Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jan39: West-Amerika 2
Reis Jan39: West-Amerika 2
Beste allemaal,
Na in 2011 het 'standaard'-rondje te hebben gemaakt (SF, Yosemite, Death Vally, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, GC, LA) willen wij dit jaar opnieuw naar West-Amerika. De reis staat gepland in september, maar er zijn nog geen tickets geboekt. De totale reisduur is ca. 20 dagen.
Het gebied rond Moab, Monument Valley en Zion willen we dit keer goed de tijd voor hebben (in 2011 maar 1 dag Zion). We twijfelen om een rondje LV-LV te doen of om te starten in SF en zo ook nog Yosemite te bezoeken, dit vonden we erg mooi en de Tioga Road hebben we vorige keer niet gereden.
Voorlopig hebben we onderstaande schema's:
LV-LV
dag 1 AMS Las Vegas
dag 2 Las Vegas Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion Capitol Reef
dag 6 Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab Monument Valley
dag 13 Monument Valley
dag 14 Monument Valley Page
dag 15 Page
dag 16 Page Las Vegas
dag 17 Las vegas
dag 18 Las vegas
dag 19 Las vegas
dag 20 Las vegas AMS
SF-LV
dag 1 AMS SF
dag 2 SF
dag 3 SF Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite Lee Vining
dag 6 Lee Vining Death Valley
dag 7 DV Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion Capitol Reef
dag 11 Capitol Reef Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab
dag 15 Moab Monument Valley
dag 16 Monument Valley Page
dag 17 Page Las Vegas
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las Vegas AMS
De exacte plaatsen om te overnachten weten we nog niet, maar dit zijn de gebieden die we per dag willen bekijken.
Graag jullie tips/haalbaarheid van bovenstaande routes.
Alvast bedankt!
Na in 2011 het 'standaard'-rondje te hebben gemaakt (SF, Yosemite, Death Vally, Las Vegas, Zion, Bryce, Page, GC, LA) willen wij dit jaar opnieuw naar West-Amerika. De reis staat gepland in september, maar er zijn nog geen tickets geboekt. De totale reisduur is ca. 20 dagen.
Het gebied rond Moab, Monument Valley en Zion willen we dit keer goed de tijd voor hebben (in 2011 maar 1 dag Zion). We twijfelen om een rondje LV-LV te doen of om te starten in SF en zo ook nog Yosemite te bezoeken, dit vonden we erg mooi en de Tioga Road hebben we vorige keer niet gereden.
Voorlopig hebben we onderstaande schema's:
LV-LV
dag 1 AMS Las Vegas
dag 2 Las Vegas Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion Capitol Reef
dag 6 Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab Monument Valley
dag 13 Monument Valley
dag 14 Monument Valley Page
dag 15 Page
dag 16 Page Las Vegas
dag 17 Las vegas
dag 18 Las vegas
dag 19 Las vegas
dag 20 Las vegas AMS
SF-LV
dag 1 AMS SF
dag 2 SF
dag 3 SF Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite Lee Vining
dag 6 Lee Vining Death Valley
dag 7 DV Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion Capitol Reef
dag 11 Capitol Reef Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab
dag 15 Moab Monument Valley
dag 16 Monument Valley Page
dag 17 Page Las Vegas
dag 18 Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las Vegas AMS
De exacte plaatsen om te overnachten weten we nog niet, maar dit zijn de gebieden die we per dag willen bekijken.
Graag jullie tips/haalbaarheid van bovenstaande routes.
Alvast bedankt!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: West-Amerika 2
één van de belangrijkste zaken ontbreekt: wanneer willen jullie gaan ?
Verder moet je natuurlijk ook naar de kosten kijken als je een keus maakt. Op zich lijkt het mij interessanter om SF - LV te doen, als je zelf al aangeeft dat je graag naar Yosemite wil.
In je voorstel LV-LV neem je erg veel tijd voor een aantal plaatsen, naar mijn gevoel wat te veel, tenzij je echt veel wandelingen wil maken.
Verder moet je natuurlijk ook naar de kosten kijken als je een keus maakt. Op zich lijkt het mij interessanter om SF - LV te doen, als je zelf al aangeeft dat je graag naar Yosemite wil.
In je voorstel LV-LV neem je erg veel tijd voor een aantal plaatsen, naar mijn gevoel wat te veel, tenzij je echt veel wandelingen wil maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
We willen in september 2014. Wat betreft de kosten, hier baseren wij onze keus niet op. Het belangrijkste voor ons is dat de reis niet te gehaast is en dat we ook een paar uurtjes aan het zwembad kunnen liggen om te relaxen.
We vinden het leuk om een wandeling te maken, maar geen wandeling van 8 uur. Per park bezoeken we de uitkijkpunten en maken een aantal wandelingen van een max. 3 uur per wandeling.
@Marcopstal, we zijn het met je eens dat LV-LV voor een aantal plaatsen erg veel tijd in zit. Zijn er plaatsen in de buurt die we goed kunnen inpassen?
We vinden het leuk om een wandeling te maken, maar geen wandeling van 8 uur. Per park bezoeken we de uitkijkpunten en maken een aantal wandelingen van een max. 3 uur per wandeling.
@Marcopstal, we zijn het met je eens dat LV-LV voor een aantal plaatsen erg veel tijd in zit. Zijn er plaatsen in de buurt die we goed kunnen inpassen?
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Beide routes zijn mooi, maar de versie die start in SF lijkt mij wat meer variatie te bieden. Voor allebei de versies zijn er twee dagen waar je over zou kunnen nadenken. Van Zion naar Capitol Reef (Springdale-Torrey ?) op een dag kan wel, maar je hebt dan niet veel tijd voor de uitstapjes langs deze route. Vooral langs de UT12 is een hoop te zien. De weg/route zelf is heel mooi, maar er blijft weinig ruimte over voor afwijken van route voor o.a. Bryce, Kodakchrome SP, Hole on the Rock Road en Devils Garden of Burr Trail. Met een extra stop tussen Zion en CR zou je daar meer tijd voor hebben (bijv. in Escalante). Dan zou je daarna via Burr Trail door Grand Staircase NM kunnen rijden en via Notom-Bullfrog Road naar het noorden kunnen gaan. Monument Valley zou wel een dag minder kunnen om een eztra dag tussen Zion en CR te hebben
Verder vindt ik persoonlijk de afstand Page-Las Vegas te veel voor op een dag als je via Grand Canyon zou gaan. Ga je via de kortste weg, dan kom je via Hurricane, St George weer over de zelfde route als de heen weg..
Verder vindt ik persoonlijk de afstand Page-Las Vegas te veel voor op een dag als je via Grand Canyon zou gaan. Ga je via de kortste weg, dan kom je via Hurricane, St George weer over de zelfde route als de heen weg..
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de eerste route heerlijk rustig, maar 2 nachten MV is wat veel, en ook Moab en Las Vegas zou minder kunnen. De andere route kan ook prima, maar als je het héél rustig aan wilt doen is dis het eerste deel wat minder. Ik zou denk ik kiezen voor een rondje Las Vegas maar dan proberen er nog iets aan toe te voegen, zoals Mesa Verde, Grand Junction (voor Colorado NM), meer tijd voor Page (loten voor de Wave?) etc. Of kijk eens naar een route vanaf Denver. Misschien kun je daarvoor wat ideeën opdoen uit ons 2013-verslag.
In de SF-LV variant zou ik de laatste nacht Zion vervangen door een overnachting bij Bryce zodat je wat meer tijd hebt voor het stuk naar Capitol Reef.
Marianne
In de SF-LV variant zou ik de laatste nacht Zion vervangen door een overnachting bij Bryce zodat je wat meer tijd hebt voor het stuk naar Capitol Reef.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
In de route LV-LV zou je er een stukje Rocky Mountains kunnen bijnemen. Vanuit Grand Junction naar Colorado Springs (Garden of the Gods en Pikes Peak) en naar Denver. Vervolgens Rocky Mountain national Park.
In functie van de invulling in het aantal dagen zou je via Salt Lake City kunnen terugkeren richting Vegas. Je zou dan mss wel wat moeten goochelen met de volgorde. Op het eerste zicht zou ik dan Zion - Page - MV - Moab - Rocky Mountain - SLC - Capitol Reef - Vegas doen.
Je kan eventueel ook Sedona, Mesa Verde, e.d. erbij voegen.
Kijk eens op: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html er is immers veel te zien in Arizona en Utah.
In functie van de invulling in het aantal dagen zou je via Salt Lake City kunnen terugkeren richting Vegas. Je zou dan mss wel wat moeten goochelen met de volgorde. Op het eerste zicht zou ik dan Zion - Page - MV - Moab - Rocky Mountain - SLC - Capitol Reef - Vegas doen.
Je kan eventueel ook Sedona, Mesa Verde, e.d. erbij voegen.
Kijk eens op: http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html er is immers veel te zien in Arizona en Utah.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik vind je eerste route juist heel mooi en hij komt ook best wel overeen met de reis zoals wij hem willen plannen. Met hier en daar tijd om gewoon relaxed aan het zwembad te liggen, maar toch genoeg te zien.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=53047
Hier kun je zien wat ons plan is.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=53047
Hier kun je zien wat ons plan is.
Bedankt allemaal voor de snelle reacties, hier kunnen we weer verder mee aan de slag. Voorlopig blijven we nog even naar beide routes kijken, we gaan nu goed per gebied bekijken wat we daar willen doen om zo te bepalen welke route het best past bij onze wensen.
Tijdens onze vorige reis hebben we de Grand Canyon al bezocht en deze staat nu daarom niet in de planning (hoewel de north rim misschien nog een optie is in het rondje LV-LV). Ook hebben we toen Bryce al bezocht waardoor we dit nu overslaan. In Page hebben we de Upper Antelope canyon en Horseshoe Bend bezocht, nu willen we wellicht de Lower Antelope Canyon bezoeken en het lijkt ons leuk om een kano of boot te huren.
De opmerking van Marianne mbt MV snap ik volledig, die twee nachten gaan we aanpassen. Zouden jullie aanraden om hier wel te overnachten of MV bezoeken onderweg van Moab naar Page als je ervan uitgaat dat we vroeg in de ochtend vertrekken in Moab ?
De optie vliegen op Dever hebben we bekeken maar we lopen tegen de one way fee van de huurauto aan ? Zijn er maatschappijen die deze fee niet rekenen over dit traject ? Jullie verslagen hebben ons in ieder geval al erg geholpen.
Alvast bedankt weer voor jullie hulp en we gaan ons verder verdiepen in de bezienswaardigheden/plaatsen die jullie hebben genoemd !
Tijdens onze vorige reis hebben we de Grand Canyon al bezocht en deze staat nu daarom niet in de planning (hoewel de north rim misschien nog een optie is in het rondje LV-LV). Ook hebben we toen Bryce al bezocht waardoor we dit nu overslaan. In Page hebben we de Upper Antelope canyon en Horseshoe Bend bezocht, nu willen we wellicht de Lower Antelope Canyon bezoeken en het lijkt ons leuk om een kano of boot te huren.
De opmerking van Marianne mbt MV snap ik volledig, die twee nachten gaan we aanpassen. Zouden jullie aanraden om hier wel te overnachten of MV bezoeken onderweg van Moab naar Page als je ervan uitgaat dat we vroeg in de ochtend vertrekken in Moab ?
De optie vliegen op Dever hebben we bekeken maar we lopen tegen de one way fee van de huurauto aan ? Zijn er maatschappijen die deze fee niet rekenen over dit traject ? Jullie verslagen hebben ons in ieder geval al erg geholpen.
Alvast bedankt weer voor jullie hulp en we gaan ons verder verdiepen in de bezienswaardigheden/plaatsen die jullie hebben genoemd !
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
MV is vooral mooi bij zonsopkomst en ondergang. Met een overnachting daar (The View, Goulding of Mexican Hat) kan je daar maximaal van genieten. Vanuit Moab naar MV kan je dan via Moki Dugway, Mulley Point, Valley of the Gods en Goosnecks SP.
Wij hebben voor onze roadtrip in mei een auto gehuurd vanaf Denver en leveren hem in LA in zonder drop-off fee. Als je boekt bij Alamo via http://www.drive-usa.de valt die fee weg in bepaalde gevallen. We hebben er nog geen ervaring mee, maar ik heb al van anderen hier op het forum gehoord dat hij effectief niet aangerekend wordt en het staat ook zo in de voorwaarden.
NYC & ZW 2014: http://mjusa2014.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou zo voor optie 1 kiezen!
Met een paar kleine aanpassingen misschien wel.
Die 2 nachten Monument Valley zou ik niet nodig vinden. Beter eentje extra voorzien bij Page. Daar kan je zóveel doen!
En de route Zion - Capitol Reef - Moab zou ik inderdaad in meer stukken indelen. Ook hier zoveel moois te zien/doen: Lower Calf Creek Falls, Burr Trail, Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley,...
Bijvoorbeeld:
dag 1 AMS - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Escalente (?)
dag 6 Escalente - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Monument Valley
dag 13 Monument Valley Page
dag 14 Page
dag 15 Page
dag 16 Page Las Vegas
dag 17 Las vegas
dag 18 Las vegas
dag 19 Las vegas
dag 20 Las vegas AMS
De rit Page - Las Vegas vind ik zelf wel lang. Je zou bijvoorbeeld ook in het begin richting Cedar City kunnen rijden en daar het Kolob gedeelte van Zion onderweg meepikken. Dan van Cedar City via Cedar Breaks (zeker de moeite!) richting Escalente en verder naar Capitol Reef.
Op het einde ga je dan van Page, via Zion (het bekende gedeelte) naar Las Vegas.
Bijvoorbeeld:
dag 1 AMS - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Cedar City
dag 3 Cedar City - Escalente (?)
dag 4 Escalente - Capitol Reef
dag 5 Capitol Reef
dag 6 Capitol Reef - Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab - Monument Valley
dag 11 Monument Valley Page
dag 12 Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Las Vegas
dag 17 Las vegas
dag 18 Las vegas
dag 19 Las vegas
dag 20 Las vegas AMS
Het is inderdaad ook een mogelijkheid om vanaf Denver te vertrekken. Alleen zou ik dan niet Denver - LA doen, maar Denver - Vegas. Heb je wel dropoff kosten (bij National het minste van al) natuurlijk. Maar Denver - LA lijkt me krap te worden als je veel tijd aan Moab, Zion en Vegas wilt besteden. Als je Capitol Reef wilt meepikken zal je dan wel Page en Monument Valley moeten laten vallen vrees ik. Als is Monument Valley misschien wel mogelijk als je daarna via de UT 95 richting Hanksville en zo Capitol Reef rijdt.
Wij hebben in 2012 Denver - Vegas gedaan. Wij hadden wel maar 14 dagen en het was al de vierde keer in dat gebied voor ons. Maar je zou onze route van toen wel kunnen gebruiken als basis en overal wat meer dagen bijzetten.
En kijk zeker ook eens naar onze andere vakanties (zie link in mijn onderschrift).
Die 2 nachten Monument Valley zou ik niet nodig vinden. Beter eentje extra voorzien bij Page. Daar kan je zóveel doen!
En de route Zion - Capitol Reef - Moab zou ik inderdaad in meer stukken indelen. Ook hier zoveel moois te zien/doen: Lower Calf Creek Falls, Burr Trail, Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley,...
Bijvoorbeeld:
dag 1 AMS - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Escalente (?)
dag 6 Escalente - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab
dag 12 Moab - Monument Valley
dag 13 Monument Valley Page
dag 14 Page
dag 15 Page
dag 16 Page Las Vegas
dag 17 Las vegas
dag 18 Las vegas
dag 19 Las vegas
dag 20 Las vegas AMS
De rit Page - Las Vegas vind ik zelf wel lang. Je zou bijvoorbeeld ook in het begin richting Cedar City kunnen rijden en daar het Kolob gedeelte van Zion onderweg meepikken. Dan van Cedar City via Cedar Breaks (zeker de moeite!) richting Escalente en verder naar Capitol Reef.
Op het einde ga je dan van Page, via Zion (het bekende gedeelte) naar Las Vegas.
Bijvoorbeeld:
dag 1 AMS - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Cedar City
dag 3 Cedar City - Escalente (?)
dag 4 Escalente - Capitol Reef
dag 5 Capitol Reef
dag 6 Capitol Reef - Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab - Monument Valley
dag 11 Monument Valley Page
dag 12 Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Las Vegas
dag 17 Las vegas
dag 18 Las vegas
dag 19 Las vegas
dag 20 Las vegas AMS
Het is inderdaad ook een mogelijkheid om vanaf Denver te vertrekken. Alleen zou ik dan niet Denver - LA doen, maar Denver - Vegas. Heb je wel dropoff kosten (bij National het minste van al) natuurlijk. Maar Denver - LA lijkt me krap te worden als je veel tijd aan Moab, Zion en Vegas wilt besteden. Als je Capitol Reef wilt meepikken zal je dan wel Page en Monument Valley moeten laten vallen vrees ik. Als is Monument Valley misschien wel mogelijk als je daarna via de UT 95 richting Hanksville en zo Capitol Reef rijdt.
Wij hebben in 2012 Denver - Vegas gedaan. Wij hadden wel maar 14 dagen en het was al de vierde keer in dat gebied voor ons. Maar je zou onze route van toen wel kunnen gebruiken als basis en overal wat meer dagen bijzetten.
En kijk zeker ook eens naar onze andere vakanties (zie link in mijn onderschrift).
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Re: Reis Jan39: West-Amerika 2
Goedenavond allemaal,
Aan de hand van jullie tips zijn we verder gaan sleutelen aan onze route. Omdat we toch wat meer nieuwe dingen willen zien in vergelijking met onze vorige reis hebben we de route LV-LV verder uitgewerkt. We hebben nu de volgende route staan:
dag 1 AMS - Las vegas (auto ophalen)
dag 2 LV - Page (boodschappen, lower antelope canyon) 437 km 4 u 13
dag 3 Page (varen)
dag 4 Page - Mon. Valley (Valley Drive) 195 km 2 u 3
dag 5 MV - Mesa Verde (Zonsopgang MV, Gooseneck SP, Valley of the Gods) 245 km 3 u 45
dag 6 Mesa Verde - Moab (Tour Mesa Verda, zonsondergang Arches) 201 km 2 u 6
dag 7 Moab (Canyonlands, Dead Horse SP)
dag 8 Moab (Arches)
dag 9 Moab (Arches, Canyonlands )
dag 10 Moab- Grand Junction (Scenic byway 128, Colorado NM) 163 km 1 u 52
dag 11 GJ -Capitol Reef (Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon) 350 km 3 u 55
dag 12 Capitol Reef (Capitol Reef, Gifford House taart eten)
dag 13 Capitol Reef - Zion (Scenic Highway 12 eventueel Bryce) 313 km 4 u 14
dag 14 Zion (Observation Point)
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Las vegas (Valley of Fire) 257 km 2 u 30
dag 17 LV
dag 18 LV
dag 19 LV
dag 20 LV Amsterdam
We hebben er voor gekozen om Mesa Verda en Grand Junction in te plannen. We hebben niet gekozen voor Escalante omdat we Bryce in principe niet meer willen bezoeken en de andere genoemde bezienswaardigheden voornamelijk onverharde wegen zijn. Zien we nog bezienswaardigheden over het hoofd in deze planning ? We denken zelf een niet al te drukke reis gepland te hebben waarin we wel veel kunnen zien maar ook kunnen relaxen. De reisdag van LV naar Page is voor ons geen probleem, omdat dit de eerste dag is zijn we toch vroeg wakker.
Alvast bedankt weer !
Aan de hand van jullie tips zijn we verder gaan sleutelen aan onze route. Omdat we toch wat meer nieuwe dingen willen zien in vergelijking met onze vorige reis hebben we de route LV-LV verder uitgewerkt. We hebben nu de volgende route staan:
dag 1 AMS - Las vegas (auto ophalen)
dag 2 LV - Page (boodschappen, lower antelope canyon) 437 km 4 u 13
dag 3 Page (varen)
dag 4 Page - Mon. Valley (Valley Drive) 195 km 2 u 3
dag 5 MV - Mesa Verde (Zonsopgang MV, Gooseneck SP, Valley of the Gods) 245 km 3 u 45
dag 6 Mesa Verde - Moab (Tour Mesa Verda, zonsondergang Arches) 201 km 2 u 6
dag 7 Moab (Canyonlands, Dead Horse SP)
dag 8 Moab (Arches)
dag 9 Moab (Arches, Canyonlands )
dag 10 Moab- Grand Junction (Scenic byway 128, Colorado NM) 163 km 1 u 52
dag 11 GJ -Capitol Reef (Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon) 350 km 3 u 55
dag 12 Capitol Reef (Capitol Reef, Gifford House taart eten)
dag 13 Capitol Reef - Zion (Scenic Highway 12 eventueel Bryce) 313 km 4 u 14
dag 14 Zion (Observation Point)
dag 15 Zion
dag 16 Zion - Las vegas (Valley of Fire) 257 km 2 u 30
dag 17 LV
dag 18 LV
dag 19 LV
dag 20 LV Amsterdam
We hebben er voor gekozen om Mesa Verda en Grand Junction in te plannen. We hebben niet gekozen voor Escalante omdat we Bryce in principe niet meer willen bezoeken en de andere genoemde bezienswaardigheden voornamelijk onverharde wegen zijn. Zien we nog bezienswaardigheden over het hoofd in deze planning ? We denken zelf een niet al te drukke reis gepland te hebben waarin we wel veel kunnen zien maar ook kunnen relaxen. De reisdag van LV naar Page is voor ons geen probleem, omdat dit de eerste dag is zijn we toch vroeg wakker.
Alvast bedankt weer !
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Persoonlijk vind ik het toch een beetje zonde om Capitol Reef - Zion in 1 dag te doen. Het is op zich een hele mooie route en bijvoorbeeld Lower Calf Creek Falls bereik je gewoon via een verharde weg hoor.
Enkel de reistijd is al 4 uur en dan wil je waarschijnlijk ook nog wel regelmatig stoppen. Wij hebben in 2010 enkel de wandeling naar Calf Creek Falls gedaan (en uiteraard gestopt aan elk uitkijkpunt
) en waren pas rond 17u in Escalente. Het is dan nog wel een heel eindje tot Zion. Ik zou toch proberen van er 1 overnachting tussen te zetten. Je wil misschien niet meer naar Bryce, maar je hebt daar ook nog Red Canyon SP bijvoorbeeld. Ook zeker de moeite om even kort te wandelen.
Onze reisverslagen:
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou van Mesa Verde eerst naar Grand Junction rijden over de prachtige Million Dollar Highway en daarna pas naar Moab gaan.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Je spreekt erover om te gaan varen in Page. Dit is meestal redelijk duur als je zelf een boot wil huren. Wat wel een aanrader is, is de boottocht over Lake Powell naar de Rainbow Bridge. Duurt een hele voormiddag of hele namiddag. Echt super! Ook niet goedkoop, maar zijn geld zeker waard!
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- ingrid14
- Amerika-expert
Doordat het waterniveau te laag is, moeten ze omvaren met de boten.
De tour duurt nu veel langer. Daarom is er nu maar vertrek per dag, niet meer 's ochtends en 's middags.
"The Castle Rock Cut is currently closed due to low lake levels. This tour will last approximately 7 - 7.5 hours total."
http://www.lakepowell.com/play/tours/bo ... idge-.aspx
Maar het blijft wel zeer de moeite waard.
Groetjes,
Ingrid
De tour duurt nu veel langer. Daarom is er nu maar vertrek per dag, niet meer 's ochtends en 's middags.
"The Castle Rock Cut is currently closed due to low lake levels. This tour will last approximately 7 - 7.5 hours total."
http://www.lakepowell.com/play/tours/bo ... idge-.aspx
Maar het blijft wel zeer de moeite waard.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Bedankt weer voor de hulp, heel fijn dat jullie de moeite nemen !
Doockles, je hebt ons enthousiast gemaakt, we hebben je reisverslag gelezen en het lijkt ons inderdaad erg mooi om de wandeling naar Calf Creek Falls te doen. Misschien zoeken we niet goed maar Rek Canyon SP kunnen we niet vinden, waar ligt dit precies. En hoe gaan we dit inplannen in onze route .... We willen er eigenlijk geen dag Zion, Moab of Las Vegas voor inleveren. We zitten nu te twijfelen om Mesa Verda te laten vallen of 1 nacht Page. Wat zouden jullie aanraden ? Het nadeel van de nacht Page laten vervallen is dat we direct 4 nachten in verschillende plaatsen zitten.
Lilo, bedankt voor de tip over het varen. Een bootje huren is inderdaad erg prijzig, wellicht dat we dan een kano huren, gewoon om even te peddelen.
Elly, bedankt voor de tip over de Million Dollar Highway, als Mesa Verda in de route blijft dan gaan we deze zeker rijden. Mochten we Mesa Verda schrappen dan gaan we van Monument Valley naar Grand Junction, maar dan is de Million Dollar Highway wel om.
Bedankt weer !
Doockles, je hebt ons enthousiast gemaakt, we hebben je reisverslag gelezen en het lijkt ons inderdaad erg mooi om de wandeling naar Calf Creek Falls te doen. Misschien zoeken we niet goed maar Rek Canyon SP kunnen we niet vinden, waar ligt dit precies. En hoe gaan we dit inplannen in onze route .... We willen er eigenlijk geen dag Zion, Moab of Las Vegas voor inleveren. We zitten nu te twijfelen om Mesa Verda te laten vallen of 1 nacht Page. Wat zouden jullie aanraden ? Het nadeel van de nacht Page laten vervallen is dat we direct 4 nachten in verschillende plaatsen zitten.
Lilo, bedankt voor de tip over het varen. Een bootje huren is inderdaad erg prijzig, wellicht dat we dan een kano huren, gewoon om even te peddelen.
Elly, bedankt voor de tip over de Million Dollar Highway, als Mesa Verda in de route blijft dan gaan we deze zeker rijden. Mochten we Mesa Verda schrappen dan gaan we van Monument Valley naar Grand Junction, maar dan is de Million Dollar Highway wel om.
Bedankt weer !
- ingrid14
- Amerika-expert
Red Canyon (tussen Bryce en US89)
http://www.fs.usda.gov/recarea/dixie/re ... &actid=120
Als je Mesa Verde laat vallen zou je Lower Calf Creek Falls kunnen toevoegen
Capitol Reef - Lower Calf Creek Falls - overnachten in tussen Escalante en Bryce en de volgende dag naar Zion
Utah 12 - http://www.scenicbyway12.com/
Groetjes,
Ingrid
http://www.fs.usda.gov/recarea/dixie/re ... &actid=120
Als je Mesa Verde laat vallen zou je Lower Calf Creek Falls kunnen toevoegen
Capitol Reef - Lower Calf Creek Falls - overnachten in tussen Escalante en Bryce en de volgende dag naar Zion
Utah 12 - http://www.scenicbyway12.com/
Groetjes,
Ingrid
Bedankt Ingrid, staat genoteerd.
Het wordt dan Page - Monument Valley.
Monument Valley- Moab ( 4 nachten)
Moab - Grand Junction
Grand Junction - Capitol Reef ( 2 nachten)
Capitol Reef- Escalente
Escalente - Zion ( 3 nachten)
Is dit zo een logische volgorde ?
Het wordt dan Page - Monument Valley.
Monument Valley- Moab ( 4 nachten)
Moab - Grand Junction
Grand Junction - Capitol Reef ( 2 nachten)
Capitol Reef- Escalente
Escalente - Zion ( 3 nachten)
Is dit zo een logische volgorde ?
- ingrid14
- Amerika-expert
Ja klopt, die volgorde is goed.
Overigens, als je niet naar Bryce gaat en met 2 volle dagen Zion in de planning zou je tussen Escalante en Zion nog enkele andere dingen kunnen bezoeken.
vb Escalante Petrified Forest SP en Kodachrome Basin SP.
Groetjes,
Ingrid
Overigens, als je niet naar Bryce gaat en met 2 volle dagen Zion in de planning zou je tussen Escalante en Zion nog enkele andere dingen kunnen bezoeken.
vb Escalante Petrified Forest SP en Kodachrome Basin SP.
Groetjes,
Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2731 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-