Jasmino schreef:Dit topic is ooit gestart om de mooiste foto (of misschien enkele daarvan) van je reis naar Amerika hier te posten, en omdat ik dol ben op foto's kom ik hier heel graag. Het valt me echter op dat het grootste deel van de foto's hier steeds door Kalaman worden geplaatst. Kan Kalaman niet beter zelf een topic openen met zijn foto's? Ik vind zijn foto's echt prachtig hoor, daar heb ik niets verkeerds over te melden, maar het wordt hier nu wel erg overvloedig en daar is het topic oorspronkelijk niet bedoeld.... ik vind het juist leuk om ook andere foto's te bekijken en niet steeds van dezelfde personen. Of ben ik de enige die dit vind?
Ik denk dat het "probleem" is dat kalaman gewoon zowat de enige is die zo vaak en op zo'n verschillende tijdstippen naar de VS gaat en dan ook zoveel en doorheen het jaar door foto's kan blijven posten, zomer of winter
Moeten we hem dan verplichten om van slechts één reis per jaar foto's te posten? Ik dacht het niet.
Ikzelf heb er geen probleem mee. Liever zo, dan in het najaar, wanneer iedereen door z'n foto's van z'n "jaarlijkse USA reis" heen is, hier een zondvloed aan foto's te krijgen, waar maar half op gereageerd wordt, en het hier dan voor de rest van het jaar te zien uitdrogen
Ik heb zelf ook nog 2/3e van m'n foto's van Canada/VS 2013 in de pijplijn zitten, en normaal gezien had ik ze ook al lang gepost, maar door omstandigheden staat dat al een tijdje on-hold. (En straks komt Ijsland er ook nog tussen kruipen, dusja. Zo blijven we bezig

)
tosca schreef:Grappig dat je dat zegt. Ik was namelijk geabonneerd op dit topic en keek altijd bij een nieuw bericht, maar sinds een (hele) poos doe ik dat niet meer. Ja, ik vind de foto's ook prachtig! Maar ik vond ook de technisch minder goede kiekjes juist erg leuk om te zien omdat die het vakantie-gevoel vastlegden.
Marenko schreef:Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Voor mij is het ook een reden om zelf hier geen foto's meer te plaatsen. Die verdwijnen namelijk erg snel in het niet. En er komt ook nooit een reactie op.
Verder heeft Kalaman (en echt ik vind je foto's ook prachtig) dezelfde foto's ook in zijn april topic, en vorige topics staan.
Voorheen vond je in dit topic zoveel verschillende foto's van verschillende kwaliteit, maar daarom niet minder. Dat vind ik jammer.
Dat is gewoon een vicieuze cirkel:
1) mensen zien hier veel "mooie foto's" staan en zijn bang om hun "gewone foto's" te posten.
2) mensen posten geen "gewone foto's" meer dus stijgt het percentage "mooie foto's"
3) Go To step 1 ...
En dan heb je tussendoor mensen die het allemaal "spijtig vinden dat er geen gewone foto's meer gepost worden".
Maar hoe kan je dit dan oplossen? Don't know, you tell me.... Een apart topic "mooie foto's" en een apart topic "gewone foto's"? Wie bepaalt dan wat waar hoort? Of mensen met "mooie foto's" verbieden te posten? ...... Juist ja...
Er valt nog te discussiëren over het voorstel om een apart topic voor kalaman te maken, maar dat heeft ook nadelen. Want wie die kalaman niet kent, gaat dáárin kijken? En wie heeft het recht een eigen topic te openen en wie niet? (Ik wil er dan ook wel één, verdorie

) Of dit topic sluiten en iederéén zijn eigen topic geven? Dan mag je zeker zijn dan 90% vd foto's nooit bekeken zullen worden, terwijl iedereen ze hier sowieso wél zal zien voorbijstromen...
Of: gewoon verder doen .....