Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze trip naar Hawaï

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Onze trip naar Hawaï

Bericht door Dieuwertje »

Beste forumleden,

Het was best een bewogen jaar voor ons.. Beginnen werken had een grotere impact op ons dan we zelf hadden voorzien... Dat verklaart ook waarom ik een tijdje minder actief geweest ben op dit forum.

Maar het plannen van een fenomenale reis maakt veel goed. Al sinds lang wisten we dat we na ons eerste jaar werken een reis naar Hawaï wilden maken. We hebben geprobeerd om de reis wat op te splitsen en om vermoeidheid tegen de gaan door de aanpassing geleidelijk aan te laten verlopen. Een derde bezoek aan New York mocht in geen geval ontbreken. We kwamen tot de volgende planning:

05/08: Brussel - Istanbul
06/08: Istanbul- New York
07/08: New York
08/08: New York
09/08: New York
10/08: New York - Phoenix (avondvlucht)
11/08: Phoenix - Kauai (ochtendvlucht)
12/08: Kauai
13/08: Kauai
14/08: Kauai
15/08: Kauai - Big Island
16/08: Big Island
17/08: Big Island
18/08: Big Island
19/08: Big Island - Maui
20/08: Maui
21/08: Maui
22/08: Maui - Oahu
23/08: Oahu
24/08: Oahu
25/08: Oahu
26/08: Oahu - Chicago (avondvlucht)
27/08: Chicago
28/08: Chicago - Dusseldorf (avondvlucht)
29/08: Dusseldorf - Brussel

Onze voorkeur ging er expliciet naar uit om deze vier eilanden te bezoeken, ook al wil dat (obviously) zeggen dat we niet "alles" gaan kunnen bezoeken - maar dat kan natuurlijk nooit :) We hebben ook al meer in detail gepland welke activiteiten we waar zouden willen doen.

We hebben ook al een aantal hotels geboekt. Enkel Chicago en Big Island blijven nog open. Alzo:

New York: Hilton Club West 57th Street****
Phoenix: The Clarendon Hotel and Spa****
Kauai: Courtyard by Marriott at Coconut Beach ****
Maui: Outrigger Napili Shores ***
Oahu: Hilton Waikiki Beach ****

We hebben nooit meer dan 85 euro per nacht betaald in Hawaï en de accomodaties zien er goed uit. We hebben dat gefixt via Roomertravel, voor ons dé revelatie van deze boekings- en planningssessie. Het hotel in NYC hebben we via een loyalty deal gekocht toen we nog HHonorsleden waren (anders is zulks voor ons redelijk onbetaalbaar).

De vluchten tussen de eilanden moeten we nog boeken, net zoals de twee laatste hotels. We wachten wat af en zien wat er langskomt qua interessante deals...

Groetjes,

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Onze trip naar Hawaï

Bericht door Iris_1982 »

Waarom per se 4 eilanden?
Wij gaan in september en eerlijk gezegd vind ik dat we al tijd tekort komen voor 2 eilanden. Je bent ook zo ontzettend veel tijd (en geld!) kwijt met al die vluchten die je nu gaat maken. Zo zonde van je dagen daar!

Persoonlijk zou ik er echt minimaal 1 eiland uit laten.
Wij zijn straks 8 dagen op Big Island en zoals ik al zei heb ik nu al het idee dat we enorm tijd tekort gaan komen daar. Drie dagen daar is echt belachelijk weinig tenzij je ervoor kiest om alleen de oostkust of alleen de westkust te doen. Maar veel mensen willen daar graang snorkelen met Manta Rays (westkust) en naar het Volcano NP (oostkust). Dat ga je dus al niet redden.

Wij zouden het liefst ook Maui nog aan onze planning toegevoegd hebben maar ik ben blij dat we het niet gedaan hebben nu ik meer in details getreden ben.
Het lukt je toch niet om alles te zien dus dan kan je je er ook beter maar bij neerleggen dat je nog een keer terug zal moeten wil je meer meepakken.
Dieuwertje
Amerikafan

Beste Iris,

Bedankt voor je feedback!

Het is inderdaad zo dat we nooit alles gaan kunnen zien en daarom best nog eens zullen terugkeren in de toekomst... Onze keuze voor de vier eilanden is grotendeels ingegeven door onze benieuwdheid naar elk "soort" eiland, om op elk eiland een indruk op te doen en zo de verscheidenheid tussen de eilanden op te pikken. Misschien kunnen we ons dan beter oriënteren als we ooit de kans zouden hebben om terug te gaan (want dat is jammer genoeg niet zo vanzelfsprekend :()

Heb je soms geen blog waarop je meer vertelt over jullie Hawaï-plannen? Ik zie onder je bericht enkel een blog over NY en San Francisco.

Groetjes,

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb een topic hier op het Hawaii Forum: Reis Iris_1982: San Francisco + Hawaii
Het staat maar een paar regels onder die van jou. Daar heb ik ons reisschema in uiteen gezet en vragen gesteld.

Wij zouden idd ook graag meer van de andere eilanden proeven, maar hebben toch besloten om liever 2 eilanden echt goed te doen dan overal het gevoel te hebben "half" geweest te zijn. We willen bovendien ook wel echt een beetje het Hawaiiaanse relaxte gevoel ervaren…beetje op een strandje zitten, beetje snorkelen. Vooral niet te veel rush (en toch zit ook ons schema alweer zoooo vol :-D).
Google bij Big Island bijvoorbeeld eens op Hamakua Coastline of de botanical gardens. Of sterren kijken op Mauna Kea! Prachtig! Maar je hebt er wel tijd voor nodig, zeker als je (waarschijnlijk) ook Volcano NP nog wilt gaan zien.

Ik heb zelf nog geen ervaring met Hawaii dus ik zeg dit ook maar even vanuit mijn eigen onderzoek maar als ik jullie was zou ik Oahu skippen en die dagen verdelen over Big Island en Maui.
Kauai is redelijk klein, wij zijn er wel bijna 7 dagen en hebben er tijd genoeg maar daar zou je op zich met 3 a 4 dagen nog wel moeten uit komen. Wij gaan op Kauai iig een helicoptervlucht over de Na Pali Coast doen, naar Waimea Canyon, de Kailua Trail een deel lopen en snorkelen bij Hanalei Bay. De noordkust is zo ongelofelijk mooi daar.
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 06 mei 2014, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik zie inderdaad ook weinig tijd om echt van de vakantie te genieten. vooral omdat je met bijvoorbeeld 2 dagen op maui en 3 op big island (tel de hele dagen) al je dagen zomaar helemaal vol geboekt kunnen zijn met.activiteiten omdat je toch wat excursies gaat doen of iets dergelijks en veel dingen zijn inderdaad best ver rijden.
Neem bijvoorbeeld de road to hana. Iets wat bijna iedereen wilt doen op maui, maar het kost je wel een hele dag.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Dieuwertje
Amerikafan

Genoeg stof tot nadenken! Bedankt!

We hebben de binnenlandse vluchten nog niet geboekt en de hotels zijn nog annuleerbaar (behalve dat in Honolulu), dus we kunnen nog schuiven, natuurlijk...

Ik laat zeker weten wat de uitkomst van dit alles wordt.

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Brussel-Istanbul-NYC .... Dat moet dan héél voordelig zijn geweest :o
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Maui is een beetje kort in de planning, maar voor de rest valt het wel mee vind ik.
De ene heeft gewoon een ander tempo en andere manier van reizen.
Tips en advies zijn zeker goed, maar je moet uiteindelijk zelf beslissen.

Veel plezier gewenst.

ps: In mijn mini-verslag (zie link hieronder) kan je nog teruglezen wat wij allemaal op 4 eilanden gedaan hebben in +- 18 dagen.
Dieuwertje
Amerikafan

Ruud2004 schreef:Brussel-Istanbul-NYC .... Dat moet dan héél voordelig zijn geweest :o
We hebben inderdaad een interessante promotie met mijlen kunnen boeken: Brussel - Istanbul - New York in business class voor 325 EUR pp. De terugweg gaat via Chiacgo, ook in business en kostte ons hetzelfde bedrag. Dat maakt een totaal van 650 EUR pp retour Europa - New York in business class, en om dat laatste was het ons te doen. We waren al lang benieuwd naar hoe het is om te vliegen in business class en in die periode voelden we dat we voor die prijs niet konden sukkelen.

De vlucht van New York naar Hawaï en terug kostte ons pp. 300 EUR. Dat maakt een totaal van 950 EUR pp. vanuit Europa naar Hawaï en terug, waarvan het gedeelte over de Atlantische Oceaan in business class.

& zo pikken we Istanbul ook mee, zeker ? :mrgreen:

@Stan.Gobien: Thanks! :thumbup: Reizen is inderdaad héél persoonlijk. Wat voor de ene werkt, doet het voor de andere misschien niet...We hebben jouw verslag ook al (meermaals) doorgenomen :)

Groetjes,

Dieuwertje

Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Oh dat is idd wel een hele goede aanbieding dan!! Daar zou ik ook nog wel voor naar Istanbul vliegen haha

Reistempo is inderdaad erg persoonlijk, maar wij reizen altijd wel in een vrij hoog tempo vinden veel mensen,dus ik ben ook abssoluut niet van het stilzitten ;-)
Voor Hawaii hebben we echter ervoor gekozen om ons te focussen op 2 eilanden en wat ik al zei: ik merk nu al dat we zoveel tijd tekort komen voor alles wat we willen zien en dan ook nog relaxed op het strand willen liggen.
Daarom mijn opmerking om er toch minimaal 1 eiland uit te halen. Het is zo zonde om 2 volle dagen van je vakantie aan luchthavens te besteden (nog los van de kosten natuurlijk) terwijl je over Maui heenrent en op Big Island ook veel zult gaan missen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ja. daar zou ik ook voor omvliegen! :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ja veel strand hebben wij niet gedaan en de zee was ons iets te wild.
Tijd en kosten voor de binnenlands vluchten vielen reuze mee.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik ben ook een hoog tempo reiziger maar wij hebben 14 overnachtingen op Hawaii en blijven toch op twee eilanden. (Oahu en Big Island)
Belangrijkste is de tijd die je met vliegen kwijt bent. Ook al gaat het allemaal vlot je bent zomaar een halve dag kwijt met uitchecken, auto inleveren, inchecken, security, vliegen, bagage ophalen, auto ophalen, inchecken. En we komen volgens mij al vreselijk veel tijd tekort.
Careca
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Careca »

Leuk om te lezen dat jullie naar Hawaii gaan. Wij zijn nu 4 weken terug en verbleven 8 dagen op the big island. We hebben de tijd optimaal besteed. Maw heel drukke dagen en ontzettend veel gezien.
Er is zoveel te doen. Koop the lonely planet 'big island'. Je vind er ontzettend veel interessante tips die je helpen optimaal te plannen.
Dolfijnen en manta's zwemmen, snorkelen bij 2 step, Mauna Kea sterren bekijken, Cowboy ranches, Waipio Valley, Hapuna beach, Vulcano NP, Kona, Kohala Coast, Akaka Falls, Pololu Valley, bultruggen (helaas tot eind april), ....
We moeten ooit nog eens terug.
2009 New York - 2011 Roadtrip Florida - 2013 Kansas/Missouri - 2013 Roadtrip Oostkust
2014 Hawaï - 2014 Roadtrip Westkust - 2015 Roadtrip Noordoost/Canada
2016 Roadtrip West - 2017 Roadtrip Midwest - 2018 Roadtrip Zuidwest Canada
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Diewertje,

Ik las nu pas deze post en ben benieuwd of je je reisschema nog aanpast hebt. Wij hebben Hawaii twee keer met meerdere eilanden gedaan; 4 eilanden in 3 weken en 5 eilanden in 4 weken. En alhoewel je natuurlijk niet alles kunt zien, kan je wel heel veel zien in die dagen. Persoonlijk vinden wij de eilanden Maui en Big Island de eilanden waar het meest te zien/doen is. Daarom zijn we daar nog een keer later los heen geweest. Enige tips van mij zou dus zijn om bij Maui nog een extra dag te pakken tkv Oahu. Oahu is het bekende Hawaii met Waikiki, Pearl Harbour en moet je zeker heen gaan, maar daar heb je minder tijd nodig voor de belangrijkste bezienswaardigheden. Maui is zoveel mooier. Ik adviseer mensen vaak om voor de road naar Hana twee dagen uit te trekken omdat daar zoveel te zien en genieten valt.
En dan nog de Haleakala bij zonsopgang of -ondergang. En de Lahaina kant van het eiland is ook heel gezellig.
En realiseer je ook dat het vliegtuig nemen op Hawaii best snel gaat. Het kost je zeker niet de hele dag. Als internationale reizigers waren wij vaak veel te vroeg op het vliegveld en konden dan zelfs met een eerder vlucht mee als er plek was. Je bent zo op het volgende eiland, dus die dagen kun je zeker ook nog op de eilanden goed besteden. Heel veel plezier!
gr Laura
Dieuwertje
Amerikafan

Hey Laura,

Thanks voor de leuke en interessante feedback!

We hebben tot hiertoe niets meer gewijzigd aan de planning. We schatten voorlopig in dat het voor ons zo wel zal lukken.

Desnoods sturen we ter plaatse nog bij en/of gaan we (hopelijk) later nog eens terug :-)

Groetjes,

Dieuwertje

guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Jammer dat je met zo weinig tijd zoveel eilanden bezoekt. Wij gaan flink los op vakantie, maar op 15 dagen zou ik toch voor maximal 3 eilanden gaan. Het valt echt vies tegen hoeveel tijd je kwijt bent met een interislandvlucht; denk aan inpakken, uitchecken, auto inleveren, hele romslomp op het vliegveld, auto ophalen, inchecken, etc. Even snel island hoppen bestaat niet meer met de huidige veiligheidsmaatregels. Ter plaatse bijsturen zal heel moeilijk (en/of duur) worden.

Dit is bijv. de indeling van onze vorige reizen:

2012: Oahu 2, Big Island 7, dagen Maui 2 (door omstandigheden reis vroegtijds afgebroken, daarom zo kort per eiland)
2013: Oahu 7, Lanai 1, Maui 6, Big Island 4
2014: Maui 6, Kauai 8, Big Island 5

Tot zo ver zijn we elke keer tijd tekort gekomen en hebben we nog lang niet alles gezien haha. De link naar mijn blogs staat er bij, maar helaas loop ik achter dus 2013 gaat t/m Lanai en 2014 telt pas 3 dagen. :P Misschien dat je er toch iets aan hebt?
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Op het vliegveld in Hilo hadden wij genoeg aan 1 uur op voorhand op het vliegveld aanwezig. Inpakken en uitchecken hebben wij geen probleem, dat is een routine na zoveel rondreizen. Het vliegveld in Maui was drukker en zou ik toch 2 uur op voorhand aanwezig zijn. Dat geldt ook voor die op Kauai en Oahu. Ik vind het vreemd dat iedereen Oahu afschrijft als waikiki ik vond het één van de mooiste eilanden om op rond te rijden.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Welke activiteiten gaan jullie in Oahu, Big Island en Maui doen?
Ik ben ook begonnen met een planning, maar weet nog niet precies wat allemaal te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer