Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Milka!: SF - LV - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Milka!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Milka!: SF - LV - LA

Bericht door Milka! »

Nog een 2.5 week en dan gaan we voor de tweede keer in een jaar naar de US.
De route staat vast:

Dag 1: Amsterdam – San Francisco ( eerst naar Sillicon Valley ;)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco – Yosemite National Park
Dag 4: Yosemite National Park (Kamperen in Curry Village)
Dag 5: Yosemite National Park – Lone Pine
Dag 6: Lone Pine – Las Vegas (Via Death Valley)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas – Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion – Page ( tussenstop in Kanab voor een locale papegaaienopvang)
Dag 11: Page – Grand Canyon Valley
Dag 12: Grand Canyon Valley – Primm
Dag 13: Primm – Los Angeles
Dag 14: Los Angeles
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles ( Universal Studio's)
Dag 17: Los Angeles – Amsterdam

Waarom we iets langer in LA blijven: We hebben 1 dag al in de Universal Studio's en hebben een hotel op loopafstand van het strand.
Vanuit LA gaan we 1 dag naar San Diego en de rest spenderen we in Hollywood, op het strand en op zee.

Nu vraag ik me af of er op weg naar Silicon Valley een grote supermarkt zit om de eerste boodschappen te halen?
Ook vraag ik me af of je daar ook met coupons aan de gang kan zonder klantkaarten aan te schaffen ?( ben en blijf een Nederlander ;) )
En of je daar makkelijk koelboxen kan kopen ( niet te duur) die je kan vullen met ijs?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Milka! SF - LV - LA

Bericht door PSVwally »

Leuke trip hoor.
Aan supermarkten kan ik je niet helpen, maar die zullen er ook rond Zuid San Francisco genoeg zijn.
Koelboxen heb je in elke supermarkt in alle soorten en maten. Ik zou overigens niet bij elk hotel de ijsmachine leegtrekken.
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

Heb via google een Wallmart en een Saveway gevonden. :)

en coupons :D

http://coupons.walmart.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben een paar keer overnacht in Millbrae, aan de Camino Real, na aankomst in SF. Tegenover het hotel zat een Safeway die 24/7 open was. Wij hebben daar ook een klantkaart aangevraagd (gratis) waarmee we meteen korting kregen op een koelbox. Je zou dus voor een deel de Camino Real kunnen nemen in plaats van de 101. Maar je zult natuurlijk overal wel supermarkten tegenkomen.
Wij hebben ook wel eens uitgebreid boodschappen gedaan op weg naar Yosemite, in Manteco. We gingen daar naar een AAA-office om kaarten te halen (gratis voor ANWB leden).

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In San Jose is een Walmart Supercenter bij de kruising van de G8 en 85
Ik dacht ik daar dichtbij ook een Safeway gezien heb

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Milka!: SF - LV - LA

Bericht door Old Faithful »

En anders https://www.walmart.com/cservice/ca_storefinder.gsp

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

Dank jullie!

Langzaam aan ben ik begonnen met het inpakken van de koffer.

Zijn nu ook aan het kijken welke hikes we in Yosemity en Zion willen doen.
In Zion willen we so wie so de Narrows and Angels Landing gaan lopen.
Helaas is het voor mij niet mogelijk om de hike naar de top van de Halfdome te doen. ( moet denk na 3 mijl al afhaken :/ omdat ik recentelijk geopereerd ben en niet wilde annuleren)
Zijn er nog andere leuke dingen die we in Yosemity kunnen doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zie voor wandelingen in de parken mijn wandelsite.
De Panorama Trail of Four Mile Trail zullen dan ook niet lukken? Is Angel's Landing dan wel een goed idee?
Voor meer Yosemite-tips zie ons 2013-verslag. En onze andere verslagen. En natuurlijk http://www.nps.gov/yose (onder plan your visit).

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik mis eigenlijk wel Bryce Canyon in deze opzet.

Ik snap niet goed wat je in Primm gaat doen, dat lijkt mij niet de logische keuze.

Een daguitstap naar San Diego vind ik ook geen goede keuze. Als je San Diego wil doen zou ik vanuit Grand Canyon richting San Diego trekken met een tussenstop in bvb Palm Springs en minstens een overnachting in San Diego zelf.

Voor een daguitstap ben je al gauw 4 uur onderweg heen en terug en dan mag je nog geen file hebben !! Ik vermoed dat jullie een slaapplaats hebben in de regio Santa Monica of zo, wat niet bevorderlijk is om richting San Diego te gaan (en terug). Met een beetje tegenslag zit je 6 uur in de wagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

D.m.v. de sites ie hier opgegeven zijn hebben we 3 trails uitgezocht om te gaan lopen in Yosemity. Ze variëren van 800 meter tot 3km.
We maken in Zion gebruik van de bussen en
San diego hadden we al van ons lijstje gehaald ( de Zoo is niet zo spectaculair van wat ik gehoord heb en om daar nu alleen heen voor te gaan)
We moesten kiezen tussen Bryce en een extra dag Zion ( Al kunnen we vroeg naar Bryce vanuit Zion en op de route naar Page naar Kanab maar dat zien we daar wel.)

In Kanab heb ik al een afspraak staan in de Parrotresque om speelgoed te brengen. Had al wat laten verschepen naar Kanab maar wil zelf ook nog wat langs brengen.

Toevallig sprak ik een oud buurman van ons en die gaat zaterdag definitief in Las Vegas wonen met zijn Amerikaanse vrouw.
Wij gaan dus even buurten als we in de buurt zijn. Ook gaf hij tips waar we zeker moesten gaan eten Stripburger en
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik hoor nu net dat de San Diego zoo echt wel de moeite is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Vergis je niet: Angels Landing is nog best wat klimmen. Niet zo heftig als bv de 4 Mile Trail maar nog steeds een flink stuk omhoog (zeker aan het einde). Succes in ieder geval!
Groetjes,
Daniel
Milka2!
Amerika-newbie

Bericht door Milka2! »

We zijn afgelopen zaterdag teruggekomen.

SF was mooi en indrukwekkend
Yosemite hebben we de happy isles en de upperfall trail gelopen. De laatste viel mij tegen maar hebben het toch gedaan. En we hebben n beer gezien
Lone pine en Death Valley waren leuk ( en warm)
Las Vegas viel ons tegen ( was het niet voor ons) en het was warm ( 45 graden)
Zion ben ik helaas ziek geweest maar mijn man heeft de Angels Landing gelopen.
Page was mooi, zonsondergang bij Horseshoebend en een tocht door Antelope Canyon .
Grand Canyon was maar 1 dag en te kort.
LA hadden we meer van verwacht maar hebben ons toch 3 dagen vermaakt.

Volgend jaar gaan we weer heen maar dan willen we met een camper rond rijden.
SF, Yosemite, Sequoia NP, Grand Canyon en San Diego staan dan op de planning.

Nu nog afkomen van die ellendige jetlag xD

Het overstappen ging vlekkeloos en omdat we met Delta vlogen hoefden we de baggage niet op te halen ( werd beide vluchten doorgelabeld)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk om te horen hoe het geweest is. Jammer dat je niet een aangegeven had welke trails je in Yosemite gepland had; deze zouden niet mijn voorkeur hebben gehad. Happy Isles is geen trail maar een startpunt van een aantal trails.
Ik kan ook veel meer tijd bij de GC doorbrengen hoewel vele mensen 1 nacht voldoende vinden. Leuk dat jullie plannen hebben om weer te gaan! Denk er aan dat je voor de camping in Yosemite 5 maanden van te voren moet klaarzitten!

Marianne
Milka2!
Amerika-newbie

Bericht door Milka2! »

Het was de bedoeling om rustig aan te doen in Yosemite daarom hadden we nog nix gepland.
Happy Isles hebben we gedaan na de rondleiding van een ranger met de fotoworkshop. Het was toen te warm om aan een andere te beginnen.
Upper Fall w was op de dag dat we naar Lone pine zouden gaan. Om 8 uur begonnen en om n uur of 1 waren we klaar ( we zijn op een gegeven moment gestopt omdat we ook nog naar Lone Pine moesten en de uitzichten niet wilden overslaan)

Zion hebben we ook nog de Narrows gedaan maar die konden we niet voltooien. Volgend jaar beter. En beter voorbereidt want we hadden niet verwacht zoveel te gaan lopen :)

Zal het hier doorgeven wat de reservering van een kampeerplek betreft :).
Willen weer in dezelfde periode dus zullen dan zeker in december alles moeten regelen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer