Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Informatie expat idee

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Basics
Amerika-ontdekker

Re: Informatie expat idee

Bericht door Basics »

Dat ik ook zou kunnen gaan werken is wel ideaal maar dan moet ik nog steeds een baan vinden in de stad waar we heen gaan. Ik zag wel al op monsterboard functies waar ik geschikt voor zou zijn maar dan is het nog de vraag of ik interessant ben voor hun, maar het bedrijf waar mijn vrouw voor werkt zal gaan helpen om ook mij aan een baan te helpen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is me nog steeds niet duidelijk of jullie voor een beperkte periode naar de US gaat of dat jullie in principe permanent wilt verhuizen.
(Ook weet ik niet hoe oud je bent, en of jij ouder bent dan je vrouw, ook van belang.)

Ben je hier tijdelijk dan is het leuk om te werken, collega's, extra inkomen enz. Je kunt in principe rustig aan doen tot je iets goeds vindt.

Het bedrijf waar je vrouw gaat werken zal jouw L-2 Visum ook regelen en betalen. Vraag of ze addioneel - na je aankomst in de US ook willen filen voor je Work Permit. (De filing fee is $ 380.)

Komen jullie voorgoed naar de US dan moet je zsm. na aankomst aan de slag. Desnoods in een baan buiten jouw gebied van expertise.
Enige tijd niet hebben gewerkt maakt je in de US voor de meeste werkgevers 'minder geschikt'.

Wees voorzichtig met beloftes die het bedrijf doet zolang jullie nog in onderhandeling zijn. Zorg dat je alle toezeggingen op papier krijgt.
Maar zelfs dan kun je ontdekken dat men in de US snel is van beloven, maar dat beloftes waarmaken een heel ander hoofdstuk is - dat vaak ongeschreven blijft. Men vertelt hier al snel wat me denkt dat iemand wil horen, want dan is het probleem op dat moment 'opgelost'.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vermoed dat ze maar tijdelijk willen gaan, aangezien dit uit het openingsbericht komt:
Basics schreef: omdat zoals de planning nu in ons hoofd is wij na Amerika door gaan naar zuid Amerika. Wat kan en zal een werkgever voor ons kunnen betekenen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Daar had ik inderdaad totaal overheen gelezen ! Chapeau !

Maar hoe lang denkt TS dan in de US te wonen/te werken ? Een werkgever plaatst toch over voor een periode van enkele jaren ? wanneer verhuizing enz. worden betaald.
Plus ik keek vooral naar het lijstje van emolumenten, ook niet iets dat een werkgever doet voor iemand die slechts korte tijd in de US kan/wil werken ?

Nu zou ik graag weten: Basics, is plan dan dat je vrouw eerst in de US en vervolgens in een ander land - in Zuid Amerika - gaat werken ?
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

Zoals de planning er nu uit ziet gaan wij eerst 5 jaar naar Amerika, aansluitend 5 jaar zuid Amerika ( Brazilië ) en dan is er nog twijfel of we 5 jaar naar Azië toen gaan. Maar voor de komende 10 jaar weten we al wat de planning is..
Ik heb dan ook 5 jaar de tijd om Portugees en Spaans te leren als we in Amerika zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer