Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo Insiders vanaf 16 juni geen gratis 2de bestuurder meer!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vince22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Alamo Insiders vanaf 16 juni geen gratis 2de bestuurder meer!

Bericht door Vince22 »

Evene een tip voor Alamo boekers: gisteravond kreeg ik van Alamo deze mail:

Afbeelding

Vanaf 16 juni 2014 is de 2de bestuurder niet meer gratis, wat inhoudt dat ik mijn auto moet cancellen en opnieuw ergens moet boeken inclusief 2de bestuurder (ik heb bij ebookers geboekt)
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BastiaanB
Amerikafan

Re: Alamo Insiders vanaf 16 juni geen gratis 2de bestuurder meer!

Bericht door BastiaanB »

Rechtstreeks geboekt bij Alamo in de US?
Vince22
Amerika-ontdekker

Bericht door Vince22 »

Wat bedoel je precies? Of ikzelf rechtstreeks geboekt heb bij Alamo, of wanneer men bij Alamo boekt.
Ikzelf heb geboekt via ebookers.nl, zoals ook in de post staat. In mijn boeking staat vermeld dat extra bestuurders niet inbegrepen zijn en ik er vanuit ging dat via de Insiders optie ik deze erbij zou gaan krijgen.
Dit is dus straks niet meer het geval en ik denk meerdere mensen met mij.
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BastiaanB
Amerikafan

Bericht door BastiaanB »

Ja zo idd. Ik had van alamo begrepen dat de tweede bestuurder alleen geldt als je rechtstreeks bij ze boekt en niet via een tussenpersoon. Maar nu maakt het dus niet meer uit.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Maar wat kost dan een tweede bestuurder? En kan het dan uit dat je opnieuw gaat boeken?
Bij Hertz koste dat een max van 90 dollar. Het kon niet uit om om te boeken (dan was ik veel duurder uit).

Even goed uitzoeken dus :-)
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken deze Alamo-aanbieding niet, maar als je in Californië huurt is - voor zover ik weet - de tweede bestuurder altijd gratis.

Marianne
Vince22
Amerika-ontdekker

Bericht door Vince22 »

Ik heb het even uitgezocht, alleen dat een gratis bestuurder in Californië altijd geldt kan ik nergens vinden Marianne, heb jij een link?

In de oorspronkelijke voorwaarden van het Insider programma stond het volgende:
Quote from the Alamo Insiders Program Terms and Conditions:
Chapter C, Section 2. Members will not incur an additional fee if the rental vehicle is driven by an "Additional Authorized Driver" as defined in the rental agreement
Dit komt dus te vervallen.
Nu heb ik gebeld met ebookers om mijn boeking te annuleren, maar zij vragen 50 euro annuleringskosten voor de boeking. Iets waar ik dus niet mee eens ben, aangezien Alamo ineens de voorwaarden wijzigt, terwijl ik daarom juist bij ebookers geboekt heb.
Nu heb ik dus twee keuzes:
1. Annuleren en 50 euro betalen, dan ergens anders boeken incl extra bestuurder
2. Niet annuleren en additional driver fee betalen á 9-10 dollar per dag, totaal 140 dollar.

Doordat Alamo de voorwaarden wijzigt, gaat het mij geld kosten. Dat kan niet de bedoeling zijn toch?

Ik heb inmiddels contact met de klantenservice gehad en zij gaan dit uitzoeken, de mail was niet bij hen bekend.
Wordt vervolgd...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vince22 schreef:dat een gratis bestuurder in Californië altijd geldt kan ik nergens vinden .
Dit is vastgelegd in de California State Law.

http://codes.lp.findlaw.com/cacode/CIV/5/d3/4/5/1/s1936
(3) "Authorized driver" means (A) the renter, (B) the renter's spouse if that person is a licensed driver and satisfies the rental company's minimum age requirement, (C) the renter's employer or coworker if he or she is engaged in business activity with the renter, is a licensed driver, and satisfies the rental company's minimum age requirement, and (D) a person expressly listed by the rental company on the renter's contract as an authorized driver.
(3) A rental company shall not charge a fee for authorized drivers in addition to the rental charge for an individual renter.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Lijkt me toch niet dat dit ook om lopende boekingen zal gaan.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Weet je zeker dat het pasje geldig was als je via Expedia huurt? Het is vrijwel altijd dat dit soort loyalty kaarten alleen werken als je rechtstreeks boekt.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Voor jou maakt dit idd niets uit aangezien je de auto in SF huurt Altijd gratis 2e bestuurder. Jij had dit insider pasje niet nodig om aan een gratis 2e bestuurder te komen... Laat je booking dus maar gerust staan zoals ze is.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij hebben via Alamo/brits gehuurd, en dat is inclusief 3 extra bestuurders (gratis). Staat op de voucher. Dus ook geen problemen.

Saskia.
Vince22
Amerika-ontdekker

Bericht door Vince22 »

Ff een update, ebookers.nl heeft mijn boeking gecanceld en de 50 euro kwijtgescholden.
Nu even op zoek naar een betaalbaar alternatief, nu heeft ebookers.nl wel weer een aanbieding waarmee ik sowieso goedkoper uitben, maar ik zie het niet zitten om weer bij hen te boeken.

@Bedeve, bedankt voor de quote. Dit geldt dus ook als ik vanaf San Francisco huur en in Las Vegas inlever? Dit zou dan betekenen dat ik niet hoef op te letten bij het boeken of er een extra bestuurder bijzit?

Thanks allen voor de reacties.
LindaH
Amerikafan
Partner van: RemcoUSA

Bericht door LindaH »

In Las Vegas kregen wij vorige week ook geen 2e gratis bestuurder. Terijl mijn vriend Alamo insiders is. We hadden dit X bij Expedia geboekt.

Dit keer omdat we niet getrouwd zouden zijn. Wij zouden 10 dollar per dag bij moeten betalen dus 230 dollar.. hebben we maar niet gedaan.

Vorig jaar ook al veel gedoe rond de 2e gratis bestuurder. We hadden toen via exit reizen geboekt. Ik heb nog nagevraagd bij de klanten service of je dan ook profijt had van je insiders voordelen en dat was zo! Maar bij de balie in Las vegas zeiden ze dat de 2e gratis bestuurder was alleen geldig als we rechtstreeks hadden geboekt bij alamo. Toen hebben we uiteindelijk wel betaald maar ik heb toen een klacht ingediend bij Alamo en ze hebben daarna alsnog de extra kosten afgeboekt

Het lijkt wel alsof ze elke X een smoes verzinnen om onder die gratis 2e bestuurder uit te komen.. en dat het zoveel problemen geeft dat ze er nu maar helemaal mee stoppen.
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@Bedeve, bedankt voor de quote. Dit geldt dus ook als ik vanaf San Francisco huur en in Las Vegas inlever? Dit zou dan betekenen dat ik niet hoef op te letten bij het boeken of er een extra bestuurder bijzit?
Je moet het gewoon in SF aangeven. En aangezien SF nogsteeds in Californië ligt geldt dat dus zeker ja.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Het is gewoon 'nickel and diming' wat ze doen, goedkope rates aanbieden en je dan voor iedere extra laten betalen. Net als de luchtvaartmaatschappijen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Uit de algemene voorwaarden van alamo.be:

Medebestuurders

Op sommige bestemmingen kan een toeslag gelden voor medebestuurders. Alle bestuurders moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst. Voor extra bestuurders kunnen kosten in rekening gebracht worden. Deze kunnen variëren per land en moeten ter plaatse worden betaald. Als u de huurauto ophaalt in de staat California in de USA dan kunt u gratis een extra bestuurder bijschrijven op het contract ter plaatse.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Tarief van Alamo.co.uk/brits vermeldt nog steeds Free additional Drivers. Op die website kijken voor een goed tarief?
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik weet op de website ook niet echt waar ik het zoeken moet :? Wij gaan naar Hawaii en ik ben heel benieuwd hoeveel we dan zouden moeten bijbetalen. Wil niet voor al te grote verrassingen komen te staan.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik kom voor onze reis naar Hawaii verreweg het goedkoopste uit via http://www.alamo.co.uk/brits en dan heb je tot maximaal vier bestuurders gratis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer