Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AchterDeDuinen: 27 dagen rondje Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Reis AchterDeDuinen: 27 dagen rondje Las Vegas
Op 16 juli vertrekken we met z'n tweeën naar de USA voor een vakantie van 27 dagen. Na veel gelezen te hebben op het forum krijgt de route steeds meer vorm. De hotels zijn nog niet geboekt, wel hebben we al een huurauto voor de volledige periode. We vliegen naar Las Vegas en vertrekken daar ook weer. Ik ben benieuwd naar jullie feedback op de haalbaarheid (zitten er te drukke dagen tussen? Of vergeten we iets?).
Daarnaast ben ik op zoek naar tips voor plaatsen (liefst concrete accommodaties!) tussendoor waar we een paar dagen goed kunnen relaxen. Die kan ik nog op verschillende plekken op de route zetten, ik heb ze nu even geplaatst in centraal Californië en Napa. Dan denk ik aan een B&B of eenvoudig resort met lekker ontbijt waar je gewoon rustig buiten een boek kunt lezen, liefst met zwembad en/of tuin, max 150 / 200 USD inclusief, en ergens op onderstaande route. Tips zijn zeer welkom!
In het schema geef ik steeds de datum, dan de plaats waar we ongeveer overnachten, en wat we die dag willen doen.
16-jul Las Vegas: Reisdag / auto ophalen
17-jul Bryce Canyon: Reizen / Bryce Canyon
18-jul Bryce Canyon
19-jul Moab: Reisdag / Viewpoints onderweg
20-jul Moab: Arches of Canyonlands
21-jul Page: Reisdag / Viewpoints onderweg
22-jul Grand Canyon: 's ochtends Antelope Canyon bij Page, daarna reisdag
23-jul Grand Canyon
24-jul Kingman: Route 66
25-jul Los Angeles: Reisdag / Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Santa Barbara: Strand / Reagan Library
28-jul Centraal Californië: Relaxen
29-jul Centraal Californië: Relaxen
30-jul Monterey: Relaxen / Reisdag
31-jul San Francisco: 's ochtends Monterey Aquarium
1-aug San Francisco: San Francisco
2-aug San Francisco: San Francisco
3-aug Noord Californië: Relaxen (mag ook ergens tussen SF en Yosemite in om kilometers uit te sparen)
4-aug Noord Californië: Relaxen
5-aug Noord Californië: Relaxen
6-aug Yosemite: Reisdag
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Bishop of Lone Pine: Tioga Pass / Bodie
10-aug Las Vegas: Reisdag / Concert Counting Crows (kaartjes in huis!)
11-aug Las Vegas
12-aug Vertrek in de ochtend
Alvast veel dank voor jullie reacties!
Paulien
Daarnaast ben ik op zoek naar tips voor plaatsen (liefst concrete accommodaties!) tussendoor waar we een paar dagen goed kunnen relaxen. Die kan ik nog op verschillende plekken op de route zetten, ik heb ze nu even geplaatst in centraal Californië en Napa. Dan denk ik aan een B&B of eenvoudig resort met lekker ontbijt waar je gewoon rustig buiten een boek kunt lezen, liefst met zwembad en/of tuin, max 150 / 200 USD inclusief, en ergens op onderstaande route. Tips zijn zeer welkom!
In het schema geef ik steeds de datum, dan de plaats waar we ongeveer overnachten, en wat we die dag willen doen.
16-jul Las Vegas: Reisdag / auto ophalen
17-jul Bryce Canyon: Reizen / Bryce Canyon
18-jul Bryce Canyon
19-jul Moab: Reisdag / Viewpoints onderweg
20-jul Moab: Arches of Canyonlands
21-jul Page: Reisdag / Viewpoints onderweg
22-jul Grand Canyon: 's ochtends Antelope Canyon bij Page, daarna reisdag
23-jul Grand Canyon
24-jul Kingman: Route 66
25-jul Los Angeles: Reisdag / Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul Santa Barbara: Strand / Reagan Library
28-jul Centraal Californië: Relaxen
29-jul Centraal Californië: Relaxen
30-jul Monterey: Relaxen / Reisdag
31-jul San Francisco: 's ochtends Monterey Aquarium
1-aug San Francisco: San Francisco
2-aug San Francisco: San Francisco
3-aug Noord Californië: Relaxen (mag ook ergens tussen SF en Yosemite in om kilometers uit te sparen)
4-aug Noord Californië: Relaxen
5-aug Noord Californië: Relaxen
6-aug Yosemite: Reisdag
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Bishop of Lone Pine: Tioga Pass / Bodie
10-aug Las Vegas: Reisdag / Concert Counting Crows (kaartjes in huis!)
11-aug Las Vegas
Alvast veel dank voor jullie reacties!
Paulien
Re: Reis Paulien: 27 dagen rondje Las Vegas
Paulien, allereerst wat een heerlijk lange reis heb je in het vooruitzicht! Het makkelijkste is om je route in van-naar uit te schrijven i.p.v. "reisdagen" te benoemen. Als ik het zo uitzet dan kom ik op het volgende uit:
16-jul Las Vegas
17-jul LV - Bryce Canyon
18-jul Bryce Canyon
19-jul BC - Moab
20-jul Moab
21-jul Moab - Page
22-jul Page - Grand Canyon
23-jul Grand Canyon
24-jul GC - Kingman
25-jul Kingman - Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul LA - Santa Barbara
28-jul SB - Centraal Californië
29-jul Centraal Californië
30-jul Centraal Cal - Monterey
31-jul Monterey - San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug SF - Noord Californië
4-aug Noord Californië
5-aug Noord Californië
6-aug Noord Cal - Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite - Bishop of Lone Pine
10-aug Lone Pine - Las Vegas
11-aug Las Vegas
Dan nu de op- en aanmerkingen. Het zijn er een boel, maar laat je er niet door afschrikken..
Opzich heb je al een hele mooie route, maar ik mis wat dingetjes.
Kiezen jullie er bewust voor om Zion NP, Capitol Reef NP en Monument Valley over te slaan? Zeker Zion NP en MV zijn mooie plekken om op een eerste reis mee te pakken. Persoonlijk zou ik Moab laten liggen voor een volgende reis en de tijd die je daarmee creëert voor Zion NP/MV gebruiken. Een hele dag Bryce Canyon is ook niet perse nodig, je hebt vaak aan een dagdeel al voldoende. Als je een relaxdag wilt kan ik je ook zeker een extra dag in Page aanraden, daar heb je Lake Powell. Je kan hier een bootje huren en lekker de dag op het water spenderen. Ook voor de GC geldt dat je niet perse een volledige dag nodig hebt, dit is afhankelijk van wat je wilt doen. Wil je een lange wandeling maken, dan is het wel lekker. Idem met een helikoptervlucht.
Tussen de GC en LA heb je een plaatsje liggen genaamd Laughlin. Nu ben ik hier zelf nog nooit geweest, maar hier hebben ze erg mooie hotels voor (relatief) weinig geld. Misschien is dit een mooie relax plek?
Afhankelijk van waar jullie in "Centraal Californie" willen relaxen, trekken jullie ook weinig tijd uit voor de kustroute. Ik zou hier (met zo'n lange trip) een dag meer voor uittrekken.
In Noord-Cal zou ik zo geen plek weten om te relaxen, een wijntour in Napa (Valley) is wel erg leuk. Je kan dan n bijv. Sonoma overnachten, als ik het goed heb is dit wel iets goedkoper.
Als laatste opmerking moet ik zeggen dat ik jullie trip van Bishop/Lone Pine (door Death Valley) naar Vegas EN 's avonds naar de Counting Crows willen wel erg gewaagd vind. Dit is een behoorlijk lange trip, zeker als je onderweg ook nog wat wil bekijken. Ik zou je dus aanraden om 1 dag eerder naar LV te vertrekken. Overigens is dit ook een ideale plek om even aan het zwembad te liggen.
Om het even samen te vatten - met alles meegenomen, zou je op onderstaande KUNNEN uitkomen. Persoonlijk zou ik nog liever 1N van Napa/Sonoma afhalen en bijv. toevoegen aan Zion of toch een hele dag GC. Je hebt dan een route met vaak 2 of meer nachten op 1 plek, wat ook al voor meer rust/relax momenten zorgt.
16-jul Las Vegas
17-jul LV - Zion NP
18-jul Zion NP - Bryce Canyon
19-jul BC - Page
20-jul Page
21-jul Page - MV
22-jul MV - Grand Canyon
23-jul GC - Laughlin
24-jul Laughlin
25-jul Laughlin - Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul LA
28-jul LA - kust
29-jul kust - Monterey
30-jul Monterey - San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug SF - Napa . Sonoma
3-aug Napa / Sonoma
4-aug Napa / Sonoma
5-aug Napa / Sonoma - Yosemite
6-aug Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite - Bishop of Lone Pine
9-aug Lone Pine - Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas
Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb kunnen helpen, succes!
16-jul Las Vegas
17-jul LV - Bryce Canyon
18-jul Bryce Canyon
19-jul BC - Moab
20-jul Moab
21-jul Moab - Page
22-jul Page - Grand Canyon
23-jul Grand Canyon
24-jul GC - Kingman
25-jul Kingman - Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul LA - Santa Barbara
28-jul SB - Centraal Californië
29-jul Centraal Californië
30-jul Centraal Cal - Monterey
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug SF - Noord Californië
4-aug Noord Californië
5-aug Noord Californië
6-aug Noord Cal - Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite - Bishop of Lone Pine
10-aug Lone Pine - Las Vegas
11-aug Las Vegas
Dan nu de op- en aanmerkingen. Het zijn er een boel, maar laat je er niet door afschrikken..

Kiezen jullie er bewust voor om Zion NP, Capitol Reef NP en Monument Valley over te slaan? Zeker Zion NP en MV zijn mooie plekken om op een eerste reis mee te pakken. Persoonlijk zou ik Moab laten liggen voor een volgende reis en de tijd die je daarmee creëert voor Zion NP/MV gebruiken. Een hele dag Bryce Canyon is ook niet perse nodig, je hebt vaak aan een dagdeel al voldoende. Als je een relaxdag wilt kan ik je ook zeker een extra dag in Page aanraden, daar heb je Lake Powell. Je kan hier een bootje huren en lekker de dag op het water spenderen. Ook voor de GC geldt dat je niet perse een volledige dag nodig hebt, dit is afhankelijk van wat je wilt doen. Wil je een lange wandeling maken, dan is het wel lekker. Idem met een helikoptervlucht.
Tussen de GC en LA heb je een plaatsje liggen genaamd Laughlin. Nu ben ik hier zelf nog nooit geweest, maar hier hebben ze erg mooie hotels voor (relatief) weinig geld. Misschien is dit een mooie relax plek?
Afhankelijk van waar jullie in "Centraal Californie" willen relaxen, trekken jullie ook weinig tijd uit voor de kustroute. Ik zou hier (met zo'n lange trip) een dag meer voor uittrekken.
In Noord-Cal zou ik zo geen plek weten om te relaxen, een wijntour in Napa (Valley) is wel erg leuk. Je kan dan n bijv. Sonoma overnachten, als ik het goed heb is dit wel iets goedkoper.
Als laatste opmerking moet ik zeggen dat ik jullie trip van Bishop/Lone Pine (door Death Valley) naar Vegas EN 's avonds naar de Counting Crows willen wel erg gewaagd vind. Dit is een behoorlijk lange trip, zeker als je onderweg ook nog wat wil bekijken. Ik zou je dus aanraden om 1 dag eerder naar LV te vertrekken. Overigens is dit ook een ideale plek om even aan het zwembad te liggen.

Om het even samen te vatten - met alles meegenomen, zou je op onderstaande KUNNEN uitkomen. Persoonlijk zou ik nog liever 1N van Napa/Sonoma afhalen en bijv. toevoegen aan Zion of toch een hele dag GC. Je hebt dan een route met vaak 2 of meer nachten op 1 plek, wat ook al voor meer rust/relax momenten zorgt.
16-jul Las Vegas
17-jul LV - Zion NP
18-jul Zion NP - Bryce Canyon
19-jul BC - Page
20-jul Page
21-jul Page - MV
22-jul MV - Grand Canyon
23-jul GC - Laughlin
24-jul Laughlin
25-jul Laughlin - Los Angeles
26-jul Los Angeles
27-jul LA
28-jul LA - kust
29-jul kust - Monterey
30-jul Monterey - San Francisco
31-jul San Francisco
1-aug San Francisco
2-aug SF - Napa . Sonoma
3-aug Napa / Sonoma
4-aug Napa / Sonoma
5-aug Napa / Sonoma - Yosemite
6-aug Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite - Bishop of Lone Pine
9-aug Lone Pine - Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas
Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb kunnen helpen, succes!

Aangaande de Reagan Presidential Library, deze ligt niet in Santa Barbara maar in Simi Valley. Ze is absoluut de moeite waard, maar kan erg druk zijn. Het beste is deze te vermijden tijdens dagen waarop de Amerikanen ook vrij hebben, zeker als dit het hoogseizoen betreft. Jullie hebben 27 juli als datum hiervoor, dit is een zondag. Het kan dan erg druk zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Wat een uitgebreide reactie, dankjewel, ook voor het herschrijven van de route! We hebben inderdaad heel veel zin in deze lekker lange reis
Ik wil inderdaad nog kijken of we echt bewust een paar dagen uittrekken om te niksen, of dat we dat inbouwen door bv een extra nacht in Page. Op je andere punten zal ik ook even reageren:
- Laughlin klinkt goed, ik zal me er even in verdiepen!
- De kustroute willen we zeker uitgebreid doen, dit had ik al in mn achterhoofd met de ruime planning rond die dagen, alleen even kijken hoe we dit dan vertalen naar overnachtingen langs de route. We gaan zeker niet eerst dagen aan het zwembad liggen en dan langs de route scheuren
- We zijn geen wijndrinkers (vorig jaar in Toscane ook geen wijntour gedaan) dus Napa is op zichzelf geen prioriteit, als we ten noorden van SF uitkomen dan is dat waarschijnlijk eerder voor de kust (Point Reyes?). Iemand daar ervaringen mee?
- Juist omdat we veel tijd hebben leek me wel bijzonder om naar Moab te gaan, ook omdat ik jaren geleden al een soortgelijke reis heb gemaakt met mn ouders (zonder Moab) en ook graag iets echt nieuws wil zien. Zion en MV zijn niet heel bewust weggelaten, meer omdat ik niet graag het hele programma al bij voorbaat volprop met heel veel parken die we allemaal half zien. Maar als we nu te ruim plannen met de andere parken is dat misschien te voorbarig!

Ik wil inderdaad nog kijken of we echt bewust een paar dagen uittrekken om te niksen, of dat we dat inbouwen door bv een extra nacht in Page. Op je andere punten zal ik ook even reageren:
- Laughlin klinkt goed, ik zal me er even in verdiepen!
- De kustroute willen we zeker uitgebreid doen, dit had ik al in mn achterhoofd met de ruime planning rond die dagen, alleen even kijken hoe we dit dan vertalen naar overnachtingen langs de route. We gaan zeker niet eerst dagen aan het zwembad liggen en dan langs de route scheuren

- We zijn geen wijndrinkers (vorig jaar in Toscane ook geen wijntour gedaan) dus Napa is op zichzelf geen prioriteit, als we ten noorden van SF uitkomen dan is dat waarschijnlijk eerder voor de kust (Point Reyes?). Iemand daar ervaringen mee?
- Juist omdat we veel tijd hebben leek me wel bijzonder om naar Moab te gaan, ook omdat ik jaren geleden al een soortgelijke reis heb gemaakt met mn ouders (zonder Moab) en ook graag iets echt nieuws wil zien. Zion en MV zijn niet heel bewust weggelaten, meer omdat ik niet graag het hele programma al bij voorbaat volprop met heel veel parken die we allemaal half zien. Maar als we nu te ruim plannen met de andere parken is dat misschien te voorbarig!
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de tip, ik dacht dit te doen op weg naar SB, en goed om te weten dat het hier druk kan zijn!Hockey schreef:Aangaande de Reagan Presidential Library, deze ligt niet in Santa Barbara maar in Simi Valley. Ze is absoluut de moeite waard, maar kan erg druk zijn. Het beste is deze te vermijden tijdens dagen waarop de Amerikanen ook vrij hebben, zeker als dit het hoogseizoen betreft. Jullie hebben 27 juli als datum hiervoor, dit is een zondag. Het kan dan erg druk zijn.
Kom vroeg, dan is het nog rustig. Kijk op internet wanneer ze open gaan en zorg dat je er dan gelijk bent.
Aangaande de kustroute, zie ook dit commentaar bij een ander reistopic.
Aangaande de kustroute, zie ook dit commentaar bij een ander reistopic.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om Laughlin aan te doen, maar goed er zijn een paar mooie resorts. Hou er evenwel rekening mee dat het er broeiend heet kan zijn. De gemiddelde maximum temperatuur in juli is er 45°C met uitschieters tot boven de 50°C (en dat is uiteraard in de schaduw gemeten)
Overigens moet je ook in de gehele central valley met temperaturen rond de 40°C rekening houden.
Ik zou dan ook eerder ergens aan de kust relaxen.
Als je de kustroute tussen LA en SF echt relaxt wil doen dan kan je dat met 3 overnachtingen plannen. In principe worden er twee aangeraden om het "gewoon rustig" te doen.
Overigens moet je ook in de gehele central valley met temperaturen rond de 40°C rekening houden.
Als je de kustroute tussen LA en SF echt relaxt wil doen dan kan je dat met 3 overnachtingen plannen. In principe worden er twee aangeraden om het "gewoon rustig" te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben zelf nooit zo voor relaxdagen, maar meer voor voldoende tijd in de parken en rust onderweg. Dat kan prima in jullie route, door bijvoorbeeld tijd te nemen in Page, bij Zion en bij Yosemite en langs de kust.
Mijn route zou er dan zo uit zien:
16-jul naar Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion - Bryce
20-jul Bryce - Page
21-jul Page
22-jul Page - MV
23-jul MV - Grand Canyon
24-jul Grand Canyon
25-jul Grand Canyon - Laughlin/Palm Springs
26-jul Laughlin - Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles - Los Angeles/kustweg
29-jul Los Angeles/kustweg - Pismo beach
30-jul Pismo beach - Monterey
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco - Sonoma
4-aug Sonoma - Yosemite
5-aug Yosemite
6-aug Yosemite
7-aug Yosemite - Mammoth Lakes
8-aug Mammoth Lakes - Death Valley
9-aug Death Valley - Las Vegas
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas
12-aug Las Vegas
Moab toevoegen kan ook prima met de tijd die je hebt. Dan zou het zoiets kunnen worden:
16-jul naar Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion - Bryce
20-jul Bryce - Capitol Reef
21-jul Capitol Reef - Moab
22-jul Moab
23-jul Moab
24-jul Moab - MV
25-jul MV - Page
26-jul Page - Grand Canyon
27-jul Grand Canyon
28-jul Grand Canyon - Los Angeles
29-jul Los Angeles
30-jul Los Angeles
31-jul Los Angeles - Pismo beach
1-aug Pismo beach - Monterey
2-aug Monterey - San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco
5-aug San Francisco - Yosemite
6-aug Yosemite
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas
12-aug Las Vegas
Kijk zo snel mogelijk wat de mogelijkheden zijn om nog in de parken of dicht bij de parken te overnachten. Je kunt de route ook omdraaien zodat je eerder in Yosemite bent (mooiere watervallen), of plan het zo dat je de weekenden in de drukste parken vermijdt.
Zie voor accommodatie in Yosemite http://www.yosemitepark.com. Voor de Grand Canyon zie http://www.grandcanyonlodges.com.
Succes met de planning!
Marianne
Mijn route zou er dan zo uit zien:
16-jul naar Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion - Bryce
20-jul Bryce - Page
21-jul Page
22-jul Page - MV
23-jul MV - Grand Canyon
24-jul Grand Canyon
25-jul Grand Canyon - Laughlin/Palm Springs
26-jul Laughlin - Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles - Los Angeles/kustweg
29-jul Los Angeles/kustweg - Pismo beach
30-jul Pismo beach - Monterey
1-aug San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco - Sonoma
4-aug Sonoma - Yosemite
5-aug Yosemite
6-aug Yosemite
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas
12-aug Las Vegas
Moab toevoegen kan ook prima met de tijd die je hebt. Dan zou het zoiets kunnen worden:
16-jul naar Las Vegas
17-jul Las Vegas - Zion
18-jul Zion
19-jul Zion - Bryce
20-jul Bryce - Capitol Reef
21-jul Capitol Reef - Moab
22-jul Moab
23-jul Moab
24-jul Moab - MV
25-jul MV - Page
26-jul Page - Grand Canyon
27-jul Grand Canyon
28-jul Grand Canyon - Los Angeles
29-jul Los Angeles
30-jul Los Angeles
31-jul Los Angeles - Pismo beach
1-aug Pismo beach - Monterey
2-aug Monterey - San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco
5-aug San Francisco - Yosemite
6-aug Yosemite
10-aug Las Vegas
11-aug Las Vegas
12-aug Las Vegas
Kijk zo snel mogelijk wat de mogelijkheden zijn om nog in de parken of dicht bij de parken te overnachten. Je kunt de route ook omdraaien zodat je eerder in Yosemite bent (mooiere watervallen), of plan het zo dat je de weekenden in de drukste parken vermijdt.
Zie voor accommodatie in Yosemite http://www.yosemitepark.com. Voor de Grand Canyon zie http://www.grandcanyonlodges.com.
Succes met de planning!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja, dat was inderdaad de reden dat ik die dagen rondom onze bezoeken aan LA en SF had gepland, zodat we ergens kunnen uitkomen waar het wat koeler is. Je ziet aan mijn omschrijvingen dat de exacte locaties nog niet vastliggenMarcopstal schreef:Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om Laughlin aan te doen, maar goed er zijn een paar mooie resorts. Hou er evenwel rekening mee dat het er broeiend heet kan zijn. De gemiddelde maximum temperatuur in juli is er 45°C met uitschieters tot boven de 50°C (en dat is uiteraard in de schaduw gemeten)

Laughlin lijkt na een eerste google actie wat op Vegas, dat is niet echt wat we in gedachten hebben (naast de bezoeken aan Vegas zelf!). Twee jaar geleden hebben we een aantal hele relaxte overnachtingen gehad bij kleine B&B 's in kleine plaatsjes in New England. Ik begrijp dat dat niet te vergelijken is met de westkant, maar dat is in ieder geval het beeld wat ik voor ogen heb. Als er betaalbare, kleinschalige accommodaties zijn langs de kustroute dan zou dat top zijn!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Klopt min of meer. Laughlin is een mini-las vegasje. Ze pogen dit te doen, maar zijn natuurlijk veeeel kleiner. Amper een 10.000 inwoners.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Dat is vrijwel het rondje wat wij in 2011 hebben gereden. Voor ideeen: http://vriesde3.wordpress.com/moab/totaaloverzicht/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Veel dank voor alle reacties, ook voor de link naar de blog van 2011!
Ik kom dan voorlopig uit op dit schema. Daarin zitten oa Zion en Monument Valley nu ingebouwd, met een extra nacht in Page en Pismo Beach (niet in GC, we hebben geen plannen voor helicoptervluchten of iets dergelijks), en een extra nacht op weg van Yosemite naar Las Vegas. Het voordeel is nu ook dat Yosemite doordeweeks valt. Misschien dat ik Sonoma er nog uit haal en in plaats daarvan nog ergens anders meer tijd reserveer (dat spaart ook weer wat kilometers uit).
En nu maar accommodatie gaan zoeken!
16-jul Las Vegas (aankomst 19 uur)
17-jul Las Vegas - Zion NP
18-jul Zion
19-jul Zion - Bryce NP
20-jul Bryce NP - Moab
21-jul Moab
22-jul Moab - Monument Valley
23-jul Monument Valley - Page
24-jul Page
25-jul Page - Grand Canyon
26-jul Grand Canyon - Los Angeles (lange rit)
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Los Angeles - Pismo Beach
30-jul Pismo Beach
31-jul Pismo Beach - Monterey
1-aug Monterey - San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco - Sonoma
5-aug Sonoma
6-aug Sonoma - Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite - Mammoth Lakes
9-aug Mammoth Lakes - Death Valley
10-aug Death Valley - Las Vegas
11-aug Las Vegas
12-aug Vliegtuig (ochtend)
Ik kom dan voorlopig uit op dit schema. Daarin zitten oa Zion en Monument Valley nu ingebouwd, met een extra nacht in Page en Pismo Beach (niet in GC, we hebben geen plannen voor helicoptervluchten of iets dergelijks), en een extra nacht op weg van Yosemite naar Las Vegas. Het voordeel is nu ook dat Yosemite doordeweeks valt. Misschien dat ik Sonoma er nog uit haal en in plaats daarvan nog ergens anders meer tijd reserveer (dat spaart ook weer wat kilometers uit).
En nu maar accommodatie gaan zoeken!
16-jul Las Vegas (aankomst 19 uur)
17-jul Las Vegas - Zion NP
18-jul Zion
19-jul Zion - Bryce NP
20-jul Bryce NP - Moab
21-jul Moab
22-jul Moab - Monument Valley
23-jul Monument Valley - Page
24-jul Page
25-jul Page - Grand Canyon
26-jul Grand Canyon - Los Angeles (lange rit)
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Los Angeles - Pismo Beach
30-jul Pismo Beach
31-jul Pismo Beach - Monterey
1-aug Monterey - San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco - Sonoma
5-aug Sonoma
6-aug Sonoma - Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite - Mammoth Lakes
9-aug Mammoth Lakes - Death Valley
10-aug Death Valley - Las Vegas
11-aug Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet gek, hoewel je wel weinig tijd hebt voor Moab en ook voor de rit van Bryce naar Moab. Hier is onderweg nog erg veel te zien. Zoek maar eens op scenic UT12. En je komt langs Capitol Reef en Goblin Valley.
Verder heb je wel heel weinig tijd voor de GC want je moet 's morgens al heel vroeg weg. Zelfs las je geen helikoptervlucht gaat maken is het toch goed om voldoende tijd te hebben voor een wandeling, bijvoorbeeld langs de rim, of een stukje naar beneden.
Zie ons 2013-verslag voor 2 nachten GC (zonder helikoptervlucht), en voor de route tussen Goblin Valley en Bryce.
Heb je naar mijn voorstel gekeken om het rondje andersom te doen? Dan moet je misschien eerst een dag Las Vegas doen om te vermijden dat je in het weekend in Yosemite aankomt.
Marianne
Verder heb je wel heel weinig tijd voor de GC want je moet 's morgens al heel vroeg weg. Zelfs las je geen helikoptervlucht gaat maken is het toch goed om voldoende tijd te hebben voor een wandeling, bijvoorbeeld langs de rim, of een stukje naar beneden.
Zie ons 2013-verslag voor 2 nachten GC (zonder helikoptervlucht), en voor de route tussen Goblin Valley en Bryce.
Heb je naar mijn voorstel gekeken om het rondje andersom te doen? Dan moet je misschien eerst een dag Las Vegas doen om te vermijden dat je in het weekend in Yosemite aankomt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja, ik heb er nog een nachtje over geslapen en neig er steeds meer naar om Sonoma te schrappen (scheelt 2 nachten) en die te besteden in Grand Canyon en (de weg naar) Moab. Het omdraaien van de reis zou wel kunnen, al vind ik het zelf leuker om eerst naar LA te gaan en dan naar SF (SF lijkt me een veel leukere stad). Is er een reden naast de watervallen van Yosemite om te ruilen? Wat is bv de beste richting om de kustweg te rijden? Ik ga het ook even overleggen met manlief die zich nog niet zo heeft verdiept in de planning
Leuke blog hebben jullie trouwens M&M! En veel nuttige details!

Leuke blog hebben jullie trouwens M&M! En veel nuttige details!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In augustus zal de Yosemite Fall zeker droog staan, maar medio juli zal het dit jaar ook al spannend zijn. Je ziet in de zomer de hoeveelheid water die naar beneden komt met de dag minder worden. De Vernal Fall zal ook iets minder indrukwekkend zijn als je er een paar weken later bent. Je zou twee routes kunnen maken en kijken of veel uitmaakt om accommodatie te vinden. Als je iets vindt in de parken, leg het dan meteen vast. Je kunt altijd weer annuleren als je de route aanpast.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis AchterDeDuinen: 27 dagen rondje Las Vegas
Zo, de eerste accommodaties zijn geboekt! De eerste nachten / dagen zien er zo uit:
16 juli: Aankomst Las Vegas
17 juli: Las Vegas - Zion (Hurricane, want Springdale had alleen nog hele dure hotels).
18 juli: Zion
19 juli: Hurricane - Capitol Reef, onderweg gaan we naar Bryce Canyon en via UT12 (geboekt)
20 juli: Capitol Reef - Moab (B&B 2 nachten geboekt)
21 juli: Moab
22 juli: Moab (nog 1 extra nacht accommodatie zoeken, B&B was deze dag vol).
23 juli: Moab - Monument Valley
Nu is mijn vraag: wat is de beste plek om te slapen rondom Monument Valley? Hotelsites geven heel weinig opties. Is er gewoon heel weinig, of is er een plaatsje in de buurt dat als uitvalsbasis dient? We hebben geen RV of tent. Ook Page, onze volgende bestemming, geeft overigens maar weinig resultaten.
16 juli: Aankomst Las Vegas
17 juli: Las Vegas - Zion (Hurricane, want Springdale had alleen nog hele dure hotels).
18 juli: Zion
19 juli: Hurricane - Capitol Reef, onderweg gaan we naar Bryce Canyon en via UT12 (geboekt)
20 juli: Capitol Reef - Moab (B&B 2 nachten geboekt)
21 juli: Moab
22 juli: Moab (nog 1 extra nacht accommodatie zoeken, B&B was deze dag vol).
23 juli: Moab - Monument Valley
Nu is mijn vraag: wat is de beste plek om te slapen rondom Monument Valley? Hotelsites geven heel weinig opties. Is er gewoon heel weinig, of is er een plaatsje in de buurt dat als uitvalsbasis dient? We hebben geen RV of tent. Ook Page, onze volgende bestemming, geeft overigens maar weinig resultaten.
In MV heb je The View Hotel (duur, maar wel erg mooi) of Gouldings Lodge (cabins).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Monument Valley kun je naar The View kijken of bij Gouldings. Gouldings heeft ook een camping waar 3 cabins staan. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Als alternatief voor iets bij het park is Mexican Hat het beste, daar is de San Juan Inn. Kayenta heeft ook mogelijkheden maar niemand is enthousiast over Kayenta.
Ik google altijd op lodging en dan de naam van het park. Met boekingssites vind je niet alles, en ook niet altijd in de directe omgeving.
Probeer in Springdale eens de Canyon Ranch Motel (mailen). Of probeer het Zion Park Motel. Het scheelt een stuk rijden ten opzichte van Hurricane en je kunt met de shuttlebus het park in zodat je geen parkeerproblemen hebt.
Jammer dat je niet bij Bryce overnacht. Misschien 1 nacht Zion en 1 nacht Bryce?
Marianne
Als alternatief voor iets bij het park is Mexican Hat het beste, daar is de San Juan Inn. Kayenta heeft ook mogelijkheden maar niemand is enthousiast over Kayenta.
Ik google altijd op lodging en dan de naam van het park. Met boekingssites vind je niet alles, en ook niet altijd in de directe omgeving.
Probeer in Springdale eens de Canyon Ranch Motel (mailen). Of probeer het Zion Park Motel. Het scheelt een stuk rijden ten opzichte van Hurricane en je kunt met de shuttlebus het park in zodat je geen parkeerproblemen hebt.
Jammer dat je niet bij Bryce overnacht. Misschien 1 nacht Zion en 1 nacht Bryce?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels hebben we besloten dat we een eenvoudige tent (plus toebehoren) kopen bij aankomst waardoor we kunnen afwisselen tussen hotels, B&B en campgrounds. Dat lijkt echt een uitkomst, zeker op plekken als Monument Valley waar er voor campgrounds veel meer keuze is voor een veel lagere prijs. De nacht op Gouldings campground is al geboekt, en ik kijk nu ook naar campgrounds dicht bij Zion, Page etc.
-
- Amerika-ontdekker
Onze reis zit erop! Hieronder zet ik onze uiteindelijke route met wat tips / opmerkingen, zodat andere lezers daar hun voordeel mee kunnen doen. Het is geen officieel reisverslag, daarom zet ik het in deze thread. Het was een prachtige, intensieve reis waarin we erg veel hebben kunnen zien en doen
We sliepen vooral in hotels / B&B's en hebben in totaal 7 nachten gekampeerd, vooral in nationale parken waar dat de beste / goedkoopste / dichtstbijzijnde optie was. Als je vragen of opmerkingen hebt over onze reis dan kun je deze altijd plaatsen, ik geef graag aanvullende info voor wie dat wil!
16-jul Las Vegas, aankomst 19 uur.
17-jul Las Vegas - Zion NP (tent gekocht bij de Walmart). We sliepen 2 nachten in Zion camp, een prima camping vlak naast het park!
18-jul Zion. Tip: Ik had graag van tevoren geweten dat 'the Narrows' geweldig is om te lopen, dat hadden we niet van tevoren uitgezocht en daardoor hadden we niet de benodigde waterschoenen en wandelstok mee naar het park.
19-jul Zion - Capitol Reef, via Bryce Canyon en UT12.
20-jul Capitol Reef - Moab. Tip: B&B Ezpeleta's, alleen al voor het ontbijt!
21-jul Moab (Arches en Canyonlands). Tip: We hadden graag de Fiery Furnace walk gedaan maar die was al maanden volgeboekt. Direct boeken dus als je weet dat je gaat!
22-jul Moab (rustdag omdat we inmiddels vijf nationale parken hadden bezocht)
23-jul Moab - Monument Valley. Prachtig gebied, wij hebben alleen het standaard rondje gedaan (dus zonder betaalde uitbreidingen) en vonden dat mooi genoeg.
24-jul Monument Valley - Page
25-jul Page. Tip: Ga naar Antelope Canyon, liefst rond lunchtijd als de zon optimaal in de canyon schijnt. Al is het nog zo toeristisch, ik vond het het allermooiste van de hele reis!
26-jul Page - Grand Canyon (Mather campground)
27-jul Grand Canyon. Vliegreis gemaakt over de Canyon via Papillon (uitgevoerd door GC Airline). We hebben getwijfeld over een duurdere helicoptervlucht maar vonden dit al een hele ervaring, mede dankzij het onweer in de verte en de regenboog!
28-jul Grand Canyon - Los Angeles. We hebben een stukje Route 66 gereden maar vonden dat tegenvallen, het was wel mooi maar pakte zonder tussenstops toch vooral uit als een omweg.
29-jul Los Angeles. We sliepen in Encore Hotel Venice, prima plek en Venice vonden we erg relaxed. Fietsen naar Santa Monica is echt een aanrader. Tip: Huur in Venice fietsen bij sportwinkel Sport Chalet, daar krijg je voor 1 dag huur à 20 dollar de fiets drie dagen mee.
30-jul Los Angeles
31-jul Los Angeles - Santa Barbara
1-aug Santa Barbara - Cambria
2-aug Cambria - Monterey. Tip: B&B Gosby House Inn, vooral de gratis wijn + hapjes 's middags en het goede ontbijt waren heerlijk.
3-aug Monterey - San Francisco met 's ochtends het aquarium dat wij erg druk vonden.
4-aug San Francisco. In SF sliepen we in Hayes Valley Inn, een prima en populaire plek met ontbijt en in een goede wijk.
5-aug San Francisco
6-aug San Francisco - Yosemite (Hodgdon Meadows campground)
7-aug Yosemite (Upper Pines campground)
8-aug Yosemite - Bishop
9-aug Bishop - Las Vegas (een dag eerder naar Vegas, ten koste van een extra tussenstop, om daar wat langer te kunnen relaxen).
10-aug Las Vegas. Tip: we gingen naar een beach concert in Mandalay Bay, een geweldige ervaring. Iedereen zit op het strand of staat in het golfslagbad naar het concert te luisteren. Als er een artiest speelt die je leuk vindt dan is dit zeker een aanrader!
11-aug Las Vegas
Al met al een heerlijke reis vol met verschillende indrukken! Hoogtepunten waren Arches NP, Antelope Canyon, vliegen over de Grand Canyon, Venice Beach / Santa Monica en het concert in Vegas. Binnenkort ga ik de foto's uitzoeken, en nu nog even bijkomen van de jetlag

We sliepen vooral in hotels / B&B's en hebben in totaal 7 nachten gekampeerd, vooral in nationale parken waar dat de beste / goedkoopste / dichtstbijzijnde optie was. Als je vragen of opmerkingen hebt over onze reis dan kun je deze altijd plaatsen, ik geef graag aanvullende info voor wie dat wil!
16-jul Las Vegas, aankomst 19 uur.
17-jul Las Vegas - Zion NP (tent gekocht bij de Walmart). We sliepen 2 nachten in Zion camp, een prima camping vlak naast het park!
18-jul Zion. Tip: Ik had graag van tevoren geweten dat 'the Narrows' geweldig is om te lopen, dat hadden we niet van tevoren uitgezocht en daardoor hadden we niet de benodigde waterschoenen en wandelstok mee naar het park.
19-jul Zion - Capitol Reef, via Bryce Canyon en UT12.
20-jul Capitol Reef - Moab. Tip: B&B Ezpeleta's, alleen al voor het ontbijt!
21-jul Moab (Arches en Canyonlands). Tip: We hadden graag de Fiery Furnace walk gedaan maar die was al maanden volgeboekt. Direct boeken dus als je weet dat je gaat!
22-jul Moab (rustdag omdat we inmiddels vijf nationale parken hadden bezocht)
23-jul Moab - Monument Valley. Prachtig gebied, wij hebben alleen het standaard rondje gedaan (dus zonder betaalde uitbreidingen) en vonden dat mooi genoeg.
24-jul Monument Valley - Page
25-jul Page. Tip: Ga naar Antelope Canyon, liefst rond lunchtijd als de zon optimaal in de canyon schijnt. Al is het nog zo toeristisch, ik vond het het allermooiste van de hele reis!
26-jul Page - Grand Canyon (Mather campground)
27-jul Grand Canyon. Vliegreis gemaakt over de Canyon via Papillon (uitgevoerd door GC Airline). We hebben getwijfeld over een duurdere helicoptervlucht maar vonden dit al een hele ervaring, mede dankzij het onweer in de verte en de regenboog!
28-jul Grand Canyon - Los Angeles. We hebben een stukje Route 66 gereden maar vonden dat tegenvallen, het was wel mooi maar pakte zonder tussenstops toch vooral uit als een omweg.
29-jul Los Angeles. We sliepen in Encore Hotel Venice, prima plek en Venice vonden we erg relaxed. Fietsen naar Santa Monica is echt een aanrader. Tip: Huur in Venice fietsen bij sportwinkel Sport Chalet, daar krijg je voor 1 dag huur à 20 dollar de fiets drie dagen mee.
30-jul Los Angeles
31-jul Los Angeles - Santa Barbara
1-aug Santa Barbara - Cambria
2-aug Cambria - Monterey. Tip: B&B Gosby House Inn, vooral de gratis wijn + hapjes 's middags en het goede ontbijt waren heerlijk.
3-aug Monterey - San Francisco met 's ochtends het aquarium dat wij erg druk vonden.
4-aug San Francisco. In SF sliepen we in Hayes Valley Inn, een prima en populaire plek met ontbijt en in een goede wijk.
5-aug San Francisco
6-aug San Francisco - Yosemite (Hodgdon Meadows campground)
7-aug Yosemite (Upper Pines campground)
8-aug Yosemite - Bishop
9-aug Bishop - Las Vegas (een dag eerder naar Vegas, ten koste van een extra tussenstop, om daar wat langer te kunnen relaxen).
10-aug Las Vegas. Tip: we gingen naar een beach concert in Mandalay Bay, een geweldige ervaring. Iedereen zit op het strand of staat in het golfslagbad naar het concert te luisteren. Als er een artiest speelt die je leuk vindt dan is dit zeker een aanrader!
11-aug Las Vegas
Al met al een heerlijke reis vol met verschillende indrukken! Hoogtepunten waren Arches NP, Antelope Canyon, vliegen over de Grand Canyon, Venice Beach / Santa Monica en het concert in Vegas. Binnenkort ga ik de foto's uitzoeken, en nu nog even bijkomen van de jetlag

Laatst gewijzigd door AchterDeDuinen op 14 aug 2014, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1278 Weergaves
-
Laatste bericht door Mark1979
-
- 11 Reacties