Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite drones verboden
Yosemite drones verboden
Zie bericht:
http://www.nps.gov/yose/parknews/use-of ... l-park.htm
Jammer want heb net een nieuwe dji met gopro. Ik weet dat het in Zion ook niet mag.
Weten jullie nog meer plekken waar het verboden is als je een rondreis maakt in het zuidwesten?
http://www.nps.gov/yose/parknews/use-of ... l-park.htm
Jammer want heb net een nieuwe dji met gopro. Ik weet dat het in Zion ook niet mag.
Weten jullie nog meer plekken waar het verboden is als je een rondreis maakt in het zuidwesten?
Re: Yosemite drones verboden
Kalaman kan je er vast alles over vertellen. Misschien kun je hem een PB sturen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Eerlijk gezegd begrijp ik dat wel. Als ik in een nationaal park wandel zou ik het wel zo fijn vinden om van de natuurlijke geluiden te kunnen genieten zonder het irritante geluid van een drone.
Het zou wat mij betreft overal verboden mogen worden.
Het zou wat mij betreft overal verboden mogen worden.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
dat is wel héél kort door de bocht . Men kan moeilijk Yosemite vergelijken met pakweg Valley of the Gods of andere remote area's in Utah/Arizona/New Mexico.Vito schreef:Het zou wat mij betreft overal verboden mogen worden.
Wij hebben afgelopen december gevlogen/gefilmd in Bryce, Arches, Canyonlands, Monument Valley, The Wave enz. Toen waren we daar helemaal alleen, dus er zullen niet al te veel mensen last gehad hebben van "irritante geluiden". Een geluid dat men overigens al niet meer hoort eens men hoger dan 30m vliegt.
Ik kan je wel zeggen dat we toen in december en nu ook weer afgelopen april schitterende beelden kunnen maken hebben dankzij onze drone. Niet voor niets heeft mijn zoon er de prijs van "Video of the Day" voor gekregen van GoPro en was hij er mee in de nationale pers.
Het probleem zit overigens weer bij de "cowboy's" die zelfs in drukbevolkte parken ineens boven de hoofden van de toeristen gaan scheren. Op die manier wordt weer een ganse sector, waarvan het overgrote deel het wél met respect voor natuur en mensen aanpakt, geslachtofferd
@xpsje : tot nog toe was het enkel verboden in Grand Canyon NP. Zelfs in Zion is het niet verboden. Het staat nergens vermeld en zolang het niet verboden is, is het toegelaten.
Jah wat mij betreft zijn schreeuwende kinderen toch echt irritanter dan mijn dji geluid.
Maar goed ik zal hem ook alleen gebruiken op rustige plekjes waar geen mensen te vinden zijn. Hoop niet dat het over een aantal jaar helemaal verboden is.
Maar goed ik zal hem ook alleen gebruiken op rustige plekjes waar geen mensen te vinden zijn. Hoop niet dat het over een aantal jaar helemaal verboden is.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Kalaman, ik ken jullie prachtige beelden waarvoor de complimenten.
Als er niemand in de buurt is, is het toch ook prima? Maar hoe vaak komt dat nu echt voor in parken als Yosemite en Zion?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volledig akkoord en vandaar dat je van ons ook geen beelden zult vinden van bvb Grand Canyon NP. Maar het grote probleem is dat niet iedereen dezelfde filosofie heeft hieromtrent en zomaar lukraak overal begint te vliegen. Stel je trouwens maar eens voor dat er meerdere drones op hetzelfde ogenblik aan het vliegen zijn, veel kans dat ze op dezelfde frequentie zitten en dus onbestuurbaar worden...Vito schreef:Als er niemand in de buurt is, is het toch ook prima? Maar hoe vaak komt dat nu echt voor in parken als Yosemite en Zion?
Maar om nog eens terug te komen op Zion : we waren nu in april ook in Zion, maar in het Kolob Canyon gedeelte. Daar waren we ook helemaal alleen maar toch hebben we niet gevlogen omdat ze er (in Zion Canyon) in december moeilijk deden als we toestemming vroegen om te vliegen. We houden ons daar dan ook aan en het laatste wat we willen is problemen krijgen met iemand.
Dit jaar hebben we ook gevlogen bij Horseshoe Bend, maar we zijn wel een heel eind verder opzij gegaan dan waar het pad eindigt. Ik denk zelfs dat er nauwelijks iemand gezien heeft dat we daar aan het vliegen waren, behalve een Canadees die ook een drone had (thuis) en die uiteraard om die reden een babbeltje kwam slaan.
Je ziet ook heel snel, als er mensen zijn, of het al dan niet aangewezen is om de drone uit te halen. Zo was er in december in Bryce een bejaard koppel nét toen we de drone uit de rugzak gehaald hadden. Wel, die mensen kwamen dadelijk babbelen en op de duur waren ze meer foto's van de DJI aan het nemen dan van Bryce
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Toen wij afgelopen zomer aan de top van Nevada Fall zaten, kwamen er ook jonge gasten met een drone om boven de waterval te vliegen.
Ze hadden echter zo'n kabaal en vlogen vlak boven de hoofden van de mensen. Het stoorde me op dat moment ook wel.
Er was onmiddellijk een ranger ter plekke die hen vroeg om ermee op te houden. Wat ze met heel veel tegenzin gedaan hebben.
Bij Horseshoe Bend hebben wij ook al een drone gezien maar die mensen stonden ook verder weg en de drone vloog hoger zodat niemand er last van had.
Zoals Kalaman al zegt, zorg dat je niemand stoort en ga niet vliegen als er veel volk is.
Groetjes,
Ingrid
Ze hadden echter zo'n kabaal en vlogen vlak boven de hoofden van de mensen. Het stoorde me op dat moment ook wel.
Er was onmiddellijk een ranger ter plekke die hen vroeg om ermee op te houden. Wat ze met heel veel tegenzin gedaan hebben.
Bij Horseshoe Bend hebben wij ook al een drone gezien maar die mensen stonden ook verder weg en de drone vloog hoger zodat niemand er last van had.
Zoals Kalaman al zegt, zorg dat je niemand stoort en ga niet vliegen als er veel volk is.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
gastxyz
Kijk eens aan! Nog niet van gehoord, maar goed nieuws.
Dat alle nationale/staatsparken mogen volgen...
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Allez vooruit, goe bezig, blijkbaar bovenstaande posts niet gelezenArno schreef:Kijk eens aan! Nog niet van gehoord, maar goed nieuws.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Onzin! Wat hierboven al gezegd is, ga niet vliegen wanneer het enorm druk is.Arno schreef:Kijk eens aan! Nog niet van gehoord, maar goed nieuws.
Ik ben blij met de beelden die o.a. Kalaman elke keer maakt, om van te smullen!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het is alleen moeilijk een regel te maken waarbij het is toegestaan als de omstandigheden en de omstanders het toelaten. Zoals Kalaman al schreef
Nu staan filmende drones nog in de kinderschoenen. Ik acht het echter niet uitgesloten dat de populariteit snel zal groeien en dan zou een verbod in mijn ogen onvermijdelijk zijn. En dat is heel jammer voor goedwillende gebruikers.
en dan zal lang niet iedereen met anderen rekening houden.kalaman schreef: zolang het niet verboden is, is het toegelaten.
Nu staan filmende drones nog in de kinderschoenen. Ik acht het echter niet uitgesloten dat de populariteit snel zal groeien en dan zou een verbod in mijn ogen onvermijdelijk zijn. En dat is heel jammer voor goedwillende gebruikers.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het gaat niet alleen om mensen, maar ook om het wild.kalaman schreef:Wij hebben afgelopen december gevlogen/gefilmd in Bryce, Arches, Canyonlands, Monument Valley, The Wave enz. Toen waren we daar helemaal alleen, dus er zullen niet al te veel mensen last gehad hebben van "irritante geluiden". Een geluid dat men overigens al niet meer hoort eens men hoger dan 30m vliegt.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wild in december in bovengenoemde parkendimona schreef:Het gaat niet alleen om mensen, maar ook om het wild.
Men zal altijd wel érgens een reden vinden om iets nieuw te verbieden/veroordelen, en vooral door mensen die er niets van afweten óf omwille van cowboy's, zoals men die overal en in alle sectoren wel vindt
Zo'n ballonfestival is eenmalig en er wordt denk ik veel geld mee verdiend. Dat kun je niet vergelijken met de dagelijkse stroom toeristen die de NP'en bevolken. Maar ik ben geen advocaat voor het ene standpunt of het andere. Ik heb een tijdlang aan zweefvliegen gedaan, en dan heb je ook te maken met de meest absurde regels omdat er ooit eens iemand iets stoms heeft gedaan. That's life. Niet iedereen is behept met de kennis en de inzichten om verantwoordelijk om te gaan met nieuwe speeltjes. Het is dus onvermijdelijk dat er regelgeving komt.
Overigens is het juist in de winter van belang om het wild niet te storen. Ze zijn dan op hun zwakst en een enkele vluchtpoging kan dan het verschil maken tussen net nog genoeg energie hebben om te overleven, of net te weinig. Jagen is niet voor niets in de wintermaanden verboden. Veel wilde dieren paren trouwens in de winter.
Overigens is het juist in de winter van belang om het wild niet te storen. Ze zijn dan op hun zwakst en een enkele vluchtpoging kan dan het verschil maken tussen net nog genoeg energie hebben om te overleven, of net te weinig. Jagen is niet voor niets in de wintermaanden verboden. Veel wilde dieren paren trouwens in de winter.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, die zouden ook verboden moeten worden ...xpsje schreef:Jah wat mij betreft zijn schreeuwende kinderen toch echt irritanter dan mijn dji geluid.
-
Madphil
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Van de facebookpagina van Zion:
Daar is het dus ook verboden.Recent incidents with the use of illegal drones in Zion National Park have had a negative impact on both wildlife and the visitor experience. For more information, please visit http://go.usa.gov/ktTh.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Nou Kalaman, dat wordt sparen.kalaman schreef:Ook net gelezen
A drone is an unmanned aerial vehicle (UAV). Its flight is controlled either autonomously by onboard computers or by remote control. The penalty for using a drone in Zion can be up to 6 months imprisonment and/or a $5000 fine.
http://www.nps.gov/zion/parknews/droneharassesbhs.htm
Mocht het echt een half jaar worden, kom ik jullie wel opzoeken in de San Quentin State Prison!
Kijk alvast maar eens naar deze foto's, deze personen hebben allemaal met een drone gevlogen in een National Park.
http://www.reuters.com/news/pictures/sl ... 34TTV#a=14
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik zou toch voor die 6 maand kiezen...het zien er allemaal toffe kaartmakkers uit...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4252 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties