Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reistips roadtrip Texas naar Florida

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
MelaisaMinelli
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reistips roadtrip Texas naar Florida

Bericht door MelaisaMinelli »

Hallo!

Na tweemaal wat noordelijke staten te hebben bezocht (zonder auto, wat erg lastig is!) wil ik ditmaal graag een roadtrip door het zuiden maken. Graag wil ik beginnen in Texas, door naar Louisiana, Mississippi, Tenneessee, Alabama, Georgia en eindigen in Florida.
Ik had het idee om hier ongeveer 6 weken voor uit te trekken, is dit realistisch? Wat zijn jullie ervaringen qua tijd mbt activiteiten en afstanden?
Ik denk eraan om in oktober te vertrekken. Tijdens onze roadtrip willen mijn vriend en ik vooral veel doen/zien omtrent geschiedenis/muziek/natuur. Ook hopen we een redneck festival of iets dergelijks mee te pikken, maar voor zover ik nu gevonden heb gaat dat niet meevallen zo laat in het jaar.
Als jullie nog tips hebben voor activiteiten in het zuiden hoor ik het ook graag!

Groetjes, Melissa
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Reistips roadtrip Texas naar Florida

Bericht door Figment »

In New Orleans zijn het hele jaar door leuke festivals. Het bekendste en grootste festival in oktober is Voodoo Fest, een super leuk muziek festival met zowel grote namen als kleine lokale bands. Dit valt altijd rond Halloween, waardoor er ook vele mensen helemaal uitgedost verkleed gaan. Een aanrader!
Eerder in oktober heb je OktoberFest, Seafood Fest, Blues & BBQ Fest en Ponderosa Stomp. Begin november kan je genieten van het Treme Creole Gumbo Fest en Po-Boy Fest. Dit is enkel in New Orleans, maar elders in Louisiana zijn er ook voldoende muziek festivals, state fairs en cook offs aan de gang in deze periode. Allemaal even leuk om te bezoeken en grote kans dat jullie tijdens je reis tegen een festival aanlopen. Voor New Orleans kan ik in ieder geval aanraden om tijdig een overnachting vast te leggen!
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Rudolfje
Amerikafan

Re: Reistips roadtrip Texas naar Florida

Bericht door Rudolfje »

MelaisaMinelli schreef:Ook hopen we een redneck festival of iets dergelijks mee te pikken, maar voor zover ik nu gevonden heb gaat dat niet meevallen zo laat in het jaar.
Probeer eens een Nascar event mee te pakken,veel meer Redneck ga je het niet krijgen. Ga vroeg op de dag met kleine BBQ en koeler en geniet van hetgeen je ziet. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer