Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DHS Checkpoint

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Martindejong89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

DHS Checkpoint

Bericht door Martindejong89 »

Hoi!

Ik hoorde vandaag iets over een DHS (dept. Homeland Security) checkpoints binnen 100miles van de Mexicaanse grens. Zie link voor meer info: http://www.flexyourrights.org/faqs/my-r ... eckpoints/ (zie checkpoints near the border).

Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft, en wat die gene heeft gedaan in deze situatie?

thx!
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: DHS Checkpoint

Bericht door US-fanboy »

Ja, wel eens aangehouden toen we van Phoenix naar San Diego reden en geen problemen gehad. Ze keken even naar binnen, vroegen waar de reis heen ging en klaar. (Wij hebben dus gewoon antwoord gegeven).
Zal ook best wel te maken hebben dat we er als "gewone" Europese toeristen uitzien.
Maak je je zorgen ?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

We hebben bij Tucson in de buurt al eens een check point meegemaakt. Zolang je geen illegale Mexicaan bent is er niets aan de hand. :wink:
Martindejong89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Martindejong89 »

Maakt me niet zo zeer zorgen maar was wel erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Dit omdat het er in de videos toch best heftig uit ziet. Ik ben tevens een aardige kaaskop, dus daar zal het niet aan liggen;)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je route een beetje langs de grens gaat heb je iedere dag wel kans op controle, hebben al eens een reis van LA naar Dallas gedaan en een keer of zes controle gehad.
Soms willen ze je paspoort zien als je aangeeft geen Amerikaan te zijn maar soms wordt je ook gewoon doorgezwaaid.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De auto gedraaid en hard weggereden...

Oh nee. Doorgereden, gestopt waar 't moest, de vragen beantwoord (waar kom je vandaan? waar ga je naartoe? waarom?), m'n paspoort laten zien en toen 't weer mocht weer doorgereden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Yep, zo vaak mee te maken gehad als we naar m'n schoonouders in Texas reden. Is elke keer weer grappig: de persoon kijkt in de auto, vraagt aan/zegt tegen m'n man dat we Amerikaans zijn, en m'n man zegt beleefd dat ik een permanent resident ben, en geeft m'n kaart voor controle. Vind dat zo komisch, we zien er niet Mexicaans uit dus we zouden net zo goed gewoon door kunnen rijden. :lol:
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik heb in Arizona een paar keer zo'n controle gehad. Ze vroegen of ik een "alien" was, haha. Er werd verbaasd gereageerd toen ik zei dat dat idd zo was. Ik moest vervolgens mijn paspoort laten zien en ze keken even in de auto. We hebben zowel permanente als verrijdbare controleposten meegemaakt. Soms stonden we even in de rij en soms waren we meteen aan de beurt. Op zich was er niets spannends aan.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer