Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jaarpas Nationale parken
Jaarpas Nationale parken
Hallo,
Momenteel is er een kennis bezig aan zijn reis in het zuidwesten, dus deze persoon heeft al een national park pass en er zouden twee pashouders op geschreven kunnen worden zegt hij, en dat we deze jaarpas dan ook kunnen gebruiken?
Dusja mijn vraag is kan je met twee verschillende naamhouders op dezelfde jaarpas gebruiken ik dacht van niet?
Mvg,
Asta
Momenteel is er een kennis bezig aan zijn reis in het zuidwesten, dus deze persoon heeft al een national park pass en er zouden twee pashouders op geschreven kunnen worden zegt hij, en dat we deze jaarpas dan ook kunnen gebruiken?
Dusja mijn vraag is kan je met twee verschillende naamhouders op dezelfde jaarpas gebruiken ik dacht van niet?
Mvg,
Asta
- recidivist
- Amerikafan
Re: Jaarpas Nationale parken
Kijk eens in dit draadje: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... l+park+pas
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ja dat kan, geen probleem.
Bij ons is al die jaren nooit op de pas zelf gekeken.
Bij ons is al die jaren nooit op de pas zelf gekeken.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bij mij is er wel al ooit naar gekeken, maar geen probleem zolang je handtekening erop staat.
Nu vind ik wel de kost van een jaarpas te verwaarlozen in vergelijking met de totale kost van de reis.
Ik koop dus gewoon altijd zelf mijn pas (met het idee dat ik hun werking dan een beetje steun, zodat al dit moois voor iedereen te bezichtigen blijft)
Groetjes,
Ingrid
Nu vind ik wel de kost van een jaarpas te verwaarlozen in vergelijking met de totale kost van de reis.
Ik koop dus gewoon altijd zelf mijn pas (met het idee dat ik hun werking dan een beetje steun, zodat al dit moois voor iedereen te bezichtigen blijft)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat zou ik niet zo stellig willen beweren, wij zijn net thuis van 4,5 week zuidwesten en ik heb toch bij zeker 5 parken naast de pas ook een foto-ID (paspoort/rijbewijs) moeten tonen.Bij ons is al die jaren nooit op de pas zelf gekeken.
Persoonlijk vind ik het trouwens heel erg gierig en echt Nederlands om een pas van een ander over te nemen voor een lager bedrag.
Door een pas te kopen steun je het vele goede werk wat ze met die $$ doen in de parken en wat maak die $ 80,00 nou uit op een budget van waarschijnlijk enkele duizende € die deze reis kost.
Die $ 80,00 kan je alle parken mee in (een jaar lang zelfs) als er nog een pretpark op het programma staatn betaal je minimaal $ 100,00 per persoon voor 1 dag en daar zeurt niemand over maar een parkenpas nemen we het liefst over van iemand anders want dat is lekker goedkoop

- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoewel ik het eens ben met het feit dat je met et kopen van een nieuwe pas een heel goed doel steunt, de kosten van een parkenpas in het niet vallen bij de kosten van een vakantie, veroordeel het niet. Dit mede door het feit, toen dat wij vorig jaar de pas kochten zelfs het advies van de ranger kregen om maar een handtekening te zetten opdat we de pas aan een ander konden overdragen. In al de jaren dat ik een pas gebruik, hebben wij ons maar twee keer moeten legitimeren.
Goed bedankt recidivist voor de link, dus het mag eigenlijk wel zolang je handtekening er ook op staat.
Het was maar een vraag aangezien ik dacht dat het niet kon maar we zullen het maar niet doen en de parken steunen
Asta.
Het was maar een vraag aangezien ik dacht dat het niet kon maar we zullen het maar niet doen en de parken steunen

Asta.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bij Zion, arches en Yellowstone werd er bij mij goed naar gekeken. Bij de Grand Tetons zat niemand in de hokjes en de dag erna hoefde ze alleen de pas maar te zien. Meestal geef ik de pas samen met mijn rijbewijs gewoon even aan.
Het jaar daarvoor hadden we geluk dat we precies alle geplande parken in de National Park week hadden en nergens entree moesten betalen. Maja toen was het bij elkaar een dollar of 50 fooi. En in Florida heb ik nooit zo'n pas aangeschaft.
Ik blijf me alleen afvragen of ik dat pasje nou steeds in de houder aan m'n binnenspiegel moet laten hangen (als ik niet IN de auto zit). Of mee moet nemen.
En hoe dat nou precies zit met bv Dantes View death valley. Ik reed van LA naar Las Vegas en wilde alleen dantes view bekijken. Ik kom vanuit Shoshone richting dat punt, kom nergens een betaalhokje tegen. Ben je dan verplicht door te rijden tot furnace creek?
Het jaar daarvoor hadden we geluk dat we precies alle geplande parken in de National Park week hadden en nergens entree moesten betalen. Maja toen was het bij elkaar een dollar of 50 fooi. En in Florida heb ik nooit zo'n pas aangeschaft.
Ik blijf me alleen afvragen of ik dat pasje nou steeds in de houder aan m'n binnenspiegel moet laten hangen (als ik niet IN de auto zit). Of mee moet nemen.
En hoe dat nou precies zit met bv Dantes View death valley. Ik reed van LA naar Las Vegas en wilde alleen dantes view bekijken. Ik kom vanuit Shoshone richting dat punt, kom nergens een betaalhokje tegen. Ben je dan verplicht door te rijden tot furnace creek?
Volgens mij wel. Zie ook deze opmerking op de parkplattegrond:
Entrance Fee
Please stop at Furnace Creek Visitor Center, Stovepipe Wells Ranger Station, Beatty Ranger Station, or the entrance station at Grapevine to pay the park entrance fee.
Helemaal mee eens!ingrid14 schreef:

Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Oktober 2015: Hawaii!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Inderdaad, de pas is geschikt voor 2 gebruikers, los van het feit of het nu al dan niet aangewezen is om met die 80$ de parken te steunen.
Wij hebben in elk geval nog nooit gebruik gemaakt van een pas van iemand anders, en zijn ook niet van plan om het ooit te doen. We kopen elk jaar opnieuw netjes een nieuwe pas.
In tegenstelling tot sommige posts hierboven hebben wij de laatste 2 jaar bij ELKE parkingang onze pas MET foto-id moeten laten zien.
Toen we afgelopen paasweekend, de toegang tot alle parken was dit weekend gratis, door Zion reden, toonde ik ook gewoon als formaliteit onze parkenpas. De ranger zei dat het gratis was dit weekend, maar tegelijkertijd raadde ze ons aan om ALTIJD de pas samen met een foto-id te laten zien. Mijn gewone identiteitskaart zit dan ook altijd samen met de parkenpas.
Dit jaar hebben we overigens ook voor het eerst een pasholder gekregen die aan de binnenspiegel dient gehangen te worden. Op die manier kan men, bvb op de parkeerplaatsen, zien op welke manier er betaald werd.
Wij hebben in elk geval nog nooit gebruik gemaakt van een pas van iemand anders, en zijn ook niet van plan om het ooit te doen. We kopen elk jaar opnieuw netjes een nieuwe pas.
In tegenstelling tot sommige posts hierboven hebben wij de laatste 2 jaar bij ELKE parkingang onze pas MET foto-id moeten laten zien.
Toen we afgelopen paasweekend, de toegang tot alle parken was dit weekend gratis, door Zion reden, toonde ik ook gewoon als formaliteit onze parkenpas. De ranger zei dat het gratis was dit weekend, maar tegelijkertijd raadde ze ons aan om ALTIJD de pas samen met een foto-id te laten zien. Mijn gewone identiteitskaart zit dan ook altijd samen met de parkenpas.
Dit jaar hebben we overigens ook voor het eerst een pasholder gekregen die aan de binnenspiegel dient gehangen te worden. Op die manier kan men, bvb op de parkeerplaatsen, zien op welke manier er betaald werd.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Steun de parken... ze zijn zo de moeite waard en voor een doorsnee gezin een dagje NL dierentuin ben je al meer kwijt.
Bij de Grand Canyon kochten wij onze pas en we moesten van de ranger direct allebei onze handtekeningen er op zetten. Bij het terugkomen de volgende dag is ook de pas met onze paspoorten gecontroleerd.
Bij Death Valley heb je vanaf de kant van Las Vegas voor Zabriskie Point een klein hokje langs de weg staan met informatie en een apparaat om een pas te kopen. Verder zijn wij er niet gecontroleerd.
Bij Sequoia NP en Yosemite konden we direct door rijden toen de ranger de pas aan onze binnenspiegel zag hangen.
Bij Death Valley heb je vanaf de kant van Las Vegas voor Zabriskie Point een klein hokje langs de weg staan met informatie en een apparaat om een pas te kopen. Verder zijn wij er niet gecontroleerd.
Bij Sequoia NP en Yosemite konden we direct door rijden toen de ranger de pas aan onze binnenspiegel zag hangen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Maar waarom is er dan ruimte voor twee handtekeningen, als iedereen er maar één daarvan gebruikt?
Bedoel, volgend jaar gaan we samen met mijn ouders. Moeten zij dan ook een aparte pas aanschaffen? We kopen nu één keer zo'n pas en zijn met zijn tweeën. Volgend jaar zijn we met zijn vieren en delen we de kosten. Lopen de NP's dus in feite alsnog die 80 dollar mis, want we zijn met meer personen dan normaal...
Als we met zijn tweeën zijn en kopen zo'n pas. En bij terugkomst in Nederland geven wij de pas door aan vrienden die ook met zijn tweeën gaan. Dan is dat toch hetzelfde als dat we met zijn vieren op vakantie zouden zijn? Er maken tenslotte dan ook vier personen gebruik van de pas. We zijn er alleen dan niet tegelijkertijd, maar maakt dat uit?
Bedoel, volgend jaar gaan we samen met mijn ouders. Moeten zij dan ook een aparte pas aanschaffen? We kopen nu één keer zo'n pas en zijn met zijn tweeën. Volgend jaar zijn we met zijn vieren en delen we de kosten. Lopen de NP's dus in feite alsnog die 80 dollar mis, want we zijn met meer personen dan normaal...
Als we met zijn tweeën zijn en kopen zo'n pas. En bij terugkomst in Nederland geven wij de pas door aan vrienden die ook met zijn tweeën gaan. Dan is dat toch hetzelfde als dat we met zijn vieren op vakantie zouden zijn? Er maken tenslotte dan ook vier personen gebruik van de pas. We zijn er alleen dan niet tegelijkertijd, maar maakt dat uit?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Het idee is dat je de pas als gezin kunt gebruiken. Allebei de partners kunnen dus los van elkaar de parken in. Je kunt echter ook een mede-eigenaar hebben waar je geen relatie mee hebt, dat is volledig legaal. Hoe dan ook mogen alleen de twee mensen die tekenen het park in mét de (maximaal 4) volwassenen die bij hen in de auto zitten.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat twee handtekeningen werden geëist en bij entrance gecontroleerd. Er hoeft maar één persoon in de auto paseigenaar te zijn; ze kunnen iemand niet dwingen om een mede-paseigenaar te hebben.Yoshi schreef:Bij de Grand Canyon kochten wij onze pas en we moesten van de ranger direct allebei onze handtekeningen er op zetten. Bij het terugkomen de volgende dag is ook de pas met onze paspoorten gecontroleerd.
Maar als maar de helft van de mensen zo'n pashouder heeft (wij hebben hem vorige maand in ieder geval niet gekregen toen we onze pas kochten in Joshua Tree NP) dan zijn controles op parkeerplaatsen totaal zinloos. Het lijkt me meer een handigheidje om de afhandeling bij de entrance te bespoedigen.kalaman schreef:Dit jaar hebben we overigens ook voor het eerst een pasholder gekregen die aan de binnenspiegel dient gehangen te worden. Op die manier kan men, bvb op de parkeerplaatsen, zien op welke manier er betaald werd.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
en bijzonder onhandig als dat aan de spiegel hangt te bengelen...
Wij hebben hem in elk geval maar 2 mijl gebruikt...op het einde van Kolob Canyon Road hadden we er al genoeg van. Maar we hebben hem dan wel netjes op het dashboard gelegd als we een hike deden.
Eigenlijk is er inderdaad, met een jaarpas, geen enkele controle mogelijk, terwijl men met een dagpas gewoon het ticket aan de voorruit kleeft of op het dashboard legt.. Ik heb die in het verleden nog nooit ergens zichtbaar gelegd als we de auto verlieten, maar gewoon altijd in de portefeuille gehouden.

Wij hebben hem in elk geval maar 2 mijl gebruikt...op het einde van Kolob Canyon Road hadden we er al genoeg van. Maar we hebben hem dan wel netjes op het dashboard gelegd als we een hike deden.
Eigenlijk is er inderdaad, met een jaarpas, geen enkele controle mogelijk, terwijl men met een dagpas gewoon het ticket aan de voorruit kleeft of op het dashboard legt.. Ik heb die in het verleden nog nooit ergens zichtbaar gelegd als we de auto verlieten, maar gewoon altijd in de portefeuille gehouden.
Ja, dat klopt, maar wij hebben wel gemerkt dat er regelmatig ook bij de uitgang wordt gevraagd om de pas te tonen, als extra controle.
Onze Maryland State Park pas moet wel zichtbaar in je auto liggen als je in een state park bent; eigenlijk veel logischer. Ze hadden alleen alleen vorig jaar ook een joekel van een pas in gebruik die je aan je spiegel moest hangen; dit jaar is hij ongeveer 6 keer zo klein, dat scheelt. Je haakt hem gemakkelijk aan en af je spiegel, zodat we hem alleen maar in de parken gebruiken.
Onze Maryland State Park pas moet wel zichtbaar in je auto liggen als je in een state park bent; eigenlijk veel logischer. Ze hadden alleen alleen vorig jaar ook een joekel van een pas in gebruik die je aan je spiegel moest hangen; dit jaar is hij ongeveer 6 keer zo klein, dat scheelt. Je haakt hem gemakkelijk aan en af je spiegel, zodat we hem alleen maar in de parken gebruiken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ook wij hebben vorig jaar allebei onze handtekening moeten zetten op de pas. En dat terwijl we maar met z'n 2-en waren... Dat was bij Muir Woods NM.dimona schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat twee handtekeningen werden geëist en bij entrance gecontroleerd. Er hoeft maar één persoon in de auto paseigenaar te zijn; ze kunnen iemand niet dwingen om een mede-paseigenaar te hebben.Yoshi schreef:Bij de Grand Canyon kochten wij onze pas en we moesten van de ranger direct allebei onze handtekeningen er op zetten. Bij het terugkomen de volgende dag is ook de pas met onze paspoorten gecontroleerd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2912 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties