Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Informatie expat idee

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Basics
Amerika-ontdekker

Re: Informatie expat idee

Bericht door Basics »

Duidelijk verhaal usinsider, bedankt.. Mijn vrouw gaat vanmiddag met de h.r van Europa praten over hoe en wat dus dan gaan we meer horen.

En huis onder water is een uitdrukking dat er meer hyphotheek op het huis zit dan het waard is.. Voor ons bv 290.000 hypho en de waarde is rond de 250.000.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hier kennen we short sales - dan stemt de bank ermee in dat het huis voor een lagere prijs wordt verkocht dan er nog hypotheek op rust. De bank neemt dan het verlies (niet het dankzij overheidsregelgeving). Zo werd mijn buurvrouws huis verkocht.
Mijn buren aan de andere kant, weinig aanbetaald ook vermoed ik, vertrokken op een nacht. Ze zagen niet het nut van hypotheek doorbetalen op een huis waar ze $ 550,000 voor hadden betaald en dat twee jaar later nog maar $ 350,000 waard as.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

sachasenne schreef:Mss een heel domme vraag, maar wat is een koophuis onder water?
Ik neem aan dat het niet overstroomd is momenteel? :-)
Dit is een Amerikaanse uitdrukking die hier is overgenomen en betekend inderdaad:

"meer schuld dan waarde"
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

Hier zijn de huizenprijzen gemiddeld 20a30% gedaald in waarde dus heel erg veel mensen hebben dat probleem alleen ja dit is Nederland dus de banken zeggen heel simpel ja niet ons probleem je neemt maar een lening om het terug te betalen.

Wij weten wel wij kopen nooit meer een huis in Nederland want vroeger dacht iedereen dat handig was voor later maar nu wordt je zelfs harder gestraft als je je huis afbetaald hebt, je wordt dan over al op gekort en je mag eerst je huis op eten voordat je ook maar iets krijgt.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat afbetalen van een huis - als je een hypotheek hebt - wordt wel voor een deel meebetaald door derden (overheid, andere belastingbetalers) via de aftrek van de hypotheekrente.

Je schrijft 'je wordt overal op gekort' etc. 'voor je iets krijgt'.
Wat verwacht je in de US ? Hier wordt je inderdaad niet gekort - om de simpele reden dat er bijna nergens op te korten valt. De US kent niet een voorzieningen systeem dat Ned. en Belgie ook kennen. Hoeveel er ook van is afgebroken inmiddels.

Hier in de US mag je meteen beginnen 'je huis op te eten' bv. middels oversluiten hypotheek om een deel van je inleg terug te halen - als dat geld er nog is.

Ik begrijp dat jullie geen kinderen hebben die mee willen emigreren ?

Wens je vrouw succes met het gesprek en laat weten hoe het verder gaat !
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

Nee we hebben geen kinderen.. Die komen er ook niet, ik wil zelf altijd nog een kind adopteren.. Mooie dame Blond haar blauwe ogen jaartje of 18 maar mijn vrouw vindt dat geen goed idee hahahaha..

En in Amerika weet je wel waar je aan toe bent.. Je eigen shit regelen.. Hier in Nederland betalen wij juist steeds meer voor de mensen die te lui zijn om te werken of voor de mensen die hier 4 maanden werken en dan een jaar uitkering krijgen ( en dat gebruiken in hun eigen land).. Dus geef mij maar het Amerika principe..
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

sachasenne schreef:Mss een heel domme vraag, maar wat is een koophuis onder water?
Ik neem aan dat het niet overstroomd is momenteel? :-)
was het me al aan het voorstellen :lol:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

USInsider schreef: Mbt. de eis je huis aan te houden. Dit komt vaak voort uit het feit dat sommige werkgevers (en hun advokaten) niet bekend zijn met het feit dat de voorwaarde 'must keep foreign residence' uit de immigration regelregeving is verwijderd omstreeks 2000. (Tot die tijd was dat inderdaad officeeel een vereiste voor non-immigrant work permits zoals de L-1.)
Ik sprak laatst een vrouw die jaren op de hr afdeling van een multinational had gewerkt, en vooral met expats bezig was geweest, zij gaf dus aan dat de eis om het huis aan te houden puur te maken heeft met een makkelijkere terugkeer, en dat ze dan dus ter compensatie je woonlasten in je expat-land betalen. Stond helemaal los van de VS, gewoon een algemene regel. Scheen een algemen regel te zijn bij veel grote bedrijven.

Wij waren in de VS niet op expat basis, dus we betaalden sowieso alles zelf. Maar verscheping van je spullen, tijdelijke woonruimte tot je iets definitiefs hebt gevonden, ziektekostenverzekering, tickets voor bezoek aan NL, dat zijn wel basiszaken die je sowieso moet afspreken.
Terug in Texas!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Basics schreef:Nee we hebben geen kinderen.. Die komen er ook niet, ik wil zelf altijd nog een kind adopteren.. Mooie dame Blond haar blauwe ogen jaartje of 18 maar mijn vrouw vindt dat geen goed idee hahahaha..

En in Amerika weet je wel waar je aan toe bent.. Je eigen shit regelen.. Hier in Nederland betalen wij juist steeds meer voor de mensen die te lui zijn om te werken of voor de mensen die hier 4 maanden werken en dan een jaar uitkering krijgen ( en dat gebruiken in hun eigen land).. Dus geef mij maar het Amerika principe..
Beetje rare voorstelling heb jij van Amerika. Wat is het amerika principe dan? Ik betaal ook elke maand mijn bijdrage hoor aan sociale lasten.

Ik regel wel mijn eigen sh#t trouwens. Letterlijk. Maar dat is meer omdat er hier geen riolering is en ik mijn eigen zaakje moet regelen. Ik moet zeggen, riolering is makkelijker
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Ja hoor, nu heb ik een beeld in mijn hoofd hoe Ned in MO zich afgelopen winter met de sneeuwschuiver een weg baande naar de outhouse voor de dagelijkse #2 .... :shock:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hemmie, wij wilden destijds ons huis ook in eerste instantie verhuren. Maar ontdekten dat eenmaal verhuurd, een huurder niet zomaar het pand zal verlaten als jij terugkomt. Hij/zij heeft wettelijke rechten als huurder. We moesten het huis gemeubileerd gaan verhuren en dan nog....
Dat was voor ons een van de redenen om het huis te verkopen.

Is die regelgeving in Ned. dan veranderd ?
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

Nee die regelgeving is niet veranderd, je zal als je het huis verhuurd een ontruimingsverklaring er bij moeten hebben van de bank.
Een huurder krijg je niet zomaar uit je huis dus je zou dan een bepaalde periode huur contract moeten opstellen van bv 1 jaar. Anders krijg je de huurder dus echt niet weg als je bv eerder terug komt.

En mijn voorstelling van Amerika is toch eigenlijk heel simpel: je wordt beloond als je werkt en je wordt niet beloond als je niet werkt. Het tegenovergestelde van hier in Nederland. :blink:
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

ned in MO schreef:
Beetje rare voorstelling heb jij van Amerika. Wat is het amerika principe dan? Ik betaal ook elke maand mijn bijdrage hoor aan sociale lasten.

Ik regel wel mijn eigen sh#t trouwens. Letterlijk. Maar dat is meer omdat er hier geen riolering is en ik mijn eigen zaakje moet regelen. Ik moet zeggen, riolering is makkelijker
Wat betaal je dan aan sociale lasten als ik vragen mag?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Basics, weggaan uit een land omdat van alles en nog wat je niet bevalt is meestal een slecht idee. Binnen de korste keren zul je tegen soortgelijk aanlopen in je nieuwe lokatie.

Hier lijken belastingen lager. Dat komt omdat meestal allen Fed. tarieven worden aangegeven. Maar je betaalt ook Payroll taxes en MediCare taxes. En je betaalt in de meeste staten ook State tax.

Veel van wat in Ned. is geregeld moet je in de US zelf regelen. Bv. ziektenkosten verz. (tenzij de werkgever dit aanbiedt.) Uitkering bij invaliditeit is meestal alleen als je invalide raakt 'on the job'. Uitkering bij werkloosheid is kort en laag.
Verpleeghuis moet je hier zelf verzekeren. En dat is zo duur dat maar weinigen dat doen.
Social Security is ook laag. Oudedagsvoorzieningen moet je hier zelf regelen.
Je hebt geen kids dus het zal je minder aanspreken, maar onderwijs is hier over het alg. behoorlijk prijzig.

Veel van de lokale voorzieningen (politie, onderwijs) wordt lokaal geregeld en daar moet lokaal voor worden betaald. Property taxes zijn hier hoger dan in Ned. of Belgie, in de meeste plaatsen is OG enkele honderden dollars per maand.

Een ontwikkelde samenleving kost geld. Wil je dat niet dan kun je beter naar een derde wereld land verhuizen, daar moeten de meesten nog dagelijks vechten voor hun bestaan. En solodariteit is er vrijwillig, niet bij overheid geregeld inderdaad.

In de US is ook een illusie dat mensen 'zelfredzaam' moeten zijn. Maar sommigen zijn dat domweg niet. Wat in Ned./BE wordt uitgegeven aan uitkeringen wordt hier ook betaald. Maar op een andere manier: gang-prevention, hulp aan daklozen, emergency med. care, medic-aid, food-pantries, food stamps, SNAP, AFDC, section 8 housing, leningen, gratis telefoons, hulp bij betalen energie-rek., en andere subsidies. enz.
Plus er moeten steeds gevangenissen gebouwd worden.

Kortom alles opgeteld, afgetrokken, doorgerekend, is het hier niet goedkoper dan in Ned. heb ik de indruk.
Maar meningen kunnen verschillen. Plus woon je in een rijker gebied dan zie je inderdaad mensen hun zaakjes zelf regelen. Till the wolf comes at the door. Ik woon in een arm gebied en daar moeten mensen inderdaad meer een beroep doen op voorzieningen.

Het gaat er niet alleen om wat je betaalt, maar ook wat je ervoor terugkrijgt. Hier zijn mensen stukken sneller failliet of dakloos als het even tegen loopt. Bv. ernstige ziekte, verlies baan, enz. Het idee dat mensen kiezen voor tegenslag is nogal simplistisch.
Plus hoe meer arme mensen in een land, hoe slechter de economie draait.

Wat jij zegt over misbruik van voorzieningen (en het gebeurt - dat ontken ik niet) vindt hier net zo hard plaats.
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 apr 2014, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

Oh ons tijdelijk vertrek is ook niet gebaseerd op de slechte/ minder goede kanten van Nederland, maar ik ben nog een klein beetje gefrustreerd vandaag over sommige dingen die met vrienden gebeuren ( 30 jaar voor dezelfde baas werken en vandaag te horen gekregen dat hij niet meer in het plaatje past ).

En qua sociale kosten zullen de landen niet veel verschillen maar qua uitgaven zullen er wel degelijk verschil in zitten ik weet niet of in Amerika ook zoiets bestaat als primaire levens onderhoud bestaat voor mensen? Hier in nl is dat bv internet aansluiting, computer, al de keuken apparatuur, wasmachine droger en een vakantie. En daar doel ik meer op, we slaan met ze alle een beetje door vind ik persoonlijk.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

IN Nederland krijg je na die 30 jaar in ieder geval nog iets van een ontslaguitkering, hier in de States sta je gewoon zonder ook maar iets op straat....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voorzieningen zijn per staat verschillend maar in principe heb je gelijk.
Plus in de meeste staten ben je 'at will' aan het werk. Men kan je zonder reden vertellen dat je de dag daarop al niet meer hoeft te komen.

Basics, waar jij over bezwaren over hebt, krijg ik hier idem dito te horen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 apr 2014, 00:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Basics
Amerika-ontdekker

Bericht door Basics »

Jrabakker schreef:IN Nederland krijg je na die 30 jaar in ieder geval nog iets van een ontslaguitkering, hier in de States sta je gewoon zonder ook maar iets op straat....
Hij krijgt 26.000 euro mee 52% er af plus de ww. zegt heel simpel dat hij zijn bonus eerst moet opmaken voor dat hij aanspraak kan maken op de ww.

Maar in elk land is er wel wat dat besef ik dondersgoed dus laten we deze discussie stoppen en weer over de leuke dingen hebben..
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik wil best gerichte vragen beantwoorden.
Inderdaad denk ik dat een discussie over 'is het in Ned beter geregeld of juist in de US ?' een zinloze diskussie is. Het is in de US anders geregeld. Soomigen spreekt dat meer aan, anderen minder.
Ik wil alleen benadrukken dat je niet moet denken dat je automatisch dankzij dat 'andere' systeem in de US sneller een vetter spaarvarken zult hebben.
Dat bij een L-1 visa als echtgenoot ook mag werken zal echter verschil maken voor het spaarvarkentje.

Alle verhalen over hard werken en slagen, en de US 'as land of opportunity' zijn propaganda. Waar veel USers in geloven, dat wel.
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 apr 2014, 05:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

"Social Security is ook laag" hangt helemaal af van hoeveel je hebt verdiend, en mijn Social Security is veel meer dan wat een alleenstaande in NL aan AOW ontvangt, en ik ontvang Social Security sinds m'n 63ste. Als ik had gewacht was het meer geweest.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer