we hebben voor volgend jaar voor die dagen allemaal al hotels geboekt dus we hebben echt maar 1 datum. We gaan het gewoon proberen, lukt het niet dan een volgende vakantie, weer een goede reden om terug te gaan :wink:
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ess schreef:Hoi Liz,
Dat s bij ons een beetje een probleem, we hebben voor volgend jaar voor die dagen allemaal al hotels geboekt dus we hebben echt maar 1 datum. We gaan het gewoon proberen, lukt het niet dan een volgende vakantie, weer een goede reden om terug te gaan :wink:
Groetjes ess
Zou beginnen om eerst via internet kaarten vast te krijgen lukt dat niet kan je altijd nog in de rij bij het BLMkantoor.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Kun je daar met een 4x4 ook komen
Nee, dat gaat niet lukken :(
Je zal echt te voet moeten gaan....

Qua hoogteverschillen is Angels Landing veel zwaarder dan The Wave. Bij The Wave heb je nergens van die 'leuke' switchbacks zoals Walters Wiggles. Maar wat bij de hike naar The Wave weer wat lastiger is, dat is de ondergrond, soms los zand, soms schuin aflopend slickrock. Maar 5 km heen, even lekker uitrusten, en dan weer 5 km terug... het is mij gelukt dus het moet voor de meesten toch wel haalbaar zijn :wink:
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Henriëtte schreef:
Kun je daar met een 4x4 ook komen
Nee, dat gaat niet lukken :(
Je zal echt te voet moeten gaan....

Qua hoogteverschillen is Angels Landing veel zwaarder dan The Wave. Bij The Wave heb je nergens van die 'leuke' switchbacks zoals Walters Wiggles. Maar wat bij de hike naar The Wave weer wat lastiger is, dat is de ondergrond, soms los zand, soms schuin aflopend slickrock. Maar 5 km heen, even lekker uitrusten, en dan weer 5 km terug... het is mij gelukt dus het moet voor de meesten toch wel haalbaar zijn :wink:
Ja dat moet wel gaan lukken, we hebben de hele dag de tijd. Ik heb geen super conditie maar ben gewend om veel te lopen, bij angels landing moet ik het laaste stukje klimmen wel stoppen maar dat kwam door mijn hoogtevrees :(

Ik ga zeker proberen aan permits te komen.

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik ga zeker proberen aan permits te komen.
Ik zal voor je duimen :)
bij angels landing moet ik het laaste stukje klimmen wel stoppen maar dat kwam door mijn hoogtevrees
Ach, hier is er nog zo één :cry: . Het ergste is, ik heb niet eens hoogtevrees. Ik durfde niet omdat ik een slechte klimmer ben. Ik ben heel onzeker waar ik m'n voeten neer moet zetten, ik heb al snel het gevoel dat ik uitglij. Ik durf best langs een diepe afgrond te lopen, maar ik durf niet over stel lastige keien te klimmen ook al is er niet eens een afgrond :oops:
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Henriëtte schreef:Ach, hier is er nog zo één :cry: . Het ergste is, ik heb niet eens hoogtevrees. Ik durfde niet omdat ik een slechte klimmer ben. Ik ben heel onzeker waar ik m'n voeten neer moet zetten, ik heb al snel het gevoel dat ik uitglij. Ik durf best langs een diepe afgrond te lopen, maar ik durf niet over stel lastige keien te klimmen ook al is er niet eens een afgrond :oops:
Klimmen vind ik wel leuk, ik heb ook wel een heel stuk geklommen maar het aller laatste stuk ging zo steil omhoog, mijn maag draaide drie keer rond... :cry: Ik wil het nos wel een keer gaan proberen 's ochtens heel vroeg...dan is het niet zo druk. Wij liepen er vroeg in de middag samen met hele groep jongeren..... die het liefst over je heen springen omdat je het niet snel genoeg gaat...

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Heeft er iemand een idee wanneer het permit-systeem voor de Wave juist gaat veranderen?
Want toen ik laatst op hun site zat, stond er nog niets van vermeld.

Met het oude systeem lijkt het mij eenvoudiger (heb je meer kans?) om een permit te bemachtigen.
Wij willen de Wave in mei 2007 bezoeken. Tegen dat we onze permit moeten vastleggen (1 februari) zal het systeem wel al veranderd zijn zeker?
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Heeft er iemand een idee wanneer het permit-systeem voor de Wave juist gaat veranderen?
Want toen ik laatst op hun site zat, stond er nog niets van vermeld.
Ongeveer drie maanden geleden heb ik deze vraag ook per email gesteld aan het Bureau Land Management. Ik kreeg toen het antwoord dat het wel zeker is dat het systeem gaat veranderen, maar dat het ook bij hen nog steeds niet bekend is wanneer die verandering plaats zal vinden. Dus ik denk dat er niets anders op zit dan de site in de gaten houden.....
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

mocht je aan permits kunnen komen en je mag de wave gaan lopen dan zou ik proberen steeds zo hoog mogelijk te blijven lopen. Je kunt op die manier wat van die klimpartijen ontlopen maar het is verder wel te doen.
Alleen ben ik het wel eens met die laatste klim,dat is een rotding,zacht zand wat vertaalt in twee stappen op en een terug.
Op de terug weg viel me wel op dat er een pad lijkt te lopen dat vrij vlak lijkt,maar je komt wel steeds de waarschuwing tegen om hoog te blijven.
Maak niet net als wij de fout om in het begin te lang in de wash te blijven lopen,maar ga naar goed 700 meter rechts af de berg op als je daar een klein bruin bordje ziet staan,dat is de enige weg die leidt naar het tweede register punt,en dan genieten.
Groetjes Erika
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

wat ziet de wave er prachtig uit. Wij gaan ook proberen een permit te krijgen. zal wel een hele kleine kans zijn, want we zitten midden in het hoog seizoen, maar niet geprobeerd is altijd mis.

bedankt voor de mooite tip.

groet Anja
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieke & Paul »

Ik wil ook proberen om aan permits te komen voor mei 2007, maar ik heb nog een vraag aan de mensen die er geweest zijn.

Ik lees overal dat je vanuit Wire Pass Trailhead moet vertrekken en dat het dan ongeveer 5 km is naar the Wave, maar de weg naar Wire Pass Trailhead is zo'n 13,5 km "dirt road" vanuit Page.

Is de weg naar Wire Pass Trailhead wel te doen met een camper, of moet je hiervoor echt een 4x4 of gewone personenwagen hebben?
(anders wordt het wel ver lopen, 2x 13,5 + 2x 5 :oops: )
Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Is de weg naar Wire Pass Trailhead wel te doen met een camper, of moet je hiervoor echt een 4x4 of gewone personenwagen hebben?
De conditie van de weg hangt heel erg af van de weersomstandigheden. Als de weg in goede conditie is, kan je er wel met een gewone personenauto rijden. Maar als het geregend heeft wordt de weg al snel veel slechter, en dan heb je toch echt high clearance nodig (de weg wordt soms zelfs helemaal afgesloten!)
Maar een camper.... ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik kan niet goed inschatten wat je met een camper wel of niet kan doen. Maar ik heb toch het idee dat het te lastig zal zijn, ik heb nog nooit in een reisverslag gelezen dat iemand met de camper naar de Wire Pass Trailhead is gegaan. Misschien dat de camper-fans hier op het forum het beter kunnen inschatten?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer