Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een update over onze status

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Color01
Amerika-expert

Re: Een update over onze status

Bericht door Color01 »

Van harte gefeliciteerd.
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

:thumbup: :usa2:

Excellent!! Ik ben zoooo benieuwd hoe de Green Card eruit ziet. Ik hoop em over 3 maanden ook in ontvangst te mogen nemen!

De visa hebben we in onze paspoorten dus.....

Echt geweldig, en zo blijkt maar weer, de aanhouder wint! Van harte
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dank jullie wel!

Zo ziet er een stukje van uit Fredje. Inmiddels zijn ze wel een soort van groen geworden. Vroeger niet begreep ik. Dat is dan weer het voordeel van lang wachten zullen we maar denken. ;-)
Afbeelding

Hoop dat jullie ze ook snel hebben!
Staceybeesie
Amerika-expert

sachasenne schreef:Proficiat !

Zij er ook twee doggie green cards bij? ;-)
:mrgreen: We moesten ze nu toch maar eens echt Engels leren blaffen!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat een lange spannende weg. Ik denk dat Amerikanen gewoon geen idee hebben wat er allemaal bij komt kijken. Nogmaals gefeliciteerd!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Gefeliciteerd ! :thumbup:
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Heel goed nieuws! Gefeliciteerd :thumbup:
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Staceybeesie schreef:Dank jullie wel!

Zo ziet er een stukje van uit Fredje. Inmiddels zijn ze wel een soort van groen geworden. Vroeger niet begreep ik. Dat is dan weer het voordeel van lang wachten zullen we maar denken. ;-)
Afbeelding

Hoop dat jullie ze ook snel hebben!
ik zie dat ze de green cards hebben veranderd.
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Wat gaaf Stacey!!! Bedankt voor de foto.
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Van harte Stacey !!! Ik weet hoe het voelt als je ze uiteindelijk in handen hebt!
Ik heb hier nog 2 dagen de enveloppes op de kast laten liggen omdat hubby out of town was, dat was wel effe tanden bijten om ze niet open te trekken :D
Maar we hadden nu toch al zo lang moeten wachten dat 2 dagen geen groot verschil meer maakten en ik ze samen met hubby wilde openen!
Tranen van geluk waren het toen ik ze eindelijk in mijn handen kon houden en een gevoel van " is dit echt" !
Veel plezier want ik weet wat er van je schouders is gevallen :thumbup:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

wat ontzettend fijn voor jullie! Van harte :blob3: :blob4: :blob5: :blob7:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tsja, ik wil niet en onaardige diskussie beginnen hier. Maar als ik hier lees hoe enorm de wachttijden wederom opgelopen zijn gedurende de afgelopen twaalf jaar - onze procedure nam destijds nog geen anderhalf jaar in beslag - dan wordt het tijd de DV lottery af te schaffen (en ook enkele familie categorieën).

Kijk naar de cijfers. Voor EB-3 - de categorie waarin de meeste groene kaart petities worden gefilied ieder jaar - zijn totaal net iets meer 40.000 visums beschikbaar ieder jaar. 10.000 daarvan gaan naar 'unskilled' workers, door voor de skilled workers zijn er 30.000. Uit dit aantal ook de visums voor vrouwen en kinderen van de werkers komen. Die tellen voor 50%. Dus beschikbaar for much-needed workers ieder jaar: 15.000. Geen wonder dat er een 'stuwmeer' is - dat snel groter wordt !
Afschaffen van de lottery en het toevoegen van de 50.000 visas uitgedeeld aldaar aan de EB-3 categorie, zou enorm ruimte geven voor degenen die al jaren en jaren in de wacht staan. (Candidaten uit India wachten tien, twaalf jaar.)
Er zouden dan minstens twee keer zoveel kandidaten kunnen doorstromen naar groene kaart status. Kandidaten die zich hebben bewezen en waarvan is gecheckt dat ze nodig zijn en dat ze niet een baan 'afpakken' van een USer.

Overigens het is niet alleen het wachten dat de stress geeft, maar ook wat er kan gebeuren met de funktie als het ec. slechter gaat. Gaat dat fout dan kun je alsnog vertrekken.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De groene kaart was in mijn tijd (rond 1980 tot 2003) wit. Maar er stond heel duidelijk op dat ik een 'alien' was. Wat mijn zoon altijd erg leuk vond.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Gefeliciteerd Staceybeesie!!
Staceybeesie
Amerika-expert

coukie schreef:Van harte Stacey !!! Ik weet hoe het voelt als je ze uiteindelijk in handen hebt!
Ik heb hier nog 2 dagen de enveloppes op de kast laten liggen omdat hubby out of town was, dat was wel effe tanden bijten om ze niet open te trekken :D
Maar we hadden nu toch al zo lang moeten wachten dat 2 dagen geen groot verschil meer maakten en ik ze samen met hubby wilde openen!
Tranen van geluk waren het toen ik ze eindelijk in mijn handen kon houden en een gevoel van " is dit echt" !
Veel plezier want ik weet wat er van je schouders is gevallen :thumbup:
Dank je wel! Inderdaad wat een ontlading was het. Ik begrijp uit je berichtje dat jullie ze dus ook hebben? :-)))
Staceybeesie
Amerika-expert

Dank allen voor de felicitaties! Heel leuk om te lezen en de bekende forum namen ook weer even terug te zien hier.

@ USinsider: Dat was onze angst ook een beetje om net weer buiten de boot te vallen dit jaar en de kaarten weer vergeven zouden zijn. Bij de familybased was dat dus al het geval vertelde de advocaat. Gelukkig voor ons zaten we er nog net bij. In de afgelopen maanden ben ik het Trackitt forum gaan volgen om te proberen enige logica te vinden in waar, waarom en wanneer je stukken behandeld zouden kunnen worden. En er lijkt geen ene regel op toe te passen. EB2 wordt nu overschreven door de wachttijd bij EB3 en daarmee lijkt de EB3 wachttijd alleen nog maar meer te worden.
Ik begrijp je zienswijze van de loterij al heb ik er zelf ook geprobeerd van te profiteren. En begrijp daarom ook al te goed dat mensen daaraan mee doen, elk jaar weer. Je zal de mazzel toch hebben! En wens de deelnemers veel geluk met het checken van de uitslagen!!!
Hoop dat er weer mensen van het forum zullen zijn die de kans krijgen. Desondanks vind ik de loterij ook een raar iets eigenlijk en als land misschien niet de meest effiente manier om nieuwe landgenoten te vinden. Maar gezien het feit dat een nieuwe immigratie wetgeving nog wel even op zich laat wachten, zal de loterij ook vast volgend jaar weer plaats vinden.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

@Staceybeesie: heb de moderators even gevraagd de discussie mbt L1's naar een ander topic te verplaatsen, wilde jouw topic niet hi-jacken!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Staceybeesie
Amerika-expert

Is ok hoor! :-)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toen ik de titel las dacht ik eerst OH OH, maar niets dan goed nieuws gelukkig. Gefeliciteerd ermee.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat goed joh! Ik heb me de laatste maanden vaak afgevraagd hoe het nou met jullie aanvraag zou staan, en het is geweldig te horen dat het allemaal is goedgekomen! Gefeliciteerd! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer