Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Maestro Argenta welke bank?
Maestro Argenta welke bank?
Hallo,
Ik zit momenteel in Amerika. Ruim een maand voor vertrek heb ik 2 maestrokaarten van Argenta laten openzetten. Maar geen van de 2 wilt werken. Ik heb Argenta gecontacteerd en zij zeggen dat het ligt aan de atm of de bank waar ik probeer. Mijn kaarten staan wel degelijk open.
Heeft iemand dit ook al voor gehad of kan iemand me een bank geven waar het wel zou werken.
Groetjes
Ik zit momenteel in Amerika. Ruim een maand voor vertrek heb ik 2 maestrokaarten van Argenta laten openzetten. Maar geen van de 2 wilt werken. Ik heb Argenta gecontacteerd en zij zeggen dat het ligt aan de atm of de bank waar ik probeer. Mijn kaarten staan wel degelijk open.
Heeft iemand dit ook al voor gehad of kan iemand me een bank geven waar het wel zou werken.
Groetjes
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Maestro Argenta welke bank?
Werken ze helemaal niet? Dan zou het kunnen dat de magneetstrip beschadigd is, hier word die niet meer gebruikt, maar in Amerika nog wel. Als die in de buurt van sommige electronica, zoals bvb van die antidiefstal vakjes aan een kassa werkt die niet meer, voor ik vertrek check ik dat altijd.
De kaarten werken wel, ik kan een pincode ingeven en hij aanvaart het. Maar zodra ik geld wil afhalen zegt hij dat ik mijn bank moet contacteren en dat deze transactie niet verder gezet kan worden.
-
- Amerikakenner
Dan lijkt het mij dat het probleem bij Argenta ligt. De kaarten zijn waarschijnlijk aan dezelfde rekening gelinkt zou nog eens bellen. Ik ben ook bij hen. Nog nooit dit probleem gehad, zwaar vervelend voor u. Hopelijk heb je je creditcard nog die werkt. Daar kun je iig mee voort tot je een oplossing vind.
De kaarten zijn van 2 verschillende rekeningen.
Mastercard werkt gelukkig wel, maar limiet is 1250 euro. Na een telefoontje gingen ze dit wel verhogen.
Normaal komt het dus in orde, maar ik vind dit wel zeer vervelend. Ik had op deze kaarten gerekend....
Mastercard werkt gelukkig wel, maar limiet is 1250 euro. Na een telefoontje gingen ze dit wel verhogen.
Normaal komt het dus in orde, maar ik vind dit wel zeer vervelend. Ik had op deze kaarten gerekend....
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Volgens mij is dit een beveiliging.
http://www.zdnet.be/beveiliging/124284/ ... en-europa/
Als wij naar Amerika gaan geven we steeds door aan onze bank dat we van die .... tot die ... periode in Amerika zijn.
Doen dit wel niet telefonisch maar gaan naar de bank zelf.
http://www.zdnet.be/beveiliging/124284/ ... en-europa/
Als wij naar Amerika gaan geven we steeds door aan onze bank dat we van die .... tot die ... periode in Amerika zijn.
Doen dit wel niet telefonisch maar gaan naar de bank zelf.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Een maestrocard is een kaart voor je girorekening. Die werkt niet in amerika, enkel in europa.
je kan enkel via je mastercard geld afhalen.
Om je limiet te verhogen, moet je normaal gezien langs gaan op kantoor en papieren ondertekenen en er moet een bepaald bedrag op je girorekening staan (als reserve voor de bank).
Bij Argenta regelt het hoofdkantoor zo'n zaken, dus het zal neit van vandaag op morgen opgelost zijn vrees ik.
Had je dat voorhand met hen besproken dat je naar Amerika ging, toen je die maestrokaarten aanvroeg?
Om je limiet te verhogen, moet je normaal gezien langs gaan op kantoor en papieren ondertekenen en er moet een bepaald bedrag op je girorekening staan (als reserve voor de bank).
Bij Argenta regelt het hoofdkantoor zo'n zaken, dus het zal neit van vandaag op morgen opgelost zijn vrees ik.
Had je dat voorhand met hen besproken dat je naar Amerika ging, toen je die maestrokaarten aanvroeg?
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Als klant van Argenta heb ik nog nooit naar kantoor moeten begeven om het limiet van beide onze kredietkaarten te verhogen .Een simpel telefoontje naar ons kantoor en zij maakte dit voor ons in orde ,zonder handtekening en welk dan ook .
Je Maestro kaart zou je wel kunnen gebruiken om geld te pinnen bij een atm machine als je op voorhand hebt aangegeven dat dit opengesteld moet worden .Zelf heb ik mijn maestro nog nooit daar gebruikt maar heb hier toch gelezen van verschillende leden dat zij dit wel doen en kunnen.
Je Maestro kaart zou je wel kunnen gebruiken om geld te pinnen bij een atm machine als je op voorhand hebt aangegeven dat dit opengesteld moet worden .Zelf heb ik mijn maestro nog nooit daar gebruikt maar heb hier toch gelezen van verschillende leden dat zij dit wel doen en kunnen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij hadden september jl ook problemen met argenta alhoewel de kaarten op wereld stonden. Wy waren niet de enige. Een andere belg hier op het forum jaw dat ook. Zelfs met n andere bank.
Groetjes,
Carine
Carine
- katrienenluc
- Amerikakenner
Wij moesten vroeger ook nooit naar kantoor gaan, toen we vorig jaar belden om de limiet weer te verhogen, zei onze kantoorhouder dat het via het hoofdkantoor moest gebeuren, en een van ons beiden daarvoor zijn handtekening moest komen zetten...geen probleem, maar toch wel vervelend vond ik.Knabbeltje schreef:Als klant van Argenta heb ik nog nooit naar kantoor moeten begeven om het limiet van beide onze kredietkaarten te verhogen .Een simpel telefoontje naar ons kantoor en zij maakte dit voor ons in orde ,zonder handtekening en welk dan ook .
Ons werd gezegd dat maestro niet werkt in Amerika, Mastercard wel...?! Misschien weten ze het zelf niet goed , maar ik zou toch verwachten van wel eigenlijk.
Met onze beide mastercards hebben we wel nog nooit problemen gehad.
Groeten, Katrien
-
- Amerikakenner
Maestro werkt wel in Amerika, maar je moet hem wel laten openzetten, en ik denk dat je er alleen in grootwarenhuizen mee kunt betalen, weet ik niet zeker. Pinnen werkt dan sowieso. Dit doen ze niet langer dan een maand indien je niet uitdrukkelijk vermeld dat het langer moet. Dus kun je dit best zo laat mogelijk doen. Al die dingen veranderen nogal eens, de laatste keer moesten we idd aangeven dat we in die periode naar Amerika gingen en dat werd ook zo doorgegeven. Wij laten ook de limiet van onze cc optrekken voor eventuele problemen te vermijden, zeker bij Argenta blokkeren ze dan een bedrag van je spaarrekening voor die periode. Je kunt dat idd per telefoon, maar voor het optrekken van de cc limiet moet je toch wel tekenen. Wij gaan er zelf wel altijd naar toe, dan doen ze het direct terwijl je er bent, ik kan me voorstellen dat het na een telefoon al wel eens vergeten word. Ik denk dat ik dit jaar ook een prepaid cc ga meenemen van Bpost als ik dit zo hoor, als back-up, ikzelf heb nooit problemen gehad met Argenta in het buitenland, maar heb liever wat meer zekerheid.
Begin januari zijn we naar de bank geweest om allerlei zaken te regelen o.a. Het openzetten van de kaarten. Maar dat was te vroeg dus zijn we begin maart nog eens terug geweest. We hebben het toen voor april laten openzetten en hadden toen ook dollars besteld om al wat cash op zak te hebben. Half maart gingen we de dollars halen en verzekerde hij ons dat de 2 rekeningen open stonden.
Na de telefoontjes gisteren zei ook het hoofdkantoor dat alles open stond en dat ze zelfs konden zien waar we geprobeerd hadden. Maar ze konden er zelf geen verklaring voor geven.
Dan hebben we ons kantoor nog eens gebeld en nu gaat hij het limiet verhogen.
Ben benieuwd......
Na de telefoontjes gisteren zei ook het hoofdkantoor dat alles open stond en dat ze zelfs konden zien waar we geprobeerd hadden. Maar ze konden er zelf geen verklaring voor geven.
Ben benieuwd......
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat klopt niet hoor, van een Belgische zichtrekening kun je wel degelijk in gans de wereld met je Maestro kaart geld uit de muur afhalen MITS je, nodig voor meer en meer landen buiten Europa, dit doorgeeft aan de bank voor je vertrekt.Een maestrocard is een kaart voor je girorekening. Die werkt niet in amerika, enkel in europa.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- katrienenluc
- Amerikakenner
is geld afhalen in Amerika via maestro goedkoper dan via de mastercard?
Groeten, Katrien
- katrienenluc
- Amerikakenner
ter info van de site van Argenta zelf: http://www.argenta.be/nl/sparen_betalen ... x#tab=tab5
Groeten, Katrien
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt inderdaad alles gedaan wat nodig was. Wij vorig jaar ook.Poppy schreef:Begin januari zijn we naar de bank geweest om allerlei zaken te regelen o.a. Het openzetten van de kaarten. Maar dat was te vroeg dus zijn we begin maart nog eens terug geweest. We hebben het toen voor april laten openzetten en hadden toen ook dollars besteld om al wat cash op zak te hebben. Half maart gingen we de dollars halen en verzekerde hij ons dat de 2 rekeningen open stonden.
Ben benieuwd......
Ik pieker me suf over de naam van de Belg die in dezelfde periode last had met de werking van zijn bankkaarten. Belg, woont in Limburg, reist alleen en fotografeert/go pro , ontslagronde op zn werk. Wie helpt mij?

Groetjes,
Carine
Carine
- katrienenluc
- Amerikakenner
Fraa!!!!sachasenne schreef: Ik pieker me suf over de naam van de Belg die in dezelfde periode last had met de werking van zijn bankkaarten. Belg, woont in Limburg, reist alleen en fotografeert/go pro , ontslagronde op zn werk. Wie helpt mij?
Groeten, Katrien
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- bedeve
- Amerika-expert
Ik wens alle Belgen sterkte met dit typisch landsgebonden probleem.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Het is gelukt. Het limiet van de mastercard is verhoogd. We kunnen weer verder!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3103 Weergaves
-
Laatste bericht door jeppiepruts
-
- 2 Reacties