Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Angimoonen: Moonen's naar Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angimoonen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Angimoonen: Moonen's naar Amerika

Bericht door Angimoonen »

Zo, eerst een algemeen stukje: wij gaan dit jaar met 2 volwassenen en 2 kids van 11 en 13 jaar bijna 4 weken naar Amerika (van 14 juli tot 8 augustus).
Ongeveer 20 jaar geleden met zijn tweetjes al 2x naar Amerika geweest: 1x Zuid-West en 1x Florida/cruise. We willen dit jaar de kinderen kennis laten maken met de natuur en cultuur van Amerika.

Op ons maakte toentertijd de Zuid-West kan veel indruk, we combineren dat nu met New York, Washington en de Niagara-watervallen (yes!, hebben we zelf ook nog niet gedaan, dus..... afstrepen van bucket list :P ).

Hoe ziet onze route eruit:
14-17 juli New York (met ferry langs vrijheidsbeeld, 9/11 monument en "sfeer snuiven")
17-18 juli Painted Post
18-19 juli Niagara falls (boottocht Maid of the Mist)
19-20 juli Lancaster
20-22 juli Washington (1 dag voor monumenten bij the Mall)
22-24 juli San Francisco (in ieder geval bezoek Alcatraz: binnenkort gaan boeken)
24-26 juli Oakhurst (bezoek Yosemite)
26-27 juli Visalia (via Kings Canyon en Sequoia)
27-28 juli Death Valley (Furnace Creek)
28-30 juli Las Vegas
30 juli-1 aug Bryce (rijden via Zion parc)
1-2 aug Monument Valley (via Page met bezoek Antelope Canyon: ook binnenkort gaan boeken)
2-4 aug Grand Canyon (evt. 2 aug in de ochtend nog jeepsafari Monument Valley)
4-5 aug Lake Havasu
5-8 aug Los Angeles (in ieder geval 1 dag Universal Studios en Hollywood enz.).

Ik weet het: druk programma, paar dagen vrij lange reisdagen. Proberen rust in te bouwen door op "korte dagen" naar hotel te rijden en daar lekker bij zwembad uit te rusten en voor bezoek aan parken in ieder geval 1 dag in te plannen. In het algemeen allemaal hotels met zwembad. Hotels in steden redelijk in centrum.

Geeft in ieder geval eerste indruk: hoor/lees graag jullie tips/tops.

Groetjes,
Angeline
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Moonen's naar Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Angeline,
Het is inderdaad een erg volle reis. Ik denk dat alles al vast ligt? Ik vind het jammer dat je Visalia er tussen hebt zitten. Voor Sequoia zul je geen tijd hebben, de route via de Tioga Pass door Yosemite is veel mooier en korter. Maar misschien is dat nog aan te passen? Je zou dan in Mammoth Lakes of Lee Vining kunnen overnachten. Je hebt dan meer tijd voor Yosemite.
Zion is een leuk park met kinderen, probeer daar wat tijd voor uit te trekken zodat je met de shuttlebus de canyon in kunt gaan. Onze kinderen vonden Zion leuker dan Bryce. Een mooie wandeling is bijvoorbeeld die door de Narrows. Als je daar geen tijd voor hebt is de Emerald Pools ook leuk, en op weg van Zion naar Bryce kun je de Canyon Overlook Trail doen.
Wil je naar de Upper Antelope Canyon? De Lower is ook mooi, en met kinderen misschien wel zo leuk. Deze hoef je niet te reserveren. Het wordt wel krap als je dat op weg van Bryce naar MV gaat doen.
Voor de GC heb je relatief gezien veel tijd.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, in 2006 waren onze dochters ook 11 en 13.

Marianne
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Marianne,

Bedankt voor je reactie.
Die opmerkingen Visalia heb ik inderdaad al een paar keer zien langskomen, ben nog aan het puzzelen geweest (en nog) om te kijken wat we doen. Waar missen we met jouw ervaring de tijd in Sequoia als we van Oakhurst via Kings Canyon en Sequioa naar Visalia gaan?

Bryce hebben we inderdaad een hele dag ingepland: komt omdat wij dat zelf 20 jaar geleden de meeste indruk vonden maken. Ik vind het zelf supermooi! Maar, eerlijk gezegd, Zion ken ik niet. De Canyon Overlook Trail had ik inderdaad al opgeschreven.

We willen inderdaad naar Upper Antelope Canyon: de tour van 11.30 uur. De ochtend vertrekken vanuit Bryce, dan naar Antelope en dan doorrijden naar Monument Valley. Omdat we de dag erna een vrij korte rit naar GC hebben, kunnen we de ochtend nog in MV besteden.

Zal nog eens in jouw reisverslagen duiken.

Angeline
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je Sequoia alleen bezoekt om de sequoia's te zien zou je dat ook in Yosemite kunnen doen. Dat bespaart je tijd. Ik zou het jammer vinden om voor een halve dag naar Sequoia te gaan. Je mist dan de tijd om ook naar Kings Canyon te gaan, en je hebt een lange en vrij saaie route naar Death Valley. In 2006 hebben wij Sequoia bezocht, maar we hadden er toen wel 2 nachten, in het park. In 2013 hebben we 3 nachten in Sequoia/Kings Canyon overnacht, en nog hebben we daar nog lang niet alles kunnen zien.
Bryce is inderdaad heel erg mooi! Maar Zion heeft leuke en afwisselende wandelingen.
Als je de Upper Antelope Canyon doet heb je daarna nog wel tijd om bijvoorbeeld naar Horseshoe Bend te gaan. Of neem nog een kijkje bij Lake Powell. Zie ons 2008-verslag voor ons bezoek aan de Lower, en de Glen Canyon dam.

Marianne
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Angimoonen: Moonen's naar Amerika

Marianne,

Wat een leuke reisverslagen! Heb er even de highlights voor ons uitgehaald, maar genoeg ideeën voor nog jaaaaren Amerika.

Wil toch proberen het gedeelte rond Yosemite aan te passen.
Idee om Kings Canyon/Sequoia helemaal te laten vervallen en dan 2 nachten bij Yosemite (El Portal, andere optie of toch Oakhurst laten staan?) Dag erna via de Tioga road (met sequoia's) naar Mammoth Lake te rijden?

Zion duik ik nog eens in.

Bedankt!
Angeline
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De combinatie oost en west maakt eigenlijk dat jullie voor elk van beiden te weinig tijd hebben. Persoonlijk vind ik dit jammer. Je kan gerust 4 weken in het westen spenderen en de oost trip is ook voor 3 weken te vullen.

De manier waarop jullie nu het schema schreven maakt het ook wat moeilijk, schrijf dit eens per dag in van naar vorm. Dat zal veel duidelijker zijn.

Nyc kan je gerust 5 dagen vullen, DC zonder enig probleem 3 dagen. Je moet toch ook enige musea bezoeken zoals Air en Space, natuurhistorie, zeker met kinderen !

San francidco heb je 2 volle dagen nodig.

Oakhurst is goed voor mariposa Grove en Glacier point, maar het is nog een uur tot in de vallei zelf.

Sequoia en visalia is geen meerwaarde, saaie rit, te weinig tijd. Beter is via de Tioga pass te gaan en dan kan je naar bodie en mono lake.

De combinatie van Zion en Bryce is zonde, je hebt op zijn monst een overnachting in Zion nodig.

Via page en antelope naar MV is ook kort natuurlijk.

Rust zie ik in jullie schema helaas nergens.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Helemaal eens met Marianne.
Voor Sequoia NP - Kings Canyon heb je minstens 2 nachten in het park nodig.
Ik zou overigens ook 1 nacht Zion en 1 nacht Bryce doen.

Als je de sequoia's gaat bekijken in Yosemite NP zou dit stuk van de route er zo kunnen uitzien:

24 juli SF - (via Oakhurst) bezoek Mariposa Grove (Sequoia's) en Glacier Point - overnachten in het park zelf of in El Portal
25 juli Yosemite
26 juli Yosemite - Mammoth Lakes (Tioga Pass, Bodie, Mono Lake)
27 juli Mammoth Lakes - Death Valley
28 juli DV - LV
29 juli LV
30 juli LV - Zion
31 juli Zion - Bryce

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Angimoonen schreef:Marianne,

Wat een leuke reisverslagen! Heb er even de highlights voor ons uitgehaald, maar genoeg ideeën voor nog jaaaaren Amerika.
Ook wij kunnen ook nog wel jaren vooruit! :wink:
Angimoonen schreef: Wil toch proberen het gedeelte rond Yosemite aan te passen.
Idee om Kings Canyon/Sequoia helemaal te laten vervallen en dan 2 nachten bij Yosemite (El Portal, andere optie of toch Oakhurst laten staan?) Dag erna via de Tioga road (met sequoia's) naar Mammoth Lake te rijden?
Ik denk dat je daar geen spijt van zal krijgen. El Portal is mooi voor 2 nachten, of iets in het park.

De twee nachten Bryce had ik niet gezien, maar het zou wel mooi zijn als je 1 nacht Springdale en 1 nacht Bryce zou hebben. Met die 2 nachten Bryce heb je natuurlijk wel de gelegenheid om tot laat in de middag in Zion te blijven, en ook weer vroeg te vertrekken richting Page. Hou er rekening mee dat je een uur verliest tussen Las Vegas en Zion/Bryce.

Marianne
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties.

We weten dat het een drukke en volle reis is, waardoor we op sommige plekken alleen maar sfeer snuiven... Geeft ons wel een reden nog eens terug te gaan :wink: .

Marianne: ga proberen of en hoe we eea krijgen omgezet. Uur tijdverlies had ik inderdaad al gezien, maar gelukkig geeft het ons ook een uur tijdwinst van Bryce naar Page :clap:

Hou jullie oo de hoogte.

Angeline
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Beste

Onze kids vonden juist Zion erg mooi.
wellicht heb je nog iets aan onze verslagen mbt de kids.

succes verder.
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Goeiemiddag,

We hebben route rond Yosemite iets kunnen aanpassen:
Oakhurst blijft wel staan, maar nacht Visalia hebben we ingeruild voor Mammoth Lakes, zodat we in ieder geval via de Tioga Road kunnen rijden.

Wat wordt het dan nu (op advies van Marco per dag uitgeschreven):
14 juli Brussel-New York (12.10 aankomst New York)
15 juli New York (ferry Staten Island langs vrijheidsbeeld, 9/11 memorial, en vooral sfeer snuiven)
16 juli New York
17 juli New York-Painted Post
18 juli Painted Post-Niagara falls (boottocht Maid of the Mist+vuurwerk vrijdagavond!)
19 juli Niagara-Lancaster
20 juli Lancaster-Washington (rond middag in Washington)
21 juli Washington
22 juli Washington-San Francisco (17.45 aankomst SF)
23 juli San Francisco (in ieder geval bezoek Alcatraz: al de hele dag op de website aan het kijken: nog niet te boeken :cry: )
24 juli San Francisco-Oakhurst (of ochtend nog San Francisco of middag al bezoek Mariposa Grove)
25 juli Yosemite
26 juli Oakhurst-Mammoth Lakes (Tioga Pas, Bodie, Mono Lake)
27 juli Mammot Lakes-Death Valley (Furnace Creek)
28 juli Death Valley-Las Vegas
29 juli Las Vegas
30 juli Las Vegas-Bryce (via Zion Parc: kort bezoek Emerald Pools, Canyon Overlook Trail)
31 juli Bryce (ben ik zelf jaaaaaren geleden helemaal verliefd op geworden, dus daarom hele dag terug :thumbup: )
1 aug Bryce-Monument Valley (Upper Antelope 11.30 uur geboekt)
2 aug Monument Valley-Grand Canyon (evt. in ochtend nog jeepsafari Monument Valley)
3 aug Grand Canyon
4 aug Grand Canyon-Lake Havasu
5 aug Lake Havasu-Los Angeles
6 aug Los Angeles (Universal Studios)
7 aug Los Angeles
8 aug Los Angeles-Brussel (aankomst 9 aug)

Groetjes,
Angeline

Nu nog Alcatraz boeken, rest doen we ter plekke en op zoek naar goede koffers/tassen enz. Heb het forum al doorgespit :roll:
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Goeienavond,

Hè, hè, daar ben ik weer.

Na lezen, lezen en nog eens lezen op het forum, in boekjes, op internet enz. enz. heb ik ons roadbook klaar.
Allerlei dingen die we kunnen doen, staan erin incl. tips voor restaurants, bijzondere plekken, supermarkten onderweg enz.

Was een berg werk, maar we hebben nu wel onze eigen "reisgids".
Overal via Google maps de routekaartjes bij, plattegrondjes voor hotels, "maps" van parken en nog veel meer.

En dat dankzij uuuuuren lezen op AllesAmerika.com

Thanks,
Angeline :clap:
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

:thumbup: En nu aftellen ...

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Ja Ingrid inderdaad, en jouw roadbook heeft me van de straat gehouden. :thumbup:

Toen ik dat zag, dacht ik.... dat wil ik ook. BEDANKT!

Nog maar zo'n 6 weekjes, hebben er onwijs veel zin in.

Groetjes,
Angeline
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Goeiemiddag samen,

Terug van een fantastische reis door Noord-Oost en Zuid-West Amerika een algemene terugkoppeling. Ik ga voor de specifieke puntjes op zoek naar het juiste topic :D

Het was een fantastische reis, die door de kilometers en vele indrukken wel ook vermoeiend was (maar daar hadden jullie me al voor gewaarschuwd).
Dankbaar hebben we gebruik gemaakt van diverse tips die hier op het forum langskomen (ANWB-kaart meenemen voor kaarten bij AAA, klantenkaart Safeways/Vons, diverse restaurantjes, diverse algemene tips over bezienswaardigheden/vervoer enz.). :clap:

Tijdens de reis heb ik een vakantieblog bijgehouden: thuisfront was er erg blij mee.
Mocht je interesse hebben hierbij de link: http://moonenusa2014.blogspot.nl/
Zal deze ook nog bij het betreffende topic voegen!

Nogmaals bedankt,
Angeline
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Hey Angeline,

Las net je blog. Jullie hebben het precies goed naar jullie zin gehad.

En hoeveel extra tassen bagage mee teruggenomen?

Groetjes,

Ingrid
Angimoonen
Amerika-ontdekker

Ingrid,

Maar 1 kkeine reistas voor kleren/schoenen en 1 rugzak voor Playstation 4 :clap:

Dus niets extra hoeven in te checken....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer