Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vitrages voor gordijnen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Fellow2012

vitrages voor gordijnen

Bericht door Fellow2012 »

We willen vitrages voor een grote raam plaatsen om licht door te laten en tegelijk de inkijk te beperken. Worden ze in Amerika verkocht, weet niet zo snel waar te zoeken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: vitrages voor gordijnen

Bericht door kastelke »

Waar woon je ergens? (het staat niet in je onderschrift of je profiel)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mocht je een IKEA in de buurt hebben, daar hebben ze wel zoiets volgens mij. Op hun website zie ik 'sheer curtains', ik denk dat dat het is.
Terug in Texas!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoek ook eens op "privacy blinds". Kennissen van ons hebben die voor hun grote raam voor en ik vind het veel beter dan ouderwetse vitrage.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben zelf een grote fan van shutters:
http://heritagewb.com/wp-content/galler ... ters20.jpg
Je kan regelen hoeveel licht je wel of niet binnen wilt. De inkijk is ook niet afhankelijk van wel of niet het licht aanhebben. (maar het kost een pak meer dan vitrage)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Vitrage zie je hier heel weinig, en als je het al ziet is het meer voor een romantische sfeer dan voor privacy. Een vriendin had hele leuke vitrage bij de Walmart gekocht voor haar dochter's kamer, was echt voor de leuk, maar gaf ook een beetje privacy wat toch wel handig was omdat de kinderen op de begane grond sliepen.

Volgens mij kan je bij elke winkel die gordijnen verkoopt ook vitrage vinden. Ikea zal misschien een wat vertrouwder aanbod hebben. Hier heten ze trouwens sheer curtains.
Fellow2012

Bedankt voor alle suggesties. We zijn onlangs verhuisd naar Springfield/Newington Forest, VA in Fairfax county. We zitten aan de rand van Springfield en Lorton op een paar minuten afstand van de Fairfax county parkway. Onze back yard opent op een dichte bos en er zijn verder geen huizen na ons.
kastelke schreef:Waar woon je ergens? (het staat niet in je onderschrift of je profiel)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet of je huurt of dat je een huis hebt gekocht ?
Huur je, inderdaad koop vitrages en houdt het zo voordelig mogelijk.
Je kunt ze meenemen - maar ze passen zelden in het volgende huis (of daarop volgende).
Zoek on-line want daar is de keuze stukken groter dan wat winkels bieden. USers zijn niet echt 'vitrage liefhebbers'.

Heb je het huis gekocht kijk dan een naar een andere optie, nl. Hunter Douglas. Een vorm van vitrage plus lamellen.
Ik kende het systeem niet, maar het was voor de ramen in het huis dat we twee jaar gelden kochten.
Het is echt fantastisch ! Geen inkijk maar wel nog redelijke doorkijk naar buiten.
Mogelijkheid tot sluiten 's avonds wat de kamer gezelliger, beslotener maakt. Of wanneer er - zoals waar ik woon - teveel zon is.
Sluit beter dan echte lamellen. En geen problemen met zon door de 'gaatjes' van de draden.
Ook geen grote hoeveelheden draad (gevaarlijk voor kids !) wanneer de lamellen helemaal omhoog zijn.
Het is niet een goedkoop systeem. Maar naar mijn mening het geld dubbel en dwars waard.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

adam747 schreef:Bedankt voor alle suggesties. We zijn onlangs verhuisd naar Springfield/Newington Forest, VA in Fairfax county. We zitten aan de rand van Springfield en Lorton op een paar minuten afstand van de Fairfax county parkway. Onze back yard opent op een dichte bos en er zijn verder geen huizen na ons.
kastelke schreef:Waar woon je ergens? (het staat niet in je onderschrift of je profiel)
Waarom heb je dan vitrage nodig? (ben helemaal niet nieuwsgierig ;)). :offtopic: Is het verkeer daar niet verschrikkelijk? Wij hebben dit weekend weer vast gestaan in Springfield op I-95.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fellow2012

We huren een townhouse in een 'court'. Het lijkt een gezellige buurt waar alle inwoners elkaar kennen en hun kinderen zonder toezicht buitenspelen... ze staan regelmatig voor ons raam te kletsen of lopen er langs met de hond richting het bos. We wilden niet te veel investeren in dure blinds.

Ik vermijd I-95 altijd, zelfs op zondag! Ons kantoor is in Reston en die is te bereiken via Fairfax Co. Pkway. Ik werk meestal out of state en ben zelden op het VA kantoor, hooguit 3x per jaar.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer