Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

laat boeken...en budget

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sannieb2
Amerika-newbie

laat boeken...en budget

Bericht door Sannieb2 »

Goede avond allen,

Door een familie kwestie kunnen we nu pas beslissen of we met vakantie gaan. Gelukkig kan dit. Graag reizen wij af vanaf 16 augustus tot 1 september.. Met speling van een dag later. Helaas niet eerder.

Nu hebben wij een budget van 3000 euro voor 2 personen. Ik heb zitten kijken op websites waar ze complete pakketten aanbieden. wat ver boven ons budget is. Ook vliegtickets zijn al erg duur aan het worden.

Daarom vraag ik jullie advies.

Wij willen graag een autorondrit maken van las vegas naar las vegas..

Heb al wat routes zien staan..

Maar omdat ik niet weet of dit haalbaar is..vraag ik mij eerst af of ik dit wel door moet zetten. Om straks telleurstelling te voorkomen.

Ik hoop op advies en anders altenatieven over andere rondreizen die goedkoper zijn. Amerika is een hele grote droom van ons.

Alvast bedankt.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: laat boeken...en budget

Bericht door Marjolein1972 »

Heb even snel gekeken maar de tickets naar Las Vegas voor die data doen € 1050,-- pp vanaf A'dam, of € 1031,-- vanaf Dusseldorf. Dan nog je autohuur en verblijf... dat ga je niet redden met dat budget.

Ik zou zeggen, nog even doorsparen als het echt je droomreis is.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Sannieb2
Amerika-newbie

Bericht door Sannieb2 »

Ik begrijp de reactie.. Er zijn redenen waarom nu de beste tijd is. Maar zit zelf net te kijken..is afreizen naar new york iets en daar vandaan een interlokale vlucht naar een intressante plek. Of vliegen op orlando florida en een intressante rondreis maken...
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik denk altijd maar dat als je iets echt graag wilt dat de goede 'aanbieding' vanzelf voorbij komt.

Als het echt je droom is om een reis naar Amerika te maken met dat budget in (nog net) het hoogseizoen, dan zou ik beginnen om open te staan voor vrijwel alle luchthavens in het Zuidwesten en ook in NL/Belgie. Soms heb je geluk en vind je een goedkoper ticket naar bijv. LA, SF of Phoenix of vanaf Dusseldorf/Antwerpen etc etc.

Het hangt er ook vanaf wat jullie graag willen qua overnachtingen. Kamperen kan, is een stuk goedkoper dan een motel, maar dat moet wel bij je passen..

Ik zou zeggen maak gewoon eens een proefroute, kijk waar je op uitkomt qua overnachtingen en auto en bepaal dan hoeveel geld je overhoudt voor tickets.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als je tickets kan vinden aan 800 euro pp, wat volgens mij haalbaar moet zijn als je goed zoekt/juiste moment afwacht. En als je een kleine auto huurt. En als je kampeert ipv in een hotel slaapt. En nooit uit eten gaat maar aan de tent je eigen potje kookt.Dan gaat het misschien net lukken. Maar dan kan je niets kopen of extra's doen.
Is de vraag of je dit wil doen. Zo nee, best doorsparen.
Groetjes,
Carine
Sannieb2
Amerika-newbie

Bericht door Sannieb2 »

Om de reden wat duidelijker te maken.. Ben zelf ziek en weet niet of ik ga genezen...vandaar dat ik alles op alles wil zetten om deze reis te maken.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kan je met je ziekte kamperen?
Zo ja, zou ik voor die optie gaan.
Groetjes,
Carine
Sannieb2
Amerika-newbie

Bericht door Sannieb2 »

Ja dat zou kunnen.. Is dat veilig ?? Nog niet over nagedacht.. Lijkt me leuk.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

in dat geval... dan zou ik gaan, en inderdaad goed zoeken naar een zo goedkoop mogelijk ticket en gaan kamperen. Is hartstikke leuk, en veilig hoor !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Sannieb2
Amerika-newbie

Bericht door Sannieb2 »

Ik ga eens goed rond neuzen voor deze optie.. Lijkt me erg leuk. Bedankt voor jullie reacties... Top :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de tickets in de laatste week van augustus al goedkoper zijn. Kunnen jullie niet iets later gaan?
Kamperen is echt heel leuk. In de parken betaal je dan ongeveer 20 dollar per nacht. Buiten de parken kun je in een motel overnachten.

Marianne
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Vast al meegenomen in de overweging, maar zoniet, dan wil ik je wel even wijzen op het volgende:

Is er een kans dat je ziekte ineens erger wordt terwijl je in de usa bent? Geneeskundige hulp is in de usa heel duur, je zult moeten checken wat je buitenland dekking is van je ziektekostenverzekering. Veel verzekeringen dekken alleen tot de kostprijs zoals die in nederland geldt, of misschien 2x die kosten. Maar amerikaanse prijzen liggen significant hoger dan dat.

En als je een aparte reisverzekering afsluit met medische hulp, check dan goed of zogenaamde 'pre-existing conditions' ook gedekt zijn, want vaak is dit niet het geval. Als je bestaande ziekte erger wordt, is er een goede kans dat de verzekeraar dan niet uitkeert. Bij twijfel: bel de verzekeraar, en zorg dat je de info zwart-op-wit krijgt.

Dit alles niet om een domper op je vakantieplannen te gooien, maar als dingen verkeerd lopen wil je niet opgezadeld zitten met een torenhoge schuld door onvoorziene medische kosten.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik weet niet of je nog steeds weg wilt, maar je kan nu een ticket boeken van 16 aug tot 1 sept of 2 sept, retour AMS-LA voor € 724 per persoon. Gevonden via SkyScanner, vlucht uitgevoerd door US Airways. Beide keren 1 overstap en de reistijden zijn ook wel oké, 17 u op de heenweg en 15 u op de terugweg.

Een budget auto huur je voor €300/400, dus dan hou je nog € 1150/€1250 over voor overnachtingen en uitstapjes.
brigitte88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door brigitte88 »

Klm heeft nu 5 dagen voordeel... met een ticket voor 747 naa Los Angeles... dit is wel pas vanaf 29 augustus..wellicht een optie om te overwegen :-)
2010 NYC
2011 Denver-LA
2013 Miami-Miami
2014 Nyc-Washington
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tips genoeg lees ik. Laat je bestemming afhangen van het goedkoopste ticket! Goed zoeken dus (of laat Kayak.com dat voor je doen) en steeds je tijdelijke internetbestanden en cookies van je computer verwijderen.

Succes!

Ik kon het even niet laten. Rechtstreeks te boeken bij US Airways. Amsterdam-Boston (overstapje in Philly) op jouw data 810 USD is 587,77 Euro! Rondje Noordoosten is geweldig, kijk maar in mijn reisverslag.

Aanvulling: Amsterdam-Newark 783 USD is 568 Euro!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Dit is mogelijk.

Zou eens op goedkope vluchten naar Boston, Salt Lake City of Phoenix.

Moet te vinden zijn aan 600 Eur, dus 1200 Eur.

Dan de goedkoopste auto huren, jullie zijn maar met twee.

Reken op 300 Eur.

Hotels allemaal boeken via priceline (LV is spotgoedkoop).

Reken op 15 dagen x 40 Eur = 600 Eur.

Totaal = 2100

Over = 900 Eur.

Als de route niet te groot is (lees: niet te veel gas-money) en het eten wordt enkel gekocht in de walmart/fastfood, is dit zéker haalbaar tegen uw budget.
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Ik heb ook voor je rondgekeken en je zou kunnen vliegen op Phoenix voor 556,- op 18 augustus en terug op 31 augustus. Phoenix naar Las Vegas is maar een uurtje of 5 rijden
Je zou een klein rondje kunnen maken met Las Vegas, omgeving Los Angeles/zuiden van California, Grand Canyon, Zion national park..

Ticket 556,- met United (via kayak of skyscanner)
autohuur 250,-/300,-(266,- op eautohuur)

Dan zit je pas op +- 1350,-
Hotel/camping/B&B's zijn er prima goedkoop te vinden voor onder de $70 per nacht (Priceline, hotwire, airbnb, smartervegas, myvegas etc)

wij hebben bijvoorbeeld zelf een rondje zuidwest gedaan en onze gemiddelde prijs om te overnachten was iets van $65,- en daar zaten ook dure overnachtingen in San Francisco en Yosemite tussen. Zou het gewoon lekker doen! Zeker omdat je zegt dat je ziek bent...en je wilt heel graag een mooie reis maken. Gun het jezelf. Als je verder gewoon qua eten een beetje op je budget let kan je hiervan echt een geweldige reis maken!
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Sannieb2
Amerika-newbie

Bericht door Sannieb2 »

Super bedankt!!! Ik ben heel erg blij met deze reactiea.. Ben even niet op dit forum geweest. Omdat ik dacht dat het niet meer mogelijk was. Mijn ziekte is progressief maar niet zodanig dat het ineens enorm mis gaat.

Ik ben alweer opzoek gegaan goedkope vliegtickets...
Maar ben bang dat ik alweer te laat ben.. Omdat ik niet op dit forum ben geweest.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zie voor je data een retour LA voor €782, met een beetje handig uitzoeken van hotels moet je dan een heel eind komen.
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Het ticket naar Phoenix is er nog steeds. Voor minder zelfs nu! 526,- als je de 18e heen gaat en de 31e of 1 september terug. Amsterdam-Phoenix met Klm en Delta
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer