Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke reisverzekering!?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Welke reisverzekering!?
In juni vertrekken we voor 2,5 week naar Noorwegen! Voor ons de eerste keer dat we met onze eigen wagen op vakantie gaan. Spannend...
Welke verzekering zouden jullie nog nemen? We hebben een omnium verzekering voor de wagen, ook hebben we een pechverhelpingsverzekering die de eerste vijf jaar bij de auto zit en een hospitalisatieverzekering.
Maar wat als je daar ter plekke een ongeval krijgt, beter toch nog een reis/bijstandsverzekering nemen? Zo ja, met welke hebben jullie goeie ervaringen.
Spijtig, is wel weer een hap uit het budget!
Welke verzekering zouden jullie nog nemen? We hebben een omnium verzekering voor de wagen, ook hebben we een pechverhelpingsverzekering die de eerste vijf jaar bij de auto zit en een hospitalisatieverzekering.
Maar wat als je daar ter plekke een ongeval krijgt, beter toch nog een reis/bijstandsverzekering nemen? Zo ja, met welke hebben jullie goeie ervaringen.
Spijtig, is wel weer een hap uit het budget!
-
- Amerikafan
Re: Welke reisverzekering!?
Echt niemand? 

Als het afsluiten van een reis verzekering al een hap uit het budget is dan zal ik maar niet naar noorwegen gaan het is er een heel stuk duurder dan Belgie.
De reden om een reisverzekering af te sluiten.
Dekt je hospitalisatie verzekering ook het vervoer terug naar huis bij ziekte of een ongeluk maar dan per vliegtuig of ambulance bij NEE sluit een reisverzekering af.
Dekt de pechverhelpingsverzekering ook vervangend vervoer als de auto niet binnen 2 dagen gemaakt kan worden en voor hoeveel dagen dan. En brengt men de auto dan terug naar Belgie bij NEE een reisverzekering die dit wel dekt.
Voor de andere risico moet je zelf afwegen wil ik ze verzekeren of niet maar je bespaard een paar euro uit en als er iets gebeurt kan het je 10.000 euro kosten.
andre
De reden om een reisverzekering af te sluiten.
Dekt je hospitalisatie verzekering ook het vervoer terug naar huis bij ziekte of een ongeluk maar dan per vliegtuig of ambulance bij NEE sluit een reisverzekering af.
Dekt de pechverhelpingsverzekering ook vervangend vervoer als de auto niet binnen 2 dagen gemaakt kan worden en voor hoeveel dagen dan. En brengt men de auto dan terug naar Belgie bij NEE een reisverzekering die dit wel dekt.
Voor de andere risico moet je zelf afwegen wil ik ze verzekeren of niet maar je bespaard een paar euro uit en als er iets gebeurt kan het je 10.000 euro kosten.
andre
Ik denk dat je uit Belgie komt?
Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij de FBTO, waar ik - als ik geen reis gepland heb - alle modules uit heb staan (dan betaal ik €2,19 per maand). Wanneer ik een reis plan zet ik de bijpassende modules aan, dus bijv. Voertuigenhulp, Annulering etc etc. Misschien dat zoiets ook bij jullie bestaat?
Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij de FBTO, waar ik - als ik geen reis gepland heb - alle modules uit heb staan (dan betaal ik €2,19 per maand). Wanneer ik een reis plan zet ik de bijpassende modules aan, dus bijv. Voertuigenhulp, Annulering etc etc. Misschien dat zoiets ook bij jullie bestaat?
-
- Amerikafan
@Andre: Denk je nu echt dat de beslissing om naar Noorwegen te gaan zomaar op 1, 2, 3 beslist is geweest? Noorwegen is inderdaad een duur land. Ik weet dan ook al perfect wat de reis ons zal gaan kosten! En nee, dit gaat niet over een klein bedrag!
Maar als je al zo veel verzekeringen lopende hebt, noem ik om en bij de 250 euro wel degelijk een hap uit het budget, enkel en alleen voor de repatriëring van zowel ons als ons voertuig! Met dit geld had je best iets anders kunnen doen!
En daarom is dit nog steeds een forum, waar mensen vragen kunnen stellen en tips kunnen vragen bij anderen!
Maar als je al zo veel verzekeringen lopende hebt, noem ik om en bij de 250 euro wel degelijk een hap uit het budget, enkel en alleen voor de repatriëring van zowel ons als ons voertuig! Met dit geld had je best iets anders kunnen doen!
En daarom is dit nog steeds een forum, waar mensen vragen kunnen stellen en tips kunnen vragen bij anderen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vraag me eigenlijk wel af of er veel verschil zit tussen reisverzekeringen voor Nederlanders of Belgen. Ik heb, weliswaar in een iets andere constructie, net als Ems2012 een doorlopende reisverzekering. Mijne kost €13 per maand, maar ik hoef nergens naar om te kijken.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ben Belg en de onze kost 102 euro per jaar (VAB), doorlopend, met werelddekking. enkel reisbijstand. Geen annulering en voertuig. Maar dat heb je toch al.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikafan
Heb op de website van VAB een simulatie gemaakt en kom rond een 250 euro uit, voertuig en bijstand. Ook Europe-Assistance zit rond deze prijs. Bij het reisbureau kan je 1 afsluiten bij "De Europese" of iets wat er op lijkt, en deze zou ons dan 10 euro per dag kosten. Dus rond de 180.
Dus de zoektocht gaat nog even verder. Het zou gek zijn om meer te betalen enkel voor de reisperiode terwijl een jaarpolis misschien beter uitkomt!
Bedankt allemaal!
Dus de zoektocht gaat nog even verder. Het zou gek zijn om meer te betalen enkel voor de reisperiode terwijl een jaarpolis misschien beter uitkomt!
Bedankt allemaal!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik kom met een doorlopende reisverzekering een stuk goedkoper uit als ik meer dan twee weken per jaar op pad ga.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Waarom voertuig als je al pechverhelping bij de auto hebt?
Lees eerst eens goed de voorwaarden van de pechverhelping. Bij mijn auto zit dat ook in en ik heb pechverhelping in heel Europa plus vervangwagen plus hotelkosten plus repatriering.
Je hebt dan voertuig niet nodig.
http://www.mini.be/nl/service/for_you/m ... index.html
Lees eerst eens goed de voorwaarden van de pechverhelping. Bij mijn auto zit dat ook in en ik heb pechverhelping in heel Europa plus vervangwagen plus hotelkosten plus repatriering.
Je hebt dan voertuig niet nodig.
http://www.mini.be/nl/service/for_you/m ... index.html
Groetjes,
Carine
Carine
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Lees inderdaad je voor voorwaarden eens goed na. De pechverhelping die ik ooit bij mijn auto kreeg was enkel voor de Benelux en redelijk beperkt.
Een reisbijstandsverzekering bij de VAB kost inderdaad rond de 100 euro per gezin. En dat is voor een heel jaar dan. Je kan ook een tijdelijke verzekering nemen, maar dan moet je ook eens goed nakijken tot wanneer na je boeking je die kan afsluiten. En als je meer dan 1 keer per jaar op reis gaat, is een doorlopende verzekering meestal goedkoper.
Wij hebben zelf:
- Pechverhelping Benelux voor onze auto's
- Reisbijstand (werelddekking + uitgebreide pechverhelping wereld)
- sinds kort ook een Annulatieverzekering
Je kan dat ook allemaal in een pakket nemen, maar jij hebt waarschijnlijk aan een reisbijstand alleen genoeg (eventueel met uitbreiding van pechverhelping naar de wereld als jouw huidige pechverhelping het niet dekt).
Waarom een reisverzekering? Je hospitalisatie en mutualiteit dekken zeker niet alle kosten die je kan hebben in het buitenland. Je mutualiteit zal eerst een bepaalde tussenkomst doen (als ze dat al doen natuurlijk
) en daarna komt je hospitalisatieverzekering er in tussen. Maaaaar, bij mij bijvoorbeeld dekt mijn hospitalisatie maar 3 keer het bedrag dat de mutualiteit terugbetaalt. Dus je kan wel voor serieuze kosten komen te staan... 

Een reisbijstandsverzekering bij de VAB kost inderdaad rond de 100 euro per gezin. En dat is voor een heel jaar dan. Je kan ook een tijdelijke verzekering nemen, maar dan moet je ook eens goed nakijken tot wanneer na je boeking je die kan afsluiten. En als je meer dan 1 keer per jaar op reis gaat, is een doorlopende verzekering meestal goedkoper.

Wij hebben zelf:
- Pechverhelping Benelux voor onze auto's
- Reisbijstand (werelddekking + uitgebreide pechverhelping wereld)
- sinds kort ook een Annulatieverzekering
Je kan dat ook allemaal in een pakket nemen, maar jij hebt waarschijnlijk aan een reisbijstand alleen genoeg (eventueel met uitbreiding van pechverhelping naar de wereld als jouw huidige pechverhelping het niet dekt).
Waarom een reisverzekering? Je hospitalisatie en mutualiteit dekken zeker niet alle kosten die je kan hebben in het buitenland. Je mutualiteit zal eerst een bepaalde tussenkomst doen (als ze dat al doen natuurlijk

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Als ik bij de europeesche verzekeringen kijkt dan kost een doorlopenden reisverzekering 115 euro voor een gezin met 2 kinderen. Wel voor Nederland weet niet of belgie anders is.
Dan heb je hulpverlening
extra medische kosten
en voertuig hulp.
Dan zijn de belangrijkste zaken verzekert. En goed kijken hoe je al verzekert bent bij Toyota krijg je maar 3 dagen vervangend vervoer bij pech en een verzekering dekt dit tot 30 dagen .
Andre
Dan heb je hulpverlening
extra medische kosten
en voertuig hulp.
Dan zijn de belangrijkste zaken verzekert. En goed kijken hoe je al verzekert bent bij Toyota krijg je maar 3 dagen vervangend vervoer bij pech en een verzekering dekt dit tot 30 dagen .
Andre
-
- Amerikafan
Oké, bedankt allemaal!
De pechverhelping die bij de auto zit heeft sowieso ook enkel betrekking op technische defecten, etc van de wagen zelf. Dus bij een ongeval zit je dan nog steeds met het probleem hoe geraakt je wagen terug in België en hoe geraak je zelf terug.
Hier is een exra verzekering inderdaad de enige oplossing. Ik laat zeker nog weten wat het geworden is... De prijs vergelijken kan nooit kwaad
De pechverhelping die bij de auto zit heeft sowieso ook enkel betrekking op technische defecten, etc van de wagen zelf. Dus bij een ongeval zit je dan nog steeds met het probleem hoe geraakt je wagen terug in België en hoe geraak je zelf terug.
Hier is een exra verzekering inderdaad de enige oplossing. Ik laat zeker nog weten wat het geworden is... De prijs vergelijken kan nooit kwaad

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7731 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 16 Reacties