Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bagagetips
bagagetips
Bij het onderwerp bagage van jullie site las ik dat als je je laptop in je handbagage stopt je die moet uithalen bij de paspoortcontrole. Waarom is dit?
Wij nemen ook een kleinere laptop mee, mogen wij die in onze gewone bagage stoppen of moet die bij de handbagage? En wat met fotoapparaten en camera's. Mogen die ook gewoon als handbage en wat moet je ermee doen bij bagage-of paspoortcontrole. Dan nog een misschien stomme vraag. IK ben onlangs geopereerd aan mijn nek en er zit nu een prothese in titanium in. Gaat dit af als je door zo'n scanner loopt?
Wij nemen ook een kleinere laptop mee, mogen wij die in onze gewone bagage stoppen of moet die bij de handbagage? En wat met fotoapparaten en camera's. Mogen die ook gewoon als handbage en wat moet je ermee doen bij bagage-of paspoortcontrole. Dan nog een misschien stomme vraag. IK ben onlangs geopereerd aan mijn nek en er zit nu een prothese in titanium in. Gaat dit af als je door zo'n scanner loopt?
Re: bagagetips
Laptop, hoe klein ook en ook tablet moeten apart door de röntgen. Ik zou ze niet in je ruimbagage doen, personeel op vliegvelden gaan soms niet zachtzinnig om met je bagage. Fototoestellen en camera's mag je gewoon in je handbagage doen en hoef je er niet uit te halen, tenzij anders gevraagd. En wat je prothese betreft zou ik dat even melden bij het personeel voordat je door het metaalpoortje loopt. Maar ik verwacht daar geen problemen.
Al mijn electronica neem ik altijd mee in de handbagage (laptop, camera, tomtom, ipod).
Even slim inpakken, omdat de laptop inderdaad apart gescanned wordt. Waarom dat is, weet ik niet, en ach, maakt me ook niet veel uit.
Even slim inpakken, omdat de laptop inderdaad apart gescanned wordt. Waarom dat is, weet ik niet, en ach, maakt me ook niet veel uit.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Laptop bij de handbagage. In het algemeen wil je electronica niet als ruimbagage hebben. Je bent er niet voor verzekerd als het gestolen wordt of defect raakt als er hard met je koffer gegooid wordt. Zelfde voor andere waardevolle spullen.
Je koffer mag ook niet op slot naar de USA (enkel met een TSA slot)
Je koffer mag ook niet op slot naar de USA (enkel met een TSA slot)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik neem altijd beiden mee als handbagage, en tot nu toe hoefde ik alleen maar de laptop uit de tas te halen en laten scannen, de Ipad heeft tot nu toe alleen het vliegtuig aan de binnenkant bekeken en verder niet.
Alle koffers gaan op slot, ook extra TSA slot er op, ik loop liever geen risico als de bagage niet is afgesloten. Als ze in de koffer willen kijken breken ze hem maar open, maar ook dit gebeurd vaak niet omdat ook de koffers voor het aan boord gaan worden gescand.
Tuurlijk, zo af en toe vinden mensen wel eens een briefje, maar (tot nu toe) wij sluiten altijd de bagage af en bij het inchecken bij US Customs kunnen ze vragen of de koffers open mogen, maar de keren dat wij uit de US vetrokken is dat niet voorgekomen.
Alle electronica in de handbagage is altijd het verstandigst, dan weet je zeker dat je koffers niet worden open gebroken...
Alle koffers gaan op slot, ook extra TSA slot er op, ik loop liever geen risico als de bagage niet is afgesloten. Als ze in de koffer willen kijken breken ze hem maar open, maar ook dit gebeurd vaak niet omdat ook de koffers voor het aan boord gaan worden gescand.
Tuurlijk, zo af en toe vinden mensen wel eens een briefje, maar (tot nu toe) wij sluiten altijd de bagage af en bij het inchecken bij US Customs kunnen ze vragen of de koffers open mogen, maar de keren dat wij uit de US vetrokken is dat niet voorgekomen.
Alle electronica in de handbagage is altijd het verstandigst, dan weet je zeker dat je koffers niet worden open gebroken...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Bij de paspoortcontrole doen ze niets met je laptop. Je zal de securitycheck bedoelen.passy schreef:Bij het onderwerp bagage van jullie site las ik dat als je je laptop in je handbagage stopt je die moet uithalen bij de paspoortcontrole. Waarom is dit?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hebben toch verschillende keren een briefje in onze bagage gevonden, dat zou al heel wat koffers gekost hebben
Wat versta je onder een TSA slot?

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
Zo'n slot die door de douane kan worden opengemaakt..
Ik ben even aan het zoeken geweest, maar klopt het dat een dan zo'n cijferslotje is, en dat de douane het dan open kan krijgen met een speciaal sleuteltje?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je hebt ze in allerlei soorten en maten, maar de bedoeling is inderdaad dat de TSA het slot open kan maken met een apart soort sleutel.
Het enige waar je op hoeft te letten is dat er op de verpakking staat dat het een TSA goedgekeurd/approved slot is.
Het enige waar je op hoeft te letten is dat er op de verpakking staat dat het een TSA goedgekeurd/approved slot is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
ik doe mijn bagage altijd op slot met een tie-wrap, en in een kleine ritssluiting van mijn ruim bagage een nagelknipper zodat ik mijn bagage natuurlijk ook terug open krijg.
vroeger toen ik aak naar Egypte ging maakte ze mijn koffer regelmatig open en dan knippen ze gewoon de tie wrap door lekker handig en niets stuk
vroeger toen ik aak naar Egypte ging maakte ze mijn koffer regelmatig open en dan knippen ze gewoon de tie wrap door lekker handig en niets stuk
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Nadeel van een tie wrap is wel, dat wanneer ze je koffer open maken voor controle, hij daarna dus ook open blijft.
Ik ga er namelijk niet vanuit dat ze er voor jou weer een tie wrap doorheen doen.
Ik ga er namelijk niet vanuit dat ze er voor jou weer een tie wrap doorheen doen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Denk dat je zelfs geen tie-wraps mag gebruiken voor de VS. Zelf heb ik ook TSA slot en heb vorige keer controle gehad. Buiten het briefje aan de binnenkant was daar niets van te merken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Laptop controleren ze op drugs en materialen voor bommen als ik niet mis ben. Alle electronica zoals laptops, camera's enz. neem je best mee in handbagage. Enkel uw laptop moet apart gescand worden. Voor uw prothese moet je een attest hebben! Opgesteld in de Engelse taal. Weet nu niet precies of dat nog officieel moet gemaakt worden via gemeente of dergelijke, maar die info kan uw huisarts misschien wel geven? Je zal wellicht niet de enige zijn die zo een attest nodig heeft.passy schreef:Bij het onderwerp bagage van jullie site las ik dat als je je laptop in je handbagage stopt je die moet uithalen bij de paspoortcontrole. Waarom is dit?
- Mads2010
- Amerikafan
Tie-wraps waren in 2012 geen probleem. I.v.m. beperkte ruimte in camper nemen wij altijd grote sporttassen mee. Bij 1 tas was de tie-wrap verwijderd en hadden we een briefje van de US Customs. Dit was op o'Hare in Chicago.Denk dat je zelfs geen tie-wraps mag gebruiken voor de VS. Zelf heb ik ook TSA slot en heb vorige keer controle gehad. Buiten het briefje aan de binnenkant was daar niets van te merken.
Je mag alles gebruiken hoor. Het is niet verboden om je koffer op slot te doen.Kristel De Schryver schreef:Denk dat je zelfs geen tie-wraps mag gebruiken voor de VS. Zelf heb ik ook TSA slot en heb vorige keer controle gehad. Buiten het briefje aan de binnenkant was daar niets van te merken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inderdaad, je hebt gelijk. Heb het nog eens nagekeken en het is alleen maar 'reisadvies'. Ze breken gewoon uw koffer open dan als je een ander slot hebt dan een TSA.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Bij ons hebben ze ook weleens netjes andere tie-wraps op de koffers gedaan na controle,
Wij hebben ook wel eens nieuwe tie-wraps gekregen nadat de bagage was gecontroleerd.