Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

amerikaanse (merk) kleding bestellen.....

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
DjMarvin
Amerika-newbie
Contacteer:

amerikaanse (merk) kleding bestellen.....

Bericht door DjMarvin »

Hi there,

deze newby wil graag weten of er iemand op deze forum is die mij kan vertellen wat goede websites zijn om amerikaanse kleding (dickies bv) te bestellen.
En wie kan mij vertellen wat de btw bedraagt voor het laten invoeren van producten uit amerika naar nederland.
Ik weet wel dat veel merken ook in nederland te verkrijgen zijn, maar in amerika is alles toch een stuk goedkoper en ik zat zo te denken dat als ik een hoop in 1 keer bestel ik zo toch goedkoper uit ben (mits de btw een beetje meevalt)

bij voorbaat dank,

Marvin.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi Marvin,

Zie de site van de belastingdienst ( http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm )

Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen)

Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Voorbeeld 3: wel douanerechten en BTW
U bestelt een artikel waarvoor een hoger percentage aan douanerechten geldt, bijvoorbeeld voor kleding. Stel dat u twee spijkerbroeken koopt met een totale waarde van € 90,-. Per zending geldt een vrijstelling tot € 22,-. U krijgt dus geen vrijstelling. U betaalt 12 % douanerechten en 19 % BTW over de waarde van de spijkerbroeken en over de portokosten, die bij de € 90,- worden opgeteld. Stel: De portokosten zijn € 11,-.

De douanerechten bedragen dan 12 % van € 101,- (90 + 11) = € 12,12.
De BTW bedraagt 19 % van € 114,- (101 + 13 afgerond) = € 21,66.
Het totaal der belastingen is dus € 12,12 + € 21,66 = € 33,78.

Je kunt ook kijken op de Amerikaanse versie van ebay ( http://www.ebay.com ) . Als je hier iets koopt, ook al is het nieuw, kun je de verkoper vragen of hij het pakket als geschenk wil aanmerken voor de douane.

Succes.

Groeten
Monique
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

http://www.hottopic.com

vind ik een goede site voor kleren. Maar vergeet naast de btw en douane ook de verzendkosten niet. Die zijn ook best hoog. :cry: Is ook een reden dat ik bijna nooit kleren zal bestellen buiten Europa.
IctSoftwareWorld
Amerika-newbie

Re: amerikaanse (merk) kleding bestellen.....

Bericht door IctSoftwareWorld »

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

IctSoftwareWorld schreef:Kijk eens op deze website:
http://www.originelemerkkledinginkoop.nl/

Ja je mag wel eerst 10 euro aftikken om uberhaupt te mogen kijken :roll:

Merkkleding in de usa kopen is heel eenvoudig. Daar is google voor. typ wat je wilt en je krijgt te zien waar te kopen en hoeveel het kost. Vervolgens moet het naar nederland via een bedrijf zoals ik dat heb want de meesten zullen niet naar europa sturen.

Je betaalt overigens ook belasting over verzendkosten, raar maar waar.
Dat het toch allemaal veel voordeliger is blijjkt wel uit de grote hoeveelheden kleding die ik naar alle uithoeken van de wereld verstuur.

Een laatste punt om rekening mee te houden is dat als je meer dan 317 euro aan kleding (alleen kleding) invoert is een certficate of origin vereist. Dat geintje kost allleen al minimaal $50.00
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

@ IctSoftwareWorld

Betalen om geld te mogen uitgeven ??? Dat riekt naar oplichting.

Ze hebben echter wel betrouwbare partners:
Partners:
GSM Unlocken
PDA Unlocken
iPhone Unlocken
Gratis Domeinnaam
Free Domainname
Make Money Online
:D

Ik zou Dickies bij Farm & Fleet kopen. Een paar keer per jaar hebben ze daar zelfs Dickies broeken voor slechts 10$ per stuk !

http://www.farmandfleet.com

Sinds kort hebben ze ook een online store. Ik weet echter niet zeker of ze ook buiten de continental US leveren, maar er zijn tal van bedrijven die daar een oplossing voor bieden.
Laatst gewijzigd door Bramster op 25 apr 2010, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Bramster schreef:Ik zou Dickies bij Farm & Fleet kopen. Een paar keer per jaar hebben ze daar zelfs Dickies broeken voor slechts 10$ per stuk !

http://www.farmandfleet.com

Sinds kort hebben ze ook een online store. Ik weet echter niet zeker of ze ook buiten de continental US leveren, maar er zijn tal van bedrijven die daar een oplossing voor bieden.

Walmart heeft ook Dickies..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bramster schreef:@ IctSoftwareWorld

Betalen om geld te mogen uitgeven ??? Dat riekt naar oplichting.
Ik zou eerder willen zeggen, spam. Een eerste bericht op dit forum plaatsen en dan gelijk naar zo'n commerciële site???? :roll:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer