In juni mogen de kinderen en ik zich bij Dbacks voegen. Toen hij vertrok was het een makkie; kleren in een koffer...tas met laptop mee en GO.
Wij bleven achter op het huis uit de ruimen en voor zoon om eindexamen te doen.
Ik had al besloten om dit rondje met al die koffers geen voedingsmiddelen mee te nemen, waarom de boel nodeloos compliceren... maar ik kom nu toch wel een aantal zaken tegen waar ik niet goed raad mee weet. De zeevracht wordt over een paar weken opgehaald en dus moeten nu de besluiten vallen wat daarin mee gaat en wat toch in de bagage/handbagage met ons meevliegt.
Maar ik vind niet echt regels (of ik vind dat wij daar niet echt onder vallen?)...
Dit kom ik tegen:
http://www.cbp.gov/travel/us-citizens/k ... go/declare
What to Declare:
Items you purchased and are carrying with you upon return to the United States.
Items you inherited.
Items you bought in duty-free shops, on the ship, or on the plane. (niet van toepassing)
Repairs or alterations to any items you took abroad and then brought back, even if the repairs/alterations were performed free of charge. (niet van toepassing)
Items you brought home for someone else. (niet van toepassing)
Items you intend to sell or use in your business, including business merchandise that you took out of the United States on your trip.(niet van toepassing)
Punt 1... we gaan van hier naar daar... dus geen 'return' ?
Punt 2 ... Wanneer is iets een erfstuk? Als het in een bij de notaris vastgelegde erfenis staat? Als je het krijgt na overlijden?
Ik voel me dus niet echt goed bij het stoppen van de gouden ketting (die ik bij leven) heb gekregen van mijn oma.. maar die toch ook wel een erfstuk is en drie bloedkoralen kettingen (antiek dus in NL toegestaan om te bezitten, geen bewijzen/certificaten van), onze trouwringen (nee die dragen we geen van beide, geen discussie voor hier

Maar ik vind ook niet echt hoe ik dit moet aanpakken? Het bedrag aan wat je met je meesleept loopt natuurlijk ook best snel op. Twee laptops, nodig tot het laatste moment voor school, fototoestel(len) (kan misschien ook wel met de zeevracht?) Ipad/pods/phones
Een aantal van de fototoestellen heeft US stekkers... (want daar komen ze ook vandaan, maakt dat het nu makkelijker of moeilijker?)
Elders lees ik van een vrijstelling per persoon, maar op de officieele pagina's vind ik dat niet terug.
Iemand ervaring/advies?