Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koopjesperiodes in Amerika
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Koopjesperiodes in Amerika
In België en Nederland kennen we traditioneel twee grote koopjesperiodes:
Begin januari hebben we de wintersolden/koopjes,
En begin juli de zomersolden/koopjes.
Maar in Amerika zijn er veel meer koopjesperiodes. Daarom lijkt het mij handig om deze eens op te lijsten. Voor toekomstige emigranten kan het handig zijn te weten wanneer de koopjes er aan komen. Je zal het maar niet weten en net een hele dure aankoop doen die twee weken later 50% goedkoper is!
Maar ook voor onze Amerika-reizigers is het altijd leuk en handig te weten wanneer ze nog extra voordelig bepaalde dingen kunnen kopen. We zijn nu eenmaal krenterige Nederlanders/spaarzame Belgen.
In dit berichtje zal ik dus een chronologische oplijsting maken van de verschillende koopjesperiodes.
Dus bij deze de oproep: welke koopjesperiodes zijn er in Amerika?
Januari
* Martin Luther King Day = 3de maandag (Sales tijdens het weekend)
Februari
* President's day = 3de maandag (Sales tijdens het weekend)
Mei
* Memorial Day = laatste maandag van mei (Sales tijdens het weekend)
Juli
* 4th of July
September
* Labor Day = begin september. Dan heb je hele grote sales.
Oktober
* Columbus Day = begin oktober. Dan heb je hele grote sales.
November:
* Black Friday = de dag na Thanksgiving
Koopjes in haast alle winkels
* Cyber Monday = de maandag na Black Friday
Koopjes in heel wat online shops
December
* 2de kerstdag: alle kerstspullen gaan in de uitverkoop + de winterkleding
Begin januari hebben we de wintersolden/koopjes,
En begin juli de zomersolden/koopjes.
Maar in Amerika zijn er veel meer koopjesperiodes. Daarom lijkt het mij handig om deze eens op te lijsten. Voor toekomstige emigranten kan het handig zijn te weten wanneer de koopjes er aan komen. Je zal het maar niet weten en net een hele dure aankoop doen die twee weken later 50% goedkoper is!
Maar ook voor onze Amerika-reizigers is het altijd leuk en handig te weten wanneer ze nog extra voordelig bepaalde dingen kunnen kopen. We zijn nu eenmaal krenterige Nederlanders/spaarzame Belgen.
In dit berichtje zal ik dus een chronologische oplijsting maken van de verschillende koopjesperiodes.
Dus bij deze de oproep: welke koopjesperiodes zijn er in Amerika?
Januari
* Martin Luther King Day = 3de maandag (Sales tijdens het weekend)
Februari
* President's day = 3de maandag (Sales tijdens het weekend)
Mei
* Memorial Day = laatste maandag van mei (Sales tijdens het weekend)
Juli
* 4th of July
September
* Labor Day = begin september. Dan heb je hele grote sales.
Oktober
* Columbus Day = begin oktober. Dan heb je hele grote sales.
November:
* Black Friday = de dag na Thanksgiving
Koopjes in haast alle winkels
* Cyber Monday = de maandag na Black Friday
Koopjes in heel wat online shops
December
* 2de kerstdag: alle kerstspullen gaan in de uitverkoop + de winterkleding
Laatst gewijzigd door kastelke op 20 nov 2006, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vrijdag na Thanksgiving wordt dus Black Friday genoemd. Velen zien het ook als het begin van het ‘holiday season’.
In ieder geval is het een dag dat je blijkbaar zeer interessante koopjes kan doen. En met wat geluk blijken sommige goederen haast gratis als je je aankoopbon terugstuurt naar de producent.
Maar in het huidige internettijdperk blijken ook de online shops iets te doen, en dat noemt men dan Cyber Monday. De maandag na Black Friday. Zij voeren dan blijkbaar ook allerlei promotieprijzen.
Hier kan je in ieder geval al wat info vinden over deelnemers aan Black Friday, én een zicht krijgen op sommige prijzen:
http://blackfriday.gottadeal.com/
http://bfads.net/
Deze coupons zijn niet alleen geldig tijdens Black Friday, maar ook tijdens de rest van het jaar:
http://www.wow-coupons.com/all-printabl ... oupons.php
Shop ze!
In ieder geval is het een dag dat je blijkbaar zeer interessante koopjes kan doen. En met wat geluk blijken sommige goederen haast gratis als je je aankoopbon terugstuurt naar de producent.
Maar in het huidige internettijdperk blijken ook de online shops iets te doen, en dat noemt men dan Cyber Monday. De maandag na Black Friday. Zij voeren dan blijkbaar ook allerlei promotieprijzen.
Hier kan je in ieder geval al wat info vinden over deelnemers aan Black Friday, én een zicht krijgen op sommige prijzen:
http://blackfriday.gottadeal.com/
http://bfads.net/
Deze coupons zijn niet alleen geldig tijdens Black Friday, maar ook tijdens de rest van het jaar:
http://www.wow-coupons.com/all-printabl ... oupons.php
Shop ze!
Elke
Volgens mij is er in heel december wel uitverkoop, waarbij vanaf 26 december nog eens extra sale is in veel winkels. Althans dat is mijn ervaring van vorig jaar. (Voornamelijk gebaseerd op kleding bij winkels als Express, A&F, GAP, Guess etc.)
Laatst gewijzigd door Arjen op 20 nov 2006, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Koopjesperiodes in Amerika
Dit is overigens meestal geen probleem. De meeste winkels doen aan price matching. Als jij een paar weken later het produkt goedkoper ziet in hun sales flyers, of zelfs veelal als je het bij een concurrent goedkoper ziet binnen een bepaalde tijd, kun je met vertoon van je bonnetje het geld terug krijgen. Met onze tv was die periode zelfs twee maanden, waarin Rick hem tot twee keer toe goedkoper geadverteerd zal en zo maar liefst $500 terug heeft gekregen!kastelke schreef: Je zal het maar niet weten en net een hele dure aankoop doen die twee weken later 50% goedkoper is!
Wat koopjesperiodes betreft, die zijn meestal in het weekend van een "Holiday", dus Thanksgiving en: President's Day, Martin Luther King's Birthday, Memorial Day, Fourth of July, Labor Day (een grote) en Columbus Day (ook groot). Na Kerst gaan natuurlijk alle Kerstspullen in de sale en beginnen ook de sales op winterkleding.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Leuke link die van Black Friday, Elke!
Heb al even zitten neuzelen
Volgens mij is er al nu al heel veel kerstspul in de aanbieding. En ik ben wel voor de vele bonnetjes. Zo krijg je bijvoorbeeld zomaar 20 of 40 % korting op artikelen. Dat scheelt gewoon heel veel. Bovendien is de krant elke zondag extra dik van de reclame bladen.
Heb al even zitten neuzelen

Volgens mij is er al nu al heel veel kerstspul in de aanbieding. En ik ben wel voor de vele bonnetjes. Zo krijg je bijvoorbeeld zomaar 20 of 40 % korting op artikelen. Dat scheelt gewoon heel veel. Bovendien is de krant elke zondag extra dik van de reclame bladen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus als je bv. een TV koopt in zo'n winkel die aan prijsmatching doet, en twee weken later start de solden en geeft de concurrentie hem weg aan de helft van de prijs, dan krijg jij plots ook nog geld terug (als je er achter gaat vragen)?Petra/VS schreef:Dit is overigens meestal geen probleem. De meeste winkels doen aan price matching.

En bedankt nog Petra voor het overzicht van de koopjes, ik heb het aangevuld.
Elke
- Color01
- Amerika-expert
het omruilen van artikelen en geld terug krijgen is hier heel goed geregeld.
mijn vrouw heeft verleden maand een nieuwe tv gekocht, voor in haar workshop ...en ze heeft nu al 2 keer een korting gekregen( totaal 120 dollar ).. om dat de tv 2 keer over in de aanbieding was bij andere winkels.
en bij walmart kun je alles terug brengen ... als je ziet na de kerstdagen wat de mensen dan terug brengen
ik zag verleden jaar iemand met een kerstboom en kerstballen in doos in de rij staan bij walmart.

mijn vrouw heeft verleden maand een nieuwe tv gekocht, voor in haar workshop ...en ze heeft nu al 2 keer een korting gekregen( totaal 120 dollar ).. om dat de tv 2 keer over in de aanbieding was bij andere winkels.
en bij walmart kun je alles terug brengen ... als je ziet na de kerstdagen wat de mensen dan terug brengen

ik zag verleden jaar iemand met een kerstboom en kerstballen in doos in de rij staan bij walmart.

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
:hm: :ban:kastelke schreef:We zijn nu eenmaal krenterige Nederlanders/spaarzame Belgen.
Elke, je bent goed bezig zo...........
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oei, straks word ik hier nog beschuldigd van discriminatie (zelfs al heb ik het niet over negerzoenen).Jasmino schreef::hm: :ban:kastelke schreef:We zijn nu eenmaal krenterige Nederlanders/spaarzame Belgen.
Elke, je bent goed bezig zo...........
Dus even een correctie:
We zijn nu eenmaal -Nederlanders én Belgen- prijsbewuste consumenten.
Zo beter?

Elke
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En als wij dan met een groep gaan eten en er we vragen om 1 rekening worden we door de (amerikaanse) bediening raar aangekeken.Color01 schreef:kastelke
ik denk dat jij wel gelijk hebt... want de nederlanders zijn gierig.![]()
daarom zeggen ze hier wel eens ... Let's go Dutch ...( ieder betaald voor zich zelf. )
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
:doublethumb:kastelke schreef:Dus even een correctie:
We zijn nu eenmaal -Nederlanders én Belgen- prijsbewuste consumenten.
Zo beter?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Ja, alleen lullig dat het dan zo de stelling weer wordt ingepleurd. Er wordt meestal niet eens genoteerd waarom het is geretourneerd. Kan dus heel goed dat je een product koopt dat niet werkt of incompleet of beschadigd is. De eerste kunst bij Walmart, Target en dat soort winkels is dan ook een doos te zoeken die niet geopend is geweest.Color01 schreef:en bij walmart kun je alles terug brengen ... als je ziet na de kerstdagen wat de mensen dan terug brengen![]()
![]()
I Second thatJan Visser schreef:Ja, alleen lullig dat het dan zo de stelling weer wordt ingepleurd. Er wordt meestal niet eens genoteerd waarom het is geretourneerd. Kan dus heel goed dat je een product koopt dat niet werkt of incompleet of beschadigd is. De eerste kunst bij Walmart, Target en dat soort winkels is dan ook een doos te zoeken die niet geopend is geweest.Color01 schreef:en bij walmart kun je alles terug brengen ... als je ziet na de kerstdagen wat de mensen dan terug brengen![]()
![]()

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor deze zeer interessante info kastelke!
Heeft iemand een idee of deze koopjesperiodes ook van toepassing zijn in Canada? Geldt het principe daar ook dat de koopjes plaatsvinden met hun officiële feestdagen? En zo ja, weet er iemand of er daar in mei-juni feestdagen zijn?
Heeft iemand een idee of deze koopjesperiodes ook van toepassing zijn in Canada? Geldt het principe daar ook dat de koopjes plaatsvinden met hun officiële feestdagen? En zo ja, weet er iemand of er daar in mei-juni feestdagen zijn?

2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Canada heeft ongeveer hetzelfde, ja, maar hun Thanksgiving valt gelijk met het Amerikaanse Columbus Day. In mei is het daar Memorial Day (meestal niet zo'n grote uitverkoop) en op 1 juli is Canada Day.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Eeeeks!! 2e kerstdag? Is dat dit jaar ingevoerd of zo?Timmo schreef:Even een schopje. Iemand die op 2e kerstdag nog flink gaat shoppen?
Ik hoop dat er misschien wat boeken afgeprijsd raken, heb ik weer flink wat te lezen. Heb momenteel teveel vrije tijd

Een van de meest plezierige dingen aan de US vind ik dat ze gelukkig maar 1 feestdag hebben inplaats van die rare Europese gwoontes van 2 van dit soort dagen. 1 dag is IMO meer dan genoeg!
--
Tink
Tink